fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Is hier toevallig iemand die interesse heeft in mijn ixil xtreme demper?
50th Anniversery... Met e-keur en db-killer. Mooi geluid en ziet er nog zeer goed uit.

Ik wil graag een carbon-demper.

Ik wil er 250 euro voor hebben.


Gr. Maurice
 
Nu met foto :+
full
 
Ik denk een orginele van Yamaha.
Aan je voorwiel te zien is het een abs uitvoering
en deze wordt standaard geleverd met een bellypan.
 
dit is de orginele bellypan
en een van de laatste fz1 wat geleverd werden
wat een fijne moto ten opzichte van de mt10
die beviel me helemaal niet.
vooral de aan\uit gas reactie
bokkige motor met knuppelhard zadel.
sponzige remmen en matige vertraging
nee dan blijf ik fijn bij de fz1......
 
wat een fijne moto ten opzichte van de mt10
die beviel me helemaal niet.
vooral de aan\uit gas reactie
bokkige motor met knuppelhard zadel.
sponzige remmen en matige vertraging
nee dan blijf ik fijn bij de fz1......

Grappig ik heb gister op de MT10 gereden en stoorde mij ook enorm aan de aan/uit reactie en kwam eigenlijk ook tot de conclusie dat de MT10 de inruil van de FZ1 niet rechtvaardigt.

Ben ook even wezen kijken voor een ritje met de MT10. Uiteindelijk met de MT10-SP en de MT09 gereden.
De demo dag was overigens leuk opgezet :}

Positieve notes:
- De brute gasreactie in het lage / middengebied i.c.m. de gearing en het geluid :} (lekker wheely happy in 2)
- Het geluid van de crossplane :9~
- Rijwielgedeelte. Stuurt erg accuraat en de motor blijft snaar strak volgen als je hem harder een bocht een gooit.
- Verrassend genoeg vond ik de windbescherming best behoorlijk voor een "naked"
- uhhh Het geluid van de crossplane :+


Wat viel tegen:
- Aan/uit reactie. Ik vond dit persoonlijk behoorlijk storend. Wellicht aan te passen met een ECU Flash net zoals bij de FZ1 :?
- Het knetter harde zadel.
- Topvermogen viel erg tegen, mijn aangepast FZ1 voelt absoluut sneller vanaf 7 a 8000rpm tot de begrenzer (niet helemaal eerlijk gezien de FZ1 volledig aangepast is en de MT10 standaard).
- Rij-modi niet tijdens het rijden te wijzigen :?
- Passieve zitpositie door het hoge stuur (kwestie van wennen)

QS vond ik overigens niet echt meerwaarde hebben, bij normale gasstand in het middengebied voelt het schakelen niet vloeiend en bij sportief rijden schakel liever zonder koppeling op door heel snel van het gas te gaan.

De MT09 rijdt overigens ook leuk, lekker gretig blokje. Die fietspomp vering die ze er onder hebben gezet kan alleen écht niet voor een nieuwe motor, je zou er zeeziek van worden :N

Als ik de voors en tegens onder elkaar zet in vergelijking tot de FZ1 dan heb ik niet het gevoel dat ik er veel op voorruit ga als ik de FZ1 in zou ruilen op een MT10. Ik had stiekem gehoopt dat ik enthousiaster zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
wil de mt10 nog een tweede kans geven door bij andere dealer een proefrit te maken.
maar denk dat er niet veel verschil zal inzitten.?
moet er wel op vooruit gaan .....
full

hier een foto van de belly
 
Laatst bewerkt:
Nieuw luchtfilter geinstalleerd. Stationair toerental iets bijgeschroefd en wat rijd hij weer heerlijk. Bij stationair lopen liep die constant rond de 800 en zakte iets verder weg waardoor hij erg onrustig loopt. In het boekje zag ik staan dat hij op ongv. 1250 stationair hoort te lopen. Dus iets omhoog geschroefd tot net boven het 1000rpm streepje.

Het is nu wel een K&N luchtfilter geworden. Zal vast niet veel kwaad kunnen dat het een open filter is ipv stock katoen.

Toen ik het luchtfilter verving, viel mij ook op dat de inlaatkelken een beetje vettig zijn net als dat er streepjes op de vlinderkleppen staan. Komt dit bekend voor / weet iemand of dit slecht is?
IMG_1189.jpg
 
Is er naast dit FZ topic ook nog een FZ1 / FZ6 fazer topic? In mijn orientatie naar de FZ1 zit ik ook nog het model te overwegen met topkuip (wat volgens mij als Fazer wordt aangeduid).

Ik vroeg me ook af of deze modellen echt van elkaar verschillen of dat het slechts een "optie" is om een topkuip te hebben. Het lijkt me toch wel heerlijk wat windbescherming voor een mooie motor vakantie.

Inmiddels ruim twee maanden verder....

FZ1 was net even buiten mijn budget. (vind het ook gewoon veel geld terwijl ik er nog niet uit ben of het mijn droommotor wordt, en met een aankoop van een huis evt is het gewoon nu niet handig).

Wel in het bezit van een Fazer 600 uit 2000. Lage kilometerstand, redelijk goed onderhouden en na het vervangen van een achterband + uitlaatwissel voor een takkoni. Windbescherming is inderdaad wat beter, maar vooral de rechte zit vind ik fijn rijden. Een heerlijke "gooi en smijt" motor die zowel rechtdoor al bochten prima kan doorrijden.

Helaas dus geen FZ1 of FZ8, maar ik denk dat ik op een van de verre voorgangers ook veel plezier kan hebben. Nog bedankt voor de info van de leden in dit topic, ben blij met de keuze die ik nu gemaakt hebt.
 
Inmiddels ruim twee maanden verder....

FZ1 was net even buiten mijn budget. (vind het ook gewoon veel geld terwijl ik er nog niet uit ben of het mijn droommotor wordt, en met een aankoop van een huis evt is het gewoon nu niet handig).

Wel in het bezit van een Fazer 600 uit 2000. Lage kilometerstand, redelijk goed onderhouden en na het vervangen van een achterband + uitlaatwissel voor een takkoni. Windbescherming is inderdaad wat beter, maar vooral de rechte zit vind ik fijn rijden. Een heerlijke "gooi en smijt" motor die zowel rechtdoor al bochten prima kan doorrijden.

Helaas dus geen FZ1 of FZ8, maar ik denk dat ik op een van de verre voorgangers ook veel plezier kan hebben. Nog bedankt voor de info van de leden in dit topic, ben blij met de keuze die ik nu gemaakt hebt.

Ik heb nu een jaar met de Fazer 600 gereden,heerlijke machine :) .Daar heb je een hoop lol mee hoor.
Maar nu heb ik toch voor een wat jongere gekozen,een FZ8.
Mocht je nog iets zoeken voor je Fazer 600....ik heb nog wel wat liggen :t
 
Nieuw luchtfilter geinstalleerd. Stationair toerental iets bijgeschroefd en wat rijd hij weer heerlijk. Bij stationair lopen liep die constant rond de 800 en zakte iets verder weg waardoor hij erg onrustig loopt. In het boekje zag ik staan dat hij op ongv. 1250 stationair hoort te lopen. Dus iets omhoog geschroefd tot net boven het 1000rpm streepje.

Het is nu wel een K&N luchtfilter geworden. Zal vast niet veel kwaad kunnen dat het een open filter is ipv stock katoen.

Toen ik het luchtfilter verving, viel mij ook op dat de inlaatkelken een beetje vettig zijn net als dat er streepjes op de vlinderkleppen staan. Komt dit bekend voor / weet iemand of dit slecht is?
[afbeelding]

Ik heb ook een k&n filter..kan geen kwaad.. :)
Gisteravond nog de filter gereinigd en bij mij geen vet te zien... Geen idee of dit slecht is.
 
Nieuw luchtfilter geinstalleerd. Stationair toerental iets bijgeschroefd en wat rijd hij weer heerlijk. Bij stationair lopen liep die constant rond de 800 en zakte iets verder weg waardoor hij erg onrustig loopt. In het boekje zag ik staan dat hij op ongv. 1250 stationair hoort te lopen. Dus iets omhoog geschroefd tot net boven het 1000rpm streepje.

Het is nu wel een K&N luchtfilter geworden. Zal vast niet veel kwaad kunnen dat het een open filter is ipv stock katoen.

Toen ik het luchtfilter verving, viel mij ook op dat de inlaatkelken een beetje vettig zijn net als dat er streepjes op de vlinderkleppen staan. Komt dit bekend voor / weet iemand of dit slecht is?
[afbeelding]


Carterventilatie?
 
Carterventilatie?
Moest het even opzoeken, maar dat zou het best kunnen verklaren. Over 10k km moeten de kleppen worden gesteld. vanuit gebrek aan andere voertuigen rijd hij soms ook vaak korte stukjes.

Weet jammergenoeg nog niet heel veel van de techniek af. Maar leer graag bij :) maar eens kijken voor een sleutelcursus!

Edit:
Bij de garage langs gegaan en navraag gedaan. Dit blijkt inderdaad door de carterventilatie te komen.
Motor staat nu op 30.000 km, en helemaal klaar volgens het onderhoudboekje tot de 40.000 km.

Kan het mapje voor onderhouds- en aftermarketonderdelen facturen een maandje of twee in de kast :)
 
Laatst bewerkt:
Verhoging set (30mm) besteld..
Zijn er hier mensen die ook hun motor hebben verhoogd?
Ondanks het laten plaatsen van hyperpro vering voor en achter ben ik nog niet tevreden over de zit op mijn motor. Ik wil het zadel nog laten aanpassen en eventueel een rearset monteren. Dus mocht iemand nog goede tips hebben.
Tevens zijn mijn banden aan vervanging toe. Heb nu michelin pilot power 2ct
Ik was op een bochtentraining en instructeur reed zelf ook op een fz1. Alleen zat daar achter een 180-55-17 op gemonteerd ipv de standaard maat 190-50-17.. Wie rijdt er nog meer met een 55 band en zo ja een 190 0f een 180 en wat is jullie ervaring..
Alvast bedankt..
 
Verhoging set (30mm) besteld..
Zijn er hier mensen die ook hun motor hebben verhoogd?
Ondanks het laten plaatsen van hyperpro vering voor en achter ben ik nog niet tevreden over de zit op mijn motor. Ik wil het zadel nog laten aanpassen en eventueel een rearset monteren. Dus mocht iemand nog goede tips hebben.
Tevens zijn mijn banden aan vervanging toe. Heb nu michelin pilot power 2ct
Ik was op een bochtentraining en instructeur reed zelf ook op een fz1. Alleen zat daar achter een 180-55-17 op gemonteerd ipv de standaard maat 190-50-17.. Wie rijdt er nog meer met een 55 band en zo ja een 190 0f een 180 en wat is jullie ervaring..
Alvast bedankt..

Heb ook met 180/55 gereden op mijn Fz1 stuurt lekker vlot in, heb nu op mijn gsxr1000 ook een 180/55 liggen gaat ook lekker 😋
 
Verhoging set (30mm) besteld..
Zijn er hier mensen die ook hun motor hebben verhoogd?
Ondanks het laten plaatsen van hyperpro vering voor en achter ben ik nog niet tevreden over de zit op mijn motor. Ik wil het zadel nog laten aanpassen en eventueel een rearset monteren. Dus mocht iemand nog goede tips hebben.
Tevens zijn mijn banden aan vervanging toe. Heb nu michelin pilot power 2ct
Ik was op een bochtentraining en instructeur reed zelf ook op een fz1. Alleen zat daar achter een 180-55-17 op gemonteerd ipv de standaard maat 190-50-17.. Wie rijdt er nog meer met een 55 band en zo ja een 190 0f een 180 en wat is jullie ervaring..
Alvast bedankt..

Check! Heb ze jaaaaaren terug een keer geplaatst. Eén van de beste upgrades voor de FZ1 die ik heb gedaan.

Voordelen
Meer grondspeling
Zitpositie wordt wat actiever
Insturen gaat een stuk vlotter
Looks

Nadelen
Motor voelt bij stilstand en manoeuvreren een stuk zwaarder aan door het verhoogde zwaartepunt
Motor staat schuin op de jiffy, de middenbok blijft functioneren alleen bij een gelijke ondergrond en 55 band staat het achterwiel ook aan de grond.
Rechtuit stabiliteit wat minder (wat sneller slaan in het stuur)

LET OP!!
Rijd je met duo? Rij met wat meer kettingspeling anders is de kans groot dat de ketting te strak komt te staan.

Voor de bandjes heb ik altijd 190/55. Snel insturen van een 55 band en de stabiliteit en het rubberoppervlak van een 190 band. Daarnaast staat een 190 band op een FZ1 ook een stuk beter als een 180 bandje .

Rij nu met de Pilot Power 3 en dat is een heerlijke band.
 
Laatst bewerkt:
Check! Heb ze jaaaaaren terug een keer geplaatst. Eén van de beste upgrades voor de FZ1 die ik heb gedaan.

Voordelen
Meer grondspeling
Zitpositie wordt wat actiever
Insturen gaat een stuk vlotter
Looks

Nadelen
Motor voelt bij stilstand en manoeuvreren een stuk zwaarder aan door het verhoogde zwaartepunt
Motor staat schuin op de jiffy, de middenbok blijft functioneren alleen bij een gelijke ondergrond en 55 band staat het achterwiel ook aan de grond.
Rechtuit stabiliteit wat minder (wat sneller slaan in het stuur)

LET OP!!
Rijd je met duo? Rij met wat meer kettingspeling anders is de kans groot dat de ketting te strak komt te staan.

Voor de bandjes heb ik altijd 190/55. Snel insturen van een 55 band en de stabiliteit en het rubberoppervlak van een 190 band. Daarnaast staat een 190 band op een FZ1 ook een stuk beter als een 180 bandje .

Rij nu met de Pilot Power 3 en dat is een heerlijke band.

Bedankt voor je reactie..
Dan probeer ik gewoon een keer de 190 55 band..
Hoop dat de rechtuit stabiliteit meevalt en de hyperpro vering zijn werk goed goed..
 
Heeft er iemand hier ervaring met het monteren van een andere stuur voor een betere zithouding?
Iets meer rechtop nog....

Waar moet ik rekening mee houden, welke afmetingen e.d?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Maurice
 
Heeft er iemand hier ervaring met het monteren van een andere stuur voor een betere zithouding?
Iets meer rechtop nog....

Waar moet ik rekening mee houden, welke afmetingen e.d?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Maurice


Ik kan je weinig vertellen over de maten, maar ik heb een stuur + raisers van rizoma en dat bevalt me prima!
en daarnaast oogt het een stuk mooier.
 
hallo,
ik zal mijn FZ1 ook maar eens een keertje voorstellen hier.
het betreft een 2008/ABS model.

even een kleine opsomming van een aantal veranderingen.

- heeeeuuuul erg veel onderdelen vervangen door Rizoma onderdelen.
- waanzinnige paintjob. Kleur = AMG Electricbeam en vervolgens is alles hand geschilderd in een motorrace thema (rechterkant is geweid aan de history en links de moderne tijd) maar veel te veel details om op in te gaan.
- vering is compleet hyperpro
- hell stalen remleidingen
- powercommander
- quickshifter
- snelgaskit
- andere vertanding
- custom zadel (combi carbonleer en slangenleer)
- etc.,etc.,etc....
full
 
hallo,
ik zal mijn FZ1 ook maar eens een keertje voorstellen hier.
het betreft een 2008/ABS model.

even een kleine opsomming van een aantal veranderingen.

- heeeeuuuul erg veel onderdelen vervangen door Rizoma onderdelen.
- waanzinnige paintjob. Kleur = AMG Electricbeam en vervolgens is alles hand geschilderd in een motorrace thema (rechterkant is geweid aan de history en links de moderne tijd) maar veel te veel details om op in te gaan.
- vering is compleet hyperpro
- hell stalen remleidingen
- powercommander
- quickshifter
- snelgaskit
- andere vertanding
- custom zadel (combi carbonleer en slangenleer)
- etc.,etc.,etc....
[afbeelding]

Dat ziet er mooi uit!! :Y 8-)
 
hallo,
ik zal mijn FZ1 ook maar eens een keertje voorstellen hier.
het betreft een 2008/ABS model.

even een kleine opsomming van een aantal veranderingen.

- heeeeuuuul erg veel onderdelen vervangen door Rizoma onderdelen.
- waanzinnige paintjob. Kleur = AMG Electricbeam en vervolgens is alles hand geschilderd in een motorrace thema (rechterkant is geweid aan de history en links de moderne tijd) maar veel te veel details om op in te gaan.
- vering is compleet hyperpro
- hell stalen remleidingen
- powercommander
- quickshifter
- snelgaskit
- andere vertanding
- custom zadel (combi carbonleer en slangenleer)
- etc.,etc.,etc....

Nice, zag hem inderdaad van de week voorbijkomen op Wie Rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan