Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Kleine tip: zet je Sm niet met zo'n schijfremslot vast! zo ben ik die van mij al eens kwijt geraakt.
Skatebord er onder en zo een busje in (totaal 30 seconden voor nodig).
Zet ze vast aan een obstakel (liefst agressieve hond of politiebureau o.i.d.) dat schrikt nog een klein beetje af.

mbt afstelling kan ik je niet adviseren. PS mooie kleuren zo met dat geel in de wielen.


Ja dit was eventjes voor de deur maar normaal staat die ook altijd binnen achter slot en grendel, maar thanks voor de tip word tegenwoordig teveel gestolen!
 
Vandaag 2 de keer circuit op en ging stuk beter dan eerste keer dankzij tips van Youp :} echt lekker gereden en veering is ook goed nu voor wat ik er mee doe :]
Enige min puntje vandaag was dat ik bijna op me snavel ging doordat met carterdeksel van de koppeling scheurde en olie op me wiel kwam en op de baan, maar als een kerel zelf ff de boel opgeruimd met wat hulp van een collega baco :) al met al toch een zeer goed gevoel qua rijden.
Mocht er nog iemand een carterdeksel voor koppelings kant hebben van een TE450 2004 model stuur me dan ff een PM :)
 
Zag deze advertentie op MP.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=6

Gaat om de Supermotard die als tweede genoemd staat in de advertentie.
€ 1.500,- voor een 450 sm uit 2006 volgens mij.

Dat is niet veel.... dus een revisie zal wel nodig zijn :-) maar toch kun je daar je eigen motor mee upgraden..... of een goede revisie uitvoeren en een top motor hebben voor een goeie prijs.
Setje wielen met grote schijf en klauw kost al snel 800,- slipperclutch, 500,- en dan heb je nog een heeeele bak met reserve onderdelen liggen :-)

ps. ken de verkoper niet (geen belang bij een verkoop. Heb zelf nu 3 motoren dus deze kan er ff niet bij).
 
Laatst bewerkt:
Dat is de oude motor van andries geloof ik... dacht dat die ook hier af en toe op mf kwam destijds. Is een maatje van Jan (keeskapstok), stond een jaar geleden ofzo heel heel heel lang op mp..... is een omgebouwde TC

Maargoed hoe die onderhouden is altijd maar de vraag,.. zo te lezen wou hij er alleen mee op straat rijden, en de borging van de olievuldop zit er nog op. (dus waarschijnlijk nooit olie vervangen)
 
Is blok van een TC 450 en TE 450 van model 2004 het zelfde? Bedoel dan met name de carters.
Inwendig was geloof ik alleen de versnellingsbak anders toch?
 
Zag deze advertentie op MP.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=6

Gaat om de Supermotard die als tweede genoemd staat in de advertentie.
€ 1.500,- voor een 450 sm uit 2006 volgens mij.

Dat is niet veel.... dus een revisie zal wel nodig zijn :-) maar toch kun je daar je eigen motor mee upgraden..... of een goede revisie uitvoeren en een top motor hebben voor een goeie prijs.
Setje wielen met grote schijf en klauw kost al snel 800,- slipperclutch, 500,- en dan heb je nog een heeeele bak met reserve onderdelen liggen :-)

ps. ken de verkoper niet (geen belang bij een verkoop. Heb zelf nu 3 motoren dus deze kan er ff niet bij).

Als die er nog staat als ik terug ben van vakantie haal ik hem op.
 
kwam deze tegen op facebook...
misschien voor iemand van hier iets?

2ynplc1.jpg
 
Heb nu adres in België voor evt een carterdeksel.
Vanmiddag maar eens oude deksel eraf halen
 
Ik ben vandaag begonnen met het demonteren van het blok. Hoort er olie in de ontsteking? Er kwam olie uit het deksel bij het loshalen. Bij mijn oude ktm's was dit nooit het geval.
 
Ik zag van de week een plasje olie onder mijn voorvork liggen, maar ik kan niet goed zien waar dit nu vandaan komt. Komt dit van de keerringen bovenin, of zit er aan de onderkant waar je de druppels ziet ook nog een keerring?
full
 
Ik heb de poot er even uitgehaald en het stofkapje losgehaald en inderdaad komt het vanuit de keerringen :)

Heeft iemand zo een stappenplan voor mij om deze te vervangen? Tot nu toe heb ik het stofkapje eraf en de ring welke de binnenpoot vastzet volgens mij.
Ik wilde de bovenkant met sleutel 19 losdraaien maar aangezien ik de poot niet vast kan zetten lukte mij dit niet. Hierop heb ik voorzichtig de kruiskopschroef welke ernaast zit losgedraaid, maar toen er een beetje gas ontsnapte heb ik deze maar snel weer dichtgedraaid :+
 
Voorpoten hebben geen gas, dat is gewoon lucht.
Ik ontlucht m'n poten voor iedere heat.
Werkplaatshandboek legt als het goed is uit hoe het moet.
Anders uitbesteden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan