Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Zou ik doen inderdaad. Wel goed de oude vloeistof er uit halen. (evt. spoelen) 2 soorten door elkaar schijnt niet zo goed te werken...
Het wordt inderdaad voorgeschreven om tussendoor gewoon met water te spoelen. :Y
Eigenlijk doe je dus twee keer verversen. :)
 
Hebben jullie met het verwisselen van je 'sprag clutch' ook problemen gehad met het verwijderen van het vliegwiel?

Mijn poulietrekker heeft niet echt vat op het vliegwiel (De achterzijde van het vliegwiel is heel mooi afgerond..).

Edit: ik heb Aprilia Parts maar gemailt of ze er een op voorraad hebben liggen. Ik werk er vlakbij :)
 
Laatst bewerkt:
Je moet uitkijken met die poelietrekkers, die van mij heeft de complete schroefdraad gestript.

Ik heb een andere oplossing gebouwd, lange dop 14 in het midden, dikke stalen plaat en 3x schroefdraad. Die draai je in daar waar de 3 bouten zitten die je startkoppeling vasthouden en voila, tig keer meer houvast. Spanning op de schroefdraden zetten via de 3 moeren bovenop, Heteluchtpistool erop en wachten maar. PLOP zei die. :Y


IMG_20170404_201135.jpg
 
Je moet uitkijken met die poelietrekkers, die van mij heeft de complete schroefdraad gestript.

Ik heb een andere oplossing gebouwd

Ik heb de krukasmoer er weer een paar slagen ingedraaid, en daarop de poelietrekker gezet. Op die manier voorkom ik dat het draad kapot gaat.

Ik wilde eigenlijk een plug and play oplossing, maar wat jij hebt werkt natuurlijk ook :t
 
Toch nog even geworsteld met het vliegviel.

Toen ook even dop 14mm op de kruktap, en flink heet stoken: Knal en vliegwiel los!
Dat was het moeilijkste, nu kan het opbouwen beginnen samen met versie olie en filter :]
 
Ha mensen, even een vraag hier... Heeft iemand zijn Falco met een superbike-stuur voorzien en de beide originele clip-ons nog over? Ik ben op zoek naar een setje.
Graag reactie via de PB indien beschikbaar!
 
Sinds ik een nieuwe kettingset heb gemonteerd heb ik ook last van een bekend Falco probleem.
Iedere keer als ik gas geef in de 2 of de 3, dan voelt het of mijn stuur los zit.

Heel vreemd

O-)
 
Als je toch bezig bent, meteen nieuwe olie en nieuwe clutch jet (0.40) :Y

Nieuwe olie zat er net in, maar gooi er weer nieuwe in.
Tevens nieuwe koppelingsplaten onderweg.
Ook nieuwe bougies liggen klaar.

Die clutch jet hoor ik tegensprekende ervaringen over. Scheelt dat zoveel?
 
Nieuwe olie zat er net in, maar gooi er weer nieuwe in.
Tevens nieuwe koppelingsplaten onderweg.
Ook nieuwe bougies liggen klaar.

Die clutch jet hoor ik tegensprekende ervaringen over. Scheelt dat zoveel?

Ik heb de clutch jet vorige week vervangen. Hij is nu veel makkelijker in z'n vrij te krijgen vindt ik. En kost maar 13 euro , is toch weinig geld voor het verhelpen van een irritatietje :)

En dan even een vraag van mijn kant: In hoeverre horen jullie een tik bij de (voorzte kop met name) koppen? Ik heb er genoeg olie enzo inzitten, maar hoor met een kritisch oor wel iets..

Of zou de uitlaatpakking op z'n eind zijn, dat kan ook een tik veroorzaken. MOtor heeft nu 30K gelopen, misschien toch klepspeling ook controleren, al schijnen deze weinig te verlopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de clutch jet vorige week vervangen. Hij is nu veel makkelijker in z'n vrij te krijgen vindt ik. En kost maar 13 euro , is toch weinig geld voor het verhelpen van een irritatietje :)

En dan even een vraag van mijn kant: In hoeverre horen jullie een tik bij de (voorzte kop met name) koppen? Ik heb er genoeg olie enzo inzitten, maar hoor met een kritisch oor wel iets..

Of zou de uitlaatpakking op z'n eind zijn, dat kan ook een tik veroorzaken. MOtor heeft nu 30K gelopen, misschien toch klepspeling ook controleren, al schijnen deze weinig te verlopen.

Kon je hier niet een sproeier van een of ander gangbaar carburateur merk ibzetten of zo?
Mikuni of keihin of iets dergelijks?

Tikken bij mij niks van dat......
 
Kon je hier niet een sproeier van een of ander gangbaar carburateur merk ibzetten of zo?
Mikuni of keihin of iets dergelijks?

Een beetje googlelen geeft: Clutch oil jet #40 - Page 10

Sommige Bing/Keihin en Dellortho sproeiers zijn toepasbaar. Zijn wel goedkoper te vinden dan zo'n originele jet, maar ik heb deze maar gewoon mee besteld vanaf AP (Was ik meteen in 1 keer klaar, geen gezeur en moeite om een alternatieve sproeier te zoeken).
 
Laatst bewerkt:
De startkoppeling was echt op, of tenminste de bekende veer.
Nieuwe KTM koppeling zit er in en vliegwiel er weer op.
Morgen beginnen alles weer terug te bouwen.
Hopen dat dan de nieuwe koppelingsplaten van EBC er dan ook zijn kunnen die er ook in en kan ik alles weer rijklaar maken.
 
Het waren Ferodo koppelingsplaten trouwens, maar ze zitten er in.

Oude er uit:
20170614_200539_zps0enj618r.jpg


Nieuwe er in:

20170614_200536_zpswkfwr88c.jpg


Had onderweg nog een probleempje met een boutje van de drukplaat welke afknapte. Had een mazzeltje want kon het restant er zo uit draaien:

20170614_201628_zps0mjoxlyo.jpg


En alles zit weer dicht.

20170614_210517_zpsfnz9fwwm.jpg

20170614_212421_zpsfma3cxrr.jpg


Morgen of overmorgen nieuwe slangklemmen op de olieleidingen en dan kan de olie er weer in. Wederom nieuwe nadat ik deze net ververst had.
Dan de bougies nog even vervangen en hij kan als het goed is weer lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan