KTM 390 Duke

Goedhart Motoren in Bodegraven heeft volgens mij nog een overjarige Duke 390 te koop staan. Volgens mij vraagt hij er 5300 Euro, incl. kosten rijklaar maken, voor. Hij geeft er 24 maanden fabrieksgarantie op, maar volgens mij geeft KTM op die 390 gratis 2 jaar extra garantie erbij. Althans ik heb wel standaard 4 jaar fabrieksgarantie.

...maar van zo´n Duke ga je inderdaad geen spijt krijgen. :]
die deal hebben wij (mijn meisje) ook gemaakt, overjarig model bij goedhart. ze hebben afgelopen jaar een stuk of 20 besteld dus kunnen ze met mooie korting aanbieden. zijn nu net op de 1000km, zaterdag ff zn inrij beurtje geven
 
Viola, sinds gisterenavond eigenaar van een nieuwe zwarte duke 390 bj2016.
En inderdaad enige minpunt is de toch wel zeer stille uitlaat.
Wordt dit nog luider naarmate de kilometers ?
 
Als je je katalysator leeg haald krijg je beter geluid.

Gister de grote taartschep vervangen voor korte plaathouder, wat een werk was dat .. wel even zitten kloten maar het zit!
 
Zeurpiet! Deze had ik snel even gemaakt.

Mijn vriendin wilt een dikkere achterband haha ze wilt op mijn 1290 gaan lijker met haar 390 :p

360.jpg

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is er hier al iemand met een 2017 model ? Of heeft er al iemand op proefgereden ? Het lijkt mij eeen ideale motor voor me in de nieuwe uitvoering. Groot genoeg, het vermogen is leuk om mee te spelen maar niet zoveel dat je té lomp gaat doen en het is een ktm. En de prijs is nog te overzien (in mijn planning zou t wel een 2018 worden dan als ik er zeker van ben dat ik weer wil rijden).
 
Is er hier al iemand met een 2017 model ? Of heeft er al iemand op proefgereden ? Het lijkt mij eeen ideale motor voor me in de nieuwe uitvoering. Groot genoeg, het vermogen is leuk om mee te spelen maar niet zoveel dat je té lomp gaat doen en het is een ktm. En de prijs is nog te overzien (in mijn planning zou t wel een 2018 worden dan als ik er zeker van ben dat ik weer wil rijden).

Even de vorige pagina bekijken.
 
... dus vanavond wordt er een Metzeler Sportec M7 RR

Fijne band, beter dan de 5 die op de eerste series lag.
De Pirelli Rosso's op de laatste series hebben een wat harde
karkas, voelen bijna aan als slicks, maar wel effe wennen, als
je de Metzelers gewend bent voelt de Pirelli in het begin wat wiebelig
en instabiel aan.
 
Laatst bewerkt:
Fijne band, beter dan de 5 die op de eerste series lag.
De Pirelli Rosso's op de laatste series hebben een wat harde
karkas, voelen bijna aan als slicks, maar wel effe wennen, als
je de Metzelers gewend bent voelt de Pirelli in het begin wat wiebelig
en instabiel aan.

Ja ik kom nu van de Pirelli Rosso 2 af, ik ben erg benieuwd hoe die M7 RR voelt.
Voorbandje is nog wel een Rosso 2, die is voorlopig niet aan vervanging toe, hoop dat die twee een beetje fatsoenlijk samen gaan.
 
Zo, de nieuwe band ligt er inmiddels op.
Afgelopen weekend mijn motor op de dyno gehad bij Motoport in Veldhoven, 46.6pk op het achterwiel wat origineel 44pk hoort te zijn.
Wel bleek hij nog te arm afgesteld te staan. Morgen gaat die naar JTX Racing in Cuijk, daar krijgt die een grote beurt, een K&N filter en wordt er andere software op de ECU gezet. Ben benieuwd of dat nog iets van verschil maakt :)
rys60ho.jpg
 
Zo, de nieuwe band ligt er inmiddels op.
Afgelopen weekend mijn motor op de dyno gehad bij Motoport in Veldhoven, 46.6pk op het achterwiel wat origineel 44pk hoort te zijn.
Wel bleek hij nog te arm afgesteld te staan. Morgen gaat die naar JTX Racing in Cuijk, daar krijgt die een grote beurt, een K&N filter en wordt er andere software op de ECU gezet. Ben benieuwd of dat nog iets van verschil maakt :)
[afbeelding]

KTM rekent haar pk's vanaf de krukas. Origineel is het dus 44 pk op de krukas. ;)
 
KTM is ook niet stom, elke fabrikant doet het op de krukas. Je hebt geen kaas gegeten van marketing als je die van het op het achterwiel zou publiceren in je reclames en online stukken. Je hebt dan een stuk minder vermogen en koppel dan waar je directe concurrenten mee adverteren.

Het kan best op het achterwiel, maar dan moet elke fabrikant mee.
 
Hallo allen!

Zaterdagmiddag een witte 390Duke 2017 besteld,

Verder wat aangekleed met opties, Akrapovic, Tankpad, Valdoppen, Korte kentekenplaathouder, Tankfolie. Staat over een 6 weken klaar bij de dealer, kan niet wachtten!!

Klein vraagje, hoeveel jaar garantie zit erop? De 1000KM beurt, kost je dat knaken of zit dat erbij?

Jullie alle nog tevreden over de Duke?
Zijn er toevallig hier met het 2017 model?

Groeten :)
 
gefeliciteerd met je nieuwe bike!.

je krijgt standaard 2 jaar garantie, die van mijn vriendin hebben we recent 2 jaar kunnen bijkopen voor 365€.
de 1000km beurt had je moeten proberen erbij te praten, kosten zijn zo rond de 100€ gemiddeld wat ik tegen kom.

390 is denk ik de meest probleemloze motor die er is gemaakt bij ktm, veel plezier met je motor
 
Bedankt Koen, dat is nu te laat haha.
Kreeg wel een €230,- korting,
bedrag werd mooi afgerond.

Lees verhalen dat de motor nog wel eens warm wil lopen, of met koud weer afslaat.
Goed, dat is dan een garantie kwestie neem ik aan.
Ik ga hem keurig netjes inrijden, verder hoop ik op geen problemen. Heb er zin an!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan