Mijn Kawa met watsonian

Vorige week nog een tochtje gedaan en beestje staat nu in de winterstalling voor een paar kleine aanpassingen.
 
weer lange tijd niet hier geweest, druk met werk en huis (nieuw dak en serre)
ook stopte de kawa er elke keer mee als ik harder ging dan 110 a 120, vervelend.
Dus ik denk hij krijgt te weinig benzine, originele benzinekraan kunnen bestellen, maar tijdens het leeg latenlopen van de tank via de carbs was het inderdaad weinig benzine die eruit kwam, dus tank eraf, op een tafel, slangetje eraan en jerrycan eronder, lopen als een tierelier.
mmmmmmmm toch niet de kraan.
Nog eens goed kijken naar de slang met terugzetten tank (maar er komt zon raar bochtje in dat die op den duur toch knikt.
Dus nu andere benzineslang gehaald en een ander traject verzonnen en nu loopt die weer perfect.
Gelijk weer benzinekraan in de voorraadkast gelegd :-)
 
Weer tijdje stil, veel te druk, maar vorig jaar aanhanger met tent gekocht voor de combinatie, volgende week vrijdag het span naar LBS brengen voor een trekhaak.
20190921_160724.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: RuuT
volgens gegevens 80 kilo, maar tegenwoordig heeft die een iets zwaardere as en wat accesoires, dus ik schat 100 kilo zonder tent, met tent 140 denk ik?
 
Je zit snel over het max tek gewicht van je motor heen! Is namelijk de helft van je ledig gewicht op de papieren!

Ben benieuwd hoe jij het vind rijden met dat gewicht.
 
aanhanger mag 300 kilo hebben, waar staat het dat je maar de helft van je ledig gewicht mag trekken?
En wat is in het geval van een combinatie het ledig gewicht?
 
aanhanger mag 300 kilo hebben, waar staat het dat je maar de helft van je ledig gewicht mag trekken?
En wat is in het geval van een combinatie het ledig gewicht?

Ledig gewicht is rij klaar zonder extra dingen in je fiets.

Het is spelen anders met je eigen veiligheid en die van je bakkenist. Hou jezelf niet voor de gek hè.

Andere antwoordt is al gegeven
 
Het ledig gewicht staat op je kenteken.
Dat is ook het getal waarnaar gekeken wordt bij een controle.
Dus als dat niet klopt dan moet je dat aan laten passen bij de rdw. (Of niet als je er niks om geeft)
 
Het ledig gewicht staat op je kenteken.
Dat is ook het getal waarnaar gekeken wordt bij een controle.
Dus als dat niet klopt dan moet je dat aan laten passen bij de rdw. (Of niet als je er niks om geeft)

Als ik ze kenteken in tik op het rdw is het 376 kg op kenteken.

Dus het karretje mag incl bagage max 188 kilo wegen! Volgens de wet .
 
ja had ik ook gezien, alleen denk ik dat die zwaarder is met bak. maar goed aanhanger met tent is 110 kilo volgens schuring dus mag er nog 78 kilo bij, dat lijkt me voldoende.
 
Vandaag het span naar LBS gebracht voor een trekhaak en hij mag gelijk opgeven wat een geremd zijspanwiel kost in 15 inch, dan is het allemaal maar gelijk goed op orde.
Hij liep iig weer als een zonnetje op hard stationair draaien als die warm is, maar lbs doet gelijk ff de carburateurs synchroniseren, dan kan je hem wat netter afstellen.
 
Vandaag even bij LBS geweest en het geremde zijspanwiel besproken.
We gebruiken gewoon het watsonian wiel met andere lagering en hij gaat een naaf maken waar ook de remschijf op kan.
Groter wiel wordt erg lastig ivm de watsonian constructie, dan wordt het echt heel veel werk en ik vind het zo wel mooi, een groter wiel past eigenlijk niet bij de bak.
wordt gecombineerd met de achterrem en het span wordt voor ietsje omhoog gezet zodat die nog net wat mooier er aan hangt.
Rek gaat van de bak af omdat we nu toch een aanhanger hebben.
 
Is ook een mooie klassieke combi met die periode correcte Vetters erop. Daar past de watsonian ook mooi naast 👍
Met een geremde bak ga je nog meer genieten van die dikke zespitter!
 
Is ook een mooie klassieke combi met die periode correcte Vetters erop. Daar past de watsonian ook mooi naast 👍
Met een geremde bak ga je nog meer genieten van die dikke zespitter!
Deze vetter is speciaal voor de 1300 gemaakt, maar niemand heeft er meer info over en de meningen daarover zijn ook verdeeld.
Maar er staat zelfs op vetter bij kawasaki
 
Deze Vetters horen toch bij de toer uitvoering? Alle Japanners hadden zo'n van fabriekswege aangekleed model om tegenwicht aan de Goldwing te kunnen bieden.
 
Deze Vetters horen toch bij de toer uitvoering? Alle Japanners hadden zo'n van fabriekswege aangekleed model om tegenwicht aan de Goldwing te kunnen bieden.
Ja, er staat kawasaki by vetter op en de kuip is zo gemaakt dat je de originele koplamp en knipperlichten kan gebruiken, kofferrek idem, maar kan er niks over vinden verder.
 
Ja, er staat kawasaki by vetter op en de kuip is zo gemaakt dat je de originele koplamp en knipperlichten kan gebruiken, kofferrek idem, maar kan er niks over vinden verder.
Het is ook alleen maar wat ik nog in mijn hoofd heb uit de tijd dat ik blaadjes als de Moto73 nog las, dat was rond het bouwjaar van jouw motor.
 
Het is ook alleen maar wat ik nog in mijn hoofd heb uit de tijd dat ik blaadjes als de Moto73 nog las, dat was rond het bouwjaar van jouw motor.
Ja toch raar want de kuip is echt speciaal gemaakt voor de vierkante kolamp ed, je zou toch denken dat er dan iets van te vinden moet zijn, of het was een complete flop dat er bijna niks van verkocht is.
 
ik denk dat laatste...
want de Z1300 is natuurlijk niet als warme broodjes over de toonbank gevlogen ( vooral omdat de CBX1000 natuurlijk de betere en mooiere 6 pitter was ;) )
maar niet zo heel lang erna kwam bij al die motorbouwers het besef al dat zo'n dikke mastodont toch vooral als toer fiets werd ingezet en dus kwam er af fabriek al een dikke kuip op. De CBX kwam toen met de Pro-Link, de kawa met de Voyager en de GL1100 was ook al vrij snel als dikke toerbuffel met complete kuip verkrijgbaar. Die ommezwaai was de doodsteek voor de Schurger, Rickmann en Vetter jongens en dus verdwenen ze ook sneller uit beeld....

jouw Z is ook de eerste die ik ooit in Vetter uitvoering heb gezien
 
Ja dat moet haast wel, heb het ook nog nooit op een andere z 1300 gezien.

Over betere en mooiere zespitter worden we het niet eens :+ alhoewel ik de cbx ook machtig vind vind ik de kawa veel mooier lopen.
Al heeft die wel zijn kwaaltjes.
 
  • Geweldig
Waarderingen: EHE
Terug
Bovenaan Onderaan