Yamaha XS 400 Cafe racer project

Vandaag weer een paar uurtjes bezig geweest. Helaas geeft het alu lassen geen koude lucht met het warme weer. |( _O-

Subframe verder afgeslepen en een klein plaatje bijgevoegd aan het zitje, waardoor het een vloeiende lijn is.

Foto's:

jcdde7edwjp37.jpg

mggwckhebbnfn.jpg

svo16lptyrph4.jpg

uovpx1nmlajby.jpg


Nu verder strakmaken, ophanging maken/verzinnen, subframe maken, zadel maken/verzinnen,...,... Nog genoeg te hobby'en gelukkig! *O*
 
D'r is toch nog heel wat moois te maken van zo'n oude XS :o
Lijkt er wel op dat de 'zitruimte' flink wat groter is dan bij de mockup, was dit met opzet?
 
Laatst bewerkt:
haha, ja als je bedenkt dat dat ding er eerst zo uit zag. :r
mkcwty8bj8fnp.jpg


Nee de "zitruimte" is nagenoeg gelijk. Op een foto lijkt het wat kort, omdat ik de mal te ver onder de tank had geschoven. Ik wilde graag dat het geheel niet gelijk als de achterkant van de achterband loopt, en dat is gelukt.
 
Oma even op vakantie gestuurd....

Niet donders veel gedaan de afgelopen tijd. Maar momenteel druk bezig met de voorbereidingen om de tank, zit en voorspatbord te spuiten. Ik heb gekozen om het zelf te spuiten met de compressor en 2k lak. Vind ik zelf leuk werk!

Alu voorspatbord besteld
bnnmgkvmxhit1.jpg


Strak maken van tank en zitje
0vvl5ncntesu8.jpg

0lfyfrrpj9efj.jpg


De lak is onderweg, hopelijk eind volgende week spuiten! *O*
 
Paar uren schuren en spuiten verder _O- _O-

rrmqzqonjfclv.jpg

xxjshjwlrdypo.jpg

(lijkt op een structuur van een grindtegel, maar dat valt irl behoorlijk mee :$ )
Nu nog in de blanke lak -O-
 
Laatst bewerkt:
Kleur komt op deze foto beter tot z'n recht :9
m8paep0g8ljii.jpg


Nu is het wachten op de "Yamaha" sticker, en dan kan alles in de blanke lak.
Reacties zijn welkom! O-) :Y
 
Knap werk!

Idd met dat "moderne" blok en frame niet de meest geschikte basis. Maar met een setje skills en kunde kan je er toch iets moois van maken!
 
Bedankt heren :}

Voor het zadel moet ik nog achter de naaimachine kruipen. Stoffen heb ik al wel gevonden.
Nummer 3:
z3yizbrdy6nkh.jpg


Van de week stickers geplakt
vyctchmmp64nt.jpg


En in de blanke lak gespoten *O*
vzsqvvfykrwej.jpg
 
Allemaal kleine klusjes aan de caferacert, allemaal niet zo spannend. Beugeltje hier en daar, steppies gemaakt, rempedaaltje etc. Ook het blok er even onder gezet.

0zmttidjvsucf.jpg

wkerdd31glglt.jpg
 
Leuk project man :) Werken met een naaimachine, krijg je dat ook van je werktuigbouwkunde mee? :P 'Voor zulke klusjes ga ik echt naar mn oma toe ;)
 
Hoi Niels, ziet er goed uit! Is idd moeilijk om er mooie lijnen in te krijgen qua tank en zitje. Dat blok ziet er supermooi uit.
Je mag die van mij ook wel spuiten ha ha.
Ik ben zelf ook bezig een yamaha 400dohc te verbouwen naar een tracker.
Ik blijf je project zeker volgen.
 
Bedankt heren! :t :}
Van het weekend weer lekker aan het hobbyen geweest!

Onder andere het klokkenspel gemonteerd. _O- *O*
akdelitlkmwbh.jpg

ngpdmv9hpqvlm.jpg

lmszupxaweith.jpg


En een foto'tje op de verrijdbare heftafel. _O- :9
blbmt9vvgeitr.jpg
 
Druk bezig met de elektra. Alle kabels worden netjes weggewerkt in een kabelsok en zo nodig verlengt. Alles wil ik uit laten komen onder de tank en met stekkerverbinding verbinden.
e3krg4uau1vhi.jpg

hglwvemblv044.jpg



Stuurschakelaar kabels verlengt. De oude kabels los gesoldeerd en langere draden voor in de plaats gesoldeerd.
fqbymym6v09os.jpg


Netjes gebundeld in een kabelsok en afgewerkt met krimkous en een stekker.
qdvz2vk6qcmyx.jpg


bdc59944a5awv.jpg


Alles onder de tank uit laten komen.
l7o5lnyryspev.jpg


Nog genoeg te doen! *O*
 
Bedankt! ja gaat lekker. Nog druk bezig met de kabelboom. Zal eerdaags eens een foto posten;P
 
Terug
Bovenaan Onderaan