Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Jazeker ;) Aangezien je de keerringen alleen maar per set kunt krijgen, is het net zo makkelijk om ze beide te doen. En ik hou ook niet van half werk, dus als je het doet, doe het dan goed 8-)

Edit : weet je toevallig hoeveel olie er in moet? Er staat alleen dat het tot een bepaald niveau moet, echter niet hoeveel ml of l erin moet B|
 
Laatst bewerkt:
Jazeker ;) Aangezien je de keerringen alleen maar per set kunt krijgen, is het net zo makkelijk om ze beide te doen. En ik hou ook niet van half werk, dus als je het doet, doe het dan goed 8-)

Edit : weet je toevallig hoeveel olie er in moet? Er staat alleen dat het tot een bepaald niveau moet, echter niet hoeveel ml of l erin moet B|

Hoeveelheid olie weet ik zo niet, maar check je de geleidebussen ook even? Als die versleten zijn, heb je binnen no time weer een lekke keerring...
 
Hier ook ff open hart operatie :P tandwiel van kickstarter verwijderd , deze was de ellende van dat me koppelings carter scheurde zaterdag op circuit
full
 
Vandaag blok weer opgebouwd en ff test ritje gemaakt en alles blijkt dicht te zijn :} op naar volgende circuitdag :]
 
Probeer 2 juli nog ff dagje juniortrack :] aankomend weekend eerst de TT , werk daar als baco en sta op post 17 das bij ingang pitstraat / uitgaan GT bocht :)
 
Laatst bewerkt:
De linker radiateur van mijn SM530RR is lek, daar moet dus een nieuwe voor in de plaats komen.
Toevallig iemand ervaring met de radiateurs die op ebay verkocht worden onder het merk china:

ALLOY RADIATOR HUSQVARNA SMR450 2003-2011/SMR510 2005 2006 2007 2008 2009 2010 | eBay

Een enkele OEM parts radiateur van Husqvarna kost namelijk al bijna het dubbele:

World Wide Webshop for your Husqvarna oem-parts, accessories and merchandise

Zou de kwaliteit daadwerkelijk zoveel beter zijn, of maakt het geen drol uit?
 
Voor 150 euro zou ik niet gaan lopen tobben. Je hebt dan de garantie dat het goed is en fatsoenlijk past. Klein vergelijk, bij TM kosten ze 350-400 per stuk...
 
Laatst bewerkt:
De linker radiateur van mijn SM530RR is lek, daar moet dus een nieuwe voor in de plaats komen.
Toevallig iemand ervaring met de radiateurs die op ebay verkocht worden onder het merk china:

ALLOY RADIATOR HUSQVARNA SMR450 2003-2011/SMR510 2005 2006 2007 2008 2009 2010 | eBay

Een enkele OEM parts radiateur van Husqvarna kost namelijk al bijna het dubbele:

World Wide Webshop for your Husqvarna oem-parts, accessories and merchandise

Zou de kwaliteit daadwerkelijk zoveel beter zijn, of maakt het geen drol uit?

Ja ik heb een setje van die ebay radiateurs. Ook enkele collega's en bekende rijden met deze. Passen doen ze zeker, tenminste bij mijn TE510 paste ze gewoon perfect.

Ze zijn overigens niet 2x zo duur maar 6x. 80 euro voor 2 of 1 voor 150. Beide zijn gewoon aluminium, de een misschien wat van een betere legering maar bij een val zullen beide goed verbuigen.

Ik zou voor het geld lekker die van ebay kopen. Qua constructie zijn beide zo goed als het zelfde, zowel qua opbouw als dichtheid.
 
Het is dat ik niet kan anders was ik sowieso meegegaan.

Ideaal om met een stel ervaren rijders zon weekend weg te gaan. Je leert zoveel meer dan wanneer je alleen op een baan gaat rijden. Grootste voordeel is dat je meteen de goeie dingen aanleert ipv je zelf de verkeerde. Het is makkelijker iets nieuws te leren dan een gewoonte af te leren
 
Het is dat ik niet kan anders was ik sowieso meegegaan.

Ideaal om met een stel ervaren rijders zon weekend weg te gaan. Je leert zoveel meer dan wanneer je alleen op een baan gaat rijden. Grootste voordeel is dat je meteen de goeie dingen aanleert ipv je zelf de verkeerde. Het is makkelijker iets nieuws te leren dan een gewoonte af te leren

klopt helemaal! Voordeel van meerdere dagen achter elkaar rijden is dat je veranderingen en technieken ook echt kan aanleren. Anders zitten er vaak weken tussen de verschillende trainingsdagen. Die vier dagen Erzgebirgsring waren daar echt super voor!! (maar verder weg en stukje duurder ;( -O- ). Bij de Harzring kun je zelf nog extra dagen blijven. Kun je dus ook 4 dagen lang de baan op. Dan weet je zeker dat je een paar seconden sneller bent (of je moet gewoon al gvd (lees TvT) snel zijn dan is er niet veel meer te winnen). Dus zeker een aanrader *O* *O* *O* :]
 
Ik rij zo wie zo geen wedstrijden maar puur voor mezelf en bovenal de fun, laatste keer heb ik van Youp prima tips gehad en dat werkte perfect.
Daar ga ik nu aan verder werken qua rijstyle :]
Door die betere rijstyle moet je dus ook de veering bijstellen omdat het wat sneller gaat , al met al nog genoeg te doen en te leren :)
Ga misschien nog wel een keer dagje Lelystad doen
 
Ik rij zo wie zo geen wedstrijden maar puur voor mezelf en bovenal de fun, laatste keer heb ik van Youp prima tips gehad en dat werkte perfect.
Daar ga ik nu aan verder werken qua rijstyle :]
Door die betere rijstyle moet je dus ook de veering bijstellen omdat het wat sneller gaat , al met al nog genoeg te doen en te leren :)
Ga misschien nog wel een keer dagje Lelystad doen

Ik heb zelf ook nooit wedstrijden gereden. Lol hebben is het allerbelangrijkste.
En een beetje aan hobbyen met afstellingen is ook leuk om te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan