Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jeujj, vandaag de triple opgehaald bij Roké !

Ff lekker gerede , wel beetje warm haha
1 ding, ze hebben een full systeem race map geladen, ? Maar sindsdien knalt de uitlaat Heel hard als ik het gas dicht doe....ik merkte op de terug rit dat ik dat echt verschrikkelijk vind....is dit op te losse door en db killer of een andere map?
Een andere mapping zou ik dan aanraden.

Wat voor uitlaat heb je erop zitten?
 
Net even gebeld...er is een full systeem race mapping ingeladen omdat ik een open zard rij....
Morgen weer even terug bellen omdat dan bas er weer is...
Waarschijnlijk laat ik me oude custom mapping weer terug zetten...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben btw nog opzoek naar dat afdek kapje aan de achterkant van het zadel... me ex heeft de mijne weg gegooid en zonder duo cover kan ik er wel 1 gebruiken voor het weekend in de eifel
 
Dat ploffen in de uitlaat heeft meer te maken met het type uitlaat dan met de mapping.


Zeker weten niet ;-) deze s3 rijdt al meer dan 4 jaar met deze uitlaat :9 en heeft niet geploft nadat de custom mapping erin was gezet...helaas heeft (ik denk bas,) de mapping ongevraagd veranderd naar een full systeem race mapping , misschien was die andere niet goed voor de triple dat hoor ik morgen...maar sinds die mapping erop zit, knalt en ploft hij dus aardig hard...
 
Dat is raar. Al mijn moto's met open uitlaten knalden als ik van de gas ging, ook met rijke mappings. Met een dichte pijp erop was dat gedaan. Heeft te maken met een onderdruk die gecreëerd wordt in brede open uitlaten als je plots van de gas gaat. Koude buitenlucht komt dan in de uitlaat in aanraking met warme uitlaatgassen en dat geeft...'gedonder'. :P

Misschien dat de uitlaatgassen met de andere mapping nu wat warmer zijn??
 
Laatst bewerkt:
Zoo dan, helemaal klaar voor de 11-daagse trip naar de Franse Alpen :] 8-)

full


full


Routes des Grandes Alpes gaat het worden, nog meer van ons in dat gebied te vinden vanaf vrijdag om even te :W ?
 
Dat is raar. Al mijn moto's met open uitlaten knalden als ik van de gas ging, ook met rijke mappings. Met een dichte pijp erop was dat gedaan. Heeft te maken met een onderdruk die gecreëerd wordt in brede open uitlaten als je plots van de gas gaat. Koude buitenlucht komt dan in de uitlaat in aanraking met warme uitlaatgassen en dat geeft...'gedonder'. :P

Misschien dat de uitlaatgassen met de andere mapping nu wat warmer zijn??

Nooit van gehoord. Wel dat er onverbrande benzine alsnog verbrand...en vandaar de vlam uut de pijp.
Heb genoeg 2 cilinders gereden die te rijk stonden en daardoor lekker aan het knallen en vuurspuwen waren..weet wel zeker dat het hier ook het geval is...maar bij deze vind ik dat net niet fijn, dacht gisteravond dat me uitlaat er af en toe onder vandaan knalde
 
Nooit van gehoord. Wel dat er onverbrande benzine alsnog verbrand...en vandaar de vlam uut de pijp.
Heb genoeg 2 cilinders gereden die te rijk stonden en daardoor lekker aan het knallen en vuurspuwen waren..weet wel zeker dat het hier ook het geval is...maar bij deze vind ik dat net niet fijn, dacht gisteravond dat me uitlaat er af en toe onder vandaan knalde

Dan wil je die van mij niet horen. Zodra ik van het gas ga is het niet 1 knal. Het is net onweer af en toe. Ik vind het gaaf :+ })
 
Nooit van gehoord. Wel dat er onverbrande benzine alsnog verbrand...en vandaar de vlam uut de pijp.
Heb genoeg 2 cilinders gereden die te rijk stonden en daardoor lekker aan het knallen en vuurspuwen waren..weet wel zeker dat het hier ook het geval is...maar bij deze vind ik dat net niet fijn, dacht gisteravond dat me uitlaat er af en toe onder vandaan knalde


Ik heb ooit m'n Buell op een super arme mapping gereden met compleet open dubbel buis erop, die knalde dat het een lieve lust was als je van de gas ging. Dus arm afgestelde motoren doen het ook.

Edit: wat zoekwerk verricht... .
Uit: Techtalk: Wat veroorzaakt Uitlaatknallen en -Plofjes? - DRIVR

...Ontelbare dubieuze fora en nog dubieuzere verklaringen later vinden we eindelijk een geloofwaardige oorzaak. En zoals steeds is die veel simpeler dan verwacht. Bij een flinke dot gas worden de uitlaatgassen onder hoge druk door de uitlaatpijp(en) gejaagd – zeker bij aangeblazen motoren met turbo of compressor. Neem dan plots gas terug (bijvoorbeeld om te schakelen) en het drukverschil is enorm. Er kan dan een onderdruk ontstaan in de pijp, waardoor koude buitenlucht achteraan naar binnen gezogen wordt. Daar komt die in botsing met de warme uitlaatgassen, en het resultaat is een fenomeen dat we allemaal het best kennen als donder. In plaats van stoere ontploffingen of vlammen lijkt het uitlaatgepruttel dus niets meer dan een fysisch natuurverschijnsel. Dit effect wordt wel enkel bereikt wanneer de uitlaatdiameter groot genoeg is – meteen de reden waarom Johnny een kachelpijp onder zijn Ibiza monteert.
 
Laatst bewerkt:
Zoo dan, helemaal klaar voor de 11-daagse trip naar de Franse Alpen :] 8-)

[afbeelding]

[afbeelding]

Routes des Grandes Alpes gaat het worden, nog meer van ons in dat gebied te vinden vanaf vrijdag om even te :W ?
Gaaf enjoy. Neem rustig vier dagen voor Routes de Grandes Alpes. Wij hebben 'm vanwege planning in drie gedaan, maar dat is eigenlijk zonde.
 
Ik vind dat ook wel gaaf klinken!



JA! lekker. :t

Die van mij doet dat ook, niet te asociaal, maar gewoon brabbelen. Time je het goed, komt er een dikke vlam uit :9
Ook met het snel doorschakelen rond de 4500 toeren met half gas, komt er een heerlijke klap uit.
Loopt niet te arm en niet te rijk, is afgesteld door Ruud Frederiks. Een groot deel van het 'brabbelen' komt omdat het een open pijp is, standaard deed hij het ook al, maar veel meer gedempt.
 
Net contact gehad met de chef werkplaats van Roké

Het hoort bij de triple..dat heeft triumph er express ingezet ..is een secundaire luchtklep (die afgedopt was bij mij) die zorgt voor een correct mengsel ofzo en die zorgt voor de klappen, en dat wou triumph..door de niet originele uitlaat word het effect versterkt...
Zijn onverbrande benzine deeltjes volgens bas
En bij stationair lopen zorgt hij ervoor dat de emissie eisen gehaald worden...

Ik heb al wel gemerkt dat deze mapping meer uit de motor haalt....hij trekt iets veller op en trekt langer door...
Als ik volgende week me db killer erin doe, moet ik eerst de motor 10 minuten stationair lopen...dan regelt de motor zelf dat hij correct met de db killer loopt..
 
Laatst bewerkt:
Net contact gehad met de chef werkplaats van Roké

Het hoort bij de triple..dat heeft triumph er express ingezet ..is een secundaire luchtklep (die afgedopt was bij mij) die zorgt voor een correct mengsel ofzo en die zorgt voor de klappen, en dat wou triumph..door de niet originele uitlaat word het effect versterkt...
Zijn onverbrande benzine deeltjes volgens bas
En bij stationair lopen zorgt hij ervoor dat de emissie eisen gehaald worden...

Ik heb al wel gemerkt dat deze mapping meer uit de motor haalt....hij trekt iets veller op en trekt langer door...
Als ik volgende week me db killer erin doe, moet ik eerst de motor 10 minuten stationair lopen...dan regelt de motor zelf dat hij correct met de db killer loopt..

Met andere worden. Je SAI staat uit in de map die je nu hebt :]
Heb ik ook. Heerlijk die plofroffels ik heb ze zelfs met DB
 
Jeujj, vandaag de triple opgehaald bij Roké !

Ff lekker gerede , wel beetje warm haha
1 ding, ze hebben een full systeem race map geladen, ? Maar sindsdien knalt de uitlaat Heel hard als ik het gas dicht doe....ik merkte op de terug rit dat ik dat echt verschrikkelijk vind....is dit op te losse door en db killer of een andere map?
Secundaire luchtinjectie afkoppelen, de aansluitingen op het kleppendeksel afsluiten en de aansturing (SAI) uitzetten in Tune Ecu. Probleem van knallen opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Net contact gehad met de chef werkplaats van Roké

Het hoort bij de triple..dat heeft triumph er express ingezet ..is een secundaire luchtklep (die afgedopt was bij mij) die zorgt voor een correct mengsel ofzo en die zorgt voor de klappen, en dat wou triumph..door de niet originele uitlaat word het effect versterkt...
Zijn onverbrande benzine deeltjes volgens bas
En bij stationair lopen zorgt hij ervoor dat de emissie eisen gehaald worden...

Ik heb al wel gemerkt dat deze mapping meer uit de motor haalt....hij trekt iets veller op en trekt langer door...
Als ik volgende week me db killer erin doe, moet ik eerst de motor 10 minuten stationair lopen...dan regelt de motor zelf dat hij correct met de db killer loopt..

Laatste regel is bullshit.
 
Met andere worden. Je SAI staat uit in de map die je nu hebt :]
Heb ik ook. Heerlijk die plofroffels ik heb ze zelfs met DB
Zijn SAI is fysiek afgesloten, maar of die in de mapping die hij er nu in heeft staan ook uitgeschakeld is is nog maar de vraag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan