KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

De grote vraag is zit de lekkage in het deksel, het carter of op de aansluiting van deksel en carter...

Met kneed alu kom je een heel eind, het moet alleen wel goed gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Die kit was voor mij al reden geweest hem niet te kopen eigenlijk.

Maar kit eraf, goed schoonmaken/ontvetten en degelijk dichten.


Maar eens even heel goed naar die bike kijken. Als dit de manier van repareren is dan moeten er ook meer voorbeelden op de motor zijn. Heeft de verkoper deze reparatie genoemt? Zo niet dan was ik verdrietig geworden en geef het weer terug.

Maar als je de motor houdt en het is alleen olie lekkage, net als Roy zegt, de kit eraf prutten, goed schoonmaken en ontvetten dan epoxy erop. Tip met wat spug op je vingertop kun je de epoxy goed uit/in poetsen. Dus die crack kun je van buiten dicht smeren. Maar in princiepe is het een nood oplossing...

Ik denk dat de kotor eens in zijn leven op die plek op een steen is gevallen en dat de "kit" al epoxy is. Grote kans dat als je dit weg haalt dat er een gat in de motorcasing tevoorschijn komt. Moeilijk, probeer van die motor af te komen. Of zoek een andere motorblok.
 
Maar eens even heel goed naar die bike kijken. Als dit de manier van repareren is dan moeten er ook meer voorbeelden op de motor zijn. Heeft de verkoper deze reparatie genoemt? Zo niet dan was ik verdrietig geworden en geef het weer terug.

Maar als je de motor houdt en het is alleen olie lekkage, net als Roy zegt, de kit eraf prutten, goed schoonmaken en ontvetten dan epoxy erop. Tip met wat spug op je vingertop kun je de epoxy goed uit/in poetsen. Dus die crack kun je van buiten dicht smeren. Maar in princiepe is het een nood oplossing...

Ik denk dat de kotor eens in zijn leven op die plek op een steen is gevallen en dat de "kit" al epoxy is. Grote kans dat als je dit weg haalt dat er een gat in de motorcasing tevoorschijn komt. Moeilijk, probeer van die motor af te komen. Of zoek een andere motorblok.

Verder zag de motor er goed uit en was er niks op aan te merken. Maar inderdaad is het niet de manier van fixen en is t maar de vraag of de rest wel goed onderhouden is, of ook op zo'n manier... ik ga het zelf maar controleren en mocht het zelf niet te maken zijn, laat ik t maar repareren. Eigen domme fout dus dan wil ik er niet iemand anders voor laten opdraaien. In ieder geval bedankt voor de tips!
 
net even de kit eraf gehaald en kwam het volgende tegen..
full



alles schoongemaakt en een stukje gereden. vervolgens zag ik dat het langs de boven- en zijkanten van de 'bonk' kneed alu komt.. Wat als ik deze weg haal en een nieuw stuk kneed alu er om doe, ga ik dan ditzelfde probleem krijgen dat het na een tijdje langs de kanten komt? Of is dit gewoon erg amateuristisch gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Sowieso amateur prutswerk want je kan nu niet eens je deksel eraf halen.

Ik ben bang dat de lekkage dan ook van je carter komt. Ik zou er bij de verkoper over beginnen dat er verborgen gebreken zitten en dat je je geld terug wil.

2e optie is idd alles weg halen en kijken wat er nu precies lekt en goed dicht maken.
 
Ja welk gedeelte is het? bij t carter.. Ik ga de verkoper eens een berichtje sturen (had mij direct al geblokkeerd na de koop??) dus hij zal dr wel van weten. Denk dat ik van de week alles maar weg haal, dan zal ik wel meer te weten komen. Ik vrees t ergste
 
Door het kamerraam terug naar binnen...

Maar serieus, wil je de koop ongedaan maken niet aan rondprutsen maar contact met verkoper zoeken en daarna indien nodig je rechtsbijstand.
 
Om dit goed te fixen gaat flink geld kosten. Eigenlijk moet het hele blok uit elkaar en een goede rechter carterhelft erop. Maar vast en zeker zie je dan een versleten zuiger, krassen in cilinder en wat nog meer. Dat is gewoon zo bij deze motoren waar de laatste paar eigenaren het niet zo nauw gekeken met het onderhoud.

Dit is echt serieus en misschien is het de bike niet eens meer waard? Ik zou Roy's advies opvolgen. Daar zijn meer motoren en zeker betere. Echt goedkoop is duurkoop bij deze enduro's.
 
Inderdaad terugbrengen, hier wil je zelf niet mee aan het prutsen, ze hebben inderdaad ook nog eens 2 delen aan elkaar 'gekneed'

Gewoon netjes contact zoeken en proberen de koop ongedaan te maken, desnoods geef je er een heel klein beetje leergeld op toe. Van consument tot consumenten zijn je rechten wel vrij beperkt want je hebt zelf keuringsplicht, hopelijk kunnen jullie er samen uitkomen!
 
Sua is in MX heaven



Mijn zicht op een van de tracks. Gaat best goed nog geen echte spectaculaire crash gehad. Wel enorm aan zelf vertrouwen een snelheid gewonnen.
 
Dank u.

Maar dat moet ik ook weer de rest van het jaar 6 dagen per week om dit te boven te komen.
Maar sua stapt weer op zijn sjieke leen bike. De afgelopen 3 dagen bijna non stop gereden. Zere poten. Snel weer de bike op ff er door heen bijten. Dan gaat het wel weer.
 
Mjn SM-carrière zit er voorlopig weer op :/ Blok bleek niet meer te repareren en heb zelf geen zin/tijd/geld om hem dit jaar te maken, korte zoektocht naar een ander blok leverde ook weinig op. Een collega heeft hem nu overgekocht als projectfiets.

Ik zou graag een 950 SM ofzo terugkopen, maar ivm nieuwbouw huis voorlopig geen centen voor. Wellicht een goedkoop fietsje zoeken om dit jaar mee rond te tuffen, zal waarschijnlijk weer een racemodel worden , wil wel weer circuitdagen kunnen doen en de sportieve nakeds zijn daar op dit moment te duur voor (tuono, speed triple). Wellicht een RSV mille, die zijn er al rond de € 2.000,-. Dat vind ik dan nog wel een mooie en aparte motor. Andere racers moet je toch ook alweer op 3 tot 4 duizend rekenen voor beetje fatsoenlijke.

Voorlopig met de trapfiets :(

Oh ja, mocht er nog iemand een schijfremslot zoeken die wel past door de remschijf. Ik heb nog een splinternieuwe liggen in de verpakking (ART 4 meen ik), vorig jaar gekocht. Zal eens fotootje maken. Kostte rond de € 60,- prijs staat er nog op. Mag weg voor € 50 incl verzenden.
 
Laatst bewerkt:
Das waardeloos. Jammer dat het zo is gegaan. Altijd weer dat geld, zou afgeschaft moeten worden.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154953375459055&set=pcb.10154953375849055&type=3

een linkie naar een trail ride in "the moutains up here" Deze track is niet echt representief voor de rest van de single tracks. Man man barst er van de rotsblokken op die paden. Die sturen je in notime 90 graden een andere kant op. Sua heeft weer geoefend bike op pakken...

Zo nu eerst weer de mx track op.
 
Mjn SM-carrière zit er voorlopig weer op :/ Blok bleek niet meer te repareren en heb zelf geen zin/tijd/geld om hem dit jaar te maken, korte zoektocht naar een ander blok leverde ook weinig op. Een collega heeft hem nu overgekocht als projectfiets.

Ik zou graag een 950 SM ofzo terugkopen, maar ivm nieuwbouw huis voorlopig geen centen voor. Wellicht een goedkoop fietsje zoeken om dit jaar mee rond te tuffen, zal waarschijnlijk weer een racemodel worden , wil wel weer circuitdagen kunnen doen en de sportieve nakeds zijn daar op dit moment te duur voor (tuono, speed triple). Wellicht een RSV mille, die zijn er al rond de € 2.000,-. Dat vind ik dan nog wel een mooie en aparte motor. Andere racers moet je toch ook alweer op 3 tot 4 duizend rekenen voor beetje fatsoenlijke.

Voorlopig met de trapfiets :(

Oh ja, mocht er nog iemand een schijfremslot zoeken die wel past door de remschijf. Ik heb nog een splinternieuwe liggen in de verpakking (ART 4 meen ik), vorig jaar gekocht. Zal eens fotootje maken. Kostte rond de € 60,- prijs staat er nog op. Mag weg voor € 50 incl verzenden.

Klote idd!
Heb nog wel een RSVR voor je maar niet voor 2000 ;)
 
Iemand baat bij 2 splinternieuw originele uitlaten voor het model met dubbele uitlaat? Lijkt er op dat ze nog nooit gemonteerd zijn geweest. Handig voor als je eens op circuit wilt gaan rijden, met de huidige lawaai politie heb je deze wel nodig. Vraagprijs 120 euro, maar voor de mensen uit dit topic mogen ze weg voor 100 euro ex verzendkosten.

Uitlaat / uitlaten ktm 640 sm supermoto nieuw
€ 120,00
http://link.marktplaats.nl/m1176841...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons
 
Terug
Bovenaan Onderaan