Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Secundaire luchtinjectie afkoppelen, de aansluitingen op het kleppendeksel afsluiten en de aansturing (SAI) uitzetten in Tune Ecu. Probleem van knallen opgelost.

Gewoon uitzetten in je map en een grote knikker voor de sai vanuit de luchtbox. Is ook alles opgelost en scheelt een hoop moeite en geld.
 
Ook die zal wellicht niet elk detail weten :)
Ach, de gemiddelde motorzaak heeft tegenwoordig ook een aardig verloop.....

En dat een Triumph zelflerend is..... het is geen XB9/12R :N
De goeie map erin, en het nodige uitvinken, klaar. Co afstellen is er ook niet meer bij of je moet de close loop ook uit zetten. Maar een goed onderhouden en afgestelde Triumph loopt dan als een zonnetje. Of er zijn andere dingen aan de hand, ook al beweren anderen anders. Vooral de 1050 blokken hebben nogal last van verlopende timing door een snel verslijtende nokkenasketting.
Mooiste oplossing die ik daar laatst voor zag was een opgelaste NAKS :(
 
Zijn SAI is fysiek afgesloten, maar of die in de mapping die hij er nu in heeft staan ook uitgeschakeld is is nog maar de vraag :)

Dat zou haast wel moeten, ook ooit af laten doppen zonder uit te zetten in de computer en toen liep hij toch een partij beroerd :N aangekomen op motorweekend gelijk slangetje weer gemonteerd.
 
Dat zou haast wel moeten, ook ooit af laten doppen zonder uit te zetten in de computer en toen liep hij toch een partij beroerd :N aangekomen op motorweekend gelijk slangetje weer gemonteerd.
Punt is dat in vrijwel elke mapping de SAI standaard aanstaat, dus dan zou Roké 'm bewust uitgezet moeten hebben.

Maar goed, genoeg gespeculeerd.
 
Neenee...hij staat juist nu weer aan....
Alles was afgedopt, liep veel te arm bij stationair...
Nu loopt hij zoals hij moet lopen....
 
Zo! Alles ingepakt! Morgen naar de Eifel! Even 2 nachtjes bij Toets en Angela bivakkeren. Zin in!
 
Iemand van hier uit de buurt van Amsterdam die ook naar Assen gaat morgen? Mn maatje is ziek geworden en heeft zich afgemeld. Zoek een groep om mee te rijden
 
Zeker weten! Mooie races gezien en prima plek. Mooie motoren gezien ook waaronder de nieuwe speed triple R '17. Wat een geile fiets :9~

Was goed druk
 
Ach, de gemiddelde motorzaak heeft tegenwoordig ook een aardig verloop.....

En dat een Triumph zelflerend is..... het is geen XB9/12R :N
De goeie map erin, en het nodige uitvinken, klaar. Co afstellen is er ook niet meer bij of je moet de close loop ook uit zetten. Maar een goed onderhouden en afgestelde Triumph loopt dan als een zonnetje. Of er zijn andere dingen aan de hand, ook al beweren anderen anders. Vooral de 1050 blokken hebben nogal last van verlopende timing door een snel verslijtende nokkenasketting.
Mooiste oplossing die ik daar laatst voor zag was een opgelaste NAKS :(


Mijn speed is zelf lerend, maar dan wel met een handycap. Iedere keer als ik haar aan tune ecu hang dan reset ik adaptatie. Daarna loopt tie weer beter.

Komt tie weer. Ik heb zelf 99.150 km gereden op mijn speed en daar zit nog de originele ketting in. Bij 80.000 klep kontrole ook goed gekeken naar slijtage nokkenasketting. Niets kunnen vinden. Ook timing stond nagenoeg perfect. Trouwens ook nog nooit een klep hoeven stellen.

Opgelaste NAKS is wel badass :P
 
Regen op de terugweg is niet zo heel erg.
Fijn dat jullie genoten hebben!
Rond Zwolle even een flinke bui, maar iets verderop was de zon er weer en waren we weer helemaal droog. Goed te doen.

Wij moesten de kids ophalen nog, dus dachten na de moto2 te gaan, want velen gingen al na de motoGP weg. Even de drukte afwachten en dan snel naar huis. Nou... we hebben bijna 45 mins op de parkeerplaats stil gestaan _O- en dat was pas warm...

Kon wel wat mooie motoren om mij heen bewonderen, o.a.
Duc 1299
KTM superduke 1290
Speed triple R 2017
MT10 van een brit, die dat ding echt mooi had gemaakt :Y
Oh ja een een nieuwe Tuono factory
 
En was Assen nog leuk?
Zekers :Y
Alleen ga ik niet meer op de bult tribune zitten. Sfeerloos -O- en nog twee relletjes op het grasveld naast me. Als ik dat wil zien ga ik wel weer naar het voetbal.
Zelf alleen een stuk van moto 3 gezien en de MotoGP. Beetje motregen op de terugweg maar dat mocht de pret niet drukken. Volgend jaar weer!
Zag op de heenweg dat de normale afslagen van de snelweg waren afgesloten, achteraf bleek qua drukte, en werd omgeleid via andere afslag. Voordeel was wel dat ik aan de goeie kant daarna stond van het circuit *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan