Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren,

ik kwam nog een leuk artikel tegen over de W650, mooie plaatjes van cafe racers op basis daarvan, een paar interessante opmerkingen over de W800 en zelfs iets over de W400, waarvan ik niet eens wist dat die bestond. Zie onderstaande link:

Café Contenders - The Kawasaki W650 | Return of the Cafe Racers

Veel leesplezier,

Groet, :W

Karel

p.s. is er al uitsluitsel over een datum voor een bijeenkomst. Ik ben komende tijd waarschijnlijk regelmatig in de USA, dus laat het niet van mij afhangen. Als ik kan zal ik graag meedoen!
 
Hoi Karel, ja dat is een mooi artikel we hebben gewoon een heel bijzondere motor!
Afspreken ergens na 20 augustus was geloof ik het plan.
Ik heb sinds een week Dunlops onder de W, moet zeggen stuurt heerlijk licht. :]
Bandenspanning af werkplaats is , voor 2.2 en achter 2.8, ben wel benieuwd met hoeveel de andere W-Brothers voor hun rubber oppompen? :}
 
Ik heb 3 achter en 2.4 voor maar mijn vering staat behoorlijk soft dus het compenseert elkaar ,ga ik van uit
:W
 
Ik heb 3 achter en 2.4 voor maar mijn vering staat behoorlijk soft dus het compenseert elkaar ,ga ik van uit
:W

Voor 2.2 achter 2.4 solo :] :] :] rijden maar met zo een achterop _O- _O- _O- 4.8 is nog niet genoeg _O- _O-


full
 
Leuk Karel. Ik heb altijd een zwak :9~ :9~ gehad voor de café racer. Ze rijden :] |( verschrikkelijk beroerd maar zijn ook verschrikkelijk mooi *D *D . Mijn bandenspanning is voor 2.2 en achter 2.5 als ze niet lek zijn. Ik heb een tijdje geleden een voorstel gedan voor enkele datums. Graag even doorgeven wanneer wel en wanneer niet.
Groet Jan :W
 
Mijn banden staan op 2.0 voor en 2.25 achter. Dat is wat ik had begrepen uit de service manual. Ik rij dus op de Dunlop TT's.

Ik merk er geen problemen mee, maar vraag me wel af waarom jullie ze zoveel harder oppompen.

Groet :W

Karel
 
Mijn banden staan op 2.0 voor en 2.25 achter. Dat is wat ik had begrepen uit de service manual. Ik rij dus op de Dunlop TT's.

Ik merk er geen problemen mee, maar vraag me wel af waarom jullie ze zoveel harder oppompen.

Groet :W

Karel
Ik heb mijn banden net 10% harder dan dat jij hebt en na enkele maanden heb je toch ook weer wat druk verloren dus nauwelijks verschil. 10% harder of zachter merk je echt niet.
Groet Jan :W
 
Ik heb vorige week nieuwe Dunlops TT met Ride on laten monteren en bij Motoport zeiden ze 2.2 en 2.8. Maar ons gemiddelde komt uit op 2.2 en 2.59. *O*
Jan ik check elke 2 weken de spanning want zachte banden rijd voor geen meter. :N
Meeting in september is prima voor mij.

Groet. :W Peter
 
Ik heb vorige week nieuwe Dunlops TT met Ride on laten monteren en bij Motoport zeiden ze 2.2 en 2.8. Maar ons gemiddelde komt uit op 2.2 en 2.59. *O*
Jan ik check elke 2 weken de spanning want zachte banden rijd voor geen meter. :N
Meeting in september is prima voor mij.

Groet. :W Peter

In de boekje staat Voor 2.0 achter 2.2, maar bij mijn motorboer was v 2.2 en achter 2.4 en dat hou ik aan. Te zachte band ga je zwabberen, en met de te grote spanning grip operavlakte vermindert dus glij je makkelijker weg.
Maar beste is om je motor voor de :] te controleren dat ie op een warde staat die voor jou best aanvoelt :}
En verder kijk her, en of je wat wijzer van wordt _O- _O- _O-
Welke bandenspanning voor mijn motorbanden - Pneusmart.nl

Groeten uit Le douce france
Iwan
 
Nederland is zo mooi, vooral Brabant :9~ :9~ :9~ . Heerlijk ritje :] :] :] gemaakt deze middag. Rondom het landgoed de Utrecht vindt je diverse werken van de Rotterdamse kunstenaar Hannes Verhoeven. Echt realistische kunst zeer mooi. :t :t
full


Rondom Oisterwijk vind je diverse schitterend waterplassen.
full


Heerlijk gebied voor een :] :] :] :] . Liefhebbers?
Groet Jan :W
 
Alles wel, ouwe.

De Enfield pruttelt lekker door, maar 't is geen Commando om het maar eens mildly te putten.

Ik neig naar 'n SR500 of 'n MuZ Skor, jouw favourite Kawa is mij teveel Norton, dan wil ik het echte weer.

De Zane Lav 650 gaat ook wel lekker, wat 'n stuurfiets.

Keep up the sunny side, waarde broeder.
 
Alles wel, ouwe.

De Enfield pruttelt lekker door, maar 't is geen Commando om het maar eens mildly te putten.

Ik neig naar 'n SR500 of 'n MuZ Skor, jouw favourite Kawa is mij teveel Norton, dan wil ik het echte weer.

De Zane Lav 650 gaat ook wel lekker, wat 'n stuurfiets.

Keep up the sunny side, waarde broeder.
We houden contact vriend. :t :t
Groet Jan :W
 
Ik rijd nu een tijdje rond op mijn W-span en vandaag viel me op dat in zijn 5 de motor niet boven de 4500 toeren wil komen. In mijn geval betekent dat 120 op de teller, wat op zich een prima snelheid is, maar dan heb ik dus niks meer over. In zijn 4 gaat hij makkelijk tot 6000 toeren en haal ik 140 op de teller.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Ik rijd nu een tijdje rond op mijn W-span en vandaag viel me op dat in zijn 5 de motor niet boven de 4500 toeren wil komen. In mijn geval betekent dat 120 op de teller, wat op zich een prima snelheid is, maar dan heb ik dus niks meer over. In zijn 4 gaat hij makkelijk tot 6000 toeren en haal ik 140 op de teller.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

:/ :N :? Overbrengingsverhouding en het belasting moeten in een goede verhouding zijn :Y dus lees dit goed :t
Overbrengingsverhouding - Wikipedia

Groeten Iwan
 
Een zijspancombinatie zou in de hoogste versnelling het maximum toerental niet halen, door het gewicht en de luchtweerstand van het zijspan. Dit wordt opgelost door de toepassing van autobanden, die een kleinere diameter hebben en daardoor een lagere gearing opleveren. De snelheid wordt ingeleverd ten behoeve van de trekkracht.

Dank je 👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan