The Red Bull Motogp Rookiescup

naast de Nederlanders is ook Sascha de Vits (België) uitgenodigd, ook een veelbelovend ventje die afgelopen BSB weekend op de zaterdag een eerste plek in zijn klasse naar huis reed op een opdrogende baan. rijdt volgens mij onder een KNMV licentie.
 
Laatst bewerkt:
116 rijders doen volgende week mee met de selectie in Spanje. Er staan 7 Nederlanders op de lijst. Gek genoeg staat Loran Faber
niet op de lijst.
Die stond er nog wel bij in het artikel van een paar weken geleden op Racesport. Ik had hem toch de meeste kansen toegedicht. De volledige lijst staat op de RBR site.


Ik heb net even op de lijst gekeken, en bij mij staat Loran Faber wel op de lijst.

Denk een leesfoutje, ik denk ook dat hij de meest talentvolle is, en nog lekker jong dus heeft nof lange weg te gaan.
 
Loran Faber is in 2017 naast Walid Soppe de andere landgenoot in de RBR-cup. Ook de Belg Sasha de Vits zit er bij. Jeffrey Buis helaas niet. Volgend jaar weer proberen tijdens de selectie.
 
Goed nieuws voor Faber, gefeliciteerd! Daarnaast is Charlie Nesbitt ook geselecteerd. Evenals Rory Skinner vorig jaar een enorm talent uit de UK. Nesbitt wordt al ondersteund door Scott Redding geloof ik, ben heel benieuwd wat hij gaat laten zien in zijn eerste jaar rookies cup.
 
Goed nieuws voor Faber, gefeliciteerd! Daarnaast is Charlie Nesbitt ook geselecteerd. Evenals Rory Skinner vorig jaar een enorm talent uit de UK. Nesbitt wordt al ondersteund door Scott Redding geloof ik, ben heel benieuwd wat hij gaat laten zien in zijn eerste jaar rookies cup.

Nesbitt heeft zo'n beetje alle races gewonnen in BSB moto 3.
In het zelfde team waar Scott Deroue vorig jaar kampioen mee werd...
Skinner wordt getipt als een groot talent
 
Dus wederom 3 Nederlanders. Of ze de top halen moet blijken. Maar geloof niet dat de Nederlandse markt nou zo interessant is dus ze doen het toch goed in de ogen van KTM Redbull. Voor hetzelfde geld rijd er nog een Spanjaard of een Italiaan...
 
Dus wederom 3 Nederlanders. Of ze de top halen moet blijken. Maar geloof niet dat de Nederlandse markt nou zo interessant is dus ze doen het toch goed in de ogen van KTM Redbull. Voor hetzelfde geld rijd er nog een Spanjaard of een Italiaan...

RBR zijn gelijke monniken, gelijke kappen.
Het draait puur om talent en niet om geld.
Vandaar dat je vele die 3e, 2e of kampioen zijn geworden, doorstroomden naar bijv. moto 3.
Voorbeelden;
2007 Johan Zarco, Lorenzo Savadori
2008 J.D. Beach, Luis Salom
2009 Jakub Kornfeil, Sturla Fagerhaug
2010 Jacob Gagne, Danny Kent
2011 Lorenzo Baldassarri, Arthur Sissis
2012 Florian Alt, Scott Deroue
2013 Karel Hanika, Jorge Martin
2014 Jorge Martin, Joan Mir
2015 Bo Bendsneyder, Fabio Di Giannantionio

De 2 Amerikanen rijden in Amerika, de rest heeft minimaal een jaar moto 3 gereden.
 
Dat klopt. Alleen in 2013 haalde Bo de finale niet omdat voor een Nederlander geen plek was toen bekend werd dat Scott nog een jaar bleef. Bo had toen zeker geen slechte papieren maar lag er na de eerste dag al uit ondanks goede tijden. De uitnodiging was helaas al verzonden naar Bo voor Scott zijn bevestiging had voor een jaar dispensatie.

Het gaat om talent. Maar de cup kijkt ook zeker naar een wereld deking kwa deelnemers. Zodra een land een talent heeft en ze hebben de keuze uit een 2e talent uit dat land of een gelijkwaardig talent uit een land die nog niet deel neemt zullen ze meestal voor de 2e optie kiezen.
 
Kon geen livestream via de Pc krijgen, wel via de smartphone. Beetje raar.
Leuke wedstrijd. Steeman werd er direct al afgereden door een andere rijder. Soppe deed het vooral in het begin uitstekend zelfs een tweede plek werd later door een paar rijders ingehaald en vocht voor de derde plaats. Maar je raad het al, weer ging hij onderuit. Hij zet de lijn van vorig jaar weer door. Dat is toch niet normaal dat je er ze vaak af gaat. Faber werd 16e. Had een beetje meer verwacht.
 
Tsjonge jonge, Walid Soppe. In Assen waaide je met de NEC ADAC Moto3 cup van je motor, nu hier weer onderuit. Talent heeft 'ie echt wel, maar iemand moet 'm toch eens vertellen dat als je resultaten wilt behalen, je toch wel eerst echt moet finishen.

Jammer van Steeman, en hopelijk kan Faber morgen punten pakken.
 
Steeman in ieder geval punten en Faber weet twee keer te finishen. Lelijke crash van Skinner zeg, zonde! Hopelijk is hij in orde. En Soppe... ik vraag mij steeds meer af wat hij op internationaal niveau nog te zoeken heeft. -O-
 
Wat zijn die Turkse broertjes Öncü trouwens ook enorm getalenteerd. Can die zich hier goed laat zien en Deniz die het Asia Talent Cup kampioenschap volledig naar zijn hand zet. Gaan we nog veel van vernemen.
 
Wat ziet de RBR organisatie in Walid Soppe?
Deze jongen moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Hij is een gevaar voor zichzelf en zijn mede coureurs.
Dit loopt nog een keer verkeerd af.
 
Wat ziet de RBR organisatie in Walid Soppe?
Deze jongen moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Hij is een gevaar voor zichzelf en zijn mede coureurs.
Dit loopt nog een keer verkeerd af.

Je kan ook overdrijven hoor...

Dat er eens een goed gesprek met hem moet komen en dat ie eerst moet finishen is helemaal waar. Maar tegen zichzelf in bescherming worden genomen?

Het gaat er meer om dat als ie zo door gaat wss zn carriere te vroeg ten einde komt.
 
Zo overdreven is dat niet volgens mij.

Ventje heeft van zichzelf een hele hoge pet op , terwijl hij verschrikkelijk onzeker is !
Talent zit er wel , vooral voor een aantal snelle rondes maar daarna is het nog of de concentratie verdwijnt oid.
Zodra iemand er voor bij komt word hij gek en gaat ie rare dingen doen.
Als Bo nou iets van dat aggressieve had en Soppe iets van de kalmte van Bo dan kwam het vast goed !
 
Ik dacht ik deel even een paar fototjes :-)

18320448_1275231395878495_620292669859562078_o.jpg


18402336_1275231399211828_4719961704152163134_o.jpg


18278655_1275231572545144_7117315951656762329_o.jpg


18278468_1275221199212848_8874343581253214091_o.jpg
 
Wat zijn die Turkse broertjes Öncü trouwens ook enorm getalenteerd. Can die zich hier goed laat zien en Deniz die het Asia Talent Cup kampioenschap volledig naar zijn hand zet. Gaan we nog veel van vernemen.

Aardige kereltjes. Die Deniz is wel een mannetje hor maar wel heel grappig hahaha

18319274_1275231605878474_8561254631167051760_o.jpg
 
Hmmm De eerste race voor de red bull motogp rookies cup ging voor Walid nog niet zo succesvol :+ en in Assen was het ook nog niet helemaal '(
Maar de laatste 4 races in het NEC Moto3 lijkt Walid het lek boven te hebben
In Oschersleben 2x tweede en in Donington 1x derde en 1x tweede
met een stevig robbertje vechten zonder te crashen *O*

een tweede plek is onder normale omstandigheden ook wel het maximale haalbare
met een Tim Georgi die ongeveer 6pk meer onder zijn kont huh derrière :Y :Y

Hoop dat hij deze stijgende lijn kan vasthouden, want talent zit er wel in
 

In aanloop naar de TT is Soppe hulp gaan zoeken, ook mentaal. Een goede stap waar ik alleen maar respect voor kan opbrengen. Ik ben benieuwd hoe hem dit verder helpt en "voorbereidt" naar de resterende races in de RBRC.
 

In aanloop naar de TT is Soppe hulp gaan zoeken, ook mentaal. Een goede stap waar ik alleen maar respect voor kan opbrengen. Ik ben benieuwd hoe hem dit verder helpt en "voorbereidt" naar de resterende races in de RBRC.
:t Wel leuk stukje. Ook laatste kans voor zo'n jongen om er echt nog wat van te maken.
 
De eerste punten voor Soppe en Faber. Keurig! Steeman mist denk ik Moto 3 ritme. Can Oncu is wel een groot talent, als je dit kan als eerste jaars. Zag tijdens de training ook al dat hij alles uit de motor haalt wat er in zit.
 
Laatst bewerkt:
Soppe komt te kort voor dit niveau en zeker dat van de GP's.

De gebroeders Oncu waren vorig seizoen al sterk in de Asia Talent Cup.
 
Terug
Bovenaan Onderaan