Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik ben benieuwd waaruit die "last" en "overlast", veroorzaakt door een langsrijdende motor met lawaaiuitlaat nou bestaat. Je wordt er niet doof van, niet door aangereden, niet ziek van. Wat dan?
 
Ik ben benieuwd waaruit die "last" en "overlast", veroorzaakt door een langsrijdende motor met lawaaiuitlaat nou bestaat. Je wordt er niet doof van, niet door aangereden, niet ziek van. Wat dan?

Wat dacht je van zeuren om te zeuren? Is hetzelfde geneuzel als indertijd met die grote terreinwagens...de zogenaamde pc-hooft tractoren...konden de mensen toen ook zo over zeuren (in bepaalde kringen), is vanzelf weer over gewaaid...zijn van die groen-links stokpaardjes...
 
Wat dacht je van zeuren om te zeuren? Is hetzelfde geneuzel als indertijd met die grote terreinwagens...de zogenaamde pc-hooft tractoren...konden de mensen toen ook zo over zeuren (in bepaalde kringen), is vanzelf weer over gewaaid...zijn van die groen-links stokpaardjes...


Groen links poster achter de ramen en achter staat een enorme audi cabrio geparkeerd, wel een tdi, want benzine is zo duur. |(
 
Ik ben benieuwd waaruit die "last" en "overlast", veroorzaakt door een langsrijdende motor met lawaaiuitlaat nou bestaat. Je wordt er niet doof van, niet door aangereden, niet ziek van. Wat dan?

Onderzoekers denken daar anders over: We worden steeds zieker van verkeerslawaai

Ik kan mij best voorstellen dat het niet prettig is als je lekker in je tuin wil zitten maar de hele dag jankende motoren langs ziet komen. De gemiddelde dijkbewoner heeft ook niets tegen motorrijders an sich heeft, maar er zijn teveel mooiweer rijders die de dijk als racecircuit gebruiken, onnodig hard en hoog in de toeren rijden.
 
Ik ben benieuwd waaruit die "last" en "overlast", veroorzaakt door een langsrijdende motor met lawaaiuitlaat nou bestaat. Je wordt er niet doof van, niet door aangereden, niet ziek van. Wat dan?
Jij kunt je dat moeilijk voorstellen omdat voor jou motorrijden een hobby is en je het geluid van motoren mooi vindt ;)

Maar bij een bewoner die niets met motoren heeft kan ik mij best voorstellen dat het knap irritant is, en vooral op zomerse dagen als er bij wijze van spreken hele volksstammen over zo,n dijk heenrijden.
De meeste auto,s zijn qua geluid nog wel redelijk constant.
Maar de meeste motorrijders wilen na de bocht graag wel even weer het gas (een beetje) opentrekken, en juist dat wordt vaak als irritant en overlastgevend beschouwd.
 
Hier kwam ook weer voorbij dat ze extra gingen controleren en in gesprek gingen met de buurtbewoners. Helaas gister ook weer 2 bewoners uit het dorp aan de dijk zelf die ruim 90 gingen waar je 60 mag. En maar klagen die lui.
 
Het lijkt wel of overlast als een recht wordt gezien. Waarbij elke burger recht heeft op zijn eigen overlast met bijbehorend klagen en maatregelen. Zo gaf ik aan dat ik zelf niets met dieren heb om in huis te houden, maar ik kan mij goed voorstellen dat iemand anders daar veel plezier aan beleeft. De overlast of het gevaar zit hem niet in de hond maar hoe het baasje het beestje behandelt.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik niets met (huis)dieren om te hebben. ....... kan mij goed voorstellen hoeveel plezier een ander daar aan heeft.
Idd motor is leuk , maar zeker zoveel plezier heb ik met een huisdier.
Een parkiet, een cavia of een kat je hebt er steeds weer lol van. Altijd genieten!!!
(anderen hebben mss weer meer met een ander dier)
 
Laatst bewerkt:
Kat(ten) uit de buurt doen hun behoefte bij mij in de tuin en dat geeft wel eens een geurtje. Als ik mij hetzelfde opstel als de groep dijkbewoners dan verschaf ik mij het recht om dat als overlast te ervaren en mag ik met een groepje medestanders op kosten van de gemeenschap allerlei onderzoeken en procedures opstarten. Ik doe dat niet en vind het goed dat die katten in mijn tuin lopen. Is het zoveel gevraagd dat ik met mijn motor op de openbare wil rijden?
 
Onderzoekers denken daar anders over: We worden steeds zieker van verkeerslawaai

Ik kan mij best voorstellen dat het niet prettig is als je lekker in je tuin wil zitten maar de hele dag jankende motoren langs ziet komen. De gemiddelde dijkbewoner heeft ook niets tegen motorrijders an sich heeft, maar er zijn teveel mooiweer rijders die de dijk als racecircuit gebruiken, onnodig hard en hoog in de toeren rijden.

Dat zijn onderzoeken naar correlaties, er zijn twee lijstjes naast elkaar gelegd, terwijl de uitkomst al vermoed werd. Ganz unwissenschaftlich. Als echte onderzoeker naar causale relaties weet ik dat je alleen met langdurig experimenteren oorzaken van fysiologische veranderingen door omgevingsfactoren kan achterhalen en zelfs dan kom je vaak niet achter de echte oorzaak, maar vind je vaak een gerelateerde factor.

84 infarcten DOOR lawaai zeggen ze, dat is als wetenschappelijke uitspraak gewoon een leugen. Het is heel waarschijnlijk dat bewoners langs een lawaaierige snelweg veel ongezonder leven dan de gemiddelde Nederlander en meer last hebben van elkaars herrie dan die van de snelweg. En de journalist van Metronieuws heeft het onderzoek natuurlijk niet begrepen en bovendien de conclusies suggestief uitgelegd.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn onderzoeken naar correlaties, er zijn twee lijstjes naast elkaar gelegd, terwijl de uitkomst al vermoed werd. Ganz unwissenschaftlich. Als echte onderzoeker naar causale relaties weet ik dat je alleen met langdurig experimenteren oorzaken van fysiologische veranderingen door omgevingsfactoren kan achterhalen en zelfs dan kom je vaak niet achter de echte oorzaak, maar vind je vaak een gerelateerde factor.

84 infarcten DOOR lawaai zeggen ze, dat is als wetenschappelijke uitspraak gewoon een leugen. Het is heel waarschijnlijk dat bewoners langs een lawaaierige snelweg veel ongezonder leven dan de gemiddelde Nederlander en meer last hebben van elkaars herrie dan die van de snelweg. En de journalist van Metronieuws heeft het onderzoek natuurlijk niet begrepen en bovendien de conclusies suggestief uitgelegd.
Als ik de foto van die max havelaarflats aan de A10 zie dan valt het verkeer op de dijk nog wel mee qua geluid en uitstoot. En als de cameraman de andere kant opgedraaid was zie je vanaf hetzelfde balkonnetje de kolengestookte hemcentrale.

Je punt over causale relaties is duidelijk. Ik durf best de hypothese te stellen dat de bewoners van die flats gemiddeld genomen een lager inkomen hebben dan de bewoners aan bijvoorbeeld de vecht. Er is genoeg onderzoek gedaan naar de leefomstandigheden van demografische groepen. Genoeg voer voor andere publicaties in het wetenschappelijk gerenommeerde blad metronieuws.
 
Dus eigenlijk valt allemaal wel mee,en moeten ze niet zo zeuren ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kat(ten) uit de buurt doen hun behoefte bij mij in de tuin en dat geeft wel eens een geurtje.
Dat geurtje dat ken ik. Heel enkel keertje binnen op de kattenbak...........pffffff ;(
Daarom gaat mijn kat altijd naar buiten om de tuin van de buurvrouw van mest te voorzien. :P
 
Wij hebben drie poezen en die komen niet buiten het eigen erf. Elke twee dagen de kattenbak verschonen is ook geen ramp.

De buren mogen geen last hebben van onze veestapel.
 
Wij hebben drie poezen en die komen niet buiten het eigen erf. Elke twee dagen de kattenbak verschonen is ook geen ramp.

De buren mogen geen last hebben van onze veestapel.

Van mij mogen er best wat meer katten komen. Hebben regelmatig last van ratten (en muizen) en woon in een normale woonwijk. Rattenbestrijding heeft binnen de gemeente
geen hoge prio meer.
 
Dat geurtje dat ken ik. Heel enkel keertje binnen op de kattenbak...........pffffff ;(
Daarom gaat mijn kat altijd naar buiten om de tuin van de buurvrouw van mest te voorzien. :P
Heb ooit dat probleem gekend. Buurman had 16 katten! Deden hun grote behoefte in onze tuin!

Ik heb er 13 van gevangen, en naar een dierenasiel ver van huis (dus niet die in eigen streek) gebracht. Buurman vroeg zich af waar zijn katten naartoe waren _O-

Mijn pa zei me ze te vangen en te doden, dan heb je er geen last meer van.
Dat vangen, ok, maar dat doden, nee! Gewoon verwijderd zonder de katten kwaad te doen.
Heb er niet 1 van weten terug komen *O*
 
Heb ooit dat probleem gekend. Buurman had 16 katten! Deden hun grote behoefte in onze tuin!

Ik heb er 13 van gevangen, en naar een dierenasiel ver van huis (dus niet die in eigen streek) gebracht. Buurman vroeg zich af waar zijn katten naartoe waren _O-

Mijn pa zei me ze te vangen en te doden, dan heb je er geen last meer van.
Dat vangen, ok, maar dat doden, nee! Gewoon verwijderd zonder de katten kwaad te doen.
Heb er niet 1 van weten terug komen *O*
Twee dijkbewoners tijdens het gras maaien. En buurman hoeveel motorrijders heb jij al gevangen? Oh ik zit op zes en jij? Oh ik acht. Maar wat doen we er nu mee? Of wacht ik weet wel een motorrijders asiel in Assen en Zandvoort, laten we ze daar naartoe brengen. Verdomd dat ik daar nog niet aan gedacht had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan