Het Super Tenere 1200 topic

TomTom of Zumo maakt idd niet veel verschil, het is vooral de houder waar de GPS op gemonteerd dient te worden.


Voorlopig vind ik niet zoveel...
Zou 'm graag op de 12mm bracket boven m'n tellers plaatsen, dat zou gaan met SW-Motech
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/c...howrub--brands.honda.crf1000l&typid=256789656

Maar voor Yamaha voorzien ze ook een ander type steunde standaard mount is prima, als dit voldoet met montage hoef je je geen zorgen te maken dat dit niet blijft zitten. Een rubber strikje ertussen maakt het helemaal solide.


http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/c...howrub--brands.yamaha.xt1200z&typid=256789721


Goedkoopste oplossing is gewoon de standaard montage met RAM mount, maar vraag me af of dit welgoed blijft zitten?
[afbeelding]


Op het Duitse forum kwam ik ook nog iets tegen.
Navihalter 12mm Stange

Dit voldoet prima, zeker met een rubber stripje ertussen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erin gestonken. 23 liter tankinhoud hoorde ik op MF. Nadat mijn lampje steeds bij 15 verbruikte liters ging knipperen, en ik gem 1/18 reed wilde ik doorrijden tot 380 om dan te tanken.

Dat liep anders: bij 365 km stond ik stil en kreeg er 19,9 liter in.
Dat werd dus lopen voor mij met de motor, gelukkig maar 400 meter.

20 liter dus, of zit er ergens een verborgen reserveknop? 😎
 
Ik ben erin gestonken. 23 liter tankinhoud hoorde ik op MF. Nadat mijn lampje steeds bij 15 verbruikte liters ging knipperen, en ik gem 1/18 reed wilde ik doorrijden tot 380 om dan te tanken.

Dat liep anders: bij 365 km stond ik stil en kreeg er 19,9 liter in.
Dat werd dus lopen voor mij met de motor, gelukkig maar 400 meter.

20 liter dus, of zit er ergens een verborgen reserveknop? 😎

Ik heb de handleiding er nog even op gecontroleerd maar die zegt toch echt 23 ltr.

Groet,
Erik.
 
Ik heb er ooit iets meer dan 22l in gekregen. Dus de (mijn?) tank zal wel een 23l zijn. O-)

Misschien een stomme vraag, maar stond de motor recht (op de middenbok of zat je erop) of stond hij scheef (zijstand)? :?
 
Ik heb er ooit iets meer dan 22l in gekregen. Dus de (mijn?) tank zal wel een 23l zijn. O-)

Misschien een stomme vraag, maar stond de motor recht (op de middenbok of zat je erop) of stond hij scheef (zijstand)? :?


Op de middenbok als altijd. Was op de druppel leeg. Heb nog even gedacht aan bezinksel, maar na tanken direct mooi lopen, als de injectoren door sludge verstopt waren had ik daar wel de naweeen van gehad door bijvoorbeeld stotteren of zo.
 
Laatst bewerkt:
Net terug van een flink aantal dagen sturen in de Dolomieten. Gemiddeld 400 km op een tank, tank was nog niet leeg, 1 keer max. 21 liter getankt.
Dus er gaat in elk geval meer dan 20 liter in. :) :)
 
Net terug van 8 dagen Franse Alpen. Heerlijk gereden. Wel met hoge temp en hogere toeren bergop wat olieverbruik. Wel 1100 cc olie verbruik op 6000 km waarvan 3400 km in de Bergen. Geen rookpluimen. Ik houd het in de gaten. Gem 1/19
 
Laatst bewerkt:
Mooi gemiddelde zeg!
Ik heb vorig jaar de grandes alpes gereden, heb ook 3/4 ltr gebruikt op +/-4000
Net terug van 8 dagen Franse Alpen. Heerlijk gereden. Wel met hoge temp en hogere toeren bergop wat olieverbruik. Wel 1100 cc olie verbruik op 6000 km waarvan 3400 km in de Bergen. Geen rookpluimen. Ik houd het in de gaten. Gem 1/19
 
Dat is normaal voor dikke 2 cilinders, als je veel op je motor afremt met hogere toeren.
Had ik met m'n KTM ook.
 
Dat is normaal voor dikke 2 cilinders, als je veel op je motor afremt met hogere toeren.
Had ik met m'n KTM ook.

Aha, dan is dat de verklaring!! Mijn ST gebruikt ook af en toe wat meer olie. Eigenlijk wat meer dan ik voor een dergelijke motor had verwacht, maar vooral op verschillende momenten. Maar als ik het verbruik koppel aan het afremmen op hogere toeren (heuvels, bergen e.d.), dan klopt het precies. Dat ik niet eerder dat verband zag!

Goed om te weten bij welke soort ritten er dus een fles olie mee moet in de koffer. Bedankt!
 
onder het zadel heb ik standaard een 200cc flesje met olie liggen, om onderweg bij te vullen wanneer het lampje gaat branden.

Afgelopen jaar op vakantie een liter meegenomen, maar eenmaal in Bosnië heb ik er nog een litertje bij moeten kopen :P

met de soort olie ben ik nog wel wat aan het experimenteren, maar nog niet echt noemenswaardige verschillen gemerkt

eerst 10w40 half-syn
daarna 15w15 half-syn
nu 10w60 vol-syn (sinds vorige week)

in de bergen verbruikt hij zo'n 1:1500 (met 100.000km op de klok)
 
Dag allemaal, afgelopen vrijdag heb ik (met pijn in het hart) mijn FJR ingeruild voor een ST Explorer 2013. Allebei misschien niet echt 'damesmotoren', maar voor waar ik ze voor gebruik wel heel fijn. Ik verwacht dat de bochten in de bergen met de ST nog meer een plezier zullen zijn.
Ik was tijdens de proefrit van een halve dag al aangenaam verrast door de grote wendbaarheid en handelbaarheid van de motor, ondanks mijn slechts 1.70m en niet al te hoge eigen gewicht en de flinke afmetingen van de ST. Een stoere motor met een vriendelijke inborst.
Ik rijd ongeveer 30.000km per jaar, waarvan een deel woon-werk met een Div900.
De FJR en nu de ST maken de meeste km in het buitenland. Ik ben heel benieuwd of 900km snelweg met de ST ook mogelijk is. Niet leuk, maar soms heb je niet genoeg tijd voor leuke binnendoor routes.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar ook een aantal snelweg etappes gereden op weg naar het zuiden. niet leuk idd, maar soms moet je.
Ik vind het geen probleem op deze motor, super relaxed en met hoge kruissnelheid. wel na lange zit beetje gare kont, maar dat was na hele week in het zadel na 3800km. Heb er vorig jaar de Grandes Alpes mee gereden volledig bepakt met kampeer uitrusting. echt een super stuurmotor in de bergen. een lekkere punch onderuit met uit accelereren. zelfs een onverharde pas naar 2500m hoog gereden, met wat hardcore stukken erin, was echt een kick.
 


Geen probleem. Wij zij net terug van een rondje Kroatië en heb de eerste en laatste dag ook over de snelweg gedaan.
Eerste dag 800km en kwam nog fris aan het hotel. Enkel 2 keer gestopt om te tanken.
Laatste dag 600km.

Reisverslag:
allesoverdeyamahasupertenere :: Onderwerp bekijken - 2017 trip


Olieverbruik had ik dit jaar ook voor het eerst.. teller stond op 31000km en moest eigenlijk op 30000km op onderhoud.
Heb een dikke 200ml moeten bijvullen... lijkt mij nog mee te vallen, was zo goed als op het einde van onze 4600km lange trip.
Denk dat, als ik m'n onderhoudsbeurten binnen de 10000km hou dat ik er geen last van had gehad.
 
Laatst bewerkt:
Net terug van een flink aantal dagen sturen in de Dolomieten. Gemiddeld 400 km op een tank, tank was nog niet leeg, 1 keer max. 21 liter getankt.
Dus er gaat in elk geval meer dan 20 liter in. :) :)

400km heb ik nog nooit gereden met één tank...

Wanneer gaat jouw reservelampje flikkeren? Bij mij altijd voordat ik 300km heb gereden.
 
400km heb ik nog nooit gereden met één tank...

Wanneer gaat jouw reservelampje flikkeren? Bij mij altijd voordat ik 300km heb gereden.

265 km, er gaat dan 15 liter in.

Km maken is prima met deze motor, 3500 km gereden in een week Franse Alpen. was een mooie trip.
 
Dat is idd een nadeel van de brandstof meter.
Bij +/- 265 km al knipperen, en dan nog meer dan 100 km kunnen rijden.

Afgelopen 2 weken in Duitsland wezen toeren, verbruik met 2 personen op de motor was 20,1 km/l
Moet zeggen dat dat best wel goede cijfers zijn. ;) ;)
 
dan heb je zeker geen te losse rechterpols gehad,
mooie cijfers inderdaad.
(of zat uw vriendin achterop die regelmatig op de snelheidslimieten wees? (zou bij mij zeker zo zijn, als ik met vrouw toer heb ik een blauwe plek in mijn rechterzij :] ) :X )
 
Hahaha, doe idd rustig aan, maar rijd wel in de sportstand. Alleen trek niet al te ver door in de versnellingen. Is ook niet nodig.

En vriendin houd ook wel van snelheid, dus nee geen blauwe plekken. :) :) :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan