Honda Deauville Topic

Bel eens met Gert Altena motoren in Kamerik. Hij doet veel in Deauvilles en heeft ook veel onderdelen liggen. Hij heeft mijn Deauville eens aan een nieuwe brandstofpomp voor 42 euro geholpen die normaal bij Honda over de 100 is.
Thanks! Ik ga met Gert contacten! :)
 
Hallo Deauvillerijders,

Ik ga morgen kijken naar en rijden met een Deauville van 2004. Zijn er naast de standaard dingen nog bijzonderheden om op te letten?
 
Hoi BobbyHill.
Ik ben zelf geen monteur ofzo, maar heb de afgelopen jaren wel motorfietsen gekocht.
Waar ik bij de 2e handse altijd wel op lette was op voorhand of er speling of een dood punt zat in het balhoofd.
Ook tijdens de testrit op een mooi moment met gangetje van rond de 60km per uur even de handen van het stuur om te ervaren of de motor mooi rechtdoor rijdt.
Het zijn maar kleine dingen, maar wellicht toch iets om bij stil te staan.
Nadeel met de oudere motoren is dat je totaal niet weet wat de vorige eigenaren ermee hebben gedaan.
Laten we wel zijn, een motorfiets is wel een apparaat dat vrij snel kan vallen.
Vanuit stilstand of rijdend.
Andere panelen erop en dan lijkt het of er niks is gebeurt.
Goed kijken naar de fiets dus en ga af op je gevoel.
Succes.
Vr Gr Erwin
 
Hallo Deauvillerijders,

Ik ga morgen kijken naar en rijden met een Deauville van 2004. Zijn er naast de standaard dingen nog bijzonderheden om op te letten?
Lekker een heel eind gaan rijden. Snelweg, binnendoor. Alle snelheden. Goed opletten hoe het voelt, hoe de motor voelt en reageert. Let overigens ook op de bandenspanning. Als die te laag is dan gaat dat behoorlijk ten koste van het rijgedrag. En krijg je meteen al een verkeerde indruk. Geen rammelende en tikkende kleppen. Tja, gewoon goed opletten. Succes.