Honda Deauville Topic

Bel eens met Gert Altena motoren in Kamerik. Hij doet veel in Deauvilles en heeft ook veel onderdelen liggen. Hij heeft mijn Deauville eens aan een nieuwe brandstofpomp voor 42 euro geholpen die normaal bij Honda over de 100 is.
Thanks! Ik ga met Gert contacten! :)
 
Hallo Deauvillerijders,

Ik ga morgen kijken naar en rijden met een Deauville van 2004. Zijn er naast de standaard dingen nog bijzonderheden om op te letten?
 
Hoi BobbyHill.
Ik ben zelf geen monteur ofzo, maar heb de afgelopen jaren wel motorfietsen gekocht.
Waar ik bij de 2e handse altijd wel op lette was op voorhand of er speling of een dood punt zat in het balhoofd.
Ook tijdens de testrit op een mooi moment met gangetje van rond de 60km per uur even de handen van het stuur om te ervaren of de motor mooi rechtdoor rijdt.
Het zijn maar kleine dingen, maar wellicht toch iets om bij stil te staan.
Nadeel met de oudere motoren is dat je totaal niet weet wat de vorige eigenaren ermee hebben gedaan.
Laten we wel zijn, een motorfiets is wel een apparaat dat vrij snel kan vallen.
Vanuit stilstand of rijdend.
Andere panelen erop en dan lijkt het of er niks is gebeurt.
Goed kijken naar de fiets dus en ga af op je gevoel.
Succes.
Vr Gr Erwin
 
Hallo Deauvillerijders,

Ik ga morgen kijken naar en rijden met een Deauville van 2004. Zijn er naast de standaard dingen nog bijzonderheden om op te letten?
Lekker een heel eind gaan rijden. Snelweg, binnendoor. Alle snelheden. Goed opletten hoe het voelt, hoe de motor voelt en reageert. Let overigens ook op de bandenspanning. Als die te laag is dan gaat dat behoorlijk ten koste van het rijgedrag. En krijg je meteen al een verkeerde indruk. Geen rammelende en tikkende kleppen. Tja, gewoon goed opletten. Succes.
 
Ok, ik zou gisteravond dus gaan kijken. Besloot nog even in de ochtend te bellen voor wat extra informatie maar de meneer wist mij helemaal niets te vertellen. Hij had hem overgenomen van een autodealer die hem via inruil had verkregen. Het klonk een beetje alsof hij er zich van wilde distantiëren. Het voelde dus niet goed. Na ons gesprek ben ik even gaan kijken wat de ervaringen met deze dealer en die waren niet zo goed. Heb daarom besloten de afspraak af te zeggen.
 
Goede actie. Gevoel niet goed, niet doen.
Ik bekeek 3 jaar geleden een 700 van 2011. Leuke prijs voor 4500 euro Motor zag er prima uit, reed goed. Maar toen kwam het verhaal, was van achteren aangereden. Het frame was gelast. OK, keurig recht en netjes gedaan. Alle polyester vervangen. Maar het volgende wat in mij opkwam, welke dreun heeft de cardan gehad? schade, die niet is te zien. Dus afgehaakt.
 
Vanmiddag met een stilgevallen motor op de vluchtstrook gestaan.

1: 1 km van te voren viel motor ook uit en gelijk aan (te herkennen aan snel zwabberende toerenteller)
2: motor hield al wat in bij gas geven: vol gas bleef op 100 km/u hangen
3: motor geen vermogen, koppeling in was direct motor uit.

Aan de kant gezet even gewacht en proberen te starten. Niets.
Lampen uit, contact uit, sleutel eruit... 3 minuten wachten weer verder rijden zonder problemen.
Daar bel ik de ANWB niet voor..

maar wat is er dan aan de hand?
Ontsteking? Bougies? Dynamo?
 
Vanmiddag met een stilgevallen motor op de vluchtstrook gestaan.

1: 1 km van te voren viel motor ook uit en gelijk aan (te herkennen aan snel zwabberende toerenteller)
2: motor hield al wat in bij gas geven: vol gas bleef op 100 km/u hangen
3: motor geen vermogen, koppeling in was direct motor uit.

Aan de kant gezet even gewacht en proberen te starten. Niets.
Lampen uit, contact uit, sleutel eruit... 3 minuten wachten weer verder rijden zonder problemen.
Daar bel ik de ANWB niet voor..

maar wat is er dan aan de hand?
Ontsteking? Bougies? Dynamo?


Enige veel voorkomende probleem bij de Deauville is de brandstofpomp. Ben 1 keer op de snelweg stil gevallen. Dat dus. Alleen startte hij daarna ook niet meer. Maar misschien begin van?
 
Enige veel voorkomende probleem bij de Deauville is de brandstofpomp. Ben 1 keer op de snelweg stil gevallen. Dat dus. Alleen startte hij daarna ook niet meer. Maar misschien begin van?
Dat, eenvoudig te testen door de slangetjes los te trekken, mocht dat het euvel zijn kun je met het schoonmaken van de contacten en plaatsen van een diode nog een end komen. Accu en laadregelaar kun je ook gelijk checken, kost 5 minuten met een multimeter.
 
Laatst bewerkt:
Check toch ook vooral hoe je bougies, kappen en kabels er aan toe zijn. Mijn 700 had ook lange tijd last van haperingen en op het laatst stilvallen. Na poos afkoelen startte de motor ook weer en reed prima. Uiteindelijk deze dingen vervangen en weg problemen.
 
Brandstofpomp is twee jaar geleden vervangen door een nieuwe.
Had toen minder last van deze 'haperingen'... ik ga bougies en kappen en kabels controleren en vervangen en wellicht daarna de brandstofpomp nog.

Apparaat heeft er inmiddels 267.000 km op zitten dus wellicht kan een kabeltje wel vervangen worden.
 
Km zegt niet zoveel denk ik. De mijne heeft net vandaag de 34000 gehaald en al alle kabels, doppen en bougies vervangen.
 
Iemand enig idee welk aanhaalmoment je moet aanhouden bij het kleppendeksel van een Deauville? Mijn WPH ligt ergens op zolder in een doos...
 
Sinds 3 weken ben ik de eigenaar van deze Deauville. Hiervoor had ik een BMW K1100LT, maar die was me te zwaar (300 kg).
Deze Deauville is uit 2005 en heeft 47.000 km gelopen. Nog geen 4000 per jaar dus. Stomtoevallig kwam ik via Facebook de vorige eigenaar tegen, die vertelde dat hij pas de brandstofpomp, voorvorkkeerringen en de banden heeft vervangen. Goed om te weten!
Ik heb er gisteren een paar stuurverhogers opgezet en er komt een hogere kuipruit op.

sfbgh0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan