Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik ben benieuwd waaruit die "last" en "overlast", veroorzaakt door een langsrijdende motor met lawaaiuitlaat nou bestaat. Je wordt er niet doof van, niet door aangereden, niet ziek van. Wat dan?

Voorbeeldje...

Mijn buurman is fanatiek klusser, ik hoop dat zijn huis er ook mooier van wordt want hij steekt er een hoop tijd in.

Zo ook een tijdje geleden op een vredige zondag, toen heeft ie overdag van 13:00 uur tot 17:30 bijna onafgebroken met een gehuurde Kango plavuizen er uit staan bikken, van de betonvloer die dus doorloopt naar mijn huis.

Je wordt er niet ziek van, je wordt er niet doof van maar ik kon hem op een bepaald moment wel vermoorden.
 
Voorbeeldje...

Mijn buurman is fanatiek klusser, ik hoop dat zijn huis er ook mooier van wordt want hij steekt er een hoop tijd in.

Zo ook een tijdje geleden op een vredige zondag, toen heeft ie overdag van 13:00 uur tot 17:30 bijna onafgebroken met een gehuurde Kango plavuizen er uit staan bikken, van de betonvloer die dus doorloopt naar mijn huis.

Je wordt er niet ziek van, je wordt er niet doof van maar ik kon hem op een bepaald moment wel vermoorden.

je had m ook kunnen gaan helpen :Y
 
Heb ooit dat probleem gekend. Buurman had 16 katten! Deden hun grote behoefte in onze tuin!

Ik heb er 13 van gevangen, en naar een dierenasiel ver van huis (dus niet die in eigen streek) gebracht. Buurman vroeg zich af waar zijn katten naartoe waren _O-

Mijn pa zei me ze te vangen en te doden, dan heb je er geen last meer van.
Dat vangen, ok, maar dat doden, nee! Gewoon verwijderd zonder de katten kwaad te doen.
Heb er niet 1 van weten terug komen *O*

Dus jij steelt de huisdieren van je buren en brengt ze naar een asiel ver weg en bulkt van het lachen als blijkt dat de buurman zijn huisdieren nooit meer terug ziet?

Toegegeven, overlast van katten is vervelend maar jij bent gewoon een hond.
 
Twee dijkbewoners tijdens het gras maaien. En buurman hoeveel motorrijders heb jij al gevangen? Oh ik zit op zes en jij? Oh ik acht. Maar wat doen we er nu mee?

DKP schreef op 25 juni 2017 @ 15:12:
Heb ooit dat probleem gekend. Buurman had 16 katten!
Eigenlijk 2x hetzelfde probleem!

Een enkele motorrijder die voorbij komt, geen probleem. Zelfs als ie veel lawaai maakt. *D
De buren met 1 kat, al graaft die soms in de tuin, ach zo erg is het ook niet. ;)

Maar hele dag herriepijpen die voorbij komen of de hele veestapel van de buren doet in jouw tuin de behoefte dan is de lol wel over en wordt het ergenis! :(
 
Wat een flauwe discussie weer. Tuurlijk word je strontziek van de hele middag gejekker met een kango naast je. Dat had die buurman even in overleg moeten doen of tenminste even moeten aankondigen.

Toen ik hier kwam wonen vorig jaar moest ik ook een paar keer boren, maar dat heb ik even overlegd met de nieuwe buren want je weet niet of er een baby of een oud omaatje ligt te slapen.

En als mijn buurman zijn vloer er uit gaat jekkeren, ga ik even een middag op familiebezoek. Maar ik wil dat wel even aangekondigd hebben.
 
Laatst bewerkt:
Wat een flauwe discussie weer. Tuurlijk word je strontziek van de hele middag gejekker met een kango naast je. Dat had die buurman even in overleg moeten doen of tenminste even moeten aankondigen.

Toen ik hier kwam wonen vorig jaar moest ik ook een paar keer boren, maar dat heb ik even overlegd met de nieuwe buren want je weet niet of er een baby of een oud omaatje ligt te slapen.

En als mijn buurman zijn vloer er uit gaat jekkeren, ga ik even een middag op familiebezoek. Maar ik wil dat wel even aangekondigd hebben.


Nou Han, dan mag je hier in de buurt wel elk weekend weg gaan er is altijd wel iemand aan de klus,en dat is prima
 
..
Ik heb er 13 van gevangen, en naar een dierenasiel ver van huis (dus niet die in eigen streek) gebracht. Buurman vroeg zich af waar zijn katten naartoe waren _O-
..

Ik begrijp het lachen even niet :? Dit gaat voorbij aan asociaal... B|

En dat werkt bij G4S? Zou de cursus integriteit nog maar eens overdoen. Een keertje of 20
Misschien dat je ooit snapt wat hier niet goed gaat. man man :N :N
 
....Nou Han, dan mag je hier in de buurt wel elk weekend weg gaan er is altijd wel iemand aan de klus,en dat is prima....

Klussen en klussen is twee, net als dat motorrijden en motorrijden ook heel goed twee kan zijn.

Als je overlegt met de buren en je kiest een tijdstip dat zo weinig mogelijk mensen er last van hebben, als je dan ook nog met een bloemetje aankomt voor de overlast, ok, dan zal het geen probleem zijn. Als ik moet klussen doe ik dat zo...

Zo niet die buurman, die houdt precies nergens rekening mee; dat weet inmiddels de hele buurt. Een soort Flodder in een verder prettige buurt. Misschien moet ie naast jou gaan wonen ? Past wel bij jou lijkt me.

Het is maar goed dat ie geen motor rijdt...
 
Zo is dat. Ieder normaal mens begrijpt dat een vloer er uit jekkeren een hoop lawaai maakt. Maar met een beetje goed overleg krijg je dat probleemloos voor elkaar.

Sociaal gedrag noemen ze dat.
 
Klussen en klussen is twee, net als dat motorrijden en motorrijden ook heel goed twee kan zijn.

Als je overlegt met de buren en je kiest een tijdstip dat zo weinig mogelijk mensen er last van hebben, als je dan ook nog met een bloemetje aankomt voor de overlast, ok, dan zal het geen probleem zijn. Als ik moet klussen doe ik dat zo...

Zo niet die buurman, die houdt precies nergens rekening mee; dat weet inmiddels de hele buurt. Een soort Flodder in een verder prettige buurt. Misschien moet ie naast jou gaan wonen ? Past wel bij jou lijkt me.

Het is maar goed dat ie geen motor rijdt...

leuk :t
 
Ik begrijp het lachen even niet :? Dit gaat voorbij aan asociaal... B|

En dat werkt bij G4S? Zou de cursus integriteit nog maar eens overdoen. Een keertje of 20
Misschien dat je ooit snapt wat hier niet goed gaat. man man :N :N
En wat doe ik daar mis mee? Als hij geen voorzorgen neemt waardoor die katten mijn gazon niet helemaal onderschijten, en ze laat kweken als konijnen geeft dat overlast. Ik was immers niet de enige die er last van had.

Als ik hem erover aansprak haalde hij enkel zijn schouders op, "dat is de natuur" zei hij ... nou, hij kon wel wat meer zorg dragen voor zijn natuur.

Ik vermoord die beestjes niet, breng ze naar een dierenasiel waar ze wél goed verzorgd worden, en vroeg of laat bij een andere eigenaar terecht komen die er beter zorg voor dragen.

Heeft nog maar weinig met integriteit te maken.
 
Wat een flauwe discussie weer. Tuurlijk word je strontziek van de hele middag gejekker met een kango naast je. Dat had die buurman even in overleg moeten doen of tenminste even moeten aankondigen.

Toen ik hier kwam wonen vorig jaar moest ik ook een paar keer boren, maar dat heb ik even overlegd met de nieuwe buren want je weet niet of er een baby of een oud omaatje ligt te slapen.

En als mijn buurman zijn vloer er uit gaat jekkeren, ga ik even een middag op familiebezoek. Maar ik wil dat wel even aangekondigd hebben.
Ik weet nog een hele fijne.................
Paar jaar terug had ik een examen. Dag ervoor vrij genomen om alles nog eens goed door te nemen. De buurman had echter dezelfde dag gepland om een binnenmuur te verwijderen.
Nee, dat was geen feestje...............! :(
 
En wat doe ik daar mis mee? ...

Wanneer je dat echt niet begrijpt heeft een discussie weinig zin.
Doe toch die cursus maar, een keertje of 50 stel ik nu voor.

Ik doe toch een kleine poging:
Eigen rechter geen probleem, jij hebt ergens last van en je lost het (illegaal) op. Want dat past uitstekend in jou referentie kader wat je ook als verdediging naar anderen op voert. Het is allemaal ok, want ik en anderen hebben er last van. En je vind het ook nog eens uitermate grappig dat maakt het nog triester.

Oh ja, bij die dijk zitten ook mensen (die ook weer anderen kennen die er last van hebben) ook maar eigen rechter spelen dan? Spijkermatten op de dijk? En motorrijders er op aanspreken? Grote mond en ze jatten ook nog verkeersborden, motorrijders houden van dat geluid, tis het motorvirus..
Ik bedoel een paar lekke banden, motor in de fik, ze vermoorden toch niemand?
Even volhouden en er rijden alleen maar elec. motoren straks

Of toch maar niet? Of is dit zo heeeeeel veeeeeel anders.... tja....

Verder ben ik er wel klaar mee..
 
Ik begrijp het lachen even niet :? Dit gaat voorbij aan asociaal... B|

Bij hoeveel katten die je tuin vol schijten zou jij er tabak van hebben dan? Als het zoveel is ligt er elke dag wel een verse, elke dag zo'n schijtlucht.

Vind de oplossing zo gek nog niet. Confrontatie met de buurman niet aangaan verder, want is zinloos gebleken. Moeite genomen om de katten een goed thuis te geven.
 
Bij hoeveel katten die je tuin vol schijten zou jij er tabak van hebben dan? Als het zoveel is ligt er elke dag wel een verse, elke dag zo'n schijtlucht.

Vind de oplossing zo gek nog niet. Confrontatie met de buurman niet aangaan verder, want is zinloos gebleken. Moeite genomen om de katten een goed thuis te geven.

Tuurlijk moet er dan wat gebeuren dat snap ik ook wel.

Wanneer praten niet lukt ga je het dan maar verder kijken wat er aan wettelijke mogelijkheden zijn.
Je 'steelt' nu iets van je buurman en speelt voor eigen rechter.

Maar zoals mean-machine het ook al zegt, dit probleem kun je dus door naar de lekdijk zetten.

Bij hoeveel katten motoren met pokkeherrie op de dijk die je tuin vol schijten zou jij er tabak van hebben dan? Als het zoveel rijd is ligt er elke dag wel een verse Harley, elke dag zo'n schijtlucht pokkeherrie.

In jou optiek zijn de bewoners eigenlijk dus nog watjes, beetje normaal via de gemeente proberen.
Ze kunnen het beter samen oplossen, ook veel effectiever.
Mep een motorrijder van zijn motor en verkoop die in Duitsland, krijgt hij een baasje die er een normale uitlaat onderzet en de motor netjes poets enz.

Win win toch? En die motorrijder hier maar afvragen waar zijn motor is gebleven?
De confrontatie hoef je niet aan te gaan met die rijder, want dat is toch tot nu toe zinloos gebleken, borden enz.

Of is het toch eigenlijk, wanneer ik ergens last van heb moet het maar opgelost worden.
Wanneer ik vind dat iets moet kunnen, dan moeten anderen daar maar mee om leren gaan.

Die betreffende buurman met die katten vond het blijkbaar ook geen overlast.
Het is allemaal niet zo zwart wit en zelf ingrijpen is meestal op het hellend vlak gaan staan.

Plus het feit dat iemand erg gehecht aan zijn huisdier kan zijn, dat maakt het erger. Naja er zijn ook motorrijders die erg gehecht aan de motor zijn met naam en al, dus toch vergelijkbaar ;) :+
 
En wat doe ik daar mis mee? Als hij geen voorzorgen neemt waardoor die katten mijn gazon niet helemaal onderschijten, en ze laat kweken als konijnen geeft dat overlast. Ik was immers niet de enige die er last van had.

Als ik hem erover aansprak haalde hij enkel zijn schouders op, "dat is de natuur" zei hij ... nou, hij kon wel wat meer zorg dragen voor zijn natuur.

Ik vermoord die beestjes niet, breng ze naar een dierenasiel waar ze wél goed verzorgd worden, en vroeg of laat bij een andere eigenaar terecht komen die er beter zorg voor dragen.

Heeft nog maar weinig met integriteit te maken.

Katten/honden of andere spullen "wegbrengen" waar jou naam niet opstaat om welke reden dan ook is gewoon diefstal of verduistering of plak er maar een mooie naam op..

En dat je de link met integriteit niet kunt leggen zegt al genoeg, dat werkt bij een luchthaven? :?
 
En wat doe ik daar mis mee? Als hij geen voorzorgen neemt waardoor die katten mijn gazon niet helemaal onderschijten, en ze laat kweken als konijnen geeft dat overlast. Ik was immers niet de enige die er last van had.

Als ik hem erover aansprak haalde hij enkel zijn schouders op, "dat is de natuur" zei hij ... nou, hij kon wel wat meer zorg dragen voor zijn natuur.

Ik vermoord die beestjes niet, breng ze naar een dierenasiel waar ze wél goed verzorgd worden, en vroeg of laat bij een andere eigenaar terecht komen die er beter zorg voor dragen.

Heeft nog maar weinig met integriteit te maken.

Na eerst te hebben staan snoeven over hoe stoer je was, maak je nu de draai wanneer je ziet dat je populariteit er niet door toeneemt.

Maar ach, waarschijnlijk is het verhaal schromelijk overdreven, daar heb je namelijk wel vaker een handje van.

:W
 
Dit topic suddert maar door...

Toch even zijdelings: ik snap die bewoners ook wel...

Was Vrijdag en Zaterdag in Eifel en Luxemburg.
pdv_moto in "Rondje Baltics en Balkan."

Zaterdag ochtend, na pakweg 0926 heb ik aldaar toch even moeten zoeken naar een rustig weggetje waar eens geen groep motorrijders rondplofte.

Let wel...
Ik ben TEGEN AFSLUITINGEN,
Ik gun de groepsrijders (en andere rijders) hun plezier, ik wil zelf ook lekker rijden.
Ik ben dankbaar voor al de koopkracht die ze in de markt zetten om garages, kleding, en de hele "markt" om motoren heen levend te houden.
en ik wil niet oordelen (ik riskeer hier de vlammen...)


Maar kan je je voorstellen dat die dorpsbewoners (of dijkbewoners in NL) er af en toe even genoeg van hebben ?

Groepen met open uitlaat of extreme Ploffers, die Plof-Plof-Plof-KRAAAAAK door je dorp komen...
Groepen die, als groepsconvoy, een flinke opstopping veroorzaken op redelijk smalle wegen.
Als non-rijder is dat toch een forse overlast. En als je dat de hele dag moet ondergaan dan kan ik me voorstellen dat het gaat jeuken.


Mijn suggestie:
vooral minder lawaai maken, en ook wat minder, of minder rommelig in groepsconvoys rijden.
Dan komen we als motorrijders wat vriendelijker over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan