MFers Uit Het Gooi Deeltje 158

Status
Niet open voor verdere reacties.
full




Hier Q3 en een 12 volt aansluiting voor als het aan het eind van de dag klaar is met de accu. Zijn vaak de momenten dat de q3 net even meerwaarde heeft tijdens het zoeken naar een slaapplek. Kabeltje in de 12volt en draaien maar.
Q3 heeft beter geluid dan de 2. Meer dan tevreden over het bedienings-gemak.

Navi-trut staat hier uit.


Toos: mooie plaatjes op FB, truttig van de Cardo en balen van de lekke banden. Nu twee pluggen in de band?
 
Laatst bewerkt:
Cardo weer weigering bij laden. Even aan en uit zetten deed deze maal de truc... Heb ze binnenkort in Frankrijk nodig dus snel even langs de leverancier als ik terug ben.

Band is nu 2x geplugd idd. Niet de schoonheids prijs maar band is na 3.000km al erg ver heen. Ierland vreet banden kennelijk.
Ook daar gelijk maar weer verse om bij terugkomst. Mooie hobby :)
 
Avond :W

Toos, veel plezier nog in Ierland ;) 2 lekke bvanden, balen man -O-

Lankho, Hoe was de speedway ?

TT, Vanaf de bank bekeken, maar wat een mooie race *D

Hier ook geen Navi stem, schermpje kijken werkt prima.
 
fijne gemeente is Hilversum toch:

betaal je voor een (2e) parkeervergunning, krijg je na een week alsnog een prent à € 61,-

nog een reden om uit Hilversum te vertrekken. Bijvank of Huizen ligt me wel. al hangt het in Huizen ook een beetje van de wijk af, heb ik het idee.
Kun je gewoon tegen in beroep gaan, voor je parkeervergunning heb je (hopelijk) gewoon betaald. BOA's zijn de laatste weken weer buiten, kreeg zelf op de Havenstraat een boete terwijl ik er letterlijk (écht!) maar 3 minuten stond om twee brandblussers naar binnen te tillen. Gelukkig heeft mijn wijk (nog) geen betaald parkeren en kan ik sowieso op eigen terrein staan.

Waarom zou je nog meer weg willen? Ik ben benieuwd, hier geboren en opgegroeid dus zie mezelf niet zomaar ergens anders wonen.
 
Op de havenstraat gaan staan zonder te betalen is nooit slim, zeker niet met mooi weer. Ik heb daar ooit moeten ouwehoeren als Brugman om onder een bon uit te komen en dat omdat ik 3 minuten te laat was.
 
Ligt er maar net aan waar je gaat wonen in Huizen :) Oostermeent of de Kostmand wil je niet wonen.

De slechte buurten in Huizen beginnen zodra je de borden "Huizen, haven van het gooi." passeert...

@JeGo; laf geweest en blijven liggen toen de wekker ging. Word ook al een dagje ouder hè. :+
 
fijne gemeente is Hilversum toch:

betaal je voor een (2e) parkeervergunning, krijg je na een week alsnog een prent à € 61,-

nog een reden om uit Hilversum te vertrekken. Bijvank of Huizen ligt me wel. al hangt het in Huizen ook een beetje van de wijk af, heb ik het idee.
in Huizen heb je nog niet echt betaald parkeren, dus dat klopt :+

In Hilversum zijn nog genoeg wijken zonder betaald parkeren O-) even afkloppen... mag van mij wel zo blijven.

Sena die snel leeg is, mogelijk ook omdat het een bluetooth telefoon intercom is bij een merken mengeling, in plaats van hun eigen intercom versie, ik zal het merken, heb sowieso altijd een accu pack mee, kan de sena altijd tijdens lunch even bij laden, ik ga er op letten.

Vind de automatische scan functie voor radio best wel grappig en was ook makkelijk te bedienen.

Moet alleen weer wennen aan me helm, de afdekdoppen van het gat waar het oortje in moet, waren groter. Zit nu een klein stukje loze ruimte in de helm zonder bekleding :')


Ik luister nooit naar de navigatie, heb altijd het geluid uit staan van dat ding :+
Veel kijken heb ik toch al geleerd, heb de stem zelfs in de auto uit staan :Y


Het appartement is nog lang niet af, schutting is wel binnen, kan straks de 4-6m brede heg gaan wegwerken, krijgen we nog meer tuin terug *O*

En het asbest tuin schuurtje moet dan ook opgeruimd en weggewerkt worden _O- (houten half verrotte schuur met asbest golfplaten als dak)

Verder mist overal de plint nog op de muur en staat de eethoek nog vol verhuisdozen :+

Ik moet mijn hobby hok nog afmaken, dan krijgen we weer ruimte in de berging en kan de rest van die verhuisdozen weg :$
 
vakantie is voorbij, ik mag weer scheuren met de bus van de zaak. vandaar dat ik nu pas op dit ongristelijk tijdstip reageer.

de reden dat ik hier (van de Geuzenweg) weg wil is dat ik mijn 'rollend materieel' (het liefst) op eigen terrein wil hebben, zodat ik de buurt er niet mee lastigval. momenteel vindt een bewoner verderop in de straat (een vreselijke bokkenlul, en dat vind ik niet alleen...) dat ik mijn cabrio en youngtimer-Saab niet op het parkeerterrein achter zijn huis (wat openbare weg is) mag parkeren. die staan nu dus ergens anders.
verder heb ik hier in de schuur een Honda GL500 staan waar ik weer (eens) mee wil gaan rijden. maar dan moet-ie door het gangetje, langs (jawel, daar is-ie weer) Buurmans Bentley.
bovendien is het de laatste 10 jaar echt veel drukker geworden op het parkeerterrein en op het vrij-parkerengedeelte van de Geuzenweg.

vandaar dan ook mijn wens voor een garage van formaat (7 meter is wel een minimum: cabrio is al 4.50 en ik heb nog een timmermanswerkbank waar ik ruimte voor nodig heb) en eventueel de mogelijkheid van het (aan-)bouwen van een overkapping voor de 2 Honda's. als bij het geheel nog een oprit aanwezig is, is dat een pluspunt.
een drive-inwoning in de Kerkelanden zou die wens kunnen dekken, al heb ik het idee dat je er 's zomers uit drijft vanwege de hitte onder het platte dak. een woning in de Elektrabuurt met achterliggende garage met werkplaats is wel aantrekkelijk-goedkoop, maar vraagt een verbouwing van (in ieder geval) de badkamer, keuken en bijgebouw. en dan zit je ook tegen de €260k, gok ik.

buiten het Gooi, richting Bunsburg of Nijkerk maakt het 'waar voor je geld' wel aantrekkelijker, maar ik heb dan wel woon-werkkilometers, en die worden door de werkgever niet vergoed, aangezien ik zelf verder van mijn werk ga wonen. momenteel heb ik geen woon-werkkilometers: mijn achtertuin grenst aan het terrein van de busremise.
 
Laatst bewerkt:
de reden dat ik hier (van de Geuzenweg) weg wil is dat ik mijn 'rollend materieel' (het liefst) op eigen terrein wil hebben, zodat ik de buurt er niet mee lastigval. momenteel vindt een bewoner verderop in de straat (een vreselijke bokkenlul, en dat vind ik niet alleen...) dat ik mijn cabrio en youngtimer-Saab niet op het parkeerterrein achter zijn huis (wat openbare weg is) mag parkeren. die staan nu dus ergens anders.
Huygensstraat hier :W
Nét buiten de zone betaald parkeren. De Geuzenweg is ook wel een érg krappe straat op sommige stukken, ja. Dan kan ik me voorstellen dat je weg wilt.
 
Nét buiten betaald parkeren = nooit plek?
 
Buiten het betaald parkeren-gedeelte is het wel drukker, dus nauwelijks plek...

De cabrio en de youngtimer-Saab staan buiten de wijk, op de JB-laan, dichterbij kan bijna niet...
 
Laatst bewerkt:
Band is nu 2x geplugd idd. Niet de schoonheids prijs maar band is na 3.000km al erg ver heen. Ierland vreet banden kennelijk.
Ook daar gelijk maar weer verse om bij terugkomst. Mooie hobby :)
Balen zeg!
In Schotland hadden wij ook een record aantal lekke banden (9) in 1 week. Sommigen waren ook 2x de klos (16 man mee)
 
Over verhuizen gesproken, hier beginnen de dozen zich langzaam op te stapelen... over 2,5 week eindelijk de sleutel en de 22e over *O*
 
Net buiten betaald parkeren betekent inderdaad bijna nooit plek. Gelukkig heb ik drie (!) parkeerplekken op de oprit... Best verwend in deze wijk :$
Zeker met de Ramadan hebben we wel eens conflicten gehad tussen moskeebezoekers en buurtbewoners, maar dat is dit jaar gelukkig niet voorgekomen. Ook op marktdagen merken we dat de straat erg vol staat, of mensen die een auto 'voor erbij' hebben en die in onze zone zetten. Niemand wil betalen voor parkeren :)
 
Bij mij in de straat is het ook drama flats aan beide kanten. Aan de ene kant flats met 6 woningen per blok en 3 parkeerplekken voor de deur. Flats waar ik woon 26 woningen en 18-20 parkeerplekken op de parkeerplaats bij elke flat :)

Bij onze flats zitten er dan garages onder maar die horen niet bij de woningen. Garages gaan los weg voor 30.000e geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
oh, welk eene heerlijkheid: 3 plekken op eigen terrein...

ik zou met 2 en een garage al tevreden zijn. maar voor zover ik het zie (op funda) kan zoiets in Hilversum eigenlijk alleen in de Kerkelanden. jah, of de Ohmstraat, maar daar rommelt het ook al over parkeervergunningen, dacht ik. en daar is het nog krapper dan hier.
ik weet wel een oplossing, maar daar schiet ik in box3 niet veel mee op: dubbele garagebox met kantoortje aan de KD-laan in Zuid à € 70k.

HC, succes met in- en uitpakken en het gesleep naar je nieuwe stek.

:] (maar nu effe niet: ut regunt :( )
 
Laatst bewerkt:
Balen zeg!
In Schotland hadden wij ook een record aantal lekke banden (9) in 1 week. Sommigen waren ook 2x de klos (16 man mee)
Ach. Heeft paar euro en max 40 minuten gekost in totaal. Ik heb sinds een paar jaar een kleine compressor mee. Die heeft zijn geld inmiddels terug betaald ;)
 
Veter in 't gaatje. Pompje aan en rijden maar weer ;)
 
Hier in Huizen geen gedoe met betaald parkeren, ook niet in de parkeergarages. Wel een paar blauwe zone's bij de winkelcentra.

Hier in het nieuwe huis parkeren in de voortuin (als de container weg is) en zat vrije parkeerplaatsen in de straat. Een garage was helaas niet haalbaar voor ons op de plekken waar we wilde wonen.
 
Wij zijn ook bewust gegaan voor een huis met oprit en garage.
Maar wel een complete renovatie dus nog even bikkelen en dan kunnen we beginnen met verfen en inrichten
 
Bij ons ook een complete renovatie. Zolder en beganegrond verbouwen en op de tussenverdieping kamperen. Beneden zijn bijna alle binnenwanden eruit en zaterdag de dekvloer eruit en dan vloerverwarming aanleggen en nieuwe dekvloer en dan weer opbouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan