Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Hoeft niet altijd. Ik heb een pc3 usb en ik kon de quickshifter gewoon erin steken. Programmatje op de computer downloaden, computer aan de pc3 hangen paar dingetjes aanvinken en hij deed t.

Wanneer het wel moet weet ik dan weer niet O-)

:^

Sterker nog: je hoeft in principe niet eens een quickshifter sensor te gebruiken maar elke willekeurige schakelaar werkt (uiteraard is een originele sensor wel het makkelijkste met plaatsen ;) )

Ik heb op mijn fireblade (929rr, bouwjaar 2000) een pcIIIusb met quickshifter zonder extra modules. Ik dacht dat als je een modernere motor had (deze hebben ipv 4 injectoren er 8) dat deze dan niet meer aangestuurd worden door de standaard powercommander en dan is er wel een extra module nodig.
De powercommander onderbreekt in mijn geval dan ook de injectie en niet de ontsteking zoals veel standalone quickshifters wel doen)
 
Als ze je dat niet kunnen vertellen waar je op de bank was moet je daar niet meer heen gaan.

PC is achterhaald

Tegenwoordig is het een vinkje weg halen en klaar
Zo was het bij mij met Woolich Racing flash
Euh?....

Hij kon uiteraard het onderdeel leveren maar wil natuurlijk zelf ook een beetje rondkijken en de goedkoopste plek zoeken.

De pc zat er al op toen ik de motor mocht en aangezien het mappen niet zoveel zou kosten vond ik dat we een goed idee.
De plannen veranderen nu dus.
 
Euh?....

Hij kon uiteraard het onderdeel leveren maar wil natuurlijk zelf ook een beetje rondkijken en de goedkoopste plek zoeken.

De pc zat er al op toen ik de motor mocht en aangezien het mappen niet zoveel zou kosten vond ik dat we een goed idee.
De plannen veranderen nu dus.

het goedkoopste ?
 
Jep, je weet wel sommige vragen er natuurlijk de hoofdprijs voor. Ik wil sowieso kijken hoeveel het ongeveer kost zodat ik dadelijk niet teveel moet betalen.
Was een beetje simpel verwoord.
 
Laatst bewerkt:
Als ze je dat niet kunnen vertellen waar je op de bank was moet je daar niet meer heen gaan.

PC is achterhaald

Tegenwoordig is het een vinkje weg halen en klaar
Zo was het bij mij met Woolich Racing flash

toch even reageren :9


pc3 ja ,

pv5 met alle modulles erop valt wel mee. echter budget is waar het op vast loopt voor de meeste mensen

hetzelfde als de RBRacing met de youtune en autotune module.

mij heeft de RBRacing met quick shifter plus kabelboom en map switch in 2011 1285 euro gekost
en is nog steeds een van de betere modules gezien de mogelijk die er zijn

in 2011 was er nog vrijwing te flashen, het flaschen is nu veel bekender geworden en als je de voorgaande topics hebt doorgenomen zie je ook een verandering, in het afstel wereldje

ik heb 5 jaar gewacht op de uitbreiding van rapidbike racing denk dan aan tc,launchcontroll, afr, rpm enginenbrake management (youtune mod) plus de autoune 700 euro kwijt

tel dat plus de 1285 plus 700 is 1985 euro


dus achterhaald ? nee

woolich biedt ook nog geen tc aan die te programmeren is en launch control wellicht dat het er nog keer bij gaat komen

rbr wel plus bazzaaz en gripe one

de add modules zijn niet per direkt achterhaald. als je weet wat je wilt aan optie's
 
toch even reageren :9


pc3 ja ,

pv5 met alle modulles erop valt wel mee. echter budget is waar het op vast loopt voor de meeste mensen

hetzelfde als de RBRacing met de youtune en autotune module.

mij heeft de RBRacing met quick shifter plus kabelboom en map switch in 2011 1285 euro gekost
en is nog steeds een van de betere modules gezien de mogelijk die er zijn

in 2011 was er nog vrijwing te flashen, het flaschen is nu veel bekender geworden en als je de voorgaande topics hebt doorgenomen zie je ook een verandering, in het afstel wereldje

ik heb 5 jaar gewacht op de uitbreiding van rapidbike racing denk dan aan tc,launchcontroll, afr, rpm enginenbrake management (youtune mod) plus de autoune 700 euro kwijt

tel dat plus de 1285 plus 700 is 1985 euro


dus achterhaald ? nee

woolich biedt ook nog geen tc aan die te programmeren is en launch control wellicht dat het er nog keer bij gaat komen

rbr wel plus bazzaaz en gripe one

de add modules zijn niet per direkt achterhaald. als je weet wat je wilt aan optie's

Launch control en TC zijn gewoon te flashen als de ECU dit ondersteunt. Als de fiets nooit met wat voor vorm van TC dan ook is geleverd (en dus ook geen wielsensoren en gyro heeft) zal er ook geen duurdere ECU in zitten die dat soort zaken ondersteunt.
 
Jep, je weet wel sommige vragen er natuurlijk de hoofdprijs voor. Ik wil sowieso kijken hoeveel het ongeveer kost zodat ik dadelijk niet teveel moet betalen.
Was een beetje simpel verwoord.


kijken vergelijken is altijd goed

voor het goedkoopste moet je alleen niet het beste verwachten
;)
 
Launch control en TC zijn gewoon te flashen als de ECU dit ondersteunt. Als de fiets nooit met wat voor vorm van TC dan ook is geleverd (en dus ook geen wielsensoren en gyro heeft) zal er ook geen duurdere ECU in zitten die dat soort zaken ondersteunt.


klopt tom .

een 600rr uit 2007model is achterhaald. die ik al heb sins 2009 daar zit werkelijk niks op zit zelfs geen sensor op de versnellings bak zodat je per versnelling alles kunt programeren

:') de RBR was en is toen de beste keuze geweest kwa afstel mogelijkheden . de uitbreiding die ik zocht en wou heb ik nu
 
tevens was mijn punt,

het verschil in optie's per motor per bouwjaar , zoals ik heb ondervonden

2011 tegen over 2017 is nogal een verschil tegenwoordig
 
Wordt er eigenlijk bij het laten afstellen van je motor rekening gehouden met het feit dat er bijv bij de mijne (ZZR1400) nog een katalysator aanwezig is? Zie altijd dat ze van die sensoren in de uitlaten stoppen voor een meting, maar die is niet meer accuraat nadat de cat z'n werk heeft gedaan, toch?
 
Wordt er eigenlijk bij het laten afstellen van je motor rekening gehouden met het feit dat er bijv bij de mijne (ZZR1400) nog een katalysator aanwezig is? Zie altijd dat ze van die sensoren in de uitlaten stoppen voor een meting, maar die is niet meer accuraat nadat de cat z'n werk heeft gedaan, toch?

Daar word rekening mee gehouden door iemand die weet wat ie doet. Zo is mijn SAS systeem ook tijdelijk dichtgemaakt om de metingen niet te beinvloeden. (SAS systeem, PAIR systeem, er zijn verschillende namen voor. Dit systeem pompt lucht bij de uitlaatgassen) Ook werd er gemeten direct na de cilinders, dus ruim voor de katalysator.
 
Daar word rekening mee gehouden door iemand die weet wat ie doet. Zo is mijn SAS systeem ook tijdelijk dichtgemaakt om de metingen niet te beinvloeden. (SAS systeem, PAIR systeem, er zijn verschillende namen voor. Dit systeem pompt lucht bij de uitlaatgassen) Ook werd er gemeten direct na de cilinders, dus ruim voor de katalysator.

Mijn RC8 is ook afgesteld met afgedichte SAS, heb hem zelf nu weer opengezet, vind die klappen wel lekker :)

Heeft het openzetten na het afstellen nog invloed op je vermogen?
 
Wordt er eigenlijk bij het laten afstellen van je motor rekening gehouden met het feit dat er bijv bij de mijne (ZZR1400) nog een katalysator aanwezig is? Zie altijd dat ze van die sensoren in de uitlaten stoppen voor een meting, maar die is niet meer accuraat nadat de cat z'n werk heeft gedaan, toch?


Idd.. heb nog nooit gezien dat een tuner de sonde er uit draaide en daar zn eigen tijdelijk in zette om af te stellen.. Vraag me af tot hoever dit allemaal goed af te stellen is.
 
Wordt er eigenlijk bij het laten afstellen van je motor rekening gehouden met het feit dat er bijv bij de mijne (ZZR1400) nog een katalysator aanwezig is? Zie altijd dat ze van die sensoren in de uitlaten stoppen voor een meting, maar die is niet meer accuraat nadat de cat z'n werk heeft gedaan, toch?

Ff langs Paul Ritzen
Die regelt het voor je
Hij weet precies waar hij de meetpunten moet pakken
Woolich flash er in er rammen maar
Geen gekloot met je bedrading
Gewoon je originele ECU afstellen.
Beter is er niet. ;) ;)
 
Vraagje over de quickshifter sensoren voor de PC. Er zijn verschillende types voor de PCIII en de PCV. Ik neem aan dat de sensoren gelijk zijn en het verschil in de aansluiting zit. Verder heb je push en pull. Dat is wel duidelijk, maar er is ook nog een lineaire sensor. Klopt het dat deze hetzelfde werkt, maar dan met langere slag, omdat deze niet tussen de schakelstang gemonteerd wordt?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de PCV kenners, is onderstaand filmpje normaal bij de opstart van een PCV ?
Bij het opstarten van de pomp, gaat de PCV aan, en nadien weer uit.
Bij het starten van de motor, gaat de PCV terug aan.

Mijn motor loopt onregelmatig, en ik verdenk de PCV hiervan.
Dropbox - 20170815_101810.mp4
 
Vraagje aan de PCV kenners, is onderstaand filmpje normaal bij de opstart van een PCV ?
Bij het opstarten van de pomp, gaat de PCV aan, en nadien weer uit.
Bij het starten van de motor, gaat de PCV terug aan.

Mijn motor loopt onregelmatig, en ik verdenk de PCV hiervan.
Dropbox - 20170815_101810.mp4

zo gaat de mijne ook aan/uit en weer aan, anders PCV er even tussenuit halen en nog een keer kijken.
 
Probleem opgelost, nieuwe vonkers, luchtfilter gereinigd en PCV geflashed met nieuwe firmware.
Vermoedelijk lag het aan de bougies aangezien het verwijderen van de PCV minimale verbetering gaf.
 
Even oma aan de kant zetten:

Mijn broertje heeft voor zijn Aprilia Tuono een tweedehands rapidbike2 module + kabelboom op de kop getikt.

Nu is het regelen van een programmeersnoer niet zo heel spannend aangezien dit gewoon via een usb ftdi kabeltje gaat, het probleem waar we mee zitten is het krijgen van de software (RB master)

Op de website van rapidbike is deze in principe gewoon gratis te downloaden alleen moet je je eerst registreren. Als we dit doen krijgen we een foutmelding over dat het serienummer niet klopt :?

Weet iemand waar het fout gaat? ik kan me voorstellen dat deze module al een keer eerder geregistreerd is en daarom het serienummer niet werkt voor registratie.

Als iemand de software toevallig nog ergens heeft liggen en deze met mij zou willen delen hou ik me ook aanbevolen O-)
 
Even oma aan de kant zetten:

Mijn broertje heeft voor zijn Aprilia Tuono een tweedehands rapidbike2 module + kabelboom op de kop getikt.

Nu is het regelen van een programmeersnoer niet zo heel spannend aangezien dit gewoon via een usb ftdi kabeltje gaat, het probleem waar we mee zitten is het krijgen van de software (RB master)

Op de website van rapidbike is deze in principe gewoon gratis te downloaden alleen moet je je eerst registreren. Als we dit doen krijgen we een foutmelding over dat het serienummer niet klopt :?

Weet iemand waar het fout gaat? ik kan me voorstellen dat deze module al een keer eerder geregistreerd is en daarom het serienummer niet werkt voor registratie.

Als iemand de software toevallig nog ergens heeft liggen en deze met mij zou willen delen hou ik me ook aanbevolen O-)

Rapidbike master is alleen toegankelijk voor mensen met een rapidbike racing voor zover ik weet,alleen met een code van zo een module kun je downloaden, rapidbike pro is de oude versie voor de 1, 2 en 3 module's.
Met RB master kun je alletwee de systemen programmeren.
Als de software op elke pc ongelimiteerd gekopieerd kan worden met hetzelfde serienummer weet ik niet, maar dat zou niet zo slim zijn van Dimsport.
 
Ik vindt het allemaal maar onduidelijk, ik kan nergens echt duidelijk vinden welke software voor de rapidbike 2 module nodig is.

Nu ik jouw reactie gelezen heb zou dat wel verklaren waarom ik van de website van dimsport de software niet kan downloaden aangezien het serienummer van de RB2 totaal anders zal zijn dan de rapidbike racing.
(alleen jammer dat ze de oude software gewoon nergens meer op de site hebben staan)

Tot nu toe vindt ik het een hoop gedoe om ook maar iets van leven uit die module te krijgen maar misschien ben ik gewoon verwend met mijn powercommander waar je de software wél gewoon vrij kan downloaden en met een gewoon mini usb snoertje te verbinden is :P
(uit eerdere reacties weet ik dat je van beiden geen fan bent, maar een grote fan van woolich maar voor die oude frikandel waar ik op rij zal woolich niks hebben denk ik :P )

We zoeken nog wel even verder, wie weet vinden we nog iets..
 
Terug
Bovenaan Onderaan