Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

full

Tijdje niks gepost maar wel blijven meelezen hoor...

Mijn capo rijdt nog steeds als de bliksem😎. Wat een beest. Net terug van ronde Franse Alpen. 3500km in een week en geen klap verkeerd en geen enkel ander probleem. Blok stampt maar door!

Ondertussen wel nodige aanpassingen gedaan en onderhoud gedaan;
Valbeugels voor
Ander stuur
Nieuwe accu
Handvat verwarming
Nieuwe kettingset
Olie luchtfilter etc...
Aantal Stanley B. mods (oa mapping)
Bos dempers van de RSV Tuono (op maat laten lassen aan oude set bochten)
Remblokken
Bobines ngk gemaakt voor capo ( nog geen last van oude...)
Zal vast eea vergeten...

Ik zal even foto plaatsen van het beest in de bergen.
full
 
Laatst bewerkt:
ik heb onlangs xenon lampen met balast gemonteerd maar nu blijft regelmatig de efi lamp branden.
bij het uitlezen geeft de motor geen foutcode.
de motor loopt ook verder prima.
weet iemand waar dit aan kan liggen ?
 
ik heb onlangs xenon lampen met balast gemonteerd maar nu blijft regelmatig de efi lamp branden.
bij het uitlezen geeft de motor geen foutcode.
de motor loopt ook verder prima.
weet iemand waar dit aan kan liggen ?

bij het starten de zelftest volledig laten doen, als je te vlug start gaat efi lampje ook branden... :)



full


My Beast....love it :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
voordat ik de lampen heb gemonteerd had ik hier geen last van.

ook laat ik de zelftest cq opstartcyclus volledig doorlopen.

met de stekker in de uitleesmodus brandt het efi-lampje niet.
 
wat betreft de vorkolieviscositeit:
ik heb progressieve veren erin zitten en heb 25000km met SAE 20 olie gereden. dit was prima in orde.
omdat ik nog restolie had staan heb ik half om half SAE 20 en SAE 5 gemengd tot SAE 12,5
dit rijdt op zich prima maar heb het gevoel dat op hogere snelheid de stabiliteit er minder op is geworden.
ga waarschijnlijk eerdaags weer terug naar SAE 20
 
Ik heb net de laadspanning maar eens nagemeten, is bij 4000 rpm maar zo'n 13.2 volt. Nog niet zo laag dat het echt problemen geeft, maar niet helemaal zoals het hoort. Spanningsregelaar preventief vervangen is vast nuttig, welke hebben jullie erin hangen?
 
mpartz adviseert SAE 5 Aprilia zegt tussen 5 en 20 SAE vond 5 dan wel erg dun.
denk dan ook maar richting SAE 20 proberen

wat betreft de vorkolieviscositeit:
ik heb progressieve veren erin zitten en heb 25000km met SAE 20 olie gereden. dit was prima in orde.
omdat ik nog restolie had staan heb ik half om half SAE 20 en SAE 5 gemengd tot SAE 12,5
dit rijdt op zich prima maar heb het gevoel dat op hogere snelheid de stabiliteit er minder op is geworden.
ga waarschijnlijk eerdaags weer terug naar SAE 20
 
@bijs,

probleem met xenon is vaak de startstroom.
Heb dit eens ingebouwd met projectoren, en uiteindelijk een tijdvertragend relais ertussen.
Startende motorfiets heeft niet veel "over", en tijvertraging geeft mogelijkheid om de fiets eerst goed te laten draaien.

Startstroom is makkelijk boven de 8A-10A, en dat kan bij de Capo wel eens voor problemen zorgen.
Nominaal zijn ze meestal rond de 3A.

Wanneer gaat efi aan?
wat voor xenon systeem heb je?
 
zou ff proberen om de voeding naar de ballast te onderbreken, starten en 10 sec wachten.
Dan aansluiten en kijken wat er gebeurd.
 
Ik heb net de laadspanning maar eens nagemeten, is bij 4000 rpm maar zo'n 13.2 volt. Nog niet zo laag dat het echt problemen geeft, maar niet helemaal zoals het hoort. Spanningsregelaar preventief vervangen is vast nuttig, welke hebben jullie erin hangen?

Mosfet type regelaar
FH016

heb er 1 liggen. (Laatste)
 
2 weken op oude Vespa's gekacheld gestumpt....
goh, wat mis ik de dikke Italiaanse...Maandag Haar weer misbruiken...
Groet, AJ
 
Te koop gevraagd!

Ik ben op zoek naar een nette Capo met niet al te veel kilometers. bj. tot 2007.
Wie weet er een te staan voor mij?
gr. Hen
 
het is een gewone mk2 vork dus ga voor 15w

misschien een stomme vraag maar zie ik of alles weer recht boven elkaar staat als ik de vork weer in de kroon plaat terug zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan