Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Een plug gemodelleerd in Siemens NX10 voor mijn linkerspiegel. Origineel is kwijtgeraakt.
full

Nu nog 3D printen :)
 
Nieuwe contactpunten en condensator op de brommer gemonteerd...knalde de laatste tijd soms een beetje.
 
Nieuwe achterband op de velg laten zetten en de Achterbrug aan de binnenkant ontdaan van allerhande meuk.
 
Vorige week het simpelste klusje gedaan wat mogelijk is aan de fiets. Olie en oliefilter vervangen. Ben ik de oude olie aan het overgieten in de lege fles van de nieuwe olie. Komt er ineens een rubbere ring tevoorschijn. Ik dacht, dat die van de oude oliefilter was losgekomen, maar gecheckt en nee hoor. Rubber ring gewoon nog aanwezig. Toen begon ik me toch zorgen te maken. Zit er aan de carter misschien een rubber ring, die er nu dus niet meer zit???? Kan het moeilijk checken zonder de nieuwe olie er weer uit te laten lopen. Ik spotte geen lekkages, ook niet na een week rijden, dus mijn conclusie is, dat bij de vorige keer oliefilter wisselen de ring van de oliefilter is blijven hangen en ik dus 10K km met twee rubber ringen heb rondgereden. Vanaf nu dus altijd de oude oliefilter goed nakijken na het losdraaien....
 
In de verzengende hitte van vanmiddag heb ik effe een max tooltube onder de r125 van mijn zoon geknutseld.. kan ie tenminste zijn (schijfremslot)ketting meenemen* als ie ergens heen gaat.

full


Aan de binnenzijde van het kuipwerk zit een stuk plat aluminium profiel/staaf, ter versteviging van de bevestiging met de boutjes...


*staat in de WA beperkt casco voorwaarden dat je hem aan de vaste wereld moet vastmaken met een ART4 slot, alleen een schijfremslot is niet voldoende
 
Omdat ik toch niet tevreden ben omdat ik de problemen (af en toe uitvallende cylinder & startcircuit zekering die doorbrand) niet kon achterhalen, vandaag specifieker gezocht. Rocker covers van de cilinders verwijderd (gewoon uit nieuwsgierigheid) en ontluchtingskleppen nagelopen (helaas geconstateerd dat de garage bij de grote beurt niet goed bezig is geweest, ze staan beiden open), ieder contact dat ik kon vinden losgehaald en met contactspray behandeld, bougiekabels en bougiekappen nagelopen, en roest verwijderd uit het bougiekanaal in de cilinder.

Zo meteen de startermotor en solenoid uit elkaar om schoon te maken en de aard-contactpunten te verbeteren.

Is het toch waar dat moto guzzi's een monteur van je maken :+

Foto's:

Linker cilinder:
LWtXPOR.jpg

KQQIxVU.jpg



Roest!@

MsQpyVW.jpg

z7ewMpC.jpg



En........

... de vermoedelijke veroorzaker van mijn cilinderproblemen (3 weken geleden nieuw vervangen, wtf):

bGnqxK8.jpg

uWFQFuI.jpg

sROmXIk.jpg
 
En de startermotor uit elkaar gehaald, schoongemaakt en de aarde contactpunten verbeterd:

Coc2D6A.jpg


LKVS2Wo.jpg


QbVqnkS.jpg


Wat een gedoe om het weer in elkaar te krijgen met die magneetjes. Maar hij start weer :)
 
De tank ver genoeg leeggereden om mijn benzinetank te kunnen demonteren en op de zijkant te leggen om mijn goede benzinekraan weer terug te zetten (die alleen op prime doorloopt zonder vacuum)
(FJ600)
De huidige (loopt door op alle standen on res en prime zonder vacuum !!!) was er even op gegaan om alle bronnen van mijn mogelijke uitval probleem uit te sluiten. ( was het benzinefilter met wat lucht erin die is er nu tussenuit probleem weg).

En de originele tankdop weer terug ook die was het probleem niet en heb ik weer aan 1 sleutel genoeg :-)

Toen stonk ik weer flink naar benzine 😂
 
In de verzengende hitte van vanmiddag heb ik effe een max tooltube onder de r125 van mijn zoon geknutseld.. kan ie tenminste zijn (schijfremslot)ketting meenemen* als ie ergens heen gaat.

[afbeelding]

Aan de binnenzijde van het kuipwerk zit een stuk plat aluminium profiel/staaf, ter versteviging van de bevestiging met de boutjes...


*staat in de WA beperkt casco voorwaarden dat je hem aan de vaste wereld moet vastmaken met een ART4 slot, alleen een schijfremslot is niet voldoende

Neem aan dat je kettingslot ermee bedoeld.
Ben ik blij dat dat bij mij alleen voor thuis geldt.. onderweg gewoon 1 art 4 slot.. welke maakt verder niet uit..
 
Laatst bewerkt:
Het knipperlicht afgebroken. :)

Tijdens een stevig meningsverschil met een struik over wie er voorrang had. Ik wilde wel eens zien hoe een GSX-550 het zou doen op onverhard.

En het was vandaag al zo warm O-)
 
Neem aan dat je kettingslot ermee bedoeld.
Ben ik blij dat dat bij mij alleen voor thuis geldt.. onderweg gewoon 1 art 4 slot.. welke maakt verder niet uit..

Inderdaad, was is dat voor belachelijke verzekering? De enige eis bij mijn verzekering is een art 4 slot. Zelfs thuis hoeft de motor niet aan een ketting tenzij de verzekerde waarde boven de 20.000€ is.
 
Zooi tussen de voorvork seal uit gebaggerd met een sealmate-achtige tooltje wat ik hoogstpersoonlijk uit een flesje groene ijsthee heb geknipt.

Of het nu gefixt is of dat hij gewoon leeg is dat weet ik niet maar de vork lekt niet meer *O*
 
Inderdaad, was is dat voor belachelijke verzekering? De enige eis bij mijn verzekering is een art 4 slot. Zelfs thuis hoeft de motor niet aan een ketting tenzij de verzekerde waarde boven de 20.000€ is.


Is de Hema beperkt Casco motorverzekering. Thuis op slot "binnen" , en ergens anders "aan de vaste wereld met een ART 4 slot"
 
Terug
Bovenaan Onderaan