Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

De Spanjaard stapte afgelopen winter na negen jaar Yamaha over naar het Italiaanse Ducati. Vooralsnog kan Lorenzo niet voldoen aan de hoge verwachtingen. Waar teamgenoot Andrea Dovizioso al twee overwinningen boekte en sinds de TT van Assen zelfs lijstaanvoerder is, komt de rijder van Mallorca niet verder dan de achtste plaats in de tussenstand.

Voorafgaand aan het raceweekend op de Sachsenring gaf de Spanjaard toe dat de druk op hem toeneemt nu de resultaten teleurstellend zijn: “Ik heb veel ervaring met zo rustig mogelijk blijven”, zei Lorenzo. “Ik ben hier omdat dit mijn passie is. Vanwege die passie wil ik blijven, niet vanwege enige verplichting. Ik moet gewoon op een motor zitten. Uiteraard zijn er veel bedrijven, sponsoren, die veel geld investeren om me competitief te krijgen op deze machine. Dat is wat iedereen graag wil. Dat begrijp ik. Ik ben degene die dat het liefste wil. Ik voel me niet erg prettig in deze situatie. Ik wil hier zo snel mogelijk uit ontsnappen.”

Lorenzo zei in Assen al dat hij bereid was om teamgenoot Dovizioso te helpen in diens jacht op de titel. De Italiaan zegevierde in Mugello en Barcelona, races waarin Lorenzo ook kortstondig aan de leiding reed. “Ik weet dat ik beschik over veel capaciteiten, veel talent. Wanneer ik me goed voel op de motor, ben ik tot geweldige dingen in staat”, aldus Lorenzo. “Op dit moment voel ik me niet goed. Ik doe onder alle omstandigheden mijn best. Ik werk hard om me zo goed mogelijk te voelen op de machine, ik werk nauw samen met de engineers die de motor moeten aanpassen aan mijn rijstijl zodat ik competitiever kan zijn.”
 
'TIME TO IMPROVE THE DESMO', die Desmo heeft toch al 2 wedstrijden gewonnen dit seizoen en staat bovenaan in de WK-stand? :?
Het zit dit jaar zo ontzettend dicht op elkaar, dat het vooral de coureur is die het verschil moet maken, precies zoals het zou moeten zijn i.m.o. De Yammies reden in Spanje geen deuk in een pakje boter en die hebben ze verbetert door weer gewoon het 2016 frame te pakken (en noemen het 2017b).
De Desmo vindt ik juist erg constant (anders stond Dovi niet bovenaan), maar Jorge vindt ik erg wisselvallig.
Neem Assen: de vrije trainingen was ik echt onder de indruk en zelfs op een nat Assen reed hij de derde tijd in een sessie. Maar in de Quali en race lijkt het weer nergens op, daar begrijp ik helemaal niets van. Hebben ze dan verkeerde keuzes gemaakt m.b.t. de afstelling of ligt het aan Jorge?
Ik kan er geen soep meer van koken... :?
 
De Spanjaard stapte afgelopen winter na negen jaar Yamaha over naar het Italiaanse Ducati. Vooralsnog kan Lorenzo niet voldoen aan de hoge verwachtingen. Waar teamgenoot Andrea Dovizioso al twee overwinningen boekte en sinds de TT van Assen zelfs lijstaanvoerder is, komt de rijder van Mallorca niet verder dan de achtste plaats in de tussenstand.

Voorafgaand aan het raceweekend op de Sachsenring gaf de Spanjaard toe dat de druk op hem toeneemt nu de resultaten teleurstellend zijn: “Ik heb veel ervaring met zo rustig mogelijk blijven”, zei Lorenzo. “Ik ben hier omdat dit mijn passie is. Vanwege die passie wil ik blijven, niet vanwege enige verplichting. Ik moet gewoon op een motor zitten. Uiteraard zijn er veel bedrijven, sponsoren, die veel geld investeren om me competitief te krijgen op deze machine. Dat is wat iedereen graag wil. Dat begrijp ik. Ik ben degene die dat het liefste wil. Ik voel me niet erg prettig in deze situatie. Ik wil hier zo snel mogelijk uit ontsnappen.”

Lorenzo zei in Assen al dat hij bereid was om teamgenoot Dovizioso te helpen in diens jacht op de titel. De Italiaan zegevierde in Mugello en Barcelona, races waarin Lorenzo ook kortstondig aan de leiding reed. “Ik weet dat ik beschik over veel capaciteiten, veel talent. Wanneer ik me goed voel op de motor, ben ik tot geweldige dingen in staat”, aldus Lorenzo. “Op dit moment voel ik me niet goed. Ik doe onder alle omstandigheden mijn best. Ik werk hard om me zo goed mogelijk te voelen op de machine, ik werk nauw samen met de engineers die de motor moeten aanpassen aan mijn rijstijl zodat ik competitiever kan zijn.”

Volgens mij heb je een "Dear George" column gekopieerd..... _O-
 
Het zal voor Lorenzo belangrijk zijn om zijn prestaties te verbeteren richting het einde van dit seizoen zo niet dan heeft hij in 2018 ook een probleem,ergens wel jammer.

Het is maar een rare situatie bij Ducati met de man van 10 miljoen als werknemer.
De aanzienlijk lager betaalde werknemers doen het namelijk heel goed :+
Maarja het seizoen duurt nog lang,er kan nog veel gebeuren.
 
8<
Lorenzo zei in Assen al dat hij bereid was om teamgenoot Dovizioso te helpen in diens jacht op de titel. De Italiaan zegevierde in Mugello en Barcelona, races waarin Lorenzo ook kortstondig aan de leiding reed. “Ik weet dat ik beschik over veel capaciteiten, veel talent. Wanneer ik me goed voel op de motor, ben ik tot geweldige dingen in staat”, aldus Lorenzo. “Op dit moment voel ik me niet goed. Ik doe onder alle omstandigheden mijn best. Ik werk hard om me zo goed mogelijk te voelen op de machine, ik werk nauw samen met de engineers die de motor moeten aanpassen aan mijn rijstijl zodat ik competitiever kan zijn.”
W.m.b. de verkeerde stukken vet gedrukt. Ik verbaas me juist over de laatste zin, ik dacht men inmiddels tot het inzicht was gekomen dat ook JL zich (mede) aan zal moeten passen aan de Ducati.
 
W.m.b. de verkeerde stukken vet gedrukt. Ik verbaas me juist over de laatste zin, ik dacht men inmiddels tot het inzicht was gekomen dat ook JL zich (mede) aan zal moeten passen aan de Ducati.
Idd, en volgens mij moet de coureur aangeven hoe de motor naar zijn rijstijl kan worden gezet. :?
 
Het is rond: Ducati-verkoopsoap: update!
Lorenzo en Dovi mogen binnenkort op komen draven voor Harley Demo's. Hopelijk laten ze nog iets over van Ducati, maar ben er bang voor.
Heel apart. _O-

HD heeft inderdaad al heel wat kapotgemaakt.
Ze kochten in 2008 MV Agusta van de familie, en verkochten deze weer snel terug in 2010.
(Volgens mij 109 miljoen aankoop, 1 dollar verkoop? / symbolisch bedrag)

Tussendoor deden ze nog even de das om het programma van Erik Buell, die vroeger zelfstandig sportieve motorfietsen bouwde met Harley blokken, maar die ze graag in eigen beheer gingen uitbrengen.

Dus ik weet niet waarom ze steeds dezelfde vicieuze cirkel opstarten. _O-
Wel apart dat ze er de financiële middelen voor konden vinden. (Vast ook niet alleen)
Maar wat zit er qua visie achter. :?
 
Het team bestaat uit Desmo Dovi en Desperate George, wie die JLO is weet ik niet?

Da's die gast die vandaag 4 plaatsen voor desmo dovi getraint geeft(en 3 voor Uwe favoriet :) )
Wat ie morgen presteert is dan weer de vraag,want hij is zo wispelturig als een verwent nest(wat ie schijnbaar ook is).
Los van het feit dat ie verschrikkelijk arrogant is en een lul van de bovenste plank :Y :P
 
Laatst bewerkt:
Da's die gast die vandaag 4 plaatsen voor desmo dovi getraint geeft(en 3 voor Uwe favoriet :) )
Wat ie morgen presteert is dan weer de vraag,want hij is zo wispelturig als een verwent nest(wat ie schijnbaar ook is).
Los van het feit dat ie verschrikkelijk arrogant is en een lul van de bovenste plank :Y :P
na de eerste zin begin je over Rossi te praten, laten we het hier over Lorenzo hebben, het is immers zijn topic
 
Da's die gast die vandaag 4 plaatsen voor desmo dovi getraint geeft(en 3 voor Uwe favoriet :) )
Wat ie morgen presteert is dan weer de vraag,want hij is zo wispelturig als een verwent nest(wat ie schijnbaar ook is).
Los van het feit dat ie verschrikkelijk arrogant is en een lul van de bovenste plank :Y :P

Wie is mijn favoriet?
 
Lorenzo is ook niet per definitie slecht in de regen. Als er veel grip is op een natte baan is het niet zo slecht en als je de bandjes makkelijk aan het werk kan krijgen dan kan hij prima mee in de regen. Zodra je de regenbanden op zijn donder moet geven om ze goed aan het werk te krijgen heeft Lorenzo een probleem. Pedrosa hetzelfde verhaal.
 
De Spanjaard stapte afgelopen winter na negen jaar Yamaha over naar het Italiaanse Ducati. Vooralsnog kan Lorenzo niet voldoen aan de hoge verwachtingen. Waar teamgenoot Andrea Dovizioso al twee overwinningen boekte en sinds de TT van Assen zelfs lijstaanvoerder is, komt de rijder van Mallorca niet verder dan de achtste plaats in de tussenstand.

Voorafgaand aan het raceweekend op de Sachsenring gaf de Spanjaard toe dat de druk op hem toeneemt nu de resultaten teleurstellend zijn: “Ik heb veel ervaring met zo rustig mogelijk blijven”, zei Lorenzo. “Ik ben hier omdat dit mijn passie is. Vanwege die passie wil ik blijven, niet vanwege enige verplichting. Ik moet gewoon op een motor zitten. Uiteraard zijn er veel bedrijven, sponsoren, die veel geld investeren om me competitief te krijgen op deze machine. Dat is wat iedereen graag wil. Dat begrijp ik. Ik ben degene die dat het liefste wil. Ik voel me niet erg prettig in deze situatie. Ik wil hier zo snel mogelijk uit ontsnappen.”

Lorenzo zei in Assen al dat hij bereid was om teamgenoot Dovizioso te helpen in diens jacht op de titel. De Italiaan zegevierde in Mugello en Barcelona, races waarin Lorenzo ook kortstondig aan de leiding reed. “Ik weet dat ik beschik over veel capaciteiten, veel talent. Wanneer ik me goed voel op de motor, ben ik tot geweldige dingen in staat”, aldus Lorenzo. “Op dit moment voel ik me niet goed. Ik doe onder alle omstandigheden mijn best. Ik werk hard om me zo goed mogelijk te voelen op de machine, ik werk nauw samen met de engineers die de motor moeten aanpassen aan mijn rijstijl zodat ik competitiever kan zijn.”
Dat zijn ego niet op de motor past was allang bekend _O-
Best ernstig als je bij zo'n tekst twijfelt of het echt is of een parodie......... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan