Honda SH150i deel2

Ik had in eerste instantie korte bouten, waarbij de aluminium pootjes zichtbaar verbogen.
Ook piepte de vering hierdoor. Met de langere bout/contra moer oplossing is de grotendeels verdwenen.
 
Gevalletje did not RTFM...?

Yep B|

En dan nu het vervolg.

Gisteren heel de dag getest en uiteindelijk stonden de veren op maximaal los en nog klapte de hobbels in mijn onderrug. Kon bijna de schaal bovenin zelf eruit tillen zeg maar zo los zaten ze en heb toen een mailtje gestuurd naar Promax of ze me konden helpen.

Vanochtend 08:00 strak mailtje van Promax of het mogelijk was dat ik met de SH langs kon komen. Gelukkig was ik vrij vandaag en op de SH gesprongen en naar Schijndel. Meteen doken ze erop en idd ze vonden hem ook te hard ondanks dat ze hem precies opgebouwd hadden volgens de specs van YSS.

In het het magazijn vonden ze 30% minder harde en zwarte veren voor me. Veren overgezet en vriendelijke tik om me oren gekregen voor het aflaten van olie ( vaatje moest opnieuw met olie gevuld en op druk gezet worden :$ :$ :$ )

Vervolgens is kwa gewicht de lichtste medewerker ( +- zelfde gewicht als mijn vrouw ) in het magazijn van zijn werk gehaald en die is de fijn afstelling gaan doen buiten en pas daarna mocht ik met de SH naar huis.

Man man man wat een verschil nu. Voor het eerst ervaren we dat een vering de weg absorbeert ipv knalhard doorgeeft aan je onderrug.

Warme douche voor Promax :t

En de keuze om niet via Inet in italie maar om de hoek in Schijndel te bestellen heeft zich vandaag dubbel en dwars uitbetaald.
 
Klinkt goed, netjes opgelost!

Mijn shock is ook onderweg naar Schijndel, de mijne zijn juist weer te slap.

Worden ook 'custom' (DT350 is nog onbekend in hun systeem) opgebouwd met wat zwaardere veren en demping.

Ben heel benieuwd wat het verschil gaat zijn en als het niet goed is karren we maar met de scoot langs Promax voor een fijn afstelling.
 
vandaag een nieuwe voorband besteld : de Michelin City Grip
100/80-16 50P.

De oude begint 4 kant te worden na 25.000km
 
Zag iets geinigs voorbij komen ( ja ook de dame :+ )

Misschien iets voor de gebieden waar familie van Hans Kazan overvloedig aanwezig is ?

montaggio una 10 minuta :]
 
Laatst bewerkt:
Bandje is vanmiddag binnengekomen, maandag wegbrengen om te laten monteren.ben benieuwd hoe een Michelin City Grip stuurt.
 
Voorwiel weer opgehaald met de Michelin City Grip er op, tis wel apart dat de V vorm van het profiel in tegen gestelde richting staat/draait? maar goed het teken ( draairichting ) op de band geeft aan dat het zo moet.
Morgen weer naar het werk met de scooter ben benieuwd hoe hij stuurt.
 
Gisteren heeft mijn Sh150 noodgedwongen een flinke onderhoudsbeurt gehad. Zoals ik al aangaf een tijdje geleden merkte ik een gierend geluid tijdens het rijden. Het werd de laatste tijd steeds erger..
Een tijdje geleden een afspraak gemaakt bij de dealer. er bleek nogal wat ijzer zich verzameld te hebben in de eindaandrijving. Het verwijderen van de aftapplug voor de olie lukte gemakkelijk, het weer vastzetten van de de bout niet meer, zoveel ijzervijlsel had zich opgehoopt. Dus het hele zaakje uit elkaar gehaald en het bleek dat 4 lagers zich aardig hadden kapotgedraaid. Die zijn nu vervangen en het scootertje rijdt weer fantastisch. Overigens is dit wel een PCX/Sh150 kwaaltje denk ik. Mijn PCX125 uit 2011 hebben ze ook al eens de lagers van moeten vervangen.
 
@ikrijgoedkoop
Bij welke kilometerstand is het zaakje nu vervangen??
 
@ikrijgoedkoop:

Eindaandrijving olie vervangen door hypo gl5 80W90, en je zult geen slijpsel meer vinden in je olie, rijd ook stiller.
10w30 motorolie advies Honda = problemen.
Waarom?, omdat gewone motorolie helixen bevat (lange ketens om olie dikte te geven), welke door de afschuivende krachten kapot geknipt worden en de olie waterdun kan worden. Met speciale tandwielkast geschikte olie, welke over de juiste dopes beschikt (oa tegen het vastlassen van de tanden, waardoor kleine brokjes van de tanden breken) verkom je problemen.
 
@ikrijgoedkoop:

Eindaandrijving olie vervangen door hypo gl5 80W90, en je zult geen slijpsel meer vinden in je olie, rijd ook stiller.
10w30 motorolie advies Honda = problemen.
Waarom?, omdat gewone motorolie helixen bevat (lange ketens om olie dikte te geven), welke door de afschuivende krachten kapot geknipt worden en de olie waterdun kan worden. Met speciale tandwielkast geschikte olie, welke over de juiste dopes beschikt (oa tegen het vastlassen van de tanden, waardoor kleine brokjes van de tanden breken) verkom je problemen.
Dank je wel voor de info. Ik heb er overigens 10w40 in. De monteur had het ook al over sae80. Dat had ik destijds ook al in cardan van mijn Nighthawk cbx650. Misschien maar gauw overschakelen naar de 80w90. Al kom ik er pas na veel km's achter of het geholpen heeft..
 
Zou mijn sh150je nog rondrijden ?

Nu een aantal motoren verder, maar op dit kleintje heb ik misschien nog wel de meeste lol beleefd.
 
Ff kenteken check doen op rdw.nl dan ben je er zo achter. Ik ben nu in Spanje (met de auto) maar wat rijden er hier een scooters zeg. De sh150 kom je hier erg veel tegen.
 
Beste 150'ers,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Bombo, 43, fanatiek Honda 50 cc rijder en ben nu bezig met mijn motorrijbewijs A2. Ik ben van plan om een straks een SH te gaan kopen, daar ben ik al uit. Het wordt ene nieuwe of een jong gebruikte. Ik twijfel tussen een 150 en een 300. Pluspunten 150: lichter, flink goedkoper in aanschaf en iets goedkoper in verbruik en verzekering. Pluspunten 300: ook erg handelbaar, veel vermogen.


Waar ik benieuwd naar ben of jullie, SH150i rijders, tevreden zijn met de prestaties of dat je de hele tijd zit te verlangen naar een 300? Mijn gebruik zal voornamelijk stad en buitenweg zijn, en af en toe een stukje snelweg als verbindingsroute. Niet om hele afstanden af te leggen op de snelweg.
 
Ik rij dagelijks 60km woon werkverkeer waarvan 90% 80km weg.
1 1/2 km snelweg .
rijd prima en rij 1 : 40
 
Beste 150'ers,
Mijn gebruik zal voornamelijk stad en buitenweg zijn, en af en toe een stukje snelweg als verbindingsroute. Niet om hele afstanden af te leggen op de snelweg.

Dan is de SH150 voldoende.

Ga je vaker de snelweg op om ritten verder weg te doen zou ik de SH300 aanraden.

Maar beste blijft toch altijd om zelf een testrit maken.
 
Dank voor de antwoorden!
Een proefrit is inderdaad het minimale om de keuze goed te maken. De beste motorisering is uiteraard afhankelijk van je eigen wensen en de toepassing.

Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen met de SH150i op gebied van prestaties op langere termijn: ervaren jullie na verloop van tijd steeds de wens naar meer vermogen zoals een 300, of komt dat op een 150 helemaal niet in je op? Houdt de scooter je goed tevreden, of geeft hij je steeds het gevoel tekort te komen?
 
Ik heb weleens een nieuwe gekocht, na een paar weken wilde ik hem al inruilen, harde wind tegen was 90km/u niet haalbaar.
voor de wind 120 km/u
maar ik vond er erg weinig aan aan die sh 150i.
toen hij gestolen werd na 1200km ,en het geld op mijn rekening stond was ik blij dat ik wat anders kon gaan kopen.
sorry.
 
Beste 150'ers,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Bombo, 43, fanatiek Honda 50 cc rijder en ben nu bezig met mijn motorrijbewijs A2. Ik ben van plan om een straks een SH te gaan kopen, daar ben ik al uit. Het wordt ene nieuwe of een jong gebruikte. Ik twijfel tussen een 150 en een 300. Pluspunten 150: lichter, flink goedkoper in aanschaf en iets goedkoper in verbruik en verzekering. Pluspunten 300: ook erg handelbaar, veel vermogen.


Waar ik benieuwd naar ben of jullie, SH150i rijders, tevreden zijn met de prestaties of dat je de hele tijd zit te verlangen naar een 300? Mijn gebruik zal voornamelijk stad en buitenweg zijn, en af en toe een stukje snelweg als verbindingsroute. Niet om hele afstanden af te leggen op de snelweg.
heb 20.000 op een Dylan gezet ook 150 dus...deze ingeruild voor een nieuwe sh150 en daar ook 20.000 mee gereden.. deze ingeruild op een sh300..ik kan je zeggen dat is echt werelds..je hebt veel meer over..het rijd veel makkelijker 120/130 is geen punt..dus als de euries het toelaten dan wist ik het wel..maar ga gewoon eens proefrijden op beide..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan