S1000RR Deel 7

Iemand misschien nog een HP race cover kit liggen die overgenomen mag worden? Gaat mij vooral om de spiegelafdekkapjes die erbij zitten.
 
Iemand ervaring met de HP race power kit software of de Apnendorp pc5 op een s1000rr?

Hoor graag de ervaring van beide
 
Ik heb de pc5 van ahnendorp...loopt soepel in toeren en als een kogel..fiets loopt een stuk harder dan de een fiets van een maat van mij..ook een 2016 s1000rr. Hij heeft de hp race kit..

Iemand ervaring met de HP race power kit software of de Apnendorp pc5 op een s1000rr?

Hoor graag de ervaring van beide
 
Ik heb de pc5 van ahnendorp...loopt soepel in toeren en als een kogel..fiets loopt een stuk harder dan de een fiets van een maat van mij..ook een 2016 s1000rr. Hij heeft de hp race kit..

Thanks voor de info

Hoeveel pk/nm heb je op het achterwiel? en hoeveel heeft die maat van je?

Ben benieuwd naar het verschil
 
Ik heb de pc5 van ahnendorp...loopt soepel in toeren en als een kogel..fiets loopt een stuk harder dan de een fiets van een maat van mij..ook een 2016 s1000rr. Hij heeft de hp race kit..
Met wat voor uitlaat rijden jullie? Slip-on of een full system?
 
Beste allemaal!

Wel zo netjes om mij hier even aan te melden. Sinds kort namelijk de trotse eigenaar van een BMW S1000RR uit 2012, met 16d km op de teller, Rizoma knippers, kentekenplaathouder, BMW DWA6 Alarm. In bijzonder goede staat gekocht en echt heel heel erg content mee.

Ik heb inmiddels al een aansluitstekkertje besteld om mijn TomTom aan te sluiten op het Canbus-systeem, ik moet alleen nog een mount hebben (bij voorkeur die balhoofdbal van SW-Motech) om mn TomTom te bevestigen in het balhoofd.

Er zit een origineel alarm van BWM op ingebouwd, echter wil ik er nog wel een schijfremslot bij plaatsen (ivm de verzekering). Nou moet dat slot klein genoeg zijn om dan nog in de buddy te passen. Iemand die mij een goed slot kan advieseren?

Plaatje!!
full
 
Beste allemaal!

Wel zo netjes om mij hier even aan te melden. Sinds kort namelijk de trotse eigenaar van een BMW S1000RR uit 2012, met 16d km op de teller, Rizoma knippers, kentekenplaathouder, BMW DWA6 Alarm. In bijzonder goede staat gekocht en echt heel heel erg content mee.

Ik heb inmiddels al een aansluitstekkertje besteld om mijn TomTom aan te sluiten op het Canbus-systeem, ik moet alleen nog een mount hebben (bij voorkeur die balhoofdbal van SW-Motech) om mn TomTom te bevestigen in het balhoofd.

Er zit een origineel alarm van BWM op ingebouwd, echter wil ik er nog wel een schijfremslot bij plaatsen (ivm de verzekering). Nou moet dat slot klein genoeg zijn om dan nog in de buddy te passen. Iemand die mij een goed slot kan advieseren?

Plaatje!![afbeelding]

Mooi! Als je zo'n schijfremslot hebt gevonden (ART4+), laat het me weten! Ik wil er ook één die in mn buddy past mét alarm. Ik vind deze erg interessant: Welcome, maar zonder ART goedkeuring hebben we er niks aan :N Wat dat betreft, is je alarm voor de verzekering? Heb je dan wel de stalen platen op je alarm + SCM goedkeuring?

Wbt je mount, Ultimateaddons maakt voordelige mounts. Heb er zelf één gekocht voor gebruik icm telefoon, kostte me net meer dan 3 tientjes uit de UK (ebay). Installatie stelt niks voor en het zit stevig.
 
Laatst bewerkt:
Heb een 2010 model met 50.000 km op de teller. Geen problemen tot nu en rij er een paar keer per jaar mee op het circuit. Rij wel een lager niveau dus niet zo snel. Op die manier belast ik hem natuurlijk niet echt als je weet wat dat ding allemaal kan. Binnenkort gaat tie weg voor een beurt en ik ben dus benieuwd of er grote dingen te voorschijn komen. Maar mijn gevoel zegt me gewoon een beurtje en weer gaan.


Mss interessant om te weten voor sommige van jullie. Het 50000 km beurtje bracht geen gekke dingen. Gewoon een klein beurtje en weer gaan zo als gedacht. Hij staat inmiddels op 52000 km en er zal wel een nieuwe spanner opgezet gaan worden voor de distibutieriemen.
Ik was nl bij de dealer om nieuwe bandjes te laten leggen en volgens de monteur blijft tie na het starten te lang rauw lopen. Geen idee wat dat gaat kosten.
 
De mijne (2012) 30.000km staat op dit moment bij de dealer voor een grote beurt. Ook hier moet de spanner vervangen worden incl. de moer.
De spanner kost ± 80 euro en de moer ± 30 euro
 
Mss interessant om te weten voor sommige van jullie. Het 50000 km beurtje bracht geen gekke dingen. Gewoon een klein beurtje en weer gaan zo als gedacht. Hij staat inmiddels op 52000 km en er zal wel een nieuwe spanner opgezet gaan worden voor de distibutieriemen.
Ik was nl bij de dealer om nieuwe bandjes te laten leggen en volgens de monteur blijft tie na het starten te lang rauw lopen. Geen idee wat dat gaat kosten.

Hoe lang mag ie rauw blijven lopen normaal gesproken?
 
Weet ik niet precies. Maar ik ga het vragen en meld het hier terug. Nog even twee weekjes geduld.

Ik kon er trouwens wel gewoon zonder problemen mee rijden. Ik moet zeggen ik hoorde zelf niks bijzonders. Maar omdat ik er zelf natuurlijk regelmatig mee rij en zoiets erin sluipt merk je geen verschil.

Ik heb een periode gehad dat ik op 4 verschillende motoren reed en dan vallen er wel dingen op als je van de ene op de ander rij.
 
Laatst bewerkt:
Precies :P

Anyway, ik zet er bij de 30.000 beurt altijd een andere plug in voor de distributiekettingspanner, die is iets langer en grijs ipv zwart, geeft wat meer voorspanning op de spanner. Bij de 60.000 beurt kijk ik altijd even naar de staat van de ketting. Als ik de nokkenastiming flink moet verstellen gaat er een nieuwe ketting + spanner in en weer een zwarte plug, als de ketting er prima uit ziet gaat er enkel een nieuwe spanner in en een zwarte of grijze plug afhankelijk van hoe ver ik de spanner in de tunnel kan duwen.

En de mensen die circuitrijden, gooi er alsjeblieft een fatsoenlijke ester-syntheet in zoals Motul 7100 of 300V....
 
Het is altijd belangrijk. Maar vooral als je dat ding >12K tpm jankt moet je olie gewoon smeren.

Als je een sportieve chauffeur bent en/of wel eens op het circuit rijdt moet je daar gewoon voor zorgen. Ik ga m'n vingers voor zover mogelijk niet branden aan olie-uitspraken, maar de twee belangrijkste zaken zijn:

- 10.000km verversinterval is te lang als je dat ding met regelmaat volledig opentrekt.

- Volsyntheten (en dan met name esters) blijven veel langer smeren 'als nieuw' en gaan niet zo snel achteruit qua smeereigenschappen/viscositeit.
 
heb een 2016 model met nu net 3000 km op de teller en nu net zoals de modellen die ik hiervoor had (2010,2012,2014) begin ik de kettingspanner te horen lopen. Hebben hier mensen meer ervaring mee ?ik ga vd week wel weer bellen en aangeven dat je hem hoort lopen..vooral rond de 4500/5000 toeren ( snelweg 6 is dat 130/135) dus irritant en niet zoals het hoort.. Of wel ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan