Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Olie in motor. Nieuwe bougies er in.
Sleutel in motor omdraaien en starten lopen zonder probleem. Eerste paar honderd meter alweer gereden.

Toen ik bezig was om de bougies te vervangen ook de oorzaak van het slechte starten ontdekt en uiteindelijk ook de oorzaak van de defecte startkoppeling.

20170616_205923_zpskng2ghxi.jpg


Deze bougie zat er ook los in. En mist dus een klein vitaal onderdeeltje. De andere bougie van dezelfde cilinder (de voorste) was zwart en vet terwijl de beide van de achterste mooi koffiebruin waren en dus een goede verbranding hadden.
 
[afbeelding]

Deze bougie zat er ook los in. En mist dus een klein vitaal onderdeeltje. De andere bougie van dezelfde cilinder (de voorste) was zwart en vet terwijl de beide van de achterste mooi koffiebruin waren en dus een goede verbranding hadden.

Maar hopen dat ie netjes via de uitlaat naar buiten is gegaan :o
Of het de reden is van slecht starten weet ik niet. Vaak is het een combinatie van slechte accu + slechte dynamo + te veel weerstand in de stekkers + zwak start relais. Hierdoor gaat je startmotor net niet snel genoeg rond, en raakt je starter koppeling gaar.

Of is het starten nu merkbaar beter?
 
Is nu starten lopen. Dus lijkt mij wel de issue. Zitten niet voor niks 2 bougies in per cilinder en hij zat gewoon los dus dat helpt ook niet.
 
Weet iemand zo of alle vier de sets bobine/kabel/bougie dop hetzelfde zijn?

Voorste set:

AP0265482 HT COIL - NB
AP0265244 EXT.SPARKPLUG CAP
AP0265246 INT.SPARKPLUG CAP

Achterste set:

AP0265480 HT COIL
AP0265244 EXT.SPARKPLUG CAP
AP0265246 INT.SPARKPLUG CAP


Dus de voorste bobines zijn net iets anders t.o.v. de achterste, en de binnenste bougiekappen zijn anders dan de buitenste.
 
Voorste set:

AP0265482 HT COIL - NB
AP0265244 EXT.SPARKPLUG CAP
AP0265246 INT.SPARKPLUG CAP

Achterste set:

AP0265480 HT COIL
AP0265244 EXT.SPARKPLUG CAP
AP0265246 INT.SPARKPLUG CAP


Dus de voorste bobines zijn net iets anders t.o.v. de achterste, en de binnenste bougiekappen zijn anders dan de buitenste.

Super, hier kan ik wat mee. Waar vond je dit? Dan kan ik in het vervolg eerst zelf eens goed zoeken :)
 
gewoon bij tenkateshop de NGK VD05EM en VD05EMH bestellen voor 10 per stuk. Is exact maar dan ook exact hetzelfde dan de Aprilia doppen. Heb ze er ook op zitten en werkt 100%. Aangezien dat NGK ze ook zelf maakt voor Aprilia niet zo heel verwonderlijk, maar je betaald geen belachelijke 35 euro per stuk omdat ze van 'Aprilia' komen.
 
Kijk, laat ik ze ook maar eens halen. Bij de buitenste bougie van mn achterste cilinder ligt de dop ongeveer los op de bougie. Het klemetje klemt wel om de bougie maar het klemmetje zit niet aan de dop vast..

Is het niet een idee om in de begin post een lijstje te maken met vervangingsonderdelen die passen, maar niet zo duur zijn als OEM Aprilia? En waar ze te halen zijn? Scheelt iedereen dubbel zoeken enzo.
 
Ik ga ook de bougiekabels vervangen door magnecor of iets anders. Die gaan ook al 16 jaar mee en kunnen een upgrade gebruiken. Als het goed is zijn die gewoon geplugd in de bobines en die kun je per meter kopen. In het blauw uiteraard, kleur van de brommer. :t
 
Dag falco vrinden !
Vond onder in een doos nog wat oude falco delen.
Gratis ophalen in Best.


full
 
Ik ben op zoek naar een achterschokbreker van een Falco, heeft een van jullie de zijne toevallig vervangen en zijn oude nog liggen? Is voor een upgrade aan een Cagiva Raptor, dus hij moet nog wel in orde zijn :+.

Ik hoor het graag als iemand wat heeft liggen!
 
Bois, ik ben er uit.. Een beetje dan. Ik twijfel tussen deze twee. Of het wordt een koplamp van een Ducati Streetfighter of eentje van een Moto Morini Corsaro Maar dan met ronde leds in plaats van originele lampen die niet te vinden zijn.

Welke van de twee zou beter staan in plaats van de Aprilia onterende DRZ-400 kap?

Ben veranderd van Tuonostuur naar dragbikestuur maar dat is ook lekker. :P
 
Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan, maar die passen helaas niet. De Raptor is aardig krap gebouwd dus er is geen ruimte voor een reservoir aan de shock..

Ik weet dat de Falco schokbreker niet geweldig is, maar op een Raptor schijnt het een aardige verbetering te zijn t.o.v. origineel.

Dus, als iemand zijn oudje nog heeft liggen, graag :)
 
Heb ik gedaan, maar die passen helaas niet. De Raptor is aardig krap gebouwd dus er is geen ruimte voor een reservoir aan de shock..

Ik weet dat de Falco schokbreker niet geweldig is, maar op een Raptor schijnt het een aardige verbetering te zijn t.o.v. origineel.

Dus, als iemand zijn oudje nog heeft liggen, graag :)

Heb ik.
Stuur me maar een PB'tje.

Gr. Erwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan