Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan rijdt je OF heel sportief, of je motor kan anders afgesteld worden :P

Ik rijdt gemiddeld 1:21/22 gemiddeld, 1:16 op het circuit, en mijn record staat op 1:27,5 :)
Hoe soepel draait je voorband als hij van de grond af is?

Ik reed 1:20, en nadat ik de remklauwen en ringetjes in de schijven schoon gemaakt had, reed hij 1:22 :)

Ow... the joke is on me :')

Niet soepel denk ik zo, heb niets om 'm van de grond te halen. Denk dat die TL1000R 6 zuiger klauwen redelijk sterk zijn en het voorwiel zwaarder. Plus denk dat mijn enkelzijdige ophanging met 180 band ook meespeelt?

Heb ooit ergens gevraagd of ze de motor wilde afstellen maar dat vonden ze niet nodig :/ . Opzicht rijd ie best prima en motorisch heb ik er 0,0 verstand van.
 
Laatst bewerkt:
Dubbel... traag forum... -O-
Had ik gisteren ook. Er is iets specifiek mis met dit topic, niet zozeer met het forum als geheel.
@PrutPotje, Is het ooit nog gelukt het M73-artikel over jouw SV650 in enige digitaal deelbare vorm te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Beste mede-SV'ers, tijdje geleden dat ik nog iets van me liet horen, dus bij deze: :+
ik zit met volgend probleem:

Maand of 2 geleden klein onderhoudje laten doen, hebben ze radiator moeten vervangen aangezien die blijkbaar al eens gelast was en niet meer lek-vrij te krijgen was; niet leuk maar ook geen ramp.
Moto teruggekregen, alles was in orde behalve met als enige uitzondering een kleine toerenschommeling bij constante gas (moet ik maar eens laten na kijken bij een volledig onderhoud dacht ik).

Paar weken nadien reed ik terug van m'n werk en begon de SV steeds grilliger te worden; vermogen viel terug en liep dan weer op, dikke klappen uit uitlaat. Viel niet meer mee te rijden.
Binnen gezet, motorzaak gebeld maar die konden me pas binnen x tijd helpen, dus besloten zelf eens naar te kijken.

Heb zelf de bougies vervangen (hadden ze niet gedaan bij onderhoud blijkbaar, dus leek me al niet slecht om dit uit te sluiten, en motorproblemen lijken alsof 1 van de 2 cilinders niet meedraait op bepaalde ogenblikken) ondertussen, maar:
Merkte bij het hermonteren van de tank dat de nippel van de tank-overloop heel wat roest vertoonde (en voor zover ik me kan herinneren was die ook niet aangesloten toen ik de tank er af haalde).
Tank er terug af en van dichterbij bekijken: nippel zat volledig dichtgeroest.
Heb deze nu terug vrijgemaakt met een schroevendraaier zodat er terug doorstroming kan zijn, maar:

1. Kan dit mede aan de oorzaak van de motorproblemen liggen? (motor heeft al tijdje geen regen gezien, dus regen bij benzine gemengt lijkt me niet het geval, maar zit eerder aan roest/vuiligheid in de carbs oid te denken)

2. Hoe bepaal ik of ik verder kan met deze (verroeste?) tank?

3. Indien ik verder zou kunnen met deze tank: Ik heb de tank redelijk wat moeten bewegen, kan me voorstellen dat er heel wat bezinksel nu rondzweeft in de tank. Hoor ik de tank af te laten en propere benzine terug in te doen of heeft dit weinig effect?


Indien iemand nog tips heeft om zelf eea uit te sluiten/diagnosticeren; ik hoor het graag!

Heb overigens alvorens ik de bougies verving de motor laten draaien en beide uitlaatbochten natgespoten/aan gevoeld, maar zag geen verschil. (dus 1 cilinder die volledig niet meedoet lijkt me uitgesloten)
 
het gaat niet goed lukken, ik heb nu een PDF versie van het tijdschrift zelf gevraagd, dus ben benieuwd of dat wil :P
Super!
Ik ben benieuwd, meestal doet een uitgever dat niet om verspreiding te voorkomen.
 
Beste mede-SV'ers, tijdje geleden dat ik nog iets van me liet horen, dus bij deze: :+
ik zit met volgend probleem:

Maand of 2 geleden klein onderhoudje laten doen, hebben ze radiator moeten vervangen aangezien die blijkbaar al eens gelast was en niet meer lek-vrij te krijgen was; niet leuk maar ook geen ramp.
Moto teruggekregen, alles was in orde behalve met als enige uitzondering een kleine toerenschommeling bij constante gas (moet ik maar eens laten na kijken bij een volledig onderhoud dacht ik).

Paar weken nadien reed ik terug van m'n werk en begon de SV steeds grilliger te worden; vermogen viel terug en liep dan weer op, dikke klappen uit uitlaat. Viel niet meer mee te rijden.
Binnen gezet, motorzaak gebeld maar die konden me pas binnen x tijd helpen, dus besloten zelf eens naar te kijken.

klinkt beetje als wat ik ook heb gehad.
bij mij zat toen het benzine filter vol met zooi, waardoor deze niet meer goed door liep.
die toen vervangen en de tank gespoeld.
daarna liep die van mij weer prima :]
 
klinkt beetje als wat ik ook heb gehad.
bij mij zat toen het benzine filter vol met zooi, waardoor deze niet meer goed door liep.
die toen vervangen en de tank gespoeld.
daarna liep die van mij weer prima :]

Ivo, ook van het forum, had ook sporadisch schommelingen in de toeren.
Het was totaal niet te plaatsen wanneer dit gebeurde, en was altijd random.
Zijn probleem waren de bobines, na het vervangen had hij geen last meer
 
Beste mede-SV'ers, tijdje geleden dat ik nog iets van me liet horen, dus bij deze: :+
ik zit met volgend probleem:

Maand of 2 geleden klein onderhoudje laten doen, hebben ze radiator moeten vervangen aangezien die blijkbaar al eens gelast was en niet meer lek-vrij te krijgen was; niet leuk maar ook geen ramp.
Moto teruggekregen, alles was in orde behalve met als enige uitzondering een kleine toerenschommeling bij constante gas (moet ik maar eens laten na kijken bij een volledig onderhoud dacht ik).

Paar weken nadien reed ik terug van m'n werk en begon de SV steeds grilliger te worden; vermogen viel terug en liep dan weer op, dikke klappen uit uitlaat. Viel niet meer mee te rijden.
Binnen gezet, motorzaak gebeld maar die konden me pas binnen x tijd helpen, dus besloten zelf eens naar te kijken.

Heb zelf de bougies vervangen (hadden ze niet gedaan bij onderhoud blijkbaar, dus leek me al niet slecht om dit uit te sluiten, en motorproblemen lijken alsof 1 van de 2 cilinders niet meedraait op bepaalde ogenblikken) ondertussen, maar:
Merkte bij het hermonteren van de tank dat de nippel van de tank-overloop heel wat roest vertoonde (en voor zover ik me kan herinneren was die ook niet aangesloten toen ik de tank er af haalde).
Tank er terug af en van dichterbij bekijken: nippel zat volledig dichtgeroest.
Heb deze nu terug vrijgemaakt met een schroevendraaier zodat er terug doorstroming kan zijn, maar:

1. Kan dit mede aan de oorzaak van de motorproblemen liggen? (motor heeft al tijdje geen regen gezien, dus regen bij benzine gemengt lijkt me niet het geval, maar zit eerder aan roest/vuiligheid in de carbs oid te denken)

2. Hoe bepaal ik of ik verder kan met deze (verroeste?) tank?

3. Indien ik verder zou kunnen met deze tank: Ik heb de tank redelijk wat moeten bewegen, kan me voorstellen dat er heel wat bezinksel nu rondzweeft in de tank. Hoor ik de tank af te laten en propere benzine terug in te doen of heeft dit weinig effect?


Indien iemand nog tips heeft om zelf eea uit te sluiten/diagnosticeren; ik hoor het graag!

Heb overigens alvorens ik de bougies verving de motor laten draaien en beide uitlaatbochten natgespoten/aan gevoeld, maar zag geen verschil. (dus 1 cilinder die volledig niet meedoet lijkt me uitgesloten)

JO!

Vacuüm slang los van de achterste cilinder toevallig?
Schommelingen had ik ook, dat was iets in mijn elektra - Bobine/kabel/bougiedop. Maar hiermee geen grillig gedrag wat betreft klappen in de uitlaat.

Laatste ritje schoot mijn vacuüm slang terug en toen kon ik amper meer doorrijden, gezien die op de brandstofpomp zit aangesloten. Toen had ik wel klappen. Makkelijk te fixen. Slagklemmetje erop en weer gaan!

Dus wss krijgt 1 cilinder geen brandstof, en dit kan idd door vervuiling.
Je kan de hele kraan afdraaien en leeglaten, kijken wat er uitkomt aan troep.

Wil je niet de hele kraan loshalen even een filter tussen zetten en kijken of de noodzaak hoog is.
Dan zou ik de carbs loshalen, doorblazen en evt carb cleaner bij de volgende tank in gieten voor het gevoel en de moeilijke kanaaltjes.
 
Laatst bewerkt:
Tasafhouders voor de SV650 bleek niemand mij aan te willen of kunnen helpen.
Daarom de zijragers van een Krauser kofferrek gebruikt en die gecombineerd met het Hepco & Becker achterdragertje voor de SV.
Op dat rek komt nog een bagagerol en nog een dubbele tanktas op de tank.
Daarmee moet icm de afgedeelde zijtassen in de 'dikke modus' alles meekunnen wat we nodig hebben.

Nu nog wel even hopen op mooi weer, anders een laag 'Summer Edition' gehalte.
De huidige voorspelling voor Oostenrijk voor na aankomend weekend is niet best .. :N

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg netjes uit!

Zag toevallig een aanbieding in de mail van Louis.

De Vanucci VST05, waar Prutje Pot erg tevreden over is, voor 90 euro.
Mocht iemand het nodig hebben.

Ikzelf geen behoefte aan, totdat ik weet dat ik op reis ga met de motor!

Jullie de motoren al helemaal klaar?
 
Het is zomer en het was best aardig weer vandaag dus in het kader van 'The Summer Edition' heb ik mijn SV maar een dagje mee naar het strand genomen. 8-)
full

Mijn motor-kampeervakantie heb ik minstens een week uitgesteld.
In het land van bestemming is het voorlopig nog geen zomer ..... |(
 
Laatst bewerkt:
gaaf!
Zal wel lekker stinken in die rechter tas, uitlaatgassen komen er steeds langs XD
Weet ik niet. Ik heb nog niet met de tassen gereden. Ik heb de dB killer in de '2-takt-pijpje-modus' gezet waardoor deze de gassen recht naar achter blaast en wat minder zomaar ergens breeduit loost richting knipperlicht.
Ik denk dat het mee zal vallen.

Dank voor de link. Ga straks even lezen.
 
Dank voor de link. Ga straks even lezen.
Leuk verhaal, 'prut-potje.'
Echt een prut potje rijdt je niet op rond.

Leuk dat er voor de volgers van dit topic heel veel bij ons al bekende info de revue passeerde.
Ook mooi te zien dat je gewoon met motorpak aan de inspectie volgt. ;)

Ook bewonderenswaardig hoe weinig slijtage er aan de slijtagedelen is in een slordige 75 dkm, eigenlijk.
Dit zal ongetwijfeld met jouw jaarlijkse zéér grote beurt te maken hebben, maar betekent ook dat het goed is geproduceerd en bedacht.
Weer bewezen dat onderhoud (en warm rijden van de motor) loont!
Ik ben benieuwd hoe lang je met je blok gaat doen voor er iets (lees: big-end lagers) gereviseerd moeten worden.

Die van mij staat nu op 78 dkm en is op op 24 dkm gekocht. Zelfde ordegrootte als die van jou en hij krijgt vergelijkbaar onderhoud (alleen kleppen stellen doe ik niet zelf). Afgezien van de manco's die jij ook hebt ervaren heeft die van mij verder ook eigenlijk nog niets, alleen wat olielekkage langs de kunststof koppelingsdeksel en niet echt lekker lopen na 3 maanden winterse condities. Ook die benzinemeter heb ik op dezelfde manier kapot gehad. Model-specifieke dingetjes allemaal blijkbaar.

Leuk al die overeenkomsten.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Roger! Daar ga je vast veel plezier van hebben.

En een leuk / uitgebreid artikel Prut Potje, hopelijk kom ik ook ooit zo ver.

Momenteel weer problemen met de versnelling in neutraal te krijgen bij een draaiende motor...

Gisteren lukte het maar toen viel de motor uit en kon ik deze pas na 3 pogingen starten...

Er zit wel kettingvet op het stiftje door mijn scott oiler, weet niet of dat een probleem is?

Tips zijn welkom! :D
 
Er zit wel kettingvet op het stiftje door mijn scott oiler, weet niet of dat een probleem is?
Dat drukstiftje is in mijn geval baggervet, daar ligt het zeker niet aan. Meest aannemelijk is dat het een afstelkwestie is. Volgens het WPHB of de owners manual 10-15 mm dode slag aan het eind van de handle, maar het beste stel je de handle zo af dat ie met ingetrokken handle net ontkoppeld is. Zodra je de handle enkele mm's laat opkomen voel je al dat ie gaat koppelen.
Bij die van mij heb ik aan het eind van de handle dan minstens 25 mm dode slag.
De klachten die jij beschrijft heb ik ook wel eens, en dan is het altijd gerelateerd aan rekken (=slijten)van de kabel. Als ik 'm dan een heel klein beetje bijstel (de buitenkabel langer afstellen) is het weer goed. 't Komt vrij kritisch. Een smal gebied waarin het goed werkt. Als de koppeling net niet genoeg vrij komt (met die iets te lange binnenkabel) schiet ie in mijn geval ook vaak door en krijg ik 'm soms ook pas na meerdere pogingen in de neutraalstand.
Gezien het feit dat je 3 pogingen nodig had om te kunnen starten met de bak in een versnelling durf ik voorzichtig te concluderen dat jouw koppeling in de huidige afstelling niet helemaal vrij komt. Als je de motor op de bok zet met het achterwiel van de grond moet het wiel in de vrij, maar ook in de versnelling met ingetrokken koppeling niet draaien.
 
Laatst bewerkt:
Dat drukstiftje is in mijn geval baggervet, daar ligt het zeker niet aan. Meest aannemelijk is dat het een afstelkwestie is. Volgens het WPHB of de owners manual 10-15 mm dode slag aan het eind van de handle, maar het beste stel je de handle zo af dat ie met ingetrokken handle net ontkoppeld is. Zodra je de handle enkele mm's laat opkomen voel je al dat ie gaat koppelen.
Bij die van mij heb ik aan het eind van de handle dan wel 25 mm dode slag.
De klachten die jij beschrijft heb ik ook wel eens, en dan is het altijd gerelateerd aan rekken (=slijten)van de kabel. Als ik 'm dan een heel klein beetje bijstel (de buitenkabel langer afstellen) is het weer goed. 't Komt vrij kritisch. Een smal gebied waarin het goed werkt. Als de koppeling net niet genoeg vrij komt (met die iets te lange binnenkabel) schiet ie in mijn geval ook vaak door en krijg ik 'm soms ook pas na meerdere pogingen in de neutraalstand.
Gezien het feit dat je 3 pogingen nodig had om te kunnen starten met de bak in een versnelling durf ik voorzichtig te concluderen dat jouw koppeling in de huidige afstelling niet helemaal vrij komt. Als je de motor op de bok zet met het achterwiel van de grond moet het wiel in de vrij, maar ook in de versnelling met ingetrokken koppeling niet draaien.

Bedankt Roger, en met de buitenkabel bedoel je? :$ Bij de hendel of onderaan bij het blok?
 
Bedankt Roger, en met de buitenkabel bedoel je? :$ Bij de hendel of onderaan bij het blok?
De stelmogelijkheid aan de greepzijde is het gemakkelijkst te verstellen, maar in feite doen ze hetzelfde. Aan de onderkant kun je de buitenkabel met een paar steeksleeuteltjes verstellen en bovenaan de kabel met de hand. De lengte van de binnenkabel kun je niet veranderen, en die lengte ervan neemt toe naarmate de kabel ouder wordt. 't Komt er gewoon op neer dat je met de lengte van de buitenkabel de boel zo afstelt dat het lekker werkt (zoals hierboven beschreven), en daar mee igv rekken van de binnenkabel de boel ook kunt corrigeren. Als de binnenkabel rekt, ook de buitenkabel wat langer maken, dan is het verschil tussen binnen- en buitenkabel weer gelijk. Vrije slag aan het eind van de koppelingshandle moet je hebben, maar hoeveel dit is is niet relevant voor het afstellen van het aangrijppunt van de koppeling. Wiel van de grond zou niet horen meedraaien indien in vrij of ontkoppeld.
Met de koppelingshandle een paar mm los van het handvat moet het wiel wel gaan draaien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan