BMW nineT

Ik ga volgende week vrijdag een proefritje maken op de NineT en de NineT Urban G/S. Ik ben benieuwd.
Het viel mij op dat er een NineT in de showroom stond met een volledig verstelbare voorvork. Dat had ik op eerdere NineT's nog niet gezien.
 
Da's inderdaad een update. Tellerunit is ook anders op de 2017, zijn nu 2 losse tellers zoals op de racer. De Pure, Scrambler en GS hebben enkel een snelheidsmeter, je kunt wel een toerenteller monteren, kost iets van 450 Euro. Vind het zelf niet de moeite, versnellingsindicator (zit in de toerenteller) zou wel handig zijn maar ik overleef het wel zonder 8-)
 
Vorige week even met de Scrambler gekampeerd in Brabant....ging goed, dus afgelopen dagen de tent weer achter op de Scrambler gesjord en richting de Ardennen getogen.
Heerlijk weer, lekker bier en mooie omgeving
20170622_112755_zpsxbtms0ox.jpg

20170622_130506_zpskbvmwsy6.jpg

20170623_102202_zps81pyc3dc.jpg



Actief topic trouwens.....
ik ben geloof ik de enige hier met een digitale camera :+
 
Laatst bewerkt:
en is het zadel na 300 km of meer nog prettig ?

Ik heb er zelf geen moeite mee. Tijdens Eifel ritje paar weken terug op de eerste dag ongeveer 550km gereden, totaal in 4 dagen 1600km. Ardennen was 2 dagen, 840km totaal. Gewoon het standaard zadel.
Als ik last krijg van benen oid stop ik gewoon voor een bakkie of hapje eten.
 
Mooi hooor! was je daar in la roche en ardenne ?
Ik mag de eerste week van Juli op pad Net een throttle lock geinstalleerd zodat ik af en toe even de handjes kan laten wapperen richting daar. :] Soms gaat mijn rechter hand na wat langere tijd slapen...
 
Foto met tank is in La Roche, maar ik heb gekampeerd in een of ander gehucht in de buurt van Bastogne.
Slapende rechterhand heb ik ook last van bij lange snelwegritten, da's enige minpuntje vd Scrambler, geen cruise control.
 
Laatst bewerkt:
Tsja met maar 2-3 enigzins actieve posters in dit topic loop je dat risico al snel. En nu heeft photobucket ook m'n foto's nog weggegooid :')

Scrambler doet het nog steeds prima, heb er veel lol mee. Intussen 7000km op de teller en daar gaan komend weekend nog aantal kilometertjes bijkomen, wordt een mooi nazomerweekendje dus lekker :]
 
Hoi, ik surf hier al een aantal jaren rond en dacht hier wel veel R Nine T activiteit te vinden maar het tegendeel blijkt waar te zijn.

Zelf heb ik een R Nine T pure gekocht. Staat nu in de garage omdat er nog een paar Wunderlich accessoires opkomen. Tankpadset en zwarte skidplate onderaan de motor. Zelf ben ik van Antwerpen en hier in de regio rijden er ook niet zo heel veel rond. Blijft een dure fiets en voor dat geld zijn er heel wat alternatieven op de markt in het “retro segment”

Binnenkort post ik hier wel eens wat foto’s

Groetjes

W.
 
Wimper,

Gefeliciteerd met deze heerlijke motor! :]

Wunderlich maakt echt superveel leuke accessoires voor de deze gave fiets. Ik verheug mij op de foto's :}
 
Hoi, ik surf hier al een aantal jaren rond en dacht hier wel veel R Nine T activiteit te vinden maar het tegendeel blijkt waar te zijn.

Zelf heb ik een R Nine T pure gekocht. Staat nu in de garage omdat er nog een paar Wunderlich accessoires opkomen. Tankpadset en zwarte skidplate onderaan de motor. Zelf ben ik van Antwerpen en hier in de regio rijden er ook niet zo heel veel rond. Blijft een dure fiets en voor dat geld zijn er heel wat alternatieven op de markt in het “retro segment”

Binnenkort post ik hier wel eens wat foto’s

Groetjes

W.

Gefeliciteerd, ga je veel plezier mee hebben :Y

Tsja actief is het hier niet '( , er worden best veel R NineT's verkocht, maar op MF zitten die mensen niet. Zijn wel een paar actieve R NineT fora ook op feesboek is er een actieve groep.

Paar weken terug laatste ritje van het seizoen gedaan op de Scramb

IMG_4135.jpg


IMG_4163.jpg


Er wordt nu vlijtig gepekeld, dus de mijne komt de deur niet meer uit.
Heb wel een nadeeltje ontdekt bij de NineT, het is wel een serieuze fucking pain in ze backside om bij de accupolen te komen om druppelladertje aan te hangen.
 
Is dat zo? Lijkt me toch gewoon het zadel weg en zitten de polen daar dan niet? Wat ik meestal doe bij “gevoelige” motorfietsen is het bijgeleverde kabeltje van de optimate druppellader er aankoppelen en klaar is het.

Gevoelige motorfietsen..... heb er nog niet veel gehad en meestal lukt het toch wel om eens met de motor te rijden doorheen de pekelweg momenten.
Hij staat nu al een paar weken bij de dealer te wachten op documenten en de accessoires maar mijn nummerplaat had ik nog en hangt er reeds aan.

In belgie gaat een nummerplaat niet mee met het voertuig maar kan je ze bijhouden als je van motor verwisseld. Als je langer dan 4maanden geen motor meer hebt moet je ze inleveren.

Wees gerust, ik ben net zo benieuwd als jullie met de accessoires er allemaal op hoor!!!
 
Er zit een hele mooie sigaretten aansteker aan de linkerkant, is echt de moeite om bmw's eigen druppellader of een optimate 4 met bmw stekker te kopen. Anders gewoon onder het zadel een aansluiting maken en die aan het frame tyrippen ofzo.
 
Heb nog een ouwe Optimate (en geen verloopstekker naar een Hellaplug) geen idee of die geschikt is voor een canbus fiets, maar via de accupolen is zowiezo geen probleem
 
Laatst bewerkt:
De scrambler is waaaaaanzinnig mooi. Echt! Ben lang fan geweest van de Ducati Scramblers maar toen de nineT uitkwam was dit een concurrent. Nu met de scrambler nineT erbij... prachtige motorfiets.

Heel effe in een notendop de eigen motor historiek. Deze Nine T zal de 25 of 26st motor zijn die ik in mijn bezit heb. Wees gerust. De vorige steeds verkocht hoor. Heb dus geen showroom met al deze motoren in. De reden van steeds de verandering was simpelweg niet de stap willen zetten naar de duurdere motoren omdat ik het geldverspilling vond maar nu bijna 40 dacht ik bij mezelf dat het eens tijd werd om weer die smile te zoeken die ik had toen ik met de allereerste motor reed en met deze Nine t kwam het spontaan.

Wat de druppellader betreft....
Dank voor deze toelichting. Ik zal eens horen wat mijn dealer zegt.... al kan ik wel raden wat ze gaan zeggen. Meneer, we hebben een merkeigenaar druppellader of 1-tje dat we verkopen en kan gebruikt worden voor de Nine T

De zwarte Wunderlich skidplate die ik nog nabesteld heb zou in de loop van volgende week arriveren en geplaatst worden.

Verder staat er op:
Led knipperlichten
Verwarmde handgrepen
ASC
Bmw cilinderdekselbescherming. De kunststof versie. Hetzelfde effect als de aluminium varianten maar de zwarte kunststof gaat meer op in de motor.
Wunderlich 3-delige tankpadset

En dan zijn we ver rond.

Kan me niet schelen hoe koud het is om hem naar huis te rijden maar ik wil dat het droog is, ook de wegen. Ik hekel pekel ontzettend en krijg het niet over mijn hart om hem zo pekelbesmeurd weg te zetten onder de hoes.
 
Kou boeit mij ook niet zo, hoewel 15-20 graden boven nul me beter bevalt ;) , maar als de temps richting de nul gaan wordt er hier in Zuid Holland bijna automatisch gestrooid. En pekel :r :N :X

Heb beetje de dezelfde BMW acc. op de Scramb zitten plus de verchroomde uitlaatbochten, spaakwielen en een Rizoma bagagerekje voor de wat langere trips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan