Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.769
9.069
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Die valvoline is iig een automotor olie. Weet niet of daar anti frictie dopes in zitten.. zou zomaar problemen kunnen geven met de koppeling. Zou ook zomaar eens niet zo kunnen zijn..

Wel goedkoop. 3/4 euro ofzo? Heb voor mn karcher hogedrukreiniger toen valvoline olie gebruikt.. 15w50 dacht ik.. daar moest een dikke soort in iig.. en dus ook mooi bij de action vandaan :Y
 
Laatst bewerkt:
Die valvoline is iig een automotor olie. Weet niet of daar anti frictie dopes in zitten.. zou zomaar problemen kunnen geven met de koppeling. Zou ook zomaar eens niet zo kunnen zijn..
Ik heb de Action 5W40 API SN.
Dat is zeker met friction modifiers. Maar voluit @10.500 Rpm en >120 pk slipt de koppeling (nog) niet. :)

Het enige wat slipt is mijn achterrem als ik weer eens te gek rij i.c.m eigen motorische beperkingen.. :+
 
Laatst bewerkt:
Dit is trouwens ook een zeer goed alternatief (denk ik) en wel met JASO MA/MA2 keur.

full
 
Laatst bewerkt:
Die valvoline is iig een automotor olie. Weet niet of daar anti frictie dopes in zitten.. zou zomaar problemen kunnen geven met de koppeling. Zou ook zomaar eens niet zo kunnen zijn..
Koppeling zit niet in het motorblok. ;)
Wel goedkoop. 3/4 euro ofzo?
4 euro maar je koopt in duitsland synthetische merk olie voor 3.50.
Heb voor mn karcher hogedrukreiniger toen valvoline olie gebruikt.. 15w50 dacht ik.. daar moest een dikke soort in iig.. en dus ook mooi bij de action vandaan :Y
 
Laatst bewerkt:
4 euro maar je koopt in duitsland synthetische merk olie voor 3.50.
:^ Motoroel100.

Heb ik de olie voor mijn RSV4 gekocht in 2016.. maar koop het dan driedubbel in. Nog op voorraad dus.
van de week bij de Action ook zes liter ineens gehaald, je kan het maar hebben. :9

Hoef je niet uit te wijken naar iets anders. ;)

Maar wat komt er na de Valvoline in het blok. :?
Je kon toch even een mooiste bestelling doen bij Motoroel?
 
Laatst bewerkt:
:^ Motoroel100.

Heb ik de olie voor mijn RSV4 gekocht in 2016.. maar koop het dan driedubbel in. Nog op voorraad dus.
Heb 11 liter Mobil 1 15w50 gekocht iets van 45 euro inclusief verzending. :}
van de week bij de Action ook zes liter ineens gehaald, je kan het maar hebben. :9

Hoef je niet uit te wijken naar iets anders. ;)

Maar wat komt er na de Valvoline in het blok. :? nHen nog wat staan Torco 20w50 TR-1
TR-1R Racing Oil with MPZ
Je kon toch even een mooiste bestelling doen bij Motoroel?
 
Laatst bewerkt:
Heb jij nog die fiets dat ik nog zei van goh wat blijft de olie toch helder? Op die dijk,,
Twaalf, dertien jaar geleden? :+
Nee, maar dat is wel mijn handelsmerk. :$ :t (In die tijd Shell VSX)

Maar na 2.000 km gaat het meestal hard achteruit.
Vaak valt het optisch nog wel mee in het peilglas.
En dan gewoon zwart alles bij elkaar in de opvangbak. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Oma :W

Ik heb een donor blok wat 5 jaar in een vochtige ruimte heeft gelegen en inmiddels weer is ingebouwd. Ik wil het blok dus eerst "spoelen". De eerste olie zal er dus maar kort inzitten (+/- 500km)

Welke Action olie kan ik het beste gebruiken? De Techno of de Valvoline. Ik heb geen zin in slippende koppeling etc. ;)
Het gaat om een hyosung 650 v-win (natte koppeling).
 
Laatst bewerkt:
Welke Action olie kan ik het beste gebruiken? De Techno of de Valvoline. Ik heb geen zin in slippende koppeling etc. ;)
Het gaat om een hyosung 650 v-win (natte koppeling).
Ik heb alleen ervaring met de Techno dat deze niet slipt.
Vorig jaar augustus de 10W40 gebruikt en daarna voor de winter overgestapt op de 5W40. :)
(GSX750 en TL1000S blok)
 
Laatst bewerkt:
Ben heel benieuwd naar je ervaringen met deze olie. Heb zelf al jaren Mannol extreme 5W40 in alle voertuigen in de familie zonder natte koppeling, en dat bevalt perfect.

In de RSV Mille had ik dit seizoen 10W60 racing ester gedaan, daar loopt en schakelt ie ontzettend lekker op. Echter, de koppeling trekt ie er boven de 8000rpm volgas nu wel doorheen, niet goed en een beetje te verwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan