Yamaha TRX850 topic deel 10

Je schrijft dat je alleen de naaldbuizen hebt vervangen. Normaal gesproken vervang je ze als set, buis en naald. Het zijn niet alleen de buizen die ovaal worden, maar in de naalden ontstaat ook een soort van deuk. Vaak wordt gezegd dat dit komt door het trillen van de 1-cilinder, maar dat is maar een deel van het verhaal. Grootste oorzaak van de naald/buis slijtage is de vloeistof stroom. 850 cc met twee cilinders geeft een behoorlijke aanzuiging, waardoor de vloeistof met hoge snelheid langs de buis/naald stroomt. Slijtage van de naald zul je vooral zien op de plaatsen waar in het buisje de zijgaatjes zitten. Mocht je de naalden niet hebben vervangen luist mijn devies/advies. Als nog doen. :}

ik had ook een setje inderdaad, ging/ga ervan uit dat dit ook gebeurd is ?
 
ik had ook een setje inderdaad, ging/ga ervan uit dat dit ook gebeurd is ?

Nope, alleen de buisjes gedaan. Was me hier niet bewust van. Wie kan me aan 2 mooie naaldjes helpen? Ik heb een dynojet II kitje erin zitten, de naalden zijn niet volledig taps maar er zitten trapjes in:

Needle.jpg


Hoor t wel!
 
kun je die niet gewoon bestellen bij dynojet ? heb je meteen de juiste lijkt me.

meende dat de mijne van tovami iets "scherper"waren dan origineel. maar daar ben ik niet geheel zeker meer van.
 
Hebben jullie als trx kenners een oplossing tegen het olie verbruik, wat mij opvalt is dat hij alleen op lange snelwegritten dorstig is, en op binnenwegen geen last heeft.
Ik ben van mening dat dit komt, (het blok is in topconditie) door de carterontluchtig die slecht is, en geen ruimte heeft om de oliedampen te laten condenseren...waardoor de oliedampen mee aangezogen worden...bij wisselende toerentallen heb je daar minder last van volgens mij.
Ik ga experimenteren rond dit euvel, ik hoop op goede resultaten?
Ik heb in de slang van de carterontluchting (kleppendeksel-luchtfilter) een ijzeren spiraalveer gestoken, waardoor de inwendige oppervlakte vd slang ruw wordt en waar tegen de oliedampen kunnen neerslaan. Je ziet dit ook wel is in carterdeksels waar ze ribbels maken, voor dit proces te verwezenlijken.
Zou dit kunnen helpen?
Bij de 'Over' trx loopt de carter-ontluchting tot achter in de kont.

Ik ben op zoek naar carbon/kevlar carter bescherming? Iemand?

Grtjes en veel Trx plezier
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie als trx kenners een oplossing tegen het olie verbruik, wat mij opvalt is dat hij alleen op lange snelwegritten dorstig is, en op binnenwegen geen last heeft.
Ik ben van mening dat dit komt, (het blok is in topconditie) door de carterontluchtig die slecht is, en geen ruimte heeft om de oliedampen te laten condenseren...waardoor de oliedampen mee aangezogen worden...bij wisselende toerentallen heb je daar minder last van volgens mij.
Ik ga experimenteren rond dit euvel, ik hoop op goede resultaten?
Ik heb in de slang van de carterontluchting (kleppendeksel-luchtfilter) een ijzeren spiraalveer gestoken, waardoor de inwendige oppervlakte vd slang ruw wordt en waar tegen de oliedampen kunnen neerslaan. Je ziet dit ook wel is in carterdeksels waar ze ribbels maken, voor dit proces te verwezenlijken.
Zou dit kunnen helpen?
Bij de 'Over' trx loopt de carter-ontluchting tot achter in de kont.

Ik ben op zoek naar carbon/kevlar carter bescherming? Iemand?

Grtjes en veel Trx plezier


Het probleem van het olieverbruik zit mede in de oliekeerring bij de uitgaande as. Dat is de oliekeerring achter het voortandwiel. Aan de binnenkant van deze oliekeerring zitten (ik dacht 4) afstand nokjes. Vanuit de fabriek is niet goed opgelet bij het monteren en zit één van de nokjes soms half voor een oliepassage. Bij hoge toeren neemt de carterdruk toe en door de halve blokkade kan de olie niet goed weg en verdampt dan langs de oliekeerring. Bij de TDM/TRX zie je dit bijvoorbeeld als er een beetje oliespray ter plaatse van de standaard. Als de motor is geparkeerd zie je soms oliedrupjes op de grond (ter plaatse van de standaard) eerst dacht ik dat het door de kettingsmering kwam. Oplossing is nieuwe keerring en voor montage aan de buitenkant van de keerring stukjes tape plakken waar de afstandnokjes zitten. Op het blok plak je een stukje tape waar de olie-kanaaltjes zitten. Nu kun je de keerring zo positioneren en monteren dat de afstandnokjes niet voor of half voor de oliekanaaltjes komen. Je leest dit nergens op het forum en misschien een groot geheim, maar kan je verzekeren dat bij mij het olieverbruik met deze ingreep is gehalveerd, zowel bij mijn TRX als bij mijn TDM. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook tijdenlang oliedruppels op de vloer in die buurt. Volgens mij vond ik dit verhaal toen via het forum, op http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=OIL Ik heb een printje van die pagina gemaakt en meegenomen naar de dealer bij de volgende servicebeurt met de vraag dat eens na te kijken. Sindsdien nergens last meer van.

Ook hier inderdaad een minuscuul plasje olie ter hoogte van de zijstandaard. Ook maar eens naar kijken dan!
 
Ik had ook tijdenlang oliedruppels op de vloer in die buurt. Volgens mij vond ik dit verhaal toen via het forum, op http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=OIL Ik heb een printje van die pagina gemaakt en meegenomen naar de dealer bij de volgende servicebeurt met de vraag dat eens na te kijken. Sindsdien nergens last meer van.

Wat goed dat je de link hebt *O* , kon ik niet meer vinden had ooit alleen de foto's op mijn PC bewaard.
 
Optisch supergaaf.
Technisch de vraag of de mono-shock voldoende blijft performen bij extra hitte ontwikkeling.
Misschien voor straat gebruik niet relevant :9~~~[/quote]


full
 
Weinig te melden hier? Alles rijdt naar wens denk ik dan maar. Hier 6 weken niet vereden nl nieuwe knie gekregen, maar als het zo door gaat kan ik over 2 a 3 weken weer rijden. :]
 
De mijne loopt zeker lekker. Meestal 1 op 22 of nog zuiniger. :]
't Is wel gewoon woon-werk-paard nu. Wordt knettergek van ketting smeren.
Lowbudget smeersysteem naar voorbeeld van hier ergens op M-F er maar eens op maken.

De ketting hangt ook helemaal slap :X die moet binnenkort echt vervangen worden. Heb nog een gebruikte set liggen die ik er op wil zetten.

En ik moet af en toe olie bijvullen. -O- Dit is een gereviseerd blok (top end revisie), maar helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan