Girlyfighter

Synthetic.

MF veteraan
21 feb 2008
2.027
307
Velserbroek
Goeienavond allemaal,

In navolging van mijn eigen vorige project "FZR1000 EXUP: Back in Black" wordt het weer tijd voor een nieuw project. Dit keer niet een project voor mijzelf, maar voor mijn vrouw. Nog niet in het bezit van een rijbewijs, maar wel de wens om deze op korte termijn te gaan halen.

De keuze is gevallen op een Yamaha XJ600S uit 1992. Voor een appel en een ei via MF kunnen kopen en niet mooi genoeg om zonde te vinden om uit elkaar te slopen. Tevens meer dan genoeg vermogen en rijcomfort voor mijn vrouw.

Voorlopige plannen:
- voorkuip weg / ander koplampje / xenon
- digitaal dashboard
- andere voetsteunen/remschaksetje
- cleaner achterwiel
- misschien ander kontje
- andere demperset
- kleurstelling matzwart/glossy roodroze/roze anodiseer

Geen idee wat en hoe nog precies, maar dat volgt allemaal wel zodra het project vordert. Wordt wel weer lange termijn project, hij wordt deze zomer nog als hoer van de vriendengroep gebruikt 😊

Fototijd:
eX1iBdG_d.jpg


coZhpkF_d.jpg


Hij was mede zo goedkoop omdat er een probleem in het laadsysteem zit (13V bij 5k rpm, moet 14~15V zijn). Dit vanavond maar eens bekeken. Zoals t nu lijkt heeft de dynamo een te grote interne weerstand (volgens wphb tussen 0,38 en 0,48Ohm, maar is 0,6. Dus maar even ander dynamootje op de kop tikken 😊

mrg9c9n_d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hele leuke basis om wat moois van te kunnen maken.

succes met de bouw.
 
mooi verwoordt _O- _O-

nu als hoer gebruiken door vriendengroep............en dan een ander kontje :X :X :X



succes :t
 
Ook met zoiets bezig, leuke basis, is wat van te maken. Dit moet de onze worden:

p3pb14097135.jpg


p3pb14097134.jpg


p3pb14111542.jpg
 
Yes dit lijkt mij wel een leuke om te volgen. Heb niet zoveel met de Diversion. Ondanks dat mijn vader lid is van de YDCN. Heel veel plezier met sleutelen.
 
Niks mis mee inderdaad. Moet wel zeggen dat ik nu heel nieuwsgierig ben naar de "girl" die hier op rijdt. :+
 
Moet toch wel een stoer exemplaar zijn. Kan niet anders als ik zo naar die paintbrush kijk.
 
}) Ik vrees het met je , dat het ketting van Hubertje straks snel halverwege is . :+

Wel...
A. Tis de mijne niet. Van mn broer.
B. De mod met deze demper wordt vaker gedaan. Effectieve verhoging daar is niet enorm. +- 1.5 cm aan het achterwiel.
C. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar hier komt er een bescherming op de brug.
D. De verhoging lijkt zo gigantisch doordat het Subframe verhoogd is en de kont +-10 cm hoger zit, waardoor het geheel een duikende lijn krijgt.

Zelfde demper op de standaard brommer:

xj_wheels_5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hmm.. Wou wat schrijffouten verbeteren en dan gebeurt dit..
 
Laatst bewerkt:
hier aan het oefenen met het buurmeisje. nog geen foto van kaja met een dikke buik. zijn nu op 18 weken, dus ze is ook nog niet super dik.
13010783_10207682199785985_1130824640349452126_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel...
A. Tis de mijne niet. Van mn broer.
B. De mod met deze demper wordt vaker gedaan. Effectieve verhoging daar is niet enorm. +- 1.5 cm aan het achterwiel.
C. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar hier komt er een bescherming op de brug.
D. De verhoging lijkt zo gigantisch doordat het Subframe verhoogd is en de kont +-10 cm hoger zit, waardoor het geheel een duikende lijn krijgt.

Zelfde demper op de standaard brommer:

[afbeelding]

A: Dus dan maakt het niet uit? :? :+
B: Dus omdat anderen het gedaan hebben moet het wel goed zijn? :X Ik vind 1,5cm wel veel verandering in een geometrie! Laat bijv je voorvork eens 1,5cm door de krooplaat steken, dat is bijna 1 graag minder balhoofdshoek.
C: Ja bij al mijn motoren zit ook bescherming maar die is bedoeld om het klapperen van de ketting een beetje op te vangen. Het klapperen wat ontstaat door gas dicht/gas open.
D: de verhoging lijkt mij gigantisch puur omdat ik naar de hoek van de achterbrug kijk tov de grond. En ja die is standaard ook best veel voor zo'n tamme motor. Daarom was ik benieuwd naar een foto van de linkerkant, hoe het zit met je ketting. :Y
 
Oude eigenaar meldt.

Bij deze bookmarked, ben benieuwd wat het gaat worden :)

Oh, je foto host doet het niet meer zo te zien.
 
Laatst bewerkt:
A: Dus dan maakt het niet uit? :? :+
B: Dus omdat anderen het gedaan hebben moet het wel goed zijn? :X Ik vind 1,5cm wel veel verandering in een geometrie! Laat bijv je voorvork eens 1,5cm door de krooplaat steken, dat is bijna 1 graag minder balhoofdshoek.
C: Ja bij al mijn motoren zit ook bescherming maar die is bedoeld om het klapperen van de ketting een beetje op te vangen. Het klapperen wat ontstaat door gas dicht/gas open.
D: de verhoging lijkt mij gigantisch puur omdat ik naar de hoek van de achterbrug kijk tov de grond. En ja die is standaard ook best veel voor zo'n tamme motor. Daarom was ik benieuwd naar een foto van de linkerkant, hoe het zit met je ketting. :Y

A:Tuurlijk wel, maar er werd gesproken over 'de ketting van Hubertje'. It's not mine :P
B: Dat ding kan het gebruiken. Is ook niet de standaard vork trouwens, dus geometrie is al helemaal niet wat ze was. Is dat goed? Geen idee, we'll see. Mijn raptor was achter 3 cm verhoogd, die kon het best hebben.
Het feit dat anderen het met goed resultaat gedaan hebben, is een fijne benchmark voor me, ja.
Ik maak me zelf meer zorgen over de veer / dempereigenschappen van de andere demper op deze motor.
C. Dat ding dient wel degelijk ook om de ketting te laten glijden zonder door de brug te slijten.
Indien uit HDPE gemaakt kan het ook best wat hebben (als in meer dan 30 000 km, ja ervaring).
D. Er ligt nog geen ketting op :+ Maar ik heb't na je commentaren even in detail bekeken en het tandwiel komt ruim boven de brug, dus ik maak me geen zorgen.

En hey, er is ook een topic van mijn (broer zijn) wrak, dus misschien vervolgen we de discussie beter daar, als we hierover willen doorgaan. 't gaat hier om de girlyfighter (maar ik zou zeggen, doen, die kont ophogen en zien hoe het bevalt :P).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan