Kymco DownTown 350

Als de garantietermijn bij 12k al verloopt dan zou ik bij een 10k beurt denken van laat dan ook maar zitten. Als je geen vreemde dingen ontdekt met rijden zie ik het voordeel van een merkdealer ook niet zo. En is het niet zo vanuit EU regelgeving dat je voor garantie niet (meer) gebonden bent aan onderhoud bij een merkdealer?
 
Precies laat maar lekker zitten, daarnaast is het zo als er garantie technies echt iets vaags aan de hand is wat er duimendik boven op ligt dan is dat ook nog wel eens bespreekbaar.

Evt. contact loopt natuurlijk vaak beter via een merkdealer, maar wil niet overal beren op de weg zien, is nergens voor nodig, zo'n Kymco motortje loopt toch wel prima.
 
En volgens mij neemt Kymco productverbetering ook serieus. Zo heb ik begrepen dat er een periode was dat de remzuigertjes snel gingen roesten en dat ze bij latere types andere zuigertjes gebruikten. Dat was niet met een DT350 hoor. Maar daar weet jij meer over Jan, hoe Kymco met productverbetering omgaat.
 
André, welkom!

Fijne scoot maar heeft m.i. wat verbeterpunten zoals je in dit draadje kunt lezen.

Veel succes en wijsheid toegewenst!
 
Allen bedankt voor de adviezen en de vriendelijke feedback!!!

Ik rij een voor mij bijzonder autootje, een Ford Fiesta St.
Daar mag het qua km wel wat rustiger aan gaan.
Wel is natuurlijk de vraag of ik uiteindelijk wel regelmatig gebruik maak van een scooter. Vandaar ook een gebruikte, om de afschrijving bij snelle verkoop te beperken.
Op een echte motor rij ik simpelweg te hard, en een scooter is net wat handiger.

Valt inderdaad op dat kymco om de 5k km naar de beurt moet.
Misschien is dan zo een xmax250 iets, deze moet om de 10k
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een scooter niet laten staan om een onderhoudsinterval, stelt vaak geen bal voor en kan je prima zelf.
De grotere dingen die je moet laten doen zijn dan van groter belang.
 
Onderhoud is ook niet zo een probleem, tenzij het de spuigaten uitkomt. Zelf doen wordt met mijn technische kennis wat lastig, haha! :)
Het laten staan zou meer door gewenning of gemak komen, zo bedoelde ik het.
 
Ah ok, ja dat is en blijft persoonlijk!

De mijne min of meer 'uit de folder' gekocht, al kon ik hem wel gewoon bekijken en proefzitten, rijden zat er niet in omdat ie nog niet rijklaar was en het een verzekeringsverkoop was ivm brand in naastgelegen pand, scooter is overigens vrij van welke schade dan ook.

Ik ben 1m86 en ik zit er helemaal prima op, de originele ruit is alleen veel te laag maar dat probleem ga jij niet hebben denk ik;-)

Bandjes zijn ook knudde, daarom van de week 'echte' banden gemonteerd en m'n shocks worden binnenkort ook vervangen voor YSS exemplaren die toegesneden zijn op mijn postuur (ik weeg 115Kg).

Bijkomend voordeel van bovenstaand verhaal was de prijs, je lacht je rot!
 
Die 5 of 10k moet je ook niet op blind staren. Voordeel van een Kymco is dat alles goed bereikbaar is. Zoiets als kleppen stellen stelt bij een Kymco Downtown ook weer niet zoveel voor hoor. Als je het onderhoud uitbesteed kun je snel geld besparen door het juiste adresje te zoeken zoals Jan aangeeft. Ik denk dat als je alles bij elkaar telt dat je op termijn met een Kymco Downtown of een Yamaha x-max op vergelijkbare onderhoudskosten komt. Omdat ik mijn Kymco gebruik voor woonwerk ongeveer 50km per dag hanteer ik zelf 10k als interval. Inmiddels zit ik op 33k.

Als je echt helemaal op de kosten gaat letten, er rijdt iemand met een Honda Innova die haalde een benzineverbruik van 1:62 en dat ding zit helemaal simpel in elkaar en vraagt geen dure onderdelen. Ze zijn wel lastig verkrijgbaar. De Honda PCX doet het ook goed op kosten gebied, al is het blok lastiger bereikbaar voor onderhoud dat is echt een voordeel van Kymco.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.
Mij viel de Kymco positief op door zijn uiterlijk, ziet er gewoon gaaf uit.

Wat ik zo lees, is bijvoorbeeld de Piaggio Beverly 350 ook zeer goed.
Helaas oogt hij voor mij gewoon wat minder, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Als alternatief ga ik morgen nog bij een Xciting R 500i uit 2013 kijken, die mag er qua looks ook wel wezen.
Die scooter "wereld"is voor echt helemaal nieuw, wel ontiegelijk interessant tot nu toe.

Dit zijn mijn mogelijke slachtoffers waarvan ik denk dat ze aan mijn eisen voldoen.
Kymco DT 350i
Kymco Xciting R500i
Yamaha xmax 250
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mail gehad van YSS, mijn shocks zijn klaar!!

Ik hoop ze morgen te mogen ontvangen, kan niet wachten om ze te monteren.

Klusje van niets trouwens, buddy+bak eraf en bovenste moeren los, krikje onder 'achteras', boutjes eruit, onderste boutjes los en dan kun je ze er zo uit pakken.
 
Dat gaat rap, en idd. het (de)monteren gaat ook rap, het is en blijft een Kymco, dus altijd appeltje/eitje reparaties
 
Laatst bewerkt:
Ja idd, mij was al toegezegd dat ik ze eind deze week zou hebben, dat wordt dus iets eerder:)

Zit in feite allemaal zo in elkaar, ze doen daar niet anders natuurlijk en aanpassingen zijn ook zo gedaan.
 
Je krijgt in ieder geval gelijk maatwerk qua afstelling. Ik ben ook benieuwd naar het effect.
 
Ja ik ook, zijn afgesteld op mijn voorkeuren maar niet op de scoot zelf, dus altijd de vraag of t in een keer goed is.
Anders een keer langskomen.
 
Kreeg net de rekening, ze hebben me toch mooi gematst met korting omdat het voor hun ook een waardevolle aanvulling op het bestand is.
 
Gisteren de shocks ontvangen, hoop ze dit weekend te kunnen monteren en dan is mijn DT350 de eerste en énige ter WERELD met YSS shocks:)
 
Gaat jou wel lukken van het weekend.

Achtervering bij Xc is trouwens niet slap eerder te stug en ook never nooit roestig, roestige veren zag je een paar jaar terug wel ernstig veel op de yamaha scooters tot ± 300cc

De voorvering van XC is wel te slap, zou eigenlijk nog steeds een setje Bitubo progresief moeten plaatsen maar geen zin om die lange poten er uit te halen.
 
Kuip neus moet er af, zijn lange doorlopende vorkpoten tot kroonstuk boven balhoofd, dus geen halfjes die je zo onder de kuip door er af schroeft.
En moet een tooltje maken om de kop doppen in te drukken.
Is wel even werk, maar wel een leuk klusje.
Maar zomaar kans dat je balhoofd het zwaarder krijgt te voorduren, door dat de vering stugger is.
Dat gezegd hebbende zal dat mogelijk ook wel eens een stuk beter uit kunnen pakken dan bij 99% van de scooters die halve vorkpoten hebben en eigenlijk meer belasting veroorzaken voor balhoofd lagers.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Balhoofdlagers kunnen veel hebben hoor, het e.e.a. is vaak ook op elkaar afgestemd.

Het is geen zware toerfiets of supersport dus ik denk dat het wel mee gaat vallen.
 
Hmm, dat is niet echt veel....

Bij mijn Pan zijn ze bij 80K vervangen, waren de eerste nog, maar dat is natuurlijk geen vergelijk.

Vandaag de shocks gemonteerd....althans, geprobeerd!

Ze zijn namelijk VERSCHILLEND, de gaffel waarmee ie op de achterbrug wordt gemonteerd is bij beide shocks verschillend, de ene is mooi rond af gefreesd en de andere is hoekig en dat zag ik meteen, was daar niet blij mee.

Nou maakt dat niet uit voor de passing maar de hoekige heeft een andere (grovere) schroefdraad waardoor de bout niet past.

Uiteraard gelijk gebeld naar Promax en gelijk werd toegegeven dat ie vergeten was om het te controleren en dat de vierkante gaffel 'uit nood' geplaatst is omdat ze de ronde niet meer op voorraad hadden, geeft niet maar bel me daar dan even over, dit smoelt nou niet echt heel mooi al ziet niemand dat waarschijnlijk, maar ik weet het!

Nieuwe is besteld en wordt als ie binnen is na geleverd, moet even naar de Gamma voor een andere bout om zolang te kunnen rijden.

Vanaf vandaag is mijn DT dus de eerste en nu nog enige ter wereld die voorzien is van deze shocks:)
 
Laatst bewerkt:
Some pica's....

Wel jammer dat die mooie gefreesde pre-load adjuster wegvalt onder het kuipwerk!









 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan