Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Als je de foto's uitvergroot, en goed kijkt zie je dat deze motor een eh... "open minded" startmotor heeft. Ook heeft hij enkele stukken van het motorblok eraf gefreesd om gewicht te besparen.
 
Hoe kom je daar nou bij? :? Ik zie toch echt 2 Dell 'Orto's
Keihin's FCR
met luchtfilters.

fcrd(1).jpeg
 
Als je de foto's uitvergroot, en goed kijkt zie je dat deze motor een eh... "open minded" startmotor heeft. Ook heeft hij enkele stukken van het motorblok eraf gefreesd om gewicht te besparen.
Ook dat is weer jammer. Zonder startmotor was hij nog strakker geweest. Glad gefreesd carter en geen accu in het kontje.
Uitlaten niet zo moeilijk maar strak onder het carter door zou hem nog strakker maken.
Volgens mij moet je altijd streven naar de 150 kilo met een tweeklepper, dat gaat met deze showbike niet lukken.
 
+1
Zie op de eerste foto wel blauwe slangen van de turbo naar boven gaan , maar hoe ??
 
De hele handel tijdig tot stilstand brengen heeft blijkbaar geen hoge prioriteit, getuige de enkele schijf met ATE-klauw! :X :X :X
 
Zoveel werk voor een turbo die lucht aan alle kanten uit het luchtfilterhuis blaast.
Inderdaad all show and no go.
 
Zoveel werk voor een turbo die lucht aan alle kanten uit het luchtfilterhuis blaast.
Inderdaad all show and no go.
ik mag toch hopen dat er binnenin het luchtfilterhuis een soort van spruitstuk gemaakt is om de lucht in de juiste banen te leiden?
anders is het idd. een maat voor weinig vrees ik.
(volgens de site haalt hij 125 pk??)
 
ik mag toch hopen dat er binnenin het luchtfilterhuis een soort van spruitstuk gemaakt is om de lucht in de juiste banen te leiden?
anders is het idd. een maat voor weinig vrees ik.
(volgens de site haalt hij 125 pk??)
Ik geloof er allemaal geen ene moer van. 125 pk, zeker met die stomme standaard CV's? Ik heb dat luchtfilterhuis aan alle kanten bekeken, het is zo standaard als wat. De montage is ook nog steeds standaard. Hij kiert dus rondom.
Ik geloof best dat het aanvoelt als 125pk. 70pk met een lichte fiets zonder remmen met een fluitende turbo voelt heel snel aan.
 
Het is weer bijna zo ver, Bikkers Classis *O*, morgen gaan we weer naar Spa :]
full
 
Laatst bewerkt:
Het blijft een mooie fiets. De K vork zit er nog niet in zie ik.
Klopt, hoewel dit een foto is van vorig jaar, heb ik daar nog geen tijd voor gehad, druk bezig met het huis, de andere motoren, de auto...... druk druk ;)
Het inbouw van de vork even doorgeschoven naar komende winter.
 
Klopt, hoewel dit een foto is van vorig jaar, heb ik daar nog geen tijd voor gehad, druk bezig met het huis, de andere motoren, de auto...... druk druk ;)
Het inbouw van de vork even doorgeschoven naar komende winter.
Heren en dames? , ben voor mijn R100 project waar ik een K100 voorvork wil inbouwen op zoek naar 2 voorremschijven.
Denk dat ik een heel eind ga komen met 2 remschijven van bijvoorbeeld een R100R van rond 85-90, en wellicht zitten deze schijven ook in andere motoren.
Gaat om een schijf 285mm, ofsset tov het hart van ca 30mm en een hart van rond 62,2mm. Wie kan me aan een setje 2e hands schijven helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan