MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Dat lijkt ietwat aan de magere kant. Bovenin te rijk?

Ja, ze zeiden inderdaad dat hij bovenin wat rijk eindigt, dat deden de 989r en 1090rr van mijn buurman ook. De 989R haalde 142 en de 1090RR haalde 143pk.

Waar kan het magere aan liggen dan? Afstelling kleppen? Mapping? Zou het op te lossen zijn met een andere uitlaat? Wat wordt er aangeraden?
 
Ja, ze zeiden inderdaad dat hij bovenin wat rijk eindigt, dat deden de 989r en 1090rr van mijn buurman ook. De 989R haalde 142 en de 1090RR haalde 143pk.

Waar kan het magere aan liggen dan? Afstelling kleppen? Mapping? Zou het op te lossen zijn met een andere uitlaat? Wat wordt er aangeraden?

Dat vergt eerst verdere analyse, maar mapping is het meest logische. Ander luchtfilter en uitlaat kan helpen als ie rijk staat, maar dat is een beetje gokken. Goed laten afstellen is het motto. Je kan nog wel wat pk's winnen.
 
Is de F4 1078 een probleem loze motor ? :+

@ Maximum Velocity , jouw ex staat toch bij Joppen ?
 
Laatst bewerkt:
Waar raden jullie aan om kleppen te laten stellen? We hebben bij 2 dealers niet zo'n goede ervaringen....

Ik twijfel zelf tussen Dipi en Star Twin, maar misschien weten jullie andere goede en mogelijk voordeligere opties :)

En wil na het kleppen stellen de MV bij Biggelaar op de testbank af laten stellen. Hij verwacht de ecu te kunnen herschrijven maar dat gaan we dan eerst op een zaterdag bekijken of dat lukt. Als dat mogelijk is komt het op €350,- en dat lijkt me dan beter dan voor €250,- bij carmo een verbeterde map er in te laten zetten zonder testen op de dyno.
 
Waar raden jullie aan om kleppen te laten stellen? We hebben bij 2 dealers niet zo'n goede ervaringen....

Ik twijfel zelf tussen Dipi en Star Twin, maar misschien weten jullie andere goede en mogelijk voordeligere opties :)

En wil na het kleppen stellen de MV bij Biggelaar op de testbank af laten stellen. Hij verwacht de ecu te kunnen herschrijven maar dat gaan we dan eerst op een zaterdag bekijken of dat lukt. Als dat mogelijk is komt het op €350,- en dat lijkt me dan beter dan voor €250,- bij carmo een verbeterde map er in te laten zetten zonder testen op de dyno.

Joppen of VGracing.
 
M'n 910R is laatst naar de dealer gesleept. Motor was bij het naderen van een rotonde afgeslagen en wilde ook niet meer starten.Geen startmotor, benzinepomp.....niks, alleen controlelampjes. Een week ervoor had ik soortgelijks en was ik gelukkig dicht bij huis (50m).Mij was opgevallen dat, net voor afslaan, de motortemp was opgelopen tot 100C. Bij thuiskomst accu doorgemeten (OK) en coolingfan getest met een externe accu (OK). Ik heb de zekering van de fan toen bekeken en ontdekte dat er wat corrosie op de kontakten zat....dus schoongemaakt en teruggeplaatst. Dit duurde 10 minuten en daarna startte motor weer. Het was erg heet die dag en de motor was klaarblijkelijk genoeg afgekoeld.
Dag erop nog een ritje gemaakt en geen issues.
Een week later meegenomen naar 't werk (60km) en op de heenweg, 's morgens vroeg nergens last van gehad.
's Middags met ongeveer 30C naar huis gereden en halverwege dus het afslaan bij die rotonde.
Eerst maar 10 minuten gewacht maar wilde nog niet starten. Toen KNMV gebeld en op laten halen.
De volgende dag arriveerde de motor bij de ducati-dealer bij mij in de buurt en blijkbaar startte de motor toen weer gewoon. Zij zeggen het probleem niet te kunnen reproduceren en ik heb de motor nu dus weer thuis.

Heeft iemand soortgelijke issues met z'n motorfiets gehad? Kun je de diagnostics uitlezen bij zo'n 910? Tips?
 
Ik heb zo een soort gelijk isseu gehad in Italie.
Tip van de locale MV dealer. Iets zwaardere zekering gebruiken. Vreemd genoeg waren bij mij toen alle problemen over. Gaf iets meer spanning door het hele circuit.

Toen waren mijn startproblemen ook opgelost. Dus 5w verhogen. Het kan werken. Het was wel de beste tip die ik van een Italiaan gehad heb en met een kwartje investeren was de boel opgelost _O-
 
Je bedoeld Ampere, denk ik? Weke zekering was dat precies? Die twee die naast het startrelais zitten, of de meest linkse van de fusebox bij de elektronika?
 
Je bedoeld Ampere, denk ik? Weke zekering was dat precies? Die twee die naast het startrelais zitten, of de meest linkse van de fusebox bij de elektronika?
Sorry inderdaad ampere. En nee niet degene naast het start relais maar de hoofdzekering.
 
even wat heel anders
weet iemand de kleurcodes (nummers) van de rode en de zilveren lak voor de F3
weet niet of deze hetzelfde zijn als van de F4 ik heb het hele forum en internet al afgezocht maar kan niets vinden
ook bij dealer nagevraagd maar deze zegt ook geen nummers te hebben (worden niet vrijgegeven door MV)
 
even wat heel anders
weet iemand de kleurcodes (nummers) van de rode en de zilveren lak voor de F3
weet niet of deze hetzelfde zijn als van de F4 ik heb het hele forum en internet al afgezocht maar kan niets vinden
ook bij dealer nagevraagd maar deze zegt ook geen nummers te hebben (worden niet vrijgegeven door MV)

Je kan bij verschillende zaken kleur laten scannen.
Zeker als de lak nog niet te oud is. Ze gebruiken eerst een polijst middel en daarna scannen. Meestal lukt dat erg goed.
Vocor Tools in geldermalsen weet ik dat daar goed in is.
 
ik heb gehoord dat ze alleen kunnen scannen als het op metaal is
klopt dit of is dat een fabel

Uuhm, ja goed punt. Daar had ik even niet over nagedacht :X staaltje opsturen naar de verfleverancier doen ze daar ook trouwens. Daar zitten mensen die het het wel kunnen. Je zou eens met ze kunnen bellen wat dat kost.
 
Hallo allemaal nieuw hier op het forum *O* sinds vandaag eigenaar van deze prachtige fiets en kwam dit topic tegen :) heeft er iemand nog goeie websites voor wat leuke dingen voor de brutale 800 ben ook nog opzoek naar een andere kenteken plaat houder want dat standaard grote ding achterop vind ik niks :X


full
 
~
Hallo allemaal nieuw hier op het forum *O* sinds vandaag eigenaar van deze prachtige fiets en kwam dit topic tegen :) heeft er iemand nog goeie websites voor wat leuke dingen voor de brutale 800 ben ook nog opzoek naar een andere kenteken plaat houder want dat standaard grote ding achterop vind ik niks :X


Mooie fiets! Heel erg gaaf! Gefeliciteerd.
Drive safe :]
 
kan iemand mij vertellen of de km teller af te stellen is
de km teller wijkt best veel af op de dag teller 190 km is ca 170 km in het echt
ook de totaal km stand loopt dus sneller op is meer als 10% afwijking
en waar zou dit aan kunnen liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan