Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Wat mij opvalt de laatste paar ritjes,bij doorschakelen onder belasting schiet hij wat vaker uit de versnelling ,of ik schakel niet goed ,maar onder belastig ,niet goed.
Weekend Eifel komt er aan zou lekker zijn als dat niet (te vaak) gebeurt.

Had ik ook soms, als ik de race modus zat...dan ben ik te gortig en schakel te snel. Als ik ff een seconde meer tijd neem om de versnelling erin te laten vallen voor ik gas geef gaat het goed. Vooral tussen de 1 en 2 schakelde ik wel eens mis.
 
Heren, ik heb helaas mijn Bol d'Or verkocht. Bijna 40.000km plezier van gehad, vele leuke avonturen gehad maar nu is het tijd voor een nieuwe motor. Na de verkoop heb ik nog een Hepco Becker kofferset over die te koop is. Wellicht heeft een van jullie interesse?

$_85.JPG


284760_10150343937966224_5630641_n.jpg


223171_10150343957616224_5610103_n.jpg


En ja, je kan met deze kofferset enorm veel spullen mee nemen!

262915_10150344248526224_4269215_n.jpg
 
Hoe zat het ook alweer met die keerring van de toerenteller? Waar hoort deze nu precies? -O-
Ik had vandaag even de kleppendeksel eraf, lagerschaal eraf gehaald en wormwiel eruit gehaald, maar zag geen keerring zitten. Heb deze wel stand-by liggen had hem besteld naar tip uit show your bike VI.
Nu dacht ik dat hij aan de buitenkant erin moest, maar dan past de toerentellerkabel niet, althans...hij kan niet meer geborgd worden.
Nu lijkt me die keerring die ik gekregen heb ook vrij groot. Kan het mis hebben natuurlijk....[afbeelding]

Die keerring zit echt aan de buitenkant,wat jij gedaan heb ,dat deed ik ook maar hij kan " gewoon" van buitenkant af gewisseld worden.
Heb je de oude keerring er goed uitgehaald,voordat je die nieuwe ging passen?
 
Ik heb niks gezien aan de buitenkant...had de ingang ook schoongeschraapt met schroevendraaier. Er zat zelfs geen ring in. Geen wonder dat ik altijd olie op mijn laars had :-). Er zal toch ook geen verschil tussen een 900 en 750 zijn? Ik ga zowiezo van de week weer ff pielen. Als het niet lukt heb ik de kitspuit nog achter de hand.
 
Hallo.
Iemand nog interesse in boldor onderdelen in een koop.
Ik moet de garage op ruimen .
Meterset voor de 750.
Voorvork voor de 750.met nieuwe keerringen erin.
Voor en achterwiel met banden comstar
2sets krauser kofferset met een topkoffer
Een 900 f2 kuip.
Een zwarte racekuip met m stuur.compleet.
En nog meer ..
In een koop.
Peter
 
Yup...er zit inderdaad iets van een keerring. Iets van rubber in een metalen busje. Rubber is eruit. Nu het metaal nog eruit frummelen. Zal wel weer een 37 jaar oud ding zijn wat erin vastgerot zit.
 
Hallo.
Iemand nog interesse in boldor onderdelen in een koop.
Ik moet de garage op ruimen .
Meterset voor de 750.
Voorvork voor de 750.met nieuwe keerringen erin.
Voor en achterwiel met banden comstar
2sets krauser kofferset met een topkoffer
Een 900 f2 kuip.
Een zwarte racekuip met m stuur.compleet.
En nog meer ..
In een koop.
Peter

Die Comstar wielen, zijn dat de alu-kleurige?
full


Als het deze zijn en ze zijn in goede staat, heb ik interesse.
 
Het zijn de zwarte met alu rand.
Lak kun je er toch afhalen met afbijt of zo.
Kijk maar op bla 56 de bol met zwarte race kuip die wielen zijn het
 
Laatst bewerkt:
Het zijn de zwarte met alu rand.
Lak kun je er toch afhalen met afbijt of zo.
Kijk maar op bla 56 de bol met zwarte race kuip die wielen zijn het

Lak kan er misschien wel af, al heb ik mijn bedenkingen bij het resultaat daarvan, maar dan zijn het nog steeds niet dezelfde wielen hé.
Het moeten echt wel die wielen zijn.
Succes met de verkoop.
 
Eindelijk het keerringetje erin. De oude er met de boor uitgedraaid. Zat vastgerot. Boel in elkaar gezet en proefritje. Blijkt dat de pakking van het kleppendeksel niet helemaal goed zat. Gelukkig een lap bij me snel weer naar huis. Er komt dan toch wel erg veel olie door zo'n spleetje naar buiten. Broek en laars ook vol olie. Zo blijf ik verse olie bijgieten. Amateur😂. Maar nu is te dicht en keerringetje deed ook goed zijn werk.
 
Morgen een "verse "achterband en een nieuw ventiel om het achterwiel knopen ,even inrijden en op naar de BolDordag .
Er word mooi weer opgegeven. Dus ik zou zo zeggen tot zondag.
 
Het gaat inderdaad mooi weer worden en het regenpak kunnen we dus thuis laten.
Leuk dat je weer komt, Theo.
Tot morgen.
 
Van deze dag Loosdrecht. :)
Als vanouds weer heel gezellig!

_MG_8473.jpg



_MG_8474.jpg



_MG_8475.jpg



_MG_8478.jpg



_MG_8486.jpg



_MG_8489.jpg



_MG_8500.jpg



_MG_8503.jpg



_MG_8505.jpg



_MG_8509.jpg



_MG_8512.jpg


:W
 
Laatst bewerkt:
Volgend jaar toch de wekker maar zetten, (ik mag 140 km rijden voor ik er ben )
Ben wel geweest ,beetje laat maar toch gezellig, jammer had graag de "Bollen" even gezien.
 
Wat je zegt Wout
Ron heeft weer prachtige foto's gemaakt :}
Ieder zijn vak.

Het was weer een gezellige bijeenkomst met al die bolletjes en hun eigenaren.
En de appelgebak was weer lekker. :9~

:W Ronald (buurman)
 
Shit, heb ik de meeste van jullie net mis gelopen.
Volgend jaar iets eerder komen :)

Al met al toch erg gezellig gehad.
 
Misschien kunnen ze volgend jaar wat later beginnen!!
Dan zijn degenen die van ver moeten komen er ook op tijd.
Meeting bijvoorbeeld van 12.00 uur tot 15.00 uur houden dan is de kans groter dat je elkaar tref.
En een keer op een andere locatie zou ik persoonlijk ook wel leuk vinden.
Zijn zo maar een paar ideetjes van een deelnemer.

Shit, heb ik de meeste van jullie net mis gelopen.
Volgend jaar iets eerder komen :)

Al met al toch erg gezellig gehad.
 
Misschien kunnen ze volgend jaar wat later beginnen!!
Dan zijn degenen die van ver moeten komen er ook op tijd.
Meeting bijvoorbeeld van 12.00 uur tot 15.00 uur houden dan is de kans groter dat je elkaar tref.
En een keer op een andere locatie zou ik persoonlijk ook wel leuk vinden.
Zijn zo maar een paar ideetjes van een deelnemer.

Ik vind het wel een goed plan, nu rijd ik de heenweg puur grote weg (saai)om nog een beetje op tijd te komen. En een lokatie die ik wel kan vinden (ben weer fout gereden) zou ook wel prettig zijn, maar ik vind het wel een uniek plekje.
Om 15.00 uur stoppen ook wel handig, kan je misschien met wat Bollen samen weg rijden.
 
Hallo,, Elmow heeft een origineel uitaatsysteem vooor de Bol op de kop getikt.
Kan iemand een plaatje posten van de 2 bevestigingspunten onder aan het blok, zitten hier rubbers tussen of gewoon met boutjes en ringetjes strak tegen het blok, zie jullie reactie graag tegemoet! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan