R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

I just tested this map and it's really good!! It's smooth but very powerful. It will easily let my front wheel see the sky at the throttle in 3rd gear 8-) Thx Oerknal!! :} :}

Can't find the time to test it... :(
I do have some questions though, if you don't mind.

The TPS vs RPM map is changed compared to stock. In a previous post you also mentioned you were running a PC5. Are you running this map in combination with the PC5? (as I don't have one)

Just curious: why the fan temps this low...? (89c)

I have dumped my current map as well: link

My current throttle maps are a bit different, I'll definetely give those a try. My igninition table is quite different. I have tried several, also the unrestricted, but a self-made combination of a number of maps convinced me after a back to back test.
 
Terrormax gebruikt de PC5 file die ook in mijn FT file zit verwerkt.


Mijn file:

Basis op een onbegrensde file, doel: straatgebruik (smeuïgheid en geschiktheid voor iedere brandstof). Aanpassingen hebben als doel: het aan/uit-effect te verminderen in de gashendel wat positief rijcomfort heeft bij lage snelheden in steden en in haarspeldbochten.

- Afgesteld op een 3/4 Akrapovic uitlaat, rest standaard configuratie
- Ontsteking standaard (vanaf 95 octaan)
- Kleine verandering in de deceleratie map
- Grotere verandering in de throttle by wire STD map
- Kleine verandering in de throttle by wire B map
- Standaard throttle by wire A map
- Lagere fan temperatuur in verband met straatgebruik (urban/file)
- Geen deceleratie cut
- AIS klep uitgezet
- Tellercorrectie 91% voor gebruik 16/47 tandwielconfiguratie
 
Terrormax gebruikt de PC5 file die ook in mijn FT file zit verwerkt.
Klopt nogmaals mijn grote dank!!

Ga er morgen wel mee naar een bank dit omdat ik mijn tps calibrate settings van mijn PC5 totaal niet goed heb staan. De full throttle kan alleen goed op een bank gekalibreerd worden volgens Dynojet dus vandaar. Waarschijnlijk wordt er dan dus gelijk een run gemaakt ben benieuwd naar de A/F verhouding.
 
Motor zojuist op de bank gehad om mijn tps vd pc5 te kalibreren. Gelijk ff gekeken naar A/f verhouding. Die stond volgens de tuner redelijk maar kon echt wel beter. Had twee behoorlijke dipjes waar hij ook te rijk stond. Verder stond hij te arm bij half gas open. Tuner vertelde dat elke r1 toch echt anders is en er een afwijking zit van ruim 5%. En dat zit hem bvb alleen al in de injectoren...

Maargoed ga dit eerst testen en oohja hij had 164pk op de bank en das echt netjes volgens die tuner.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben sinds Juli ook in het bezit van een Yamaha R1 RN22

20160730_142218_zpstug8us7u.jpg

20160730_142207_zpsyzwqwpnv.jpg


Nu zit er al een akrapovic slip-on demper op.
En heb ik al de verschillende delen doorgelezen omdat ik zit te twijfelen om er een katvervanger i.c.m een pc5 tussen te zetten.
Kan iemand mij vertellen als dit ten opzichte van alleen slip-ons veel meer geluid gaat produceren?
met andere woorden, als je in bijv. de eifel met db-killers erin gaat rijden, kun je dan nog problemen voor geluid gaan verwachten?
 
Hallo,

Ik ben sinds Juli ook in het bezit van een Yamaha R1 RN22

[afbeelding]
[afbeelding]

Nu zit er al een akrapovic slip-on demper op.
En heb ik al de verschillende delen doorgelezen omdat ik zit te twijfelen om er een katvervanger i.c.m een pc5 tussen te zetten.
Kan iemand mij vertellen als dit ten opzichte van alleen slip-ons veel meer geluid gaat produceren?
met andere woorden, als je in bijv. de eifel met db-killers erin gaat rijden, kun je dan nog problemen voor geluid gaan verwachten?


Mooie Bike.
Voor op straat een pc vindt ik persoonlijk weggegooid geld.
Dempers kan ik nog voorstellen qua geluid.

Momenteel ben ik bezig met een crossplane voor het circuit.
 
Het geluid is veel mooier zonder katvervanger, dan hoor je het crossplane geluid goed.
Als je de db killers erin doet is hij heel erg stil dan krijg je zeker geen problemen.

Ik had een akrapovic evolution systeem met ingekorte dempers op het circuit met 1 db killer erin en dat was voldoende voor zolder, assen, spa, Zandvoort

Pc5 erop en bmc filter! Beter voor de motor dan heeft hij het juiste mengsel
 
Opbokken oma!

Weer leuk speelgoed aangeschaft!
Collectors item in wording.
 
Goedemorgen Oma,
Iedereen druk om zijn motor weer rijklaar te krijgen?

Ik heb inmiddels de eerste ritjes weer gehad concludeer dat mijn accu stuk is. Wel redelijk snel na 2 jaar, voor niet de meest goedkope accu (Yuasa). Heeft iemand ervaring met Li accu's voor de R1?

Ik heb al op het amerikaanse forum gekeken en daar kom ik verschillende merken tegen (alien motion, speedcell, anti gravity, aliant), maar die zijn dan in NL niet 'zomaar'te verkrijgen....

iemand tips?

groeten!
 
Iemand interesse in een katvervanger van Yoshimura voor de RN22, 2009 t/met 2014 Big bang ?

Heb ook nog een set Laser dempers liggen voor dit type, een keer wat anders dan al die standaard akrapovic's :P :r
 
Ik heb een pc5 gekocht voor de bigbang. Op dit moment heb ik leo dempers en ik wil nog een cat vervanger.
Bij de pc zat een o2 optimizer. Wat is dit en wat doet het? Ik las dat de originele sensor de pc overschrijft en dat er daarom iets tussen moest.
En ik las dat het werkt als een autotune, bekend dit dat de pc de mappings zelf wel maakt?
Wie kan mij uitleg geven?

Groeten Arnold
 
Ik heb een pc5 gekocht voor de bigbang. Op dit moment heb ik leo dempers en ik wil nog een cat vervanger.
Bij de pc zat een o2 optimizer. Wat is dit en wat doet het? Ik las dat de originele sensor de pc overschrijft en dat er daarom iets tussen moest.
En ik las dat het werkt als een autotune, bekend dit dat de pc de mappings zelf wel maakt?
Wie kan mij uitleg geven?

Groeten Arnold

De o2 optimizer zorgt er volgens mij voor dat de originele o2 sensor van yamaha (onder een bepaald toerental) niet het mengsel van je pc5 gaat overrulen(heel beknopt gezegd)

autotune kan er voor zorgen dat het mengsel tijdens het rijden automatisch aangepast wordt naar het optimale mengsel.
 
Ff een vraag in dit, tegenwoordig, levendige topic :+ .
Ik heb eindelijk mijn achterste voetsteunen verwijderd, maar ben benieuwd hoe jullie het opgelost hebben met het achterrem vloeistof reservoir.
Beugeltje gemaakt of is er iets aftermarket van te krijgen ?

Trouwens nog een vraag: Iemand ervaring met het monteren van zwaardere vering in de voorvork? Wil deze gaan aanpassen maar hoor graag ervaringen? Is de achterschokker wel op zijn taak berekend? Het binnenwerk van de voorvork is te slap in elk geval.

Groeten Bas, een nog steeds zeer tevreden RN22 rijder.
 
Laatst bewerkt:
Hey Bas,

Ben er ook nog hoor. :-)
Nog steeds een zeer tevreden BigBang rijder.
Beugeltje hangt er bij bij al jaren onder.
Direct bij aankoop stepjes laten verwijderen.
Waar het beugeltje vandaan kom weet ik niet.

Greetz Ronald.
full
 
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een originele rood/witte '98er R1 aangeschaft voor de hobby, maar ook omdat ze vandaag de dag gewoon zeldzaam worden.
De motor is op de achterste knipperlichten na nog volledig origineel.
Aangezien ik hem helemaal origineel wil hebben ben ik op zoek naar deze knipperlichten.
Is hier toevallig nog iemand die zo'n setje knippers heeft liggen?

Grt Bas
 
zijn er hier mensen die al problemen hebben gehad met de startmotor?

Ik heb mijn R1 nu sinds vorig jaar Juli. vorig jaar augustus was aan het rijden Duitsland waarna ik moest tanken. Daarna wou ik de motor weer starten maar helaas. de startmotor ging nog 2x heel langzaam rond en toen was het gebeurt. (gelukkig een aantal vriendelijke mensen gevonden die mij aan konden drukken en snel naar huis gereden.) accu aan de lading gezet en het was weer in orde. wel onder garantie bij de motorzaak de accu laten vervangen, deze miste volgens hen wat kracht.
het hele jaar is het goed gegaan tot vorige week zondag. weer een stuk gereden om daarna te tanken in Almelo. en weer starten. weer 1 of 2x moeizaam rond en daarna niks meer. als ik de startknop indrukte begon alleen het motorlampje te branden. (weer aan laten drukken en van Almelo naar Zwolle teruggereden) thuis weer geprobeerd en er was alleen een klik. motor aan de lading gezet maar nog steeds alleen een klik.
met startkabels geprobeerd nog steeds niks.
met de motor teruggegaan naar de motorzaak en daar hebben ze het startrelais vervangen en nu doet hij het weer.

maar ik begin er nu aan te twijfelen als dit de oorzaak wel is.
kan het zijn dat de startmotor zo zwaar loopt dat door de verschillende pogingen het startrelais doorgebrand is?
als het startrelais de oorzaak is zou hij toch niet als laatste actie nog de startmotor 1 of 2x heel langzaam laten draaien?

Als ik op R1-forum lees kom ik allemaal wilde verhalen tegen over kapotte startmotors.
Gebben motoren had hier echter nog nooit iets over gehoord.
nu ben ik benieuwd als er hier op het forum al soortgelijke ervaringen zijn?

http://www.r1-forum.com/forums/161-09-14-r1-mechanical-help/317481-dead-starter-motor.html
http://www.r1-forum.com/forums/46-how-tos/350607-how-09-14-r1-install-starter-motor.html


en op youtube staan ook verschillende filmpjes van slecht starten de R1 RN22..

Ik denk dat ik komende winter alsnog de startmotor maar ga vervangen.
Het vertrouwen dat het nu weer oke is, is nog niet echt terug.

Hebben jullie ook problemen met moeilijk aanpakken met koude start?
2 of 3 pogingen nodig.
 
zijn er hier mensen die al problemen hebben gehad met de startmotor?

Ik heb mijn R1 nu sinds vorig jaar Juli. vorig jaar augustus was aan het rijden Duitsland waarna ik moest tanken. Daarna wou ik de motor weer starten maar helaas. de startmotor ging nog 2x heel langzaam rond en toen was het gebeurt. (gelukkig een aantal vriendelijke mensen gevonden die mij aan konden drukken en snel naar huis gereden.) accu aan de lading gezet en het was weer in orde. wel onder garantie bij de motorzaak de accu laten vervangen, deze miste volgens hen wat kracht.
het hele jaar is het goed gegaan tot vorige week zondag. weer een stuk gereden om daarna te tanken in Almelo. en weer starten. weer 1 of 2x moeizaam rond en daarna niks meer. als ik de startknop indrukte begon alleen het motorlampje te branden. (weer aan laten drukken en van Almelo naar Zwolle teruggereden) thuis weer geprobeerd en er was alleen een klik. motor aan de lading gezet maar nog steeds alleen een klik.
met startkabels geprobeerd nog steeds niks.
met de motor teruggegaan naar de motorzaak en daar hebben ze het startrelais vervangen en nu doet hij het weer.

maar ik begin er nu aan te twijfelen als dit de oorzaak wel is.
kan het zijn dat de startmotor zo zwaar loopt dat door de verschillende pogingen het startrelais doorgebrand is?
als het startrelais de oorzaak is zou hij toch niet als laatste actie nog de startmotor 1 of 2x heel langzaam laten draaien?

Als ik op R1-forum lees kom ik allemaal wilde verhalen tegen over kapotte startmotors.
Gebben motoren had hier echter nog nooit iets over gehoord.
nu ben ik benieuwd als er hier op het forum al soortgelijke ervaringen zijn?

http://www.r1-forum.com/forums/161-09-14-r1-mechanical-help/317481-dead-starter-motor.html
http://www.r1-forum.com/forums/46-how-tos/350607-how-09-14-r1-install-starter-motor.html


en op youtube staan ook verschillende filmpjes van slecht starten de R1 RN22..

Ik denk dat ik komende winter alsnog de startmotor maar ga vervangen.
Het vertrouwen dat het nu weer oke is, is nog niet echt terug.

Hebben jullie ook problemen met moeilijk aanpakken met koude start?
2 of 3 pogingen nodig.

Ik heb mijn RN22 inmiddels een jaar of 5 en heb er ongeveer 30.000km mee gereden en nog nooit een probleem gehad met het starten.
Heb buiten pekel in weer en wind gereden.
Mij komt het niet bekend voor in elk geval. Enige "euvel" wat ik ken is de nokkenas-kettingspanner...
 
Krijg je ervan als je zo'n superfijne, oer betrouwbare motor koopt...
Niemand heeft dan wat te melden want er zijn geen problemen :+
Daarom heb ik de mijne ook nog steeds.
Naar meer dan volle tevredenheid!!
 
Krijg je ervan als je zo'n superfijne, oer betrouwbare motor koopt...
Niemand heeft dan wat te melden want er zijn geen problemen :+
Daarom heb ik de mijne ook nog steeds.
Naar meer dan volle tevredenheid!!

Inderdaad kerel, hele fijne motor met aparte looks en geen problemen.
Ik rij ook met volle tevredenheid. ✊🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan