Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

@Lerris en Solis:
Gaat lekker zeg, mis wel een beetje de "punch" en het geluid van de Freewind. Zelfs met een uitlaat die zelfs niet op een uitlaat lijkt is het nog veels te stil, zelfs zonder dB-killers :')
Het "snappy" gasrespons mis ik wel heel erg. De NC is een beetje "slow and steady" i.p.v. "snel en wiebelig " :+

Alles al van de XF overgezet naar de NC, en dat past allemaal perfect, behalve de spiegels, die passen niet door de verkeerde schroefdraad :( en de handkappen, want die raken het windscherm bij het stuur te draaien :/ (dus ook maar 100€ gedokt voor nieuwe handkappen)

Voor de rest rijd dat prima, voel me ook wel veiliger nu met die ABS *D

PS: Solis, ik zie op je foto van de bougie dat die wel een beetje een witte aanslag heeft, toch niet te arm aan het rijden?

Goed om te horen, ABS lijkt me inderdaad wel fijn.
Rijd het zelfs zo steady als je het gas vol open draait en hem helemaal uitwringt? :]
 
Dag allemaal, het is alweer een jaartje geleden dat ik mijn freewind verkocht heb maar lees hier nog regelmatig mee :) Heb nooit het eind resultaat gepost maar wilde jullie de foto's niet onthouden, altijd goed voor inspiratie. Ik kocht hem met omval schade, daarna alles eraf gehaald en met nieuwe delen opgebouwd. Geheel in het zwart, ook de zijkappen en velgen. Stond hem erg goed vond ik. :Y

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mocht iemand nog wat delen zoeken in de groen/rode kleurstelling dan hoor ik het wel. Heb ook nog valbeugels maar die hebben wel een tik gehad dus verdienen aandacht.

Wow, dat ziet er echt supergoed uit!
Dat heb je mooi gedaan. Bijna zonde om hem dan te verkopen :P
 
PS: Solis, ik zie op je foto van de bougie dat die wel een beetje een witte aanslag heeft, toch niet te arm aan het rijden?
Geen idee om eerlijk te zijn.
Ik had de bougie er uitgehaald nadat ik nog lage toeren had gereden, dus dat heeft waarschijnlijk de kleur nog aangetast. Ik moet misschien binnenkort maar eens vol gas geven en dan de de motor uitzetten en de bougie lezen. Kijken of ik daar wijzer van word. *D
 
Goed om te horen, ABS lijkt me inderdaad wel fijn.
Rijd het zelfs zo steady als je het gas vol open draait en hem helemaal uitwringt? :]
Dat zeker, ik blijf in een rechte lijn rijden, en geen raar gezwieber aan het stuur :)
Bij de XF was dat andere koek, vanaf 145 begon hij te zwieberen en licht te voelen in het stuur :')
Topsnelheid nog niet durven rijden, want wie weet wordt ik geflitst en kan ik m'n rijbewijs ingeven ;)

Geen idee om eerlijk te zijn.
Ik had de bougie er uitgehaald nadat ik nog lage toeren had gereden, dus dat heeft waarschijnlijk de kleur nog aangetast. Ik moet misschien binnenkort maar eens vol gas geven en dan de de motor uitzetten en de bougie lezen. Kijken of ik daar wijzer van word. *D

Zeker doen :)
ps: als je klaar bent met je knipperlichtjes enzo, post eens een foto van je fiets :) Al lang geen foto's meer langsgekomen :]
 
Laatst bewerkt:
Wow dat ziet er zeker goed uit!
Was je daar veel voor kwijt als ik mag vragen?

Thanks, het vinden van een kappen set viel niet mee. Vanaf dat ik hem kocht heb ik er denk ik bijna een jaar naar gezocht :X Eerst wilde ik een nette set ongeacht welke kleur en dan laten over spuiten. Maar toen kwam ik per toeval een complete zwarte kappenset tegen van iemand die zijn freewind om ging bouwen (volgens mij zat hij ook op dit forum). Nog wat losse delen her en der opgespoord en toen kon hij worden omgebouwd.

De fiets was zelf al best netjes, maar als alles eraf is kun je overal bij en heb alles grondig schoon gemaakt. Ook alles wat je er dan op bouwt van binnen en buiten reinigen, bij het resultaat is dit echt goed te zien. Het nadeel is dat je er haast niet meer op wilt rijden als er een buitje verwacht word, terwijl ik hem daarvoor veel als woon-werk vervoer gebruikte :P

Door de val schade had ik hem vrij goedkoop gekocht, alle onderdelen telden wel redelijk op maar heb er bij de verkoop geen geld bij hoeven doen. Hij zag er dan ook erg netjes uit dus was ook weinig aan af te dingen. ;)
 
Zeker doen :)
ps: als je klaar bent met je knipperlichtjes enzo, post eens een foto van je fiets :) Al lang geen foto's meer langsgekomen :]
Zal ik doen!
Ik zit nog te dubben of ik wel of niet witte wielstriping moet aanbrengen, ik heb nog een rolletje liggen die eigenlijk voor de ZXR bedoeld was, maar daar was het nooit van gekomen. Verder zijn mijn velgen een soort van donkerbruin metallic, niet echt zwart...

Mocht een van jullie geïnteresseerd zijn in SIDI Fusion laarzen (maat 44) of een Shark SKWAL (maat S), dan hoor ik het graag. O-)
 
Laatst bewerkt:
Met welke banden rijden jullie?

Ik ben met spoed opzoek naar een nieuwe achterband. |(
De huidige blijkt niet tegen spijkers te kunnen en er zit een extra gat in :+
 
Vrijdag mijn langverwachte knipperlichtje eindelijk binnengekregen. *O*
In de tijd dat ik niet kon rijden had ik nog eens mijn carbs uit elkaar gehaald en een kleinere sproeiers geplaatst, want ik ging nog steeds uit van wat ik eerder had gevonden:
Kom net dit tegen op TRX forum, geen freewind maar wel een carburatie motorblok.
"false rev limit can be a rich condition. try leaning the main down."
Denk dat ik maar een maatje kleinere main jets ga bestellen, 130 denk ik.
En ja hoor, de motor trekt nu lekker door naar de redline. yay! *O* *O* *O*

Verder vorige week zaterdag voor het eerst een andere Soes Freewind gezien in Breda, het betrof een zwarte met een groot Suzuki logo op de tank. Iemand van hier toevallig?

Morgen met de brommert naar Seppe, ouwe autootjes en vliegtuigjes kijken, misschien ook een ideaal moment om een plaatje te schieten. *D
 
Vrijdag mijn langverwachte knipperlichtje eindelijk binnengekregen. *O*
In de tijd dat ik niet kon rijden had ik nog eens mijn carbs uit elkaar gehaald en een kleinere sproeiers geplaatst, want ik ging nog steeds uit van wat ik eerder had gevonden:En ja hoor, de motor trekt nu lekker door naar de redline. yay! *O* *O* *O*

Verder vorige week zaterdag voor het eerst een andere Soes Freewind gezien in Breda, het betrof een zwarte met een groot Suzuki logo op de tank. Iemand van hier toevallig?

Morgen met de brommert naar Seppe, ouwe autootjes en vliegtuigjes kijken, misschien ook een ideaal moment om een plaatje te schieten. *D


Mooi om te horen!
Toch niet te arm mengsel dus, had ik het dan mis :')
Hopelijk kan je dan nog lang genieten van je XF *D
 
Haha ja, toch bedankt voor het meedenken!
Ik heb nu wel 4 sets sproeiers liggen die ik niet meer ga gebruiken. :')
 
Vrijdag mijn langverwachte knipperlichtje eindelijk binnengekregen. *O*
In de tijd dat ik niet kon rijden had ik nog eens mijn carbs uit elkaar gehaald en een kleinere sproeiers geplaatst, want ik ging nog steeds uit van wat ik eerder had gevonden:En ja hoor, de motor trekt nu lekker door naar de redline. yay! *O* *O* *O*

Verder vorige week zaterdag voor het eerst een andere Soes Freewind gezien in Breda, het betrof een zwarte met een groot Suzuki logo op de tank. Iemand van hier toevallig?

Morgen met de brommert naar Seppe, ouwe autootjes en vliegtuigjes kijken, misschien ook een ideaal moment om een plaatje te schieten. *D

Fijn dat het allemaal weer werkt! *O*
Nu weer snel de niet gereden kilometers inhalen :+


De achterband wordt trouwens gewoon een heidenau k76, net als nu voor zit.
 
Fijn dat het allemaal weer werkt! *O*
Nu weer snel de niet gereden kilometers inhalen :+


De achterband wordt trouwens gewoon een heidenau k76, net als nu voor zit.
Daar ben ik nu al druk mee bezig! :Y
Op de snelweg mis ik toch echt wel die 6e versnelling. :X

Wat betreft de band lijkt me dat een goede keuze. Alleen wel lullig als iets anders wilt, bv een meer sportieve band dan moet je de hele set verwisselen.
Ik zag laatst een cafe-build van een XF650 en die vent had Pirelli Diablos eronder liggen. :9~
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de aangeraden kilometers van het werkplaatshandboek
6000 voor olie en 12000 voor filters

En voor de zekerheid nog een linkje naar de pdf
linkje

Bedankt voor je antwoord en het linkje, had m inderdaad zelf ook al meerdere malen doorgespit. Maar dacht dat mede Freewind eigenaren misschien een ander aantal km's aanhouden.
 
Daar ben ik nu al druk mee bezig! :Y
Op de snelweg mis ik toch echt wel die 6e versnelling. :X

Wat betreft de band lijkt me dat een goede keuze. Alleen wel lullig als iets anders wilt, bv een meer sportieve band dan moet je de hele set verwisselen.
Ik zag laatst een cafe-build van een XF650 en die vent had Pirelli Diablos eronder liggen. :9~~


Die 6e versnelling mis ik ook wel ja |(

Een sportievere band heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad. Deze kunnen nog wel een stukje verder leunen dan dat ik ga tot nu toe. :+

Bedankt voor je antwoord en het linkje, had m inderdaad zelf ook al meerdere malen doorgespit. Maar dacht dat mede Freewind eigenaren misschien een ander aantal km's aanhouden.

Niet echt, zij zullen het vast beter weten dan ik O-)
 
Die 6e versnelling mis ik ook wel ja |(

Een sportievere band heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad. Deze kunnen nog wel een stukje verder leunen dan dat ik ga tot nu toe. :+Niet echt, zij zullen het vast beter weten dan ik O-)
Hehe gelijk heb je, hetzelfde hier. :')

Wat betreft de olie kan je vgm ook 5k en 10k aanhouden, voor sommigen makkelijker dan 6 en 12.
Ik heb pas 1x olie verwisseld (25dkm op de klok) sinds ik de mijne in bezit heb.
 
Laatst bewerkt:
wisselen elke 6 en 12dkm vond ik altijd wel handig. Ik tank elke 300 km, dus dan kan dat mooi iedere 20 en 40 tankbeurten.

Oh ja, even tussendoor.. heeft iemand toevallig een extra freewind zadel liggen?

Ik heb geen extra zadel liggen helaas.
Met zoeken kwam ik wel deze tegen, 65 euro.
Geen onderdelen gevonden. voor | Motorparts-online.com

Succes met er een vinden!




Morgen wordt mijn achterband geplaatst en gebalanceerd, dus daarna kan ik weer rijden :] *O*
 
Nu je het over tanken hebt, wat rijden jullie gemiddeld?
Ik zit nu rond de ~19km/l. Kan denk ik wel een stukje beter.

Je kan nu nog genieten van het mooie weer Lerris, vanaf volgende week wordt het volgens weeronline een natte boel. :N
 
Nu je het over tanken hebt, wat rijden jullie gemiddeld?
Ik zit nu rond de ~19km/l. Kan denk ik wel een stukje beter.

Je kan nu nog genieten van het mooie weer Lerris, vanaf volgende week wordt het volgens weeronline een natte boel. :N

~21 km/L denk ik, op vakantie wel rond de 19km/L gereden vorige zomer tho :]

Ah fuck, morgen en overmorgen en waarschijnlijk zaterdag kan ik niet rijden -O-
Dus hopeljik valt het mee volgende week
 
Oma!

Paar maandjes niet meegelezen....

20-21km/L.
Vuile luchtfilter hakt er gauw in.
Net als te slappe bandjes!

Op de snelweg >120km/h is het beduidend slechter. Kom dan uit rond de 18-19km/L.

 
Donderdag getankt na zo'n 220 snelweg kilometers (100-130km/h), weer 18,4km/L. :/
Zal of aan mijn banden liggen of aan de uitlaat, ik denk zelf het laatste.

Welke druk heb jij erop staan Vetpriester?
Ik had al wel gelezen dat de meesten de bandenspanning iets hoger zetten dan wat het stickertje aangeeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan