Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leute,

Ik zie op MP deze (beetje verwaarloosde) Monster 900 voorbijkomen.

https://link.marktplaats.nl/m1176154571

Nou heb ik een vraag, want ik zie aan de linkerkant van het blok geen olieleidingen zitten. Nou heb ik al wat ge-googled en zie idd bij een 900 modellen met of zonder leidingen.

Wat is hier het verschil..
 
Goedkoop vind ik hem ook niet.
Ik kocht die van mij vorig jaar met wat accessoires erbij voor €1250,-
Wel met kapotte accu en een deuk in de tank, maar verder weinig gekkigheid.
 
Ik heb sinds kort een monster 620, er ontbreekt alleen nog een (schijfrem)slot. Iemand ervaringen met de combinatie "sloten en waar laat je die dingen"? :?

Schijfslot van Abus of Kryptonite, in een washandje tegen het rammelen, onder het zadel.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik zit met een (klein) probleempje met mijn M620ie uit 2002.
Sinds 2 dagen start de motor slecht. Dit is begonnen na even een pauze tijdens een rit. Was moet moeite en vele start pogingen weer aan de praat te krijgen.

De dag daarna nergens problemen mee gehad, starten en lopen. *D

Nou wilde ik gister avond nog even een ritje maken, wederom slecht starten.
Maar na een paar km reed ik weg bij een verkeerslicht, en viel de motor opeens weg toen ik overschakelde naar z'n 2e versnelling. :/

Ook merkte ik toen op dat het oliepeil opeens zeer laag stond. (3000 km gereden na groot onderhoud bij aankoop) Biggelaar zei dat het uitvallen iig niets met de olie te maken had.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of waar ik kan beginnen met zoeken?
Volgens Biggelaar gegarandeerd elektronisch. Maar dat is nou niet echt mijn beste kant :+

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
iemand ervaring met het reviseren van de achterrempomp van een M620iE? die van mijn vriendin begaf het op vakantie. alle druk weg en ontluchten hielp niets, bleef lucht aanzuigen. KM stand 52.000.

Originele pomp reviseren of is er een betere pomp plug-and-play op te zetten?
 
Goedemorgen,

Ik zit met een (klein) probleempje met mijn M620ie uit 2002.
Sinds 2 dagen start de motor slecht. Dit is begonnen na even een pauze tijdens een rit. Was moet moeite en vele start pogingen weer aan de praat te krijgen.

De dag daarna nergens problemen mee gehad, starten en lopen. *D

Nou wilde ik gister avond nog even een ritje maken, wederom slecht starten.
Maar na een paar km reed ik weg bij een verkeerslicht, en viel de motor opeens weg toen ik overschakelde naar z'n 2e versnelling. :/

Ook merkte ik toen op dat het oliepeil opeens zeer laag stond. (3000 km gereden na groot onderhoud bij aankoop) Biggelaar zei dat het uitvallen iig niets met de olie te maken had.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of waar ik kan beginnen met zoeken?
Volgens Biggelaar gegarandeerd elektronisch. Maar dat is nou niet echt mijn beste kant :+

Alvast bedankt!


Ruud, ik heb met mijn 620 ie uit 2004 ook zoiets gehad. startte van de een op de andere dag zeer slecht of helemaal niet. Was niet meer te vertrouwen. Zat bij mij in het gedeelte van de herkenning van de contact sleutel.....Elektronisch dus :o
 
Oliepeil: Hoeveel tijd tussen afslaan en check? Olie heeft tijd nodig om terug te lopen in het carter (minuten)

Het afslaan: bekend euvel zijn de gebruikte relais, zijn er 2 of 3, waarvan 1 voor de brandstofpomp. Door combinatie van trillingen en slechte kwaliteit geven deze nogal eens de geest. Dus zou die eerst eens vervangen (zitten waarschijnlijk naast de accu)
 
Oliepeil: Hoeveel tijd tussen afslaan en check? Olie heeft tijd nodig om terug te lopen in het carter (minuten)

Het afslaan: bekend euvel zijn de gebruikte relais, zijn er 2 of 3, waarvan 1 voor de brandstofpomp. Door combinatie van trillingen en slechte kwaliteit geven deze nogal eens de geest. Dus zou die eerst eens vervangen (zitten waarschijnlijk naast de accu)

Oliepeil was zeker een uur er na nog niet goed. en vanmorgen nogsteeds onder minimum. net een liter olie bij gedaan en staat nu pas op minimum :')
de relais ga ik eens naar kijken!

thx voor t meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Het weekend eens kijken of ik de oorzaak van het slechte starten kan vinden. alvast gezorgd dat de accu iig vol zit.

kan iemand mij vertellen hoe je die relais doormeet en welke voor wat dient? (ik heb er 2 langs mijn accu zitten, eentje links en de ander achter)
 
kan iemand mij vertellen hoe je die relais doormeet en welke voor wat dient? (ik heb er 2 langs mijn accu zitten, eentje links en de ander achter)

Ben je bekend met de algemene werking van een relais?

Ik zou er één losmaken (goed noteren hoe deze gemonteerd was) en de electrische aansluitingen controleren op corrosie. De pootjes evt schoonkrabben tot het blanke metaal. Daarna terugzetten en nr. twee dezelfde behandeling geven. Evt. beetje WD40 gebruiken en daarna :]
 
Gister even eea nagekeken. maar waar het op neer komt is dat ik geen ontsteking heb, beide bougies vonken niet.

het lijkt me stug dat allebei de bobines kapot zijn, relais even bekeken, zijn 2 exact de zelfde. welk van de 2 nou wat bedient ben ik alleen nog niet achter.

maar even omgewisseld en dan is opeens heel mn dashboard van de wap :+

ze zijn allebei netjes schoon, zowel de pinnetjes als de aansluiting waar ze in gaan, kosten als t goed is niet veel dus vervang deze morgen even. nu nog even de juiste vinden in die berg met relais...
 
Even posen, heb weer wat modificaties aan de Duc 620 doorgevoerd.

Een LED lamp met naar mijn mening zeer fraaie looks

full

full

full

full

full


Gigantische bak met licht komt er van af, was vrijwel plug en play.
Lamp is wel van 17.5 Inch naar een 17 Inch vervangen.
 
Oliepeil was zeker een uur er na nog niet goed. en vanmorgen nogsteeds onder minimum. net een liter olie bij gedaan en staat nu pas op minimum :')
de relais ga ik eens naar kijken!

thx voor t meedenken!

Klein vraagje: hoe peil jij de olie, schuin staand op de jiffy of rechtop (evt dmv een bok)?
In het eerste geval zit er nu een liter olie teveel in je blok...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan