De Yamaha T-Max 500 !!

net Tmax 530 Akrapovič gekocht van 2016,
heeft iemand ervaring met een setje Pirelli Diablo Rosso?

alvast bedankt,
 
Ik heb vorige week laten een set Diablo Rosso laten leggen.
Voelde mij direct veel meer op mijn gemak als ik rijd.
(er was ook een balansprobleem met mijn voorwiel dat nu opgelost is)

Ook in regenweer (vanochtend) lijk ik meer grip te hebben dan met mijn vorige banden.

Die vorige banden waren 2 verschillende, achteraan lag er een gewone pirelli scooter, vooraan weet ik niet meer, was wel een 15" ipv de voorgeschreven 14".

Ik heb de Rosso besteld naar aanleiding van volgend artikel :
https://www.testmotor.nl/tm2017/test-pirelli-angel-scooter-diablo-rosso-scooter-motorscooterbanden
 
Die snap ik niet.

Wel, volgens de handleiding moet er vooraan een 120/70 R14 M/C 55 H band geplaatst worden.
Vorige jaar na mijn 4-daagse reis in Frankrijk waar ik mijn achterband heb moeten laten vervangen wegens helemaal versleten heb ik mijn voorband bij terugkomst laten vervangen in de garage waar ik steeds ga voor het onderhoud. (Motos Maes in Menen)
Nu had ik Pirelli Diablo Rosso besteld, en heb deze vorige week laten monteren bij een bandencentrale.
Bij het demonteren van het voorwiel vroeg men mij of de bestelde maten van de voorband wel correct waren, vermits er een R15 band op mijn TMAX lag. Ook was er geen balancerend lood aanwezig op mijn voorband (waardoor ik veel trillingen in mijn stuur had).
Nu met een R14 (zoals voorgeschreven) voelt het rijden veel beter aan.
 
Dat vind ik dan knap en je hebt een engeltje op je schouder gehad dat je band niet van je velg is gelopen.

Een klein breedte of hoogte verschil kan nog, verkeerde draairichting bij monteren is stom maar gebeurd wel eens, maar dit? Als dit echt het verhaal is, zou ik snel een andere zaak opzoeken.
 
Hey,
bedankt voor de info ivm de Pirelli bandjes, weet iemand of het K&N luchtfilter-vervangelement YA-5008 het juiste type is voor de 530 ?
Blijkbaar is dit voor de 500 en de 530 nog steeds hetzelfde...
nogmaals bedankt.
 
Iemand tips om een tomtom rider 450 te monteren op de tmax.

Groeten
Theemaks
 
Hey Theemaks,
Je kan op Tmax Benelux deze vraag is stellen aan Stef hij heeft op zijn 500 ook een houder in elkaar geknutseld en het ziet er nog goed uit ook ...vraag hem om eventueel enkele foto's te posten dan heb je meteen een idee .
Grtn
 
Laatst bewerkt:
Mooie alu. beugel buigen en monteren aan de kap boven tellers.
Is even werk maar zit dan ook perfect.
Kuipruit demonteren, kap losen zodat je bij de luchtfilter kan, dan spanning opzoeken en draad naar de navi toe brengen.
Heb daar eerst met de garmin zumo 550 gereden en nu overgestapt op de nieuwere 350.
Zit perfect in het zicht, niet voor de tellers enz.
Toen ik de scooter kocht jaren geleden zat de steun op de stuurkap, elke keer naar beneden kijken is niet prettig tijdens het rijden. Is zelfs gevaarlijk vind ik.
Ben nu op vakantie, zal van de week fotos posten.
 
Mooie alu. beugel buigen en monteren aan de kap boven tellers.
Is even werk maar zit dan ook perfect.
Kuipruit demonteren, kap losen zodat je bij de luchtfilter kan, dan spanning opzoeken en draad naar de navi toe brengen.
Heb daar eerst met de garmin zumo 550 gereden en nu overgestapt op de nieuwere 350.
Zit perfect in het zicht, niet voor de tellers enz.
Toen ik de scooter kocht jaren geleden zat de steun op de stuurkap, elke keer naar beneden kijken is niet prettig tijdens het rijden. Is zelfs gevaarlijk vind ik.
Ben nu op vakantie, zal van de week fotos posten.

Bedank Fred voor je reactie, fijne vakantie nog. Dacht hier gisteren zelf ook over, telkens naar beneden kijken is ff niet fijn en de plek die jij zegt had ik ook aan gedacht.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Ook iemand bekend hier met het probleem/fenomeen dat na de montage van een nieuwe benzine pomp de T max na een tijdje rijden niet wil starten en na tijdje afkoelen( half uurtje) wel weer normaal start!
 
Oeps !!
Één lamp kapot. Iemand truc om hem te vervangen ?

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Hier de fotos, moest een dashboardlampje vervangen.
Kwam dus mooi uit.
full
 
Nog even een dashboardlampje vervangen, geen wonder dat het bij de dealer knap aan de prijs is.
Halve huip ligt uit elkaar.
Succes met het fabriceren van de beugel.
full
 
Fred.
Duidelijke fotoos.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Geweldig theemaks!

Dat zijn nog s prijzen he?

Ik ben bij die remhendels altijd bang dat t niet past.
Heb je die handremlevers gezien bij wish of alie?
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag kleine lampje in de hoek vd koplamp gemaakt. 😔😔
Windscherm er af voorkant verder los gemaakt, wat zekeringkastjes en snoertjes aan de kant en met gelukkig mijn smalle handen kon ik net bij dit hoek lampje van boven af dus.
De rubberen fitting waar het kleine lampje in zit kun je er gewoon uittrekken, wel voorzichtig dat het lampje er ondertussen niet uit valt in je koplampglas.
Lampje was niet kapot maar lampje maakte slecht contact.
Gelijk het orginele windscherm er af gelaten en mijn tweedehandse dark smoke windscherm gemonteerd.

Groeten
Theemaks
 
Klopt blijft toch risico. Ik wacht nog op benzine pomp en leren handschoenen, ben benieuwd

Ja nee, komt omdat van mijn scoot er geen specifieke hendels te krijgen zijn.
Heb zelf geen idee of zoiets past.
Koop je ze echter voor n tmax 500 met jaartal, zou ik niet zo ongerust zijn.

Een benzine pomp?
Serieus?
 
Zo vandaag kleine lampje in de hoek vd koplamp gemaakt. 😔😔
Windscherm er af voorkant verder los gemaakt, wat zekeringkastjes en snoertjes aan de kant en met gelukkig mijn smalle handen kon ik net bij dit hoek lampje van boven af dus.
De rubberen fitting waar het kleine lampje in zit kun je er gewoon uittrekken, wel voorzichtig dat het lampje er ondertussen niet uit valt in je koplampglas.
Lampje was niet kapot maar lampje maakte slecht contact.
Gelijk het orginele windscherm er af gelaten en mijn tweedehandse dark smoke windscherm gemonteerd.

Groeten
Theemaks

Goed bezig :t
 
Vandaag ritje gemaakt op autobaan waar ik bijna niet kom.
Ik moest een navi ophalen van marktplaats.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan