S1000RR Deel 7

hier ook maar melden aangezien in binnenkort mijn S1000RR mag ophalen uit 2013.

Na 5 weken K1300R gereden te hebben, beviel deze toch niet. Daarvoor meerdere motoren gehad, waaronder een CBR1000RR en een ZZR1400 vandaar dat ik weer naar een racer wilde.

zitten een aantal accessoires op:

Donker kuip ruitje
Duo cover
korte kentekenplaat houder
LED knipperlichten (worden nog geïnstalleerd)
Wunderlich Koppel/rem setje
Carbon delen hier en daar
Velgen striping
HP voorrem protector
alarm/handvat verwarming
HP schakelassistent
Alaram
en de standaard opties als DTC / ABS etc.


enige wat ik nog wil is een andere demper, zonder het vervangen van de Katalysator want hoef geen bergen met herrie. Dacht zelf aan de Arrow demper, iemand die hier ervaring mee heeft?? Of alternatief de termignono, scorpion of remus.
 
Ohja een plaatje natuurlijk...

ucdfe6vgri9zw.jpg
 
Volgens mij niet want de eigenaar was een bekende bij van Harten BMW, maar misschien ook wel.

Lekker 2 jaartjes premium select garantie, krijg er ook nog een nieuw setje duopassagiers bij. (Stepjes + zitje)

En grote beurt



Welke onderkuip is dat eigenlijk? ziet er wel mooi uit als die voor de collector valt.
 
Laatst bewerkt:
Die onderkuip is van Ilmberger Ik wilde een langere onderkuip omdat de collectorbox dan mooi wegvalt. Die wil in de loop van de tijd behoorlijk bruin cq vies worden en is zo mooi uit het zicht. Bestel wel de juiste want ze hebben hem ook voor een vol systeem en die past niet in combinatie met de collectorbox.

full
 
Vrijdag heb ik mijn motor mogen ophalen aan het einde van de middag!! *O*


gisteren er direct het circuit mee op gegaan, dit was de eerste keer dat ik circuit ging rijden en al helemaal spannend aangezien het mijn eerste dag op de S1000RR was. (sessie was al gepland voordat ik de S1000RR kocht)

maar... wat een fantastische motor :}

1ste sessie starte ik in groep 1B, maar de marshall vond dat ik wel hoger kon en ikzelf ook dus ben toen lekker in groep 2C gaan rijden. :] super gaaf.


Vandaag mijn nieuwe demper erop gezet evenals de onderkuip voor de collector.

voor:

e5vwikx1pcv7o.jpg


na:

sjipqwo75rafb.jpg




zag overigens dat de hendels aan mijn stuur van HP bmw zelf zijn ipv wunderlich :9
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag heb ik mijn motor mogen ophalen aan het einde van de middag!! *O*


gisteren er direct het circuit mee op gegaan, dit was de eerste keer dat ik circuit ging rijden en al helemaal spannend aangezien het mijn eerste dag op de S1000RR was. (sessie was al gepland voordat ik de S1000RR kocht)

maar... wat een fantastische motor :}

1ste sessie starte ik in groep 1B, maar de marshall vond dat ik wel hoger kon en ikzelf ook dus ben toen lekker in groep 2C gaan rijden. :] super gaaf.


Vandaag mijn nieuwe demper erop gezet evenals de onderkuip voor de collector.

voor:

[afbeelding]

na:

[afbeelding]



zag overigens dat de hendels aan mijn stuur van HP bmw zelf zijn ipv wunderlich :9

Gaaf ding Ilmar 8-)
 
hoe zie je het verschil tussen een 2011 en 2013 model bmw op een racer? Waaraan kan je hem onderscheiden als er racekuipen op zitten.
 
Dashboard lcd van de eerste modellen is gesplitst met een strookje plastic. Latere modellen is dit één breed lcd paneel.
 
Laatst bewerkt:
guys ik heb een 2013 s1000rr trackbike gekocht. Hij ziet er super goed uit en loopt mooi. Heb hem al wat getest en hij rijdt tot nu toe heerlijk, kan niet wachten hem op een circuit los te laten. Echter ben ik er nu achter dat de km-stand knippert. De verkopende partij zegt dat dit komt omdat de ECU-geflashed is en beweert de teller niet te hebben teruggedraaid, kan dit kloppen? Zijn er manieren om te kijken of de km-stand klopt, zo ja welke? Zijn er manieren om het knipperen weg te halen zonder de complete ecu opnieuw te flashen?
 
dash gaat knipperen als hij niet dezelfde km-stand heeft als dat de ecu doorgeeft.
bij vervangen van dash gaat hij zowiezo knipperen.
bij flashen weet ik eigenlijk niet. bij mij knipperde hij al ;)
schijnt dat de dealer m kan resetten, maar zal wat knaken kosten (en een hoop gedoe om te "bewijzen" welke km stand nou de juiste is)
 
dash gaat knipperen als hij niet dezelfde km-stand heeft als dat de ecu doorgeeft.
bij vervangen van dash gaat hij zowiezo knipperen.
bij flashen weet ik eigenlijk niet. bij mij knipperde hij al ;)
schijnt dat de dealer m kan resetten, maar zal wat knaken kosten (en een hoop gedoe om te "bewijzen" welke km stand nou de juiste is)

Thanks, ik zal morgen eens nabellen bij bmw, maar wss laat ik het zo. Las online dat het ook kan gebeuren bij een update van je software dus ik acht zijn verklaring plausibel.

Vraagje: zit er verschil tussen de verschillende velgen, trc/abs-schijven en remschijven van de s1000rr? of gaat dat sws passen?
 
mocht je iets te weten komen, laat ff weten.
ik heb nog niet geinformeerd maar ben wel benieuwd wat het zou kosten.

velgen van de HP4 zijn zowiezo anders.
anders bussen, andere tandwieldrager, etc.

ik meen dat verder alle velgen wel uitwisselbaar zijn.
er zit wel wat tolerantie op de rubbers in het wiel.
bij mij had de nieuwere velgset meer speling op de tandwieldrager.
setje nieuwe rubbers deed wonderen.
 
mocht je iets te weten komen, laat ff weten.
ik heb nog niet geinformeerd maar ben wel benieuwd wat het zou kosten.

velgen van de HP4 zijn zowiezo anders.
anders bussen, andere tandwieldrager, etc.

ik meen dat verder alle velgen wel uitwisselbaar zijn.
er zit wel wat tolerantie op de rubbers in het wiel.
bij mij had de nieuwere velgset meer speling op de tandwieldrager.
setje nieuwe rubbers deed wonderen.

Allereerste serie S1000RR heeft een andere wielbus rechts geloof ik. In de ETK staat per welk bouwjaar je wat moet monteren. Ram je dat wiel er zo in, dan gaat je remschijf vreten in de drager.

HP4 wielen zijn ook te monteren maar afgezien van de tandwieldrager moet je aan de achterkant ook het eea aan afstandsbussen wisselen.
 
Allereerste serie S1000RR heeft een andere wielbus rechts geloof ik. In de ETK staat per welk bouwjaar je wat moet monteren. Ram je dat wiel er zo in, dan gaat je remschijf vreten in de drager.

HP4 wielen zijn ook te monteren maar afgezien van de tandwieldrager moet je aan de achterkant ook het eea aan afstandsbussen wisselen.

Goran had van een zeker persoon vernomen dat het gewoon zo zou passen toch? O-)
 
mocht je iets te weten komen, laat ff weten.
ik heb nog niet geinformeerd maar ben wel benieuwd wat het zou kosten.

velgen van de HP4 zijn zowiezo anders.
anders bussen, andere tandwieldrager, etc.

ik meen dat verder alle velgen wel uitwisselbaar zijn.
er zit wel wat tolerantie op de rubbers in het wiel.
bij mij had de nieuwere velgset meer speling op de tandwieldrager.
setje nieuwe rubbers deed wonderen.

Het uitlezen kost 25 euro bij motoport, maar ze konden niet garanderen dat ze dan de originele km stand te weten konden komen noch dat ze de goeie er in kunnen zetten. Ik vraag me dan altijd af hoe moeilijke zoiets kan zijn, maargoed...
 
Terug
Bovenaan Onderaan