Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
staat geen afmeting bij.

Ga er vanuit dat het dezelfde als deze zijn. 3D, 29,4mm x 59,2mm.
Gekocht bij de plaatselijke motordealer.

full
 
Ik weet niet hoe erg jouwe er aantoe is? Heb je een fototje?

Geen foto bij de hand helaas, maar er zit echt wel een flinke knik / draai in, dus zeg maar dat ik hem om een reden vervang....(Ik ben eigenlijk verbaasd dat er uberhaubt nog benzine door komt :o )
 
Laatst bewerkt:
Welke manier van montage van de hoge druk benzineleiding houden jullie aan?
Zonder aanpassing in montage lijkt schade aan de leiding zowat onmogelijk. :X
 
dus ook eindelijk koffers gevonden? netjes

weet iemand trouwens waar ik zulke rode aprilia stickers naamplaatjes kan bestellen die op de koffer staan??

anders ga ik denk ik een paar geinige stickers erop plakken.

Yep, kwamen hier een paar pagina's terug voorbij.
Ik heb vandaag de steuntjes op de duostepjes geschroefd, en de koffers erop geklikt. Zitten keurig vast, maar hoe komen ze weer los??? Er zitten boven de mechanismen wel beweegbare beugeltjes, maar daarmee krijg ik niks los...
 
Ik heb vandaag de steuntjes op de duostepjes geschroefd, en de koffers erop geklikt. Zitten keurig vast, maar hoe komen ze weer los??? Er zitten boven de mechanismen wel beweegbare beugeltjes, maar daarmee krijg ik niks los...

De sleutel van de koffer indrukken en de andere kant op draaien, dan wordt het mechanisme vrij gegeven van de sluiting aan de koffersteun waar hij in valt. Koffer iets naar achteren bewegen uit de houder die aan de passagier voetsteun vast zit en vervolgens helemaal er af tillen.

Dat beugelte op de koffer is een soort extra sluiting maar geen vergrendeling of vrijgave vergrendeling. Als de koffer er af moet, doe je die weer omhoog.
 
Ik heb vandaag de steuntjes op de duostepjes geschroefd, en de koffers erop geklikt. Zitten keurig vast, maar hoe komen ze weer los??? Er zitten boven de mechanismen wel beweegbare beugeltjes, maar daarmee krijg ik niks los...

De sleutel van de koffer indrukken en de andere kant op draaien, dan wordt het mechanisme vrij gegeven van de sluiting aan de koffersteun waar hij in valt. Koffer iets naar achteren bewegen uit de houder die aan de passagier voetsteun vast zit en vervolgens helemaal er af tillen.

Dat beugelte op de koffer is een soort extra sluiting maar geen vergrendeling of vrijgave vergrendeling. Als de koffer er af moet, doe je die weer omhoog.

Dank je wel! Ik heb me een breuk gezocht 😅
 
De lijmlaag op de kofferstickers wil nog wel eens loslaten door regen en vuil. Denk dat je de plak laag er af moet halen met wasbenzine en dan met wat beglazingskit er in lijmen. Heb ze zelf met JP Weld er in gelijmd. Te koop bij een Kwantum of Gamma voor circa 12-14 Euro. Twee componentenlijm met erg goede eigenschappen. Mijn vervangingssticker was met twee weken weer verloren en toen deze optie genomen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn rubber knielapjes op de kuip liggen er al jaren naast. Ik heb ze proberen vast te lijmen met o.a siliconen en orginele lijmlaag maar het plastic achtige rubber hecht erg slecht. Het laat snel weer los.

Iemand ervaring met een lijm welke goed werkt ? Enne hiervoor wil ik geen jb Wels gebruiken.als het dan fout gaat is je kuip of laklaag lelijk.
 
Vandaag de benzineleiding vervangen. bij pirtek voor een goede 40 euro een nieuwe leiding laten maken. Ik heb gevraagd het uiteinde aan de tandzijde er 90 graden gedraaid op te zetten ten opzichte van hoe die zat. Nu past die mooi zonder knik of draai.
Seba$, ik heb de oude nu dus beschikbaar, ben je nog geïnteresseerd ?
 
Gisteren mn motor net weer dicht geschroefd na een 99000km beurt.
De slang leek in ergere toestand dan dat hij eigenlijk was, alleen de kunststof buitenmantel bleek slecht.

Denk dat ik ook langs pirtek rijd bij t volgende beurtje, durf er nu iig as week wel mee naar italie
 
Gespot rond kwart voor vier op de A9 thv Amstelveen: een blauwe Futura in de richting van Utrecht. (rode Futura in tegenovergestelde richting, double bubble / Xenon)
 
Hallo Futuristen,
Ook ik heb plannen om de 05 map te installeren ik heb een kabel maar zie dat die 6 polig is.Ik was in de veronderstelling dat re-mapping via de diagnose stekker moest gebeuren maar die is toch 2 of 4 polig?
Dus wellicht domme vraag waar zit de stekker/contrastekker om de interface kabel aan te sluiten?
Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groetjes,
Futuristic
 
Hallo heren en dames natuurlijk ook
ik heb denk ik een serieus probleem, ik ben namelijk mijn rechter achter knipperlicht glaasje kwijt zeer waarschijnlijk gestolen maar om aan een nieuwe te komen is nogal een probleem.
wie o wie van de fururisten zou mij kunnen helpen om dit op te lossen.

m.v.gr

Luitzen
 
Laatst bewerkt:
past een 530 kettingset ook op een futura?
standaard hebben ze 525 namelijk.

530 lijkt me wat sterker voor een twin.

en wat is voordeel en nadeel van 1 tandje minder voor of 1 meer achter??
 
Hallo futeristic,

Voor het reflashen gebruik je de witte 6 polige obd stekker, deze ligt naast de 2 losse draadjes waarmee je service mode activeert ( recht naast accu tegen tank).

Je gebruikt een speciale kabel hiervoor met aan 1 kant USB en de andere een vag kkl connector .aan de vag kkl connector heb ik zelf weer 4 draadjes gesoldeerd naar een witte 6 polige contra stekker.

Kijk eens op de tune ECU website. De stekkers zijn ook op eBay te koop ( heb ik gelezen). Zorg ervoor dat je de stekker goed aard en de kabel eventueel extra afgeschermd.
 
Hallo futeristic,

Voor het reflashen gebruik je de witte 6 polige obd stekker, deze ligt naast de 2 losse draadjes waarmee je service mode activeert ( recht naast accu tegen tank).

Je gebruikt een speciale kabel hiervoor met aan 1 kant USB en de andere een vag kkl connector .aan de vag kkl connector heb ik zelf weer 4 draadjes gesoldeerd naar een witte 6 polige contra stekker.

Kijk eens op de tune ECU website. De stekkers zijn ook op eBay te koop ( heb ik gelezen). Zorg ervoor dat je de stekker goed aard en de kabel eventueel extra afgeschermd.

Bedankt rider,
Heb de 6 polige stekker gevonden. Ik heb een kabel van Lonelec; dus compleet. Maar het is een beetje verwarrend; op de tune ecu site staat dat je wifi uit dient te zetten om te voorkomen dat er automatisch drivers worden gedownload terwijl Lonelec zegt dat je hun drivers dient te gebruiken! Ik ben geen computer wizzkid dus welk advies dien ik nu op te volgen?
Alvast bedankt!
Grtzz,
Futuristic
 
Futuristic

Ik heb de instructies gevolgt van tune ECU, dus handmatig drivers installeren.
Dat werkte bij mij goed.gewoon de manual volgen dus.

Ik heb overigens wel de oude window versie en niet de nieuwere android. Android heeft tevens voordeel van datalogger functie.

Succes
 
Hallo heren en dames natuurlijk ook
ik heb denk ik een serieus probleem, ik ben namelijk mijn rechter achter knipperlicht glaasje kwijt zeer waarschijnlijk gestolen maar om aan een nieuwe te komen is nogal een probleem.
wie o wie van de fururisten zou mij kunnen helpen om dit op te lossen.

m.v.gr

Luitzen

Ik zal van het weekend even kijken op zolder
 
50 pk minder op achterwiel maar toch aanzienlijk meer achterband slijtage met de futura :)

normaal kon ik het gemiddeld 8000 tot hooguit 9000km uithouden, nu is de achterste al na 5500km op
wel inclusief een circuit dagje lelystad, maar die heb ik op de blackbird ook gedaan met zelfde dunlop roadsmart 3 banden.

moet nog wel wennen aan het vaker schakelen in lage toeren, maar de aprilia stuurt lichter en sportiever dan de blackbird, de zit is ook ietsje pietsje comfortabeler voor mijn polsen.

en ik was verwend met de dual brake op de honda, ik heb met de aprilia al verscheidene achterwiel slippers gehad met remmen, dus ik rem nu ook niet meer achter.

op een blackbird voel je niet dat je snel gaat, ook al rijd je 200+ en is ook veel sneller dan de aprilia,ook lager in de toeren, maar de schop krijg je pas vanaf 6000rpm, en dar rijd je eigenlijk al invorderings snelheid.

met de aprilia voel je dat allemaal wel, er gebeurd gewoon wat onder je kont, en met normale ritjes voel je die schop regelmatig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan