Ducati Multistrada 1200 Topic

Heb een navi beugel besteld: http://www.ebay.nl/itm/DUCATI-MULTI...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

[afbeelding]

Is denk ik de beste plek om m te plaatsen:

[afbeelding]

Heb m nu op een rammount op de linker stuurhelft. Maar da's niet echt handig.

Ben benieuwd...
Zit bij mij nu ook links net als bij al mijn andere motoren.
Gaat prima vindt ik maar ik overweeg ook om een navihouder te nemen die recht voor me zit.
Ik dacht dat E-riko deze had besteld maar zie nu dat jij het bent.
Wil jij als deze gemonteerd is icm je TT even melden of het trilt of niet ?
 
Laatst bewerkt:
E-riko..mooie gadgets gekocht.

Arnhem..dan zat je ongeveer 25 km bij mij vandaan.
Vlgde keer ffe melden misschien dan kunnen we iets afspreken indien je dat leuk vindt.
Nu zaten we in de Eifel dus had sowieso niet gekund dan.
Eifel met de auto overigens..Tennisarm icm met rugpijn dus ffe geen motorrijden.


Navigatiehouder is van Engimoto.
Schijnt wel okee te zijn wat ik lees bij de feesboekgroep.
Beetje trillen dacht ik maar ik hoor graag jouw ervaring binnenkort.
Wil eigenlijk de Ducati houder maar nog steeds niet leverbaar dus dan wordt het misschien toch de Engimoto.

gr driver


hehe komt in orde :t
Waarschijnlijk ergens deze maand moet ik in Kamerik zijn, zo'n 80km ongeveer ten zuiden van Amsterdam.
Laat je wel oets weten.

Heb je fb? anders stuur me een pm met je gegevens.

Over de gps houder.
Mijn Navihalter lijkt sterk op de intussen officiele Ducati gps houder.
Ik denk dat Ducati deze heeft overgenomen...ik weet dat de Duitse bedenker een ongeluk had en een tijd lang niet meer verkocht.

Hoe dan ook, je GPS zal trillen.
Ik zal proberen een video te posten, probleem is dat ik die moet gaan bewerken vanwege mijn hoge snelheden lol...
Maar de gps trilt dus, hoewel ik dit persoonlijk niet storend vind, je kan nog perfect je gps gegevens aflezen..
 
hehe komt in orde :t
Waarschijnlijk ergens deze maand moet ik in Kamerik zijn, zo'n 80km ongeveer ten zuiden van Amsterdam.
Laat je wel oets weten.

Heb je fb? anders stuur me een pm met je gegevens.

Over de gps houder.
Mijn Navihalter lijkt sterk op de intussen officiele Ducati gps houder.
Ik denk dat Ducati deze heeft overgenomen...ik weet dat de Duitse bedenker een ongeluk had en een tijd lang niet meer verkocht.

Hoe dan ook, je GPS zal trillen.
Ik zal proberen een video te posten, probleem is dat ik die moet gaan bewerken vanwege mijn hoge snelheden lol...
Maar de gps trilt dus, hoewel ik dit persoonlijk niet storend vind, je kan nog perfect je gps gegevens aflezen..
Kamerik..okee.
fb..yep..bij dfe multistrada groep ben ik Arie met de Enduro 1200.
Ik stuur je wel een pm.

gps : trillen..dat houdt me eigenlijk nog tegen er 1 te kopen.
De TomTom houder op het stuur trilt dus niet en zit prima verder.
Maar ik hen de Barkbusters gekocht dus misschien past de TT houder dan niet meer.
Ga ik binnenkort even zien tijdens het monteren.
 
Zondag besteld. Gisteren op de post gegaan in Venetie Italie, vanmiddag bezorgd!

20170711_181223.jpg


20170711_184005.jpg


20170711_184133.jpg


Heb er nog niet mee gereden, dus of en hoeveel het trilt heb ik nog niet geprobeerd.
 
Ga ffe rijden dan :+
Ik heb #$%^%^een tennisarm dus weet niet of het slim is om te gaan rijden nu ?
Afgelopen Donderdag al min of meer noodgedwongen 4 dagen met de Fiat Panda de Eifel/Belgie in geweest.
 
Laatst bewerkt:
pffff, mijn dealer heeft voor mij een Puig touring scherm besteld op een NL website
https://www.mdi-online.nl/vervangingsruit-touring-met-opzet…
Ik wacht ondertss meer dan een maand en ik ben het beu en ik ga binnenkort rondtouren, dus ik had dat scherm al moeten hebben.


ik heb vandaag een mail gestuurd én antwoord ontvangen van MDI Online...wat blijkt, zij beweren dat de bestelling van mijn dealer pas recent is binnengekomen.
Gelukkig hadden ze vandaag een grote levering, met oa mijn scherm, dus deze zou morgen of vrijdag toekomen bij Hautekiet...diezelfde probleem dealer van mij.
Dit is weer de zoveelste miskleun van hen.

De reden dat ik bij hen bestelde was dat zij de enige dealers in de buurt zijn die Puigs wilden bestellen.
Nooit meer.
 
pffff, mijn dealer heeft voor mij een Puig touring scherm besteld op een NL website
https://www.mdi-online.nl/vervangingsruit-touring-met-opzet…
Ik wacht ondertss meer dan een maand en ik ben het beu en ik ga binnenkort rondtouren, dus ik had dat scherm al moeten hebben.


ik heb vandaag een mail gestuurd én antwoord ontvangen van MDI Online...wat blijkt, zij beweren dat de bestelling van mijn dealer pas recent is binnengekomen.
Gelukkig hadden ze vandaag een grote levering, met oa mijn scherm, dus deze zou morgen of vrijdag toekomen bij Hautekiet...diezelfde probleem dealer van mij.
Dit is weer de zoveelste miskleun van hen.

De reden dat ik bij hen bestelde was dat zij de enige dealers in de buurt zijn die Puigs wilden bestellen.
Nooit meer.

Ik wil niet zeggen "told you so", maarehhh...
;)
 
Hier dan een filmpje met de TomTom op de navihouder. Er komt van alles voorbij, bebouwde kom, klinkerweg, provinciale weg, achteraf weggetje.

https://youtu.be/jGU29kY-NYg

Conclusie: ja het trilt op klinkers en drempels. Ja, je kan hem nog prima aflezen.

HJ
 
Tkan nie op!!! (mbt mijn langverwachte Puig toiring scherm)
Donderdag de tracking ontvangen, zou vrijdag of zaterdag bij hen geleverd worden.

Ik zie op de tracking dat het onderweg is sinds deze morgen en vandaag geleverd moet worden...twas 16u30 nog steeds onderweg, ze sluiten om 18u, kzeg ik stuur een mailtje of het dan voor maandag wordt?

Automatische mail terug:
Wij zijn gesloten vanaf 15 juli om 15u.
Dinsdag 25 juli zijn wij terug open.

Hij heeft mij daar NIETS van vermeld, wss daarom ook dat die tracking geen updates meer toont.

Wa voor nen service is da nu?
Als ge denkt dat het niet slechter kan, dan moete da ook nog eens slikken.

Kan nu dus nog langer dan een week fluiten achter mijn touring scherm
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg ik: volgende keer direct online bij de webwinkel bestellen. De middenstander heeft daar niets aan toe te voegen, behalve vertraging...
 
Ok, ik wil op lange reizen soms naar muziek luisteren,mijn vraag:
kan ik gelijk welke stand alone muziekspeler gebruiken die bluetooth heeft?

Of moet deze specifieke specificaties hebben of speciale software om te kunnen koppelen aan het bluetooth systeem van de moto?

Nee, ik wil mijn smartphone niet gebruiken hiervoor.

Bedankt.
 
Ik speel mijn muziek of via mijn Garmin gekoppeld met Bluetooth aan een Cardo scala. Of ik doe dit via mijn telefoon met Spotify. Beide werkt prima.

Gister led verlichting geplaatst in de PP.
Vandaag krijg ik als het goed is een 14tands tandwiel.
De eerste modificaties zijn weer begonnen :z
 
Daar zou ik ff door de dealer naar laten kijken. Tenzij je een instructiefilmpje op youtube vind. Die koffersluitmechanismen (3x woordwaarde!) zitten meestal nogal ingenieus in elkaar. Om het uit elkaar te halen is al een aardige toer, om het dan ook weer werkend in elkaar te krijgen ...

Ik gebruik ook gewoon m'n smartphone i.c.m. een bluetooth headset voor de muziek. Eventueel in de tanktas aan de usb-lader.

Waarschijnlijk moet een te koppelen apparaat bluetooth versie 2.x of hoger ondersteunen.
 
Laatst bewerkt:
idd, ik twijfel of ik er uperhaupt aan ga beginnen :)

Moest ik mijn Tomtom wegdoen zou ik idd een goeie set up hebben.
Smartphone als gps is even goed zoniet beter en gratis (Google Maps, Waze)
En ik kan er muziek mee spelen en bedienen op het Ducati systeem.

Ware het niet dat mijn stroomkabel al is gemaakt voor de gps houder.
Tenzij er gelijkaardige USB cradles bestaan voor mijn specifieke smartphone...dan verkoop ik men Tomtom.

PS volgens de sotware info, heb ik Bluetooth 4.0 op mijn Multi :)
 
Ik vind het wel leuk hoor die gadgets. Maar gebruik het niet zo vaak, en dan is het iedere keer weer ff klooien om het aan de praat te krijgen.

Maar het lukt wel: muziek (bellen doe ik onderweg eigenlijk niet) via de smartphone, te bedienen vanaf het stuur, de tomtom ook gekoppeld aan de smartphone voor up-to-date verkeersinfo (bijzonder accuraat) en dan ook nog de headset gekoppeld... het is een wonder dat het werkt. En dan kan je op je smartphone ook nog de Ducati App je rit laten vastleggen (maar is nogal instabiel).
 
Ahaa! nu ben ik benieuwd hoe je die reeks toestellen allemaal hebt kunnen koppelen.

1. Je kan jouw smartphone dus linken aan de Ducati + aan je Tomtom tegelijkertijd?
2. Je headset is veronderstel ik aan 2 dingen gekoppeld? de Ducati uiteraard + je tomtom?

Ik heb een Sena 10U (ingebouwd systeem voor mijn Neotec) en ik kan met die headseat blijkbaar maar 1 toestel tegelijk koppelen spijtig genoeg.

En een bluetooth systeem van een smartphone laat je toch toe om enkel aan maximum 1 toestel te linken?
 
Ik koppel de headset, smartphone en navi aan de Duc via bluetooth. De smartphone stel ik in als accesspoint zodat de navi via die internetverbinding de verkeersinfo ophaalt (ook flitspalen).

Ik kan dan via de knoppen op het stuur de playlist door skippen, het volume regelen en ook een inkomend telefoongesprek aannemen (maar toen dat ooit eens gebeurde wist ik zo snel niet welke knop ik moest gebruiken om het te accepteren).
 
Laatst bewerkt:
aha, daar begint het, ik kan mijn GPS niet koppelen aan de Ducati.

Tomtom rider 40, hoe komt het dat jou het wel lukt om de navi te koppelen?

overal op het internet lees ik dat dit niet mogelijk is, en op het tomtom forum kwam ik deze link tegen

onderaan zegt men dat zowel de Tomtom als de Ducati 'directors' zijn en dat je 2 directors niet met mekaar kan verbinden.
Connect new Rider 400 to 2015 Ducati Multistrada | TomTom Forum and Community

Maar jou is het gelukt?
 
Heb t net ff gecontroleerd en je hebt gelijk. Het lukt niet om de navi ook aan de duc te koppelen. Ik meen mij te herinneren dat dat wel het geval was, maar wellicht was in combinatie met de Zumo die ook nog korte tijd in gebruik heb gehad.

Nou gebruik ik nooit de gesproken navi aanwijzingen dus is mijn headset alleen aan de duc gekoppeld en niet aan de navi.
 
Laatst bewerkt:
zou idd de verklaring kunnen zijn, die Garmins zijn in tegenstelling tot de tomtoms wel te koppelen, hoewel ik soms ook moeilijkheden lees

Vandaag eens Gent-Amsterdam gedaan :)
IMAG1019_BURST002.jpg

Af en toe regen gehad en de bike stond ook buiten in de regen, maar geen probleem :)

Ik hoop dat ik alleen geen snelheidsboetes heb....
Het valt mij op dat jullie op de snelwegen in Nederland weinig flitsers hebben?
In die 200km heeft mijn Tomtom welgeteld, als ik me nog herinner, voor 1 flitspaal gewaarschuwd.
Twas dan nog eentje net buiten Amsterdam.
Daartussen niets, wel waarschuwingen dat er vroeger mobiele flitsers zaten.
Maar die stonden er op moment van mijn doortocht niet...
Ow en 1 lange trajectcontrole net buiten Amsterdam van meer dan 10km aan 100km/u

Dus 1 flitspaal en a trajectcontrole.
Ik hoop dat mijn Tomtom het correct had..:)

Vraagje over de clip dat de bout van het achterwiel vasthoudt
IMAG1022.jpg


Die zit niet helemaal mooi rond tegen de bout, wel vast, maar er dus niet strak errond.
Potentieel gevaarlijk?
 
Had gister dezelfde constatering met de borg clip. Ik heb het U'tje even wat verbogen. Nu zit het wel strak.
Maar blijkbaar is het standaard :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan