Kawasaki KLE (3)

Ik heb nu een tiger xrx,maar dat is een straatgerichte motor [zon 60% gwicht op het voorwiel] en veel te zwaar en ook veel te mooi.

Een oude kle, en die komende winter naar eigen smaak ombouwen,trekt me steeds meer!
Over 3 weken gaan we,mijn maat en ik,met onze tigers naar de vogezen,erg benieuwd hoe dat bevalt!

2 weken geleden met onze mc naar het sauerland geweest,4 stevige ongevallen in de groep! Waarvan eentje nog steeds in coma in een duits ziekenhuis ligt! Dan ga je toch anders over motorrijden denken.
 
Vogezen gaat zeker niet tegenvallen: hele fijne stuurweggetjes daar en veel motors kijken!
En als je eens iets anders wilt doen dan bochten rijden kan je eens een trialmotortje huren bij de trialschool La Bresse.
 
Wij gaan ook proberen wat offroad te rijden met onze tigers.

Overigens ik heb zon 20 jaar aan motorcross gedaan,en naast de crossert ook altijd een offroad gehad.
 
Ik heb dat ding van mij 4 cm verhoogd en Heidi's eronder gezet. Ik ben niet bang om mijn KLE plat te rijden en dat maakt dat ik door modder en mul zand gewoon het gas erop hou. Gaat prima allemaal. Op de snelweg vind ik het geen fijne motor, maar dat heeft alles te maken met referentiekader. Mijn nieuwe Africa Twin is van een andere planeet als het om snelweg rijden gaat.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoe heb je hem hoger gemaakt? Met kortere dogbones? Enig idee waar ik die kan vinden, ben zelf 1,93 en zou die 4cm hoger goed kunnen gebruiken:)

Thanks!
 
@sjimbo, ik heb nog een setje dogbones liggen, zelf gemaakt van 6mm staal.
Onbehandeld mag je ze voor 25 euro wel hebben, ik kan ook nog aan een setje van Rvs laser gesneden komen maar dat kost 60,- (machine aanzetten voor 2 stukjes rvs is duur)

Als je interesse hebt stuur maar een pb'tje
Ik heb nu de zelfgemaakte set onder mn eigen kle, ben 1m85 en kom nu met mn voeten net vlak op de grond
 
Hallooooo OMA !!!!

Zoo....ze is er weer....:)


korte vraag:

Welke bandenspanning gebruiken jullie voor de KLE ??

En dan "gewoon" voor op de weg met incidenteel van de weg af...
Banden zijn Conti TKC 70.
 
ZO!!! ik ben weer terug. ( 10 jaar later)
heb vroeger een kle 500 gehad en zat vaak op het motor forum. Nu 2017 een stuk of 15 motoren verder ( alles eens proberen) ben ik weer terug bij af :)
Ik ben er 100% van overtuigd dat de kle500 de beste lowbudget adventure bike is die je kan krijgen.
op papier qua specs stelt het niet veel voor. maar de realiteit zegt anders.
Ik heb een transalp gehad. ietsmeer vermogen maar flink zwaarder en daardoor ongeloofelijk saai.
xt600... op de snelweg lange ritten geen doen
super tenere 750 heel groot en snel. maar als je de blubber in gaat is het een kreng. zwaar en lelijk
afrika twin zelfde verhaal.
nx650 dominator.. leuk maar op de snelweg geen doen.
ik rij verder nog een xr600 voor als k echt zin heb in spelen in het zand ( ik woon in drenthe genoeg offroad plezier hier)
mijn kle staat op heidenau k60 scouts en heeft een moderne lazer produro uitlaat. een dikker zadel en veel sponsor stikkers.

ik hou dit topic in de gaten!




IMG_20170624_133905-768x576.jpg
 
Nu, de XT600 op de snelweg heb ik geen ervaring mee.
Wel op onverhard in Kirgizie, een motor gehuurd.
En heel fijn mee kunnen rijden. De meeste wegen daar zijn onverhard, ik kon toch 95% blijven zitten, hoefde maar weinig te staan op de stepjes. En dat was met ruim 20 kg bagage achterop.
En een mooie bergpas, heen en terug. Van Jal-Abad naar Kazarman.
Dat was dus een 1 cyl.
En dat ging machtig mooi.
Mijn ervaring is, en ge moogt me dat tegenspreken:
Vermogen is niet het belangrijkste.
Met de MZ 250 met span, nieuw ongeveer 22 pk, of die van mij nog zoveel paarden heeft...
Ik denk dat ze nog hooguit 15 luie ponies aan boord heeft.
Maar met Heidenau K60 voor, Twinduro achter, en een goedkoop, en smal, Turks bandje onder het zijspan, kan ik daar echt wel rotzooi mee rijden.
Dat span hoeft alleen maar te dragen, en hoe smaller het bandje, hoe minder weerstand!
Het gaat niet om vermogen, het gaat om tractie.
Dus niet om pk's, maar om bandenkeuze.
Doei,
Doudou
 
Wat merk je eigenlijk aan je motor als het vliegwiel stuk is ?

Geratel? Een vriend van mij heeft het gehad, weet niet precies wat hij gemerkt heeft maar die kon van het ene op het andere moment echt niet meer rijden. Ik denk dat je het wel merkt als het zo ver is.
 
Geratel? Een vriend van mij heeft het gehad, weet niet precies wat hij gemerkt heeft maar die kon van het ene op het andere moment echt niet meer rijden. Ik denk dat je het wel merkt als het zo ver is.

Oke dat heb ik dus niet *O* :)
Het probleem is dus dat de koppeling blijft plakken bij de eerste koude start,er zit wel genoeg olie in. Als ik em in de versnelling zet schiet de motor vooruit terwijl ik de koppeling nog in heb ,ontkoppelt dus niet. Eerste keer dat het gebeurde lag ik er bijna vanaf :X
 
(Klickstart hier, ben mijn wachtwoord kwijt)
Als je vertrokken bent kan je dan wel gewoon schakelen?
Koppeling die blijft plakken heb ik nog nooit gehad op mijn KLE.
Anders een keer andere olie erin doen? Of de koppelingsplaten vervangen?

Ik heb de magneten ook kapot gehad, dat resulteerde in een mooie blokkade van mijn achterwiel en een paar maanden sleutelwerk aan het blok!
 
Het orgineel vliegwiel is erg duur (€450)

Er zijn betere en voordeligere alternatieven te koop +/-250.=
waarbij de magneten opgesloten liggen, en niet los kunnen komen
van 't huis.
 
(Klickstart hier, ben mijn wachtwoord kwijt)
Als je vertrokken bent kan je dan wel gewoon schakelen?
Koppeling die blijft plakken heb ik nog nooit gehad op mijn KLE.
Anders een keer andere olie erin doen? Of de koppelingsplaten vervangen?

Ik heb de magneten ook kapot gehad, dat resulteerde in een mooie blokkade van mijn achterwiel en een paar maanden sleutelwerk aan het blok!

Ik heb tijdens het rijden geen problemen met schakelen.
Ga wel een keertje olie + filter vervangen kijken of dat helpt.
Hoeveel olie gaat er eigenlijk in , 3.5 ltr? 10w40 half synthetisch ?
 
Het orgineel vliegwiel is erg duur (€450)

Er zijn betere en voordeligere alternatieven te koop +/-250.=
waarbij de magneten opgesloten liggen, en niet los kunnen komen
van 't huis.

Voor diegenen die op zoek zijn naar een goed vervangend vliegwiel: ik heb voor mijn GPZ indertijd deze gekocht, ik heb ze niet goedkoper kunnen vinden. Komt nog wel btw bij, maar dan nog.
 
Ah, nog voordeliger.

Let wel op, voor de KLE is het vliegwiel tikkeltje anders.

Qua afmeting en de strip voor 't onstekings-tijdstip
 
Dat van die plakkende koppeling had mijn KLE ook en een kennis van mij had het nog erger. Wat zij deed was de KLE in de versnelling starten zodat hij los schrikt. Wel ff je rem ingeknepen houden natuurlijk. Geen idee hoe het te verhelpen was
 
afhankelijk van bouwjaar, en type, en motornummer kan er verschil
zitten in diameter, montage-cone en ontstekings-strip.

Geef je serienr./motornr./type en bouwjaar op..... alvorens je iets besteld
 
Laatst tijdens het rijden begon mijn KLE opeens veel lawaai te maken en te ploffen bij gas dicht. Ik verwachtte al ergens een lek in de uitlaat, maar kon die niet direct vinden. Nu gisteren de boel eens goed nagekeken, bleek de hele flens van de linkerpijp te zijn afgebroken.. Is het verstandig dit nog te proberen te lassen, of kan ik op zoek naar een nieuwe uitlaat?

Mocht ik een nieuwe uitlaat nodig hebben, adviseren jullie mij dan weer een originele(A 720 euro volgens de dealer..) of zijn er goede aftermarkets te koop die niet gelijk de helft van de dagwaarde kosten?
Of nog beter, heeft iemand nog een uitlaat liggen?
 
Als dan zou ik in ieder geval een rvs laser uitlaat halen van €470.
Zelf heb ik de helft gelast een andere helft was bij mij nog dicht veel werk om dat ik vervolgens een afgebroken bout had van de bevestiging maar nou doet hij het weer :)
 
ZO!!! ik ben weer terug. ( 10 jaar later)
heb vroeger een kle 500 gehad en zat vaak op het motor forum. Nu 2017 een stuk of 15 motoren verder ( alles eens proberen) ben ik weer terug bij af :)
Ik ben er 100% van overtuigd dat de kle500 de beste lowbudget adventure bike is die je kan krijgen.
op papier qua specs stelt het niet veel voor. maar de realiteit zegt anders.
Ik heb een transalp gehad. ietsmeer vermogen maar flink zwaarder en daardoor ongeloofelijk saai.
xt600... op de snelweg lange ritten geen doen
super tenere 750 heel groot en snel. maar als je de blubber in gaat is het een kreng. zwaar en lelijk
afrika twin zelfde verhaal.
nx650 dominator.. leuk maar op de snelweg geen doen.
ik rij verder nog een xr600 voor als k echt zin heb in spelen in het zand ( ik woon in drenthe genoeg offroad plezier hier)
mijn kle staat op heidenau k60 scouts en heeft een moderne lazer produro uitlaat. een dikker zadel en veel sponsor stikkers.

ik hou dit topic in de gaten!




[afbeelding]

brute KLE!
heb net dezelfde bevindingen met een kle, rijdt goed voor woonwerk/autosnelweg/offroad
heb al veel fietsen ondertussen gehad maar de kle blijft, had onlangs ritje gedaan met de bmw .. leuk ja dat wel ..leuke bochtjes enz ...lekker mee met de groep .. maar zowiezo komt er een einde aan al die leuke bochtjes en kom je aan ergens in het centrum ..en dan is het weer 50 tuffen tot je weer een paar km bochtjes tegenkomt, zo blijft dat gaan.
Toen zag ik her en der wat leuke onverharde wegjes .. maar dat is niet met de beemer te doen..heb ben ik volgende dag terug gegaan met de kle! was veel leuker en minder stress, gewoon rijden en zien waar je uitkomt, genoeg benzine mee en de kle die oerbetrouwbaar is :]



20170716_132608_zpst2ecxhpo.jpg



20170716_125740_zpshnyvvm5g.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan