VMAXlijst van het MF deel 5

Best v-max rijders.
ik heb interesse gekregen in een v-max de 1e gen dan. nu heb ik daar wel een paar vragen over heb een aantal dingen gelezen op internet betreft betrouwbaarheid. voor big end lagers die kapot gaan olie probleem 2 versnelling .
nu vind ik dit tegen strijdig als deze mooie machines meer dan 25 jaar gebouwd zijn. kunnen jullie mij hier meer over vertellen. een ook over de onderhoud bijvoorbeeld de db ketting bij welke km stand moet deze vervangen worden.
Betrouwbaar zijn ze zeker. Mijn fiets is klokje rond en loopt nog perfect. Zelfs in de bergen met 35° C volle bepakking en meisje mee. Geen probleem. Big ends nog nooit probleem. Mijn min punt is de 25 liter tank voor de langere afstanden. Dis na 160 km tanken. Db ketting nog nooit vervangen. Olie verbruik nihil. Zover ik weet is er 1 jaar probleem met de 2e versnelling geweest. Ik dacht model 1987.
Voor de rest een beest van een motor.
Mijn Vmax is 29 jaar oud en start zonder problemen. Trekt in 3 sec naar de 100. Maar dat doe ik niet bij elk verkeerslicht.
 
Best v-max rijders.
ik heb interesse gekregen in een v-max de 1e gen dan. nu heb ik daar wel een paar vragen over heb een aantal dingen gelezen op internet betreft betrouwbaarheid. voor big end lagers die kapot gaan olie probleem 2 versnelling .
nu vind ik dit tegen strijdig als deze mooie machines meer dan 25 jaar gebouwd zijn. kunnen jullie mij hier meer over vertellen. een ook over de onderhoud bijvoorbeeld de db ketting bij welke km stand moet deze vervangen worden.

V max van na 1999 kopen , ben je van alle problemen af .. :Y
 
Maar even serieus , het zijn wel zuipers hè mannen ...

(kreng van mij T en V boost er op , blijft maar slurpen dat ding -O- ..)
Als je normaal rijdt, gewoon 120 /130 kan ik 160 km rijden tot mijn reserve. Dan heb ik nog 3 liter dus daar rij ik ook nog minstens 30 km op. Maar als je bij elk verkeerslicht zorgt dat het wit van je ogen voor je hol komt draaien, loop hij 1: 8.
Met vrouw achterop naar de Dolomieten gewoon op elke 12 liter 160 km rijden.
Na deze koop ik er toch weer een. Deze heb ik al 17 jaar.
 
Bedankt voor de snelle reacties en ik dacht al dat er niet veel aan de hand zou zijn. Wilden het toch zeker weten. Hoe vind de 2e persoon de motor zitten ? Heb altijd een motor gehad waar mijn vriendin minder lekker op zit zeg maar haha. En ja motor rijden is een hobby dus als hij om de 150 km moet tanken dan doen we dat:p
 
Wat rijden die van jullie zuinig zeg................ :+

Ben blij met m'n 6 liter extra bovenin ;)

Jammer dat ik de grote kunststof tank ipv de kleine metalen onder het adel niet kon behouden ivm de dikke alu achterbrug 8-)
Ik doe ook wel 8000 km met een Dunlop achterband. De V-boost gaat soms perongeluk aan, maar dan moet ik vaker tanken. -O-
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties en ik dacht al dat er niet veel aan de hand zou zijn. Wilden het toch zeker weten. Hoe vind de 2e persoon de motor zitten ? Heb altijd een motor gehad waar mijn vriendin minder lekker op zit zeg maar haha. En ja motor rijden is een hobby dus als hij om de 150 km moet tanken dan doen we dat:p
Mijn vrouw vindt het geweldig achterop. Hoewel ze zelf haar "Ä" heeft. Voor de vakantie heb ik zadeltassen die over het duo zadel hangt. daar binden we dan een kussen op en zit ze lekker hoger en zachter. Dan kan ze over mij heen kijken. Ik ben altijd blij bij ritten van 1200 km dat je om de 160 km ff de benen kunt strekken. Voor de rokende medemensch ook niet erg om te stoppen.
Filmpje van onze vakantie met zadeltassen . Ritje Česká republika. De laatste paar minuten kun je zien hoe dat zit met die tassen duo zadel. De rest kun je doordraaien.
Sloopkogel was er ook bij op de gele Vmax.



ff kijken.
 
Laatst bewerkt:
Da's mooi zuinig met die band inderdaad, kortste dat ik gedaan heb met een achterband is 2500 Km _O-

Da's inclusief burnouts natuurlijk 8-)
Burnout heb ik nog nooit gedaan. :N Vind ik zonde van de band en volgens mij wordt je motorfiets er ook niet beter van. :N Ik durf ook geen wheely. Stom hé? :Y
 
Ik ook wel zoiets.
Zeker met die ouwe 750 .
En maar strepen trekken .
Het liefst zomers in de file toen hadden nog niet zo heel veel mensen airco })
Ik deed dat met de vrachtwagen langs een terrasje in Amsterdam of Utreg. Met je voet op de motorrem en dan gas geven. Dan was het een half uur donker. _O- _O- _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: Bovi
Bedankt voor de snelle reacties en ik dacht al dat er niet veel aan de hand zou zijn. Wilden het toch zeker weten. Hoe vind de 2e persoon de motor zitten ? Heb altijd een motor gehad waar mijn vriendin minder lekker op zit zeg maar haha. En ja motor rijden is een hobby dus als hij om de 150 km moet tanken dan doen we dat:p


Nou` die zitten allemaal goed , groot en klein..
 
Laatst bewerkt:
Met of zonder armsteunen , en de complete rugsteun is zeer snel verwijderbaar ..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan