SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dat rechter plaatje ook, kan dat geen kettingvet zijn?

ja dat denk ik ook, ik spuit hem altijd na 300 km in en ben net terug uit duitsland en heb hem wel ingespoten. Het rare is dat mijn koppelingvloeistof minder is en er een lekspoor uit de dop van de linkerfoto komt.
 
Het lekken van de koppelingscilinder is een heel vaak voorkomend probleem. Zoek het maar op in dit topic, is vrij vaak besproken :)
 
Het lekken van de koppelingscilinder is een heel vaak voorkomend probleem. Zoek het maar op in dit topic, is vrij vaak besproken :)

thanks, heb het effe terug gelezen en is inderdaad een bekend probleem :N
heb de onderdelen even opgezocht, is dit makkelijk zelf te doen ?
 
Waarschijnlijk keerring lek van de koppeling. Weet zo niet meer in welk deel maar de oplossing/oorzaak van dit probleem wordt in dit sv1000 topic wel beschreven met plaatjes en foto,s.
 
geen probleem wordt gewaardeerd :W

Heb de keerring besteld, zal hem volgende week vervangen.

@ werner, hoe bevalt je SV?
 
Laatst bewerkt:
@ werner, hoe bevalt je SV?

Uhm: Verliefd, alhoewel dat weer behoorlijk gay klinkt _O- (no offence)Ja echt een genot om te rijden in ieder geval!! Het was voor mij toch even afwachten of een twee cilinder zou bevallen maar bevalt goed, en dat gebrul blijft mooi om te horen. Heb er twee aftermarket dempers er nog opgezet voor dat beetje extra *D *D En wat een trekkracht.. In elke versnelling geeft het mij een gevoel alsof ik een duw in de rug krijg. Prima gevoel dus.. In de bbk doe ik alles gewoon lekker relax in zijn 2 en 3 en erbuiten kan af en toe even het gas los. Echt flink lostrekken doe ik nog niet, eerst maar eens even aan het beestje wennen, maar plezier heb ik er in ieder geval zeker weten mee!!
 
Bij mij hebben ze hem ook afgesteld op de yoshi box, resultaat dip er rond 100 km p/uur uit
Nu een beetje hokken en stoten tussen de 120 en 130 km p uur met DB killers erin.

Remedie zonder DB killers rijden :Y

Hij heeft mijn afstelling echt verneukt bij geen tot half gas. Is dat bij jou niet?
Ga morgen even terug...
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft mijn afstelling echt verneukt bij geen tot half gas. Is dat bij jou niet?
Ga morgen even terug...

Dat is echt balen. zonder mn db killers geen probleem met half gas. Met db killers er in heb ik dat probleem tussen de 120 en 130 km p uur.

kwam mijn uitdraai nog tegen
full
 
zo vandaag begonnen met de koppelingcylinder.
Eerst de cylinder er maar afgehaalt
full


conclusie helemaal vol met bagger B|
full


Nu eerst maar de boel ontvetten, dat is nog wel een klusje, maar goed beter schoon dan vies.
Zou die bagger nu van de lekkage komen of toch van het smeren van de ketting?. Evengoed maar de keering vervangen kan geen kwaad lijkt mij.Tevens even de kap bij de ketting verwijderd. Kolere wat een bagger ik daar weer tegen kwam. Het schoon maken lijkt mij geen overbodige luxe
full


Zo morgen de keering halen en dan weer de boel dichtzetten.
Greetz
 
Laatst bewerkt:
hoppa alles weer netjes schoon gemaakt en de keeringen vervangen.
Wat wel even een klusje was is het ontluchten van de koppeling. dit koste gewoon 20 min extra.
al met al simpel klusje en bespaart weer.

full
 
full

Ik zou de bevestiging voor mijn navigatie graag verplaatsen van linker stuurhelft naar boven/voor de toerenteller. Niet via bevestiging met een zuignap maar een beugeltje oid. Heeft daar iemand van hier wellicht een goede oplossing voor gevonden?
 
Ik heb m'n gopro mount in het midden van de toerenteller geplakt. Je kunt de toeren dan alleen deels niet zien als de gopro erop zit. Het schud daar wel heen en weer, dus met veel gewicht heb je misschien kans dat hij loslaat.
 
Had voor mijn SV toen deze oplosing en werkte goed. Een rambount in de stuurpen en daarop dat ding zoals op foto. Deze kan je dan naar links of rechts afstellen wat je zelf wilt.
full
 
Vanaf komende woensdag ook in het bezit van een '04 sv1000s!
Kenteken: MZ-BT-51. Toevallig een bekende van iemand? ;)

Foto's volgen nog.

Nu zat ik te overwegen om de schokbreker aan de achterzijde te vervangen met een zx10r. Maar...
1. Ik ben verre van technisch. Moeilijke klus? Iemand duidelijke uitleg? Aandachtspunten?
2. Ik zag dat hij wellicht dan wat hoger komt te staan achter en dus nog meer voorover hangt. Ervaringen? Is er een alternatief?
 
Wellicht beetje of topic:
Ik weet niet wat je ermee wilt bereiken, maar als je betere stuureigenschappen wilt zou ik je aanraden bij de voorvering te beginnen. De std achtervering is al best stug terwijl de voorvering wat slap is!

Dit progressieve setje heb ik laten monteren. Echt een groot verschil.

Als je niet meteen geld aan een progressief setje wilt uitgeven kun je GRATIS beginnen met deze instellingen overnemen. Maakt al een wereld van verschil, vooral bij de terugslag van het remmen vóór insturen.

On topic:
Je wilt (inderdaad) niet dat je voor en achterkant uit balans is. Er bestaan net als voor de voorkant ook achter schokbrekers die op de motor zijn afgesteld. Maar die zijn duurder dan de voorvering en je schiet er bij de SV1000 minder mee op.

Als je er toch aan gaat beginnen zie dan hier op p35 de oplossingen voor problemen die je zou kunnen tegenkomen. Verder lijkt het me (dus niet zeker) dat je er bij het vervangen van je achtervering extra op moet letten dat je de static sag correct kunt krijgen zodat je motor in balans is. Misschien dat andere mensen hier meer over weten :)
 
Laatst bewerkt:
Wellicht beetje of topic:
Ik weet niet wat je ermee wilt bereiken, maar als je betere stuureigenschappen wilt zou ik je aanraden bij de voorvering te beginnen. De std achtervering is al best stug terwijl de voorvering wat slap is!

Dit progressieve setje heb ik laten monteren. Echt een groot verschil.

Als je niet meteen geld aan een progressief setje wilt uitgeven kun je GRATIS beginnen met deze instellingen overnemen. Maakt al een wereld van verschil, vooral bij de terugslag van het remmen vóór insturen.

On topic:
Je wilt (inderdaad) niet dat je voor en achterkant uit balans is. Er bestaan net als voor de voorkant ook achter schokbrekers die op de motor zijn afgesteld. Maar die zijn duurder dan de voorvering en je schiet er bij de SV1000 minder mee op.

Als je er toch aan gaat beginnen zie dan hier op p35 de oplossingen voor problemen die je zou kunnen tegenkomen. Verder lijkt het me (dus niet zeker) dat je er bij het vervangen van je achtervering extra op moet letten dat je de static sag correct kunt krijgen zodat je motor in balans is. Misschien dat andere mensen hier meer over weten :)

Inderdaad is het doel betere stuur-eigenschappen. De voorvork is inderdaad ook nog een projectje alleen gaat dat me iets meer kosten. De zx10r schokbrekers zijn te vinden tussen de 50 en 100,-. Leek me een relatief goedkope en snelle eerste upgrade.

In het verlengde hiervan is een nieuwe hyperpro/wilkes etc. ook te duur. Misschien ooit nog eens...
 
Er zijn wel mensen die de ZX10R shock hebben gemonteerd op SV, met de voetnoot dat hij nog wel afgesteld moest worden. Persoonlijk zou ik het risico niet lopen. Vering komt nauw en afstellen kan veel tijd kosten.

Ik zie dat je op dezelfde site waar ze die progressieve veren verkopen ook alleen een achterveer kunt kopen voor 100 ekkie die past in de originele schokbreker van de SV (rechter dropdown: "selecteer een uitvoering"). Net zo duur als de ZX10r achterschokbreker en je krijgt de instellingen specifiek voor de SV er op een papiertje bij.
 
Laatst bewerkt:
je moet ze wel hebben van het 06/07 model en deze zijn ook alweer meer dan 10 jaar oud. ook heeft de zx10r een andere linksysteem geometrie en is de gewichtsverdeling van een zx10r (4cil) ook anders dan de sv1000 (2 cil). al met al zou de schokbreker een andere veer en onderhoudsbeurt moeten hebben om hem echt op de sv1000 te laten werken. denk dat een gewoon hyperpro of andere veer aanbieder box (progressieve voor en achter veren) veel beter zou zijn voor je motor dan alleen een (oude) schokbreker van een zx10r. is uiteraard ook wat duurder, maar als je echt voor de rijeigenschappen gaat dan zou ik toch daarvoor gaan.

ik ging een stap verder. ik heb een volledig instelbare hyperpro achterschokbreker met een veer voor mijn gewicht en een gsxr voorvork van binnen aangepast is met progressieve veren om voor de motor en mijn gewicht te werken. kost wat, but I call WORTH.
gf7Sf9h.jpg


ook nog een nieuw gilles rem schakelsetje gemonteerd. ja, ik weet dat ik mijn velgen schoon moet maken.
cVjzKMQ.jpg

2qjq2cE.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan