KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

De 8012510089408 kan ook. Is van een Suzuki Alto geloof ik. Kost 27,- bij Brezan.

betreft een 90-95 graden schakelaar.
 
Ja wat is het nou, 90 of 95c ;)

Even ter verduidelijking: Origineel is 105c.
Rally raid en Suzuki LTZ400 switch zijn beide 88c.
 
Voor de liefhebber ik heb hier nog een koplamp kapje liggen van een smc 2014 incl sticker in nette staat.
Ook heb ik nog nieuwe handvatten origineel van ktm liggen voor de smc.
En voorvork beschermers in het zwart.
Iemand ?
 
Niet per definitie.. Olie moet wel op temperatuur komen. De switch controleert de kvs temp, de olie is minder warm.
Voordeel dus dat die instelbare de olietemperatuur kan meten, lijkt me? Ik heb daar een apart metertje voor maar achteraf was dit handiger geweest
 
88c KVS temp is 75-80c olietemperatuur. Bij rijden in <20c buitentemperatuur komt de olie alleen in de stad boven de 65c. Minder dan dat moet je niet willen lijkt me
 
De thermostaat regelt de temperatuur, de radiateur koelt de vloeistof die de motor verlaten heeft omdat deze te warm was.....
Als de radiateur te warme kvs bevat, kan de thermostaat niet regelen......loopt de temperatuur op.

De olie temperatuur loopt een beetje gelijk op met de kvs temp. in de motor.
 
88c KVS temp is 75-80c olietemperatuur. Bij rijden in <20c buitentemperatuur komt de olie alleen in de stad boven de 65c. Minder dan dat moet je niet willen lijkt me
Met een druk op de knop kun je hem zo weer anders instellen hoor. Dus als het kouder is zet je hem gewoon wat hoger zodat hij later gaat draaien.
 
Ja wat is het nou, 90 of 95c ;)

Even ter verduidelijking: Origineel is 105c.
Rally raid en Suzuki LTZ400 switch zijn beide 88c.

tja dat is de rating die hij heeft 90-95c. zal wel werkzame schakeling hebben tussen 90-95c :+

alles beter dan 105 op de radiator, want dat is rijkelijk heet.
 
Heb je die van de brezan er zelf ook op dan?
Bevalt goed?
Die van mij word ook snel Te warm zodra de stoplichten tegenzitten, in stad
 
Die van mij staat ingesteld op 75 Graden. Bij koud weer duurt het even voordat de fan aanslaat (stoplichten enz enz in de stad)
Bij een buiten temperatuur van 35 Graden, start de fan vrijwel direct nadat ik stil ben gaan staan.
Zodra ik weer ga rijden, gaat de fan weer uit (de rijwind neemt de koeling weer over)
Olie temperatuur loopt bijna niet op, nooit.
 
Heb je die van de brezan er zelf ook op dan?
Bevalt goed?
Die van mij word ook snel Te warm zodra de stoplichten tegenzitten, in stad

Moet hem nog ophalen. ik heb gelezen dat men het olieverbruik ook zag afnemen door de temp beter te reguleren. Ik kan dit echter niet bewijzen of onderbouwen.
 
Moet hem nog ophalen. ik heb gelezen dat men het olieverbruik ook zag afnemen door de temp beter te reguleren. Ik kan dit echter niet bewijzen of onderbouwen.

Omdat te bewijzen zou ik alle maatregelen die ik heb genomen om de koeling te verbeteren er weer af moeten slopen.....
 
Zag afgelopen woensdag een grote groep motorrijders in Vianden Luxemburg waaronder een 690 SMC.

Iemand van hier?
 
Mijn linker voorvork keerring lijkt/is lek.
Ik heb de Seal mate al een aantal keer geprobeerd maar het is alleen maar erger geworden.

Moet ik eigenlijk bij het gebruik van een seal mate nog iets verwijderen? ik heb nu alleen het stalen ring/veertje verwijderd.
De dingen welke ik op Youtube vind zijn niet precies voor KTM 690 SMC (r) en net iets anders.

Wat kost het laten vervangen van een keerring ongeveer? Iemand tips om het ergens in Gelderland/Overijssel te laten toen?


https://nl.imgbb.com/
 
Laatst bewerkt:
promax in schijndel is super betaalbaar, opn werkplaatsje en je kunt er op wachten, wel even bellen of ze er tijd voor hebben/afspraak maken.
 
Wat ik op de foto zie is de Stofkap Dus niet de Keerring die zit stukje verderop hoger.
Dus stofkap eruit wippen met dikke schroevedraaier of liever plastic spatel als je uit schiet heb je geen krassen op je chroom.
En dan voelermaatje of sealdoctor erdoor en hopen dat het lekken stopt.
 
Welke maatregelen heb jij allemaal genomen om de koeling beter te maken als ik vragen mag? :)

-Watervrije koelvloeistof erin.
-instelbare temp. sensor
-0,7 Ltr. meer olie in het blok (carter vergroot)

Bij m'n SMC nog een extra oliekoeler, bij m'n enduro niet (zou geen plekje weten waar ik dat ding moet monteren)
 
Gewoon naar HK Suspension in Tiel, professionals op het gebied van vering.

Mijn linker voorvork keerring lijkt/is lek.
Ik heb de Seal mate al een aantal keer geprobeerd maar het is alleen maar erger geworden.

Moet ik eigenlijk bij het gebruik van een seal mate nog iets verwijderen? ik heb nu alleen het stalen ring/veertje verwijderd.
De dingen welke ik op Youtube vind zijn niet precies voor KTM 690 SMC (r) en net iets anders.

Wat kost het laten vervangen van een keerring ongeveer? Iemand tips om het ergens in Gelderland/Overijssel te laten toen?

[~[url="https://image.ibb.co/ha4cs5/20170722_134101.jpg"]afbeelding~][/url]
https://nl.imgbb.com/
 
Mijn linker voorvork keerring lijkt/is lek.
Ik heb de Seal mate al een aantal keer geprobeerd maar het is alleen maar erger geworden.

Moet ik eigenlijk bij het gebruik van een seal mate nog iets verwijderen? ik heb nu alleen het stalen ring/veertje verwijderd.
De dingen welke ik op Youtube vind zijn niet precies voor KTM 690 SMC (r) en net iets anders.

Wat kost het laten vervangen van een keerring ongeveer? Iemand tips om het ergens in Gelderland/Overijssel te laten toen?

[~[url="https://image.ibb.co/ha4cs5/20170722_134101.jpg"]afbeelding~][/url]
https://nl.imgbb.com/

van laar is ook een optie

https://www.vanlaarsuspension.nl/pages/prijzen.htm

Adres: Rozenstraat 95, 6961 VX Eerbeek
Openingstijden: Vandaag geopend · 08:30–17:30
Telefoon: 06 51806889
Provincie: Gelderland
 
Dames/ Heren,

Hebben jullie ervaring met een slippende koppeling van een SMC? Ik had een slippende koppeling, waarna ik de veren, fiberplaten (EBC) en olie vervangen heb. De stalen platen waren blauw, maar niet krom, deze heb ik geschuurd en terug gemonteerd.
Nu slipt de koppeling niet meer maar ik heb het gevoel dat het op het randje is en ik snel weer een slippende koppeling ga krijgen. Ik heb daarom nu ook nieuwe stalen platen besteld en ben het hydraulische systeem aan het schoonmaken/verversen.

Hebben jullie soortgelijke problemen met de koppeling gehad, of zijn er zaken waar ik extra op moeten letten bij deze koppeling? De olie is trouwens putoline 10w60 die ik nu gebruik.

Thanx!
bxsXAQ
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan