FJ 1100 / 1200 Topic

schakel ik op naar de tweede versnelling, :] gaat dat ding kapot!? :( denk dat de ketting de kettingspanner gegrepen heeft en het hele zooitje kapot getrokken heeft
achtervork/swingarm naar de knoppe, tandwiel en tandwiel drager ook. ketting uiteraard ook.. man man man dit is kudt! ook een gat geslagen in de afdek kap van het kleine tandwiel maar gelukkig is de startmotor onbeschadigd gebleven!
inmiddels "nieuwe" onderdelen besteld en zijn onderweg. lekker allemaal zelf doen :Y en ik zal gaande week foto's uploaden van de vooruitgang.

ik heb wat onderdelen gevonden bij www.boonstraparts.nl of boonstra-parts (navigeren door de site is wel kudt)
en ik zeg toch maar even ter uw informatie, op Ebay staat heel erg veel! komt voornamelijk bij onze duitse buren vandaan maar verzendkosten zijn erg schappelijk en onderdelen heel goed te vinden!

more updates and pics to come fellow riders! :W
 
by the way, ik heb nog van krauser een kofferset (alleen zijkanten, wel plaats voor topkoffer maar heb ik niet) leggen... volgensmij staat mijn email erbij en anders reagluur :P maar bij interesse. foto's plaats ik ook wel van de week.

zijn in erg goede staat, reflectie-shit erop, twee sleutels bla bla..

specs:
Krauser K2
max speed: 130 km/u
max load: 10 kg
inhoud: 42 L per stuk

let op! in het dragende frame van de korffers zijn de (werkende) knipperlichten verwerkt als een geheel dus je moet je losse puntjes/knippertjes erafhalen! verder gewoon "plug and play" qua bekabeling.
heb er zelf een tijd mee gereden, zijn goed waterdicht en stabiel bij hogere snelheden.
 
schakel ik op naar de tweede versnelling, :] gaat dat ding kapot!? :( denk dat de ketting de kettingspanner gegrepen heeft en het hele zooitje kapot getrokken heeft
achtervork/swingarm naar de knoppe, tandwiel en tandwiel drager ook. ketting uiteraard ook.. man man man dit is kudt! ook een gat geslagen in de afdek kap van het kleine tandwiel maar gelukkig is de startmotor onbeschadigd gebleven!
inmiddels "nieuwe" onderdelen besteld en zijn onderweg. lekker allemaal zelf doen :Y en ik zal gaande week foto's uploaden van de vooruitgang.

ik heb wat onderdelen gevonden bij http://www.boonstraparts.nl (www.boonstraparts.nl) of boonstra-parts (navigeren door de site is wel kudt)
en ik zeg toch maar even ter uw informatie, op Ebay staat heel erg veel! komt voornamelijk bij onze duitse buren vandaan maar verzendkosten zijn erg schappelijk en onderdelen heel goed te vinden!

more updates and pics to come fellow riders! :W

Hoop dat je niet teveel hebt betaald, heb nog een hoop onderdelen liggen, welke je rijdend thuis kunt krijgen ;)

Vraagprijs naar 549,- O-) O-)

klik

ja, daar is nog ruimte om te onderhandelen ;)
 
thanks Hasseman, maar hij rijdt weer and it's awesome! ik had em al gezien inderdaad, is gewoon nog een mooi apparaat!

ik probeer foto's van het reparatie proces te uploaden maar mijn mini laptop kan niet veel en ik nog minder wat dat betreft hahahaha
 
thanks Hasseman, maar hij rijdt weer and it's awesome! ik had em al gezien inderdaad, is gewoon nog een mooi apparaat!

ik probeer foto's van het reparatie proces te uploaden maar mijn mini laptop kan niet veel en ik nog minder wat dat betreft hahahaha

Hoop dat de kijker van morgen dat ook vind :P
 
Van de week een setje kortere wishbones gemaakt.
Vorige eigenaar had een set gemaakt van een halve cm langer, wat 2cm verlaging geeft.
Ik heb ze een halve cm korter dan origineel gemaakt, mijn FJ is nu dus ongeveer 4cm hoger dan hij vorige week was *O*
Met rijden wel goed te merken, hang nu nog net iets meer op mijn polsen en het stuurt iets makkelijk de bochten in.

Morgen ga ik nog en complete koffer set ophalen, via het FJ forum een linkje gekregen en voor een mooi prijsje een deal kunnen sluiten. Set is compleet met beugels en alles. :]
bofkont.. zo'n kofferset wil iedereen wel :Y

ik moet/wil eerst de binnenboel van de voorvork veranderen, ik krijg bij het rijden steeds het gevoel dat de ene kant van de voorkant makkelijker veert dan de andere kant..
 
Koffersetje is inderdaad een top aanwinst voor mijn FJ.
Stuggere veren worden denk ik de volgende updates, zeker met een duo achterop is het echt veel te soft.
 
Ik heb een vraag over het verschil in sturen tussen een fj 1100 en 1200. De 1200 heb ik korte tijd in mijn bezit gehad, gestolen. Ik vond hem vrij log sturen, zou kunnen zijn omdat, zoals later tijdens tijdens de verzekeringsafwikkeling bleek; hij was na een schade opgelapt! Maar ook de balhoofdshoek is met 62 graden vrij conservatief. Door het 16 inch voorwiel wordt dat natuurlijk wat goedgemaakt maar de fj 1200 1cv had een 17 inch voorwiel. De conclusie zou kunnen zijn dat de fj 1100 die een 16 inch voorwiel heeft beter stuurt? Ik zou graag jullie meningen hierover horen.
 
Ik kan je vraag niet beantwoorden, mijn andere motor is een Vespa met 12 inch wieltjes, als dat ding al een bocht ziet aankomen valt hij er al in... :P
 
..En ook hier, soms zoekende naar een motor met echt vermogen (geen racer)
soms worden er grote fj's aangeboden voor een paar honderd euro..
maar ik heb me laten vertellen dat alleen een setje carb-membramen net zo duur zijn?
Heeft iemand aankooptips/waar op te letten?
 
Ik had die site inmiddels gevonden, dank voor de tip.
Er lijken niet echt specifieke dingen uit te springen..
Als een dergelijke motor een ton heeft gelopen, moet je dan ook rekening houden met speling in balhoofd/vorkpoten/achterbrug en hoe gedraagt het blok zich dan?

Als zo'n coole rood/witte '86 er voor 500 euri wordt aangeboden, zit er dan een addertje?/zijn er spec. vervangingsonderdelen die erg duur zijn?
 
Een 86'er zal dan waarschijnlijk een FJ1100 zijn.
Die hebben wat minder trekkracht, maar zijn wel wat feller dan de 1200.

Een 1200 die een ton gelopen heeft is geen probleem, die blokken houden het makkelijk 200.000 km vol

Dure vervangingsonderdelen zijn met name de middenpot (al past die van de XJR er ook onder), ca €175,- Verder zijn kuipdelen schaars/ duur.
Overige onderdelen zijn binnen de club wel vorradig (mits je lid bent/ wordt)
 
..En ook hier, soms zoekende naar een motor met echt vermogen (geen racer)
soms worden er grote fj's aangeboden voor een paar honderd euro..
maar ik heb me laten vertellen dat alleen een setje carb-membramen net zo duur zijn?
Heeft iemand aankooptips/waar op te letten?

a- als je een oude/goedkope motorfiets koopt dan is elke reparatie al snel de helft van de aanschafprijs.

b- als je voor alles naar de dealer rent om daar orignele onderdelen te halen dan ben je altijd duur uit, ongeacht het merk dat je koopt.

c- Misschien dat 1 carburateur membraan uit Japan meer dan 100 euro kost maar een echte hollander koopt gewoon op marktplaats voor 50 tot 100 euro een set van 4 complete carburateurs.
 
Een van mijn FJ's rijdt al 40.000 km. met een drupje superlijm in één van de membramen.
Alles maar nieuw kopen is soms helemaal niet nodig.
 
Tsja, ik heb nog nooit met motorport-merk-dealer-dinges-achtige dingen te maken gehad.. misschien vandaar..
 
Ik heb mijn FJ vorig jaar rond Pinksteren gekocht voor iets van 800 euro, zonder koffers.
Die heb ik er nog bij gezocht en inclusief rek was ik daar uit eindelijk 100 euro voor kwijt (3 delige givi monokey set).

Ik heb er sindsdien eigenlijk alleen maar op gereden, nog geen onderhoud aan gedaan of wat dan ook.
Oh wacht ketting een keer gespannen en een paar in gespoten met vet. :z
Afgezien van de vering die wat slapjes is hoeft er voorlopig ook niets aan te gebeuren. Banden zijn voor en achter gewoon nog nieuw en zo ook de ketting/tandwielen set.
Wel vind ik het verbruik wat hoog, 1 op 14 maar dat schijnt een normaal verbruik te zijn voor FJ's.

Weet eigenlijk niet wat ik met deze post wilde zeggen.. :9 :$
Oh wacht, wat ik bedoelde dat je voor niet al te veel geld best een leuk ding kan kopen waar als je wat geluk hebt niet veel aan hoeft te gebeuren.
De mijne komt/kwam van een liefhebber af die ook een FJ 1100 had staan, helaas was de goede man overleden en zijn nabestaande waren geen rijders dus heel de bende ging voor een appel en ei weg.
Ik heb er nog een compleet blok bij gekregen en nog een paar kratten met zooi (teller units, voorvork, achterbrug en nog veel meer onderdelen).

Voor weinig geld heb je denk ik aan een FJ best een serieus rijdende fiets die flink vermogen heeft en naar mijn idee nog niet eens zo heel bejaard er uit ziet.
 
Laatst bewerkt:
ik adverteer voor m`n buurman Die heeft vanwege zijn pensionering en thuissituatie een Yamaha FJ1100 te koop, heeft een aantal jaren stilgestaan dus heeft wat werk(oa. remmen reviseren/Carbs goed reinigen en een flinke poetsbeurt)
motor is uit 84 of 86 en heeft 40000km op de teller maar ziet er voor z`n leeftijd nog redelijk goed uit. vraagprijs 600euro
te bevragen via Beussie
gc.beuzekom@chello.nl
 
Kwam een politie bericht uit ferwert tegen.
Ze willen weten of iemand deze fiets herkent ?

Herkenning gevraagd

Op 17 juli 2017 werd door de politie op de Zeedijk in Ferwert onder verdachte omstandigheden een motor aangetroffen.
Het betrof een motor van het merk Yamaha. De kentekenplaat van de motor was verwijderd. Ook was de motor beschadigd en waren er diverse onderdelen gedemonteerd.
Politie Noordwest Friesland is op zoek naar de eigenaar van deze motor.

Bent u de eigenaar van deze motor of kent u de eigenaar van deze motor reageer dan door middel van de 'opmerking plaatsen' knop onder dit bericht. Als u de informatie anoniem wilt doorgeven kunt u bellen met Meld Misdaad Anoniem, 0800-7000 (gratis nummer).

BVH 2017188793 (BP)

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo Beste mede-forumers,

Ik kon het ook niet laten om een foto van mijn, vorig jaar aangeschafte FJ-1200 uit 1991 te posten. Toen ik hem kocht stonden er nog maar 30.000 kilometer op de teller. Hij liep beroerd maar na een goede afstelbeurt bij No Limits Tuning in Roden, loopt hij als een zonnetje. De FJ moet zijn slaapplaats delen in een verwarmde garage met een Harley-Davidson Fatbob uit 2009.

Hartelijke groeten,
Jaap Huizenga
full
 
Goeiedag wat een dood topic ;). Iemand nog tips waar op te letten bij een FJ1200 van 1990?
 
Terug
Bovenaan Onderaan