Project Rebel 2.0

Overduidelijk dat daar iets mee moest gebeuren natuurlijk. :)

Paar steuntjes gemaakt aan het frame;

full
 
En inmiddels zit ie met twee inbusbouten op z'n nieuwe plekkie geschroeft en vervuld een ondersteunende taak;

full
 
Aangezien het tussenpijpje eerder al uit het frame is gezaagd omdat de oliekoeler aansluiting er anders niet tussen kon, vervangt deze ringsteeksleutel nu de taak van dat buisje. Niet dat ie veel doet, maar goed.

Originele buisje is overigens een zwak punt van het frame is gebleken want daar blijft water in staan, en dus verrot ie van binnenuit.

Misschien dat ik nog een spatlapje maak wat ik aan de achterzijde van de sleutel bevestig. Maar daar denk ik nog effe over na.

Gisteren ook nog even bij m'n tuner geweest om een idee op te doen aangaande de nokkenas. Daar moet ik het tandwiel van kunnen verstellen tov de nokkenas omdat het cylinderblok 3mm lager is geworden. Ik heb geprobeerd om sleufgaatjes te slijpen maar dat materiaal van dat tandwiel is echt glashard.
Oow, geen probleem zegt ie. Effe uitgloeien en frezen. Dus daar ga ik ook nog mee aan de gang binnenkort.
Denk dat ik het tandwieltje in de auto gooi dan kan ik het op een werf wel effe zelf doen.
 
Ik zoek nog even verder naar 7mm maar voor nu heb ik 8mm Nord-Lock ringetjes gevonden voor het nokkenastandwiel later vast te zetten;

full
 
Laatst bewerkt:
Toch maar even weer iets laten horen hier.

Vorige week wat gooedies binnen gekregen. Onderandere een nieuwe ketting voor de oliepomp.

full
 
Klopt. Het is eigenlijk schandalig maar er komt iedere keer wat tussen.
Maar ja, goed werk heeft tijd nodig.
 
Ja, gelukt.
Goedenavond, ik lees al een tijdje mee om wat tips en trucs op te doen. Ben zelf ook al een tijdje aan het knutselen.
Om mijn project lopend te krijgen ben ik op zoek naar een goed werkende cdi unit. Iemand nog een in de aanbieding?

groet Marcel
 
Effe Oma weer wegjagen.....

Ik ben een beetje (nou ja, beetje) afgebogen naar een ander projectje. Effe tussendoor dacht ik. Maar het werd een hels karwei, inklusief wat eigen verfspuitwerk.
En dat ging in eerste instantie best goed, dekte goed en zo, zijnde het niet dat de verf een eeuwigheid nodig had om uit te harden.
Wat bleek na informeren bij de verfvakman, ik had netjes volgens het etiket Terpetine gebruik om te verdunnen, maar dat zou wasbenzine moeten zijn omdat ik het verspuit. Met Terpetine verdunnen is voor verwerken met de kwast.

Dus net effe een paar onderdeeltjes van de projectfiets genomen, schoongestraald en gespoten in RAL 6014 (legergroen) Die kleur had ik besteld voor m'n 'tussendoorproject' en die gaat ook op deze motorfiets komen. In combinatie met zwart is dat echt rete cool ! I like.

Dekt ook weer gewoon heel goed op schoon materiaal. Ik hoop dat het nu ook sneller droog is;

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan