Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Iemand trouwens nog een goede afstelling voor de geometrie?
Daarmee bedoel ik de doorsteek vd voorvork en de rijhoogte achter. Het schijnt dat je de Mille een stuk meer op zn neus kan zwtten om hem beter te laten sturen, maar teveel kan weer nerveus worden. Ik rijd vooral op het circuit met de mille ('00).

Op mijn Tuono had ik het zo:

Voorvork 4 dikke ringen doorgestoken. Achter rijhoogte maximaal ingedraaid. En veervoorspanning 3 a 4 mm uit.

Mooi stabiel, wel wendbaar. Niet te nerveus.

Ik had nog grondspeling genoeg. En zo was ie niet zo idioot hoog.
 
Hallo,

Ik rijd sinds een week een Mille uit `99 en ben verliefd. Heb er nu ca. 1500km mee gereden(Niks anders te doen).
Heeft iemand een idee welke schroef ik moet aandraaien voor de pre-load op de voorvork? Hij staat namelijk erg hoog voor.

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Ik rijd sinds een week een Mille uit `99 en ben verliefd. Heb er nu ca. 1500km mee gereden(Niks anders te doen).
Heeft iemand een idee welke schroef ik moet aandraaien voor de pre-load op de voorvork? Hij staat namelijk erg hoog voor.

Alvast bedankt!
Preaload is de grote versteller met de zichtbare ringen. Waarschijnlijk staat hij bij jou ver ingedraait. Standaard ong 4-5 ringen zichtbaar.

Dus de grote grijze versteller (22mm volgens mij) op onderstaande foto;

002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op mijn Tuono had ik het zo:

Voorvork 4 dikke ringen doorgestoken. Achter rijhoogte maximaal ingedraaid. En veervoorspanning 3 a 4 mm uit.

Mooi stabiel, wel wendbaar. Niet te nerveus.

Ik had nog grondspeling genoeg. En zo was ie niet zo idioot hoog.

Bedoel je achter dan maximaal ingedraait als in de hoogte op "minimum"?
 
Hallo,

Ik rijd sinds een week een Mille uit `99 en ben verliefd. Heb er nu ca. 1500km mee gereden(Niks anders te doen).
Heeft iemand een idee welke schroef ik moet aandraaien voor de pre-load op de voorvork? Hij staat namelijk erg hoog voor.

Alvast bedankt!


Eerst veerpoten Door laten zakken. Rijhoogte stel je niet in met veervoorspanning.
 
Is niet mijn voorpoot. Maar kan makkelijk goud geanodiseerd zijn. Laatst nog een Duc Monster gezien met showa "ohlins" replica voorvork. Had alles goud laten anodiseren en de verstellertjes lichtblauw :P
 
Laatst bewerkt:
Ja. Maar alles valt en staat met afstelling en onderhoud. Ook Öhlins kun je verknoeien. Die van mij is 8k geleden gerseviced bij Rooske en goed afgesteld. En dat is een flink verschil met mijn Tuono.
 
Zelf afstellen is ook niet zo lastig hoor. :) Bij twijfel of totale mislukking :P kan je altijd terug naar standaard instelling. Alleen als je niet kan tellen, dan zou ik het niet doen. ;)
 
Net voor een ringetje gezakt naar zes ringen zichtbaar. Nu heb ik hem dan 1:1 verlaagd maar gezien achter meer effect geeft als voor wil ik misschien nog wel een ringetje zakken. :) Als het goed is zitten er zeven ringetjes op en dan vinnik het wel welletjes. ;)
 
Als de voeler die bij het achterwiel zit om de digitale snelheid aan te geven kapot is werkt de gipro versnellingsindicator dan ook niet meer?
Het gaat om een RSV Factory van 2004.
 
Goed, had een Bagster hoes via MP gescoord. Duidelijk gevraagd of het voor een 2000 Mille R was. Ja, was zo. Helaas. 2001 - 2003. Dus weer te koop. Ding is volgens mij nog nooit gebruikt. Wel jammer, want de staat stond me wel aan.

6 tientjes vraag ik er voor.

Soortgelijk:

1422d_16.jpg


Reactie maar via PB of nul 6 vijf 23 negen 86 9 nul
 
Zit er veel verschil in kwa rijden met Showa`s en Ohlins?
Vergeet niet dat de Ohlins op een mille R ook maar standaard ohlins spul is. Dat zijn echt geen world superbike vorken. Ze hebben wat meer instelmogelijkheden en zitten wat verfijnder in elkaar. Maar met goed afgestelde of aangepaste standaard vering kom je ook een heel eind.

Verschilt ook wel een beetje per fiets. Bij een speed triple r vond ik de ohlins echt veel beter dan standaard (kon 1 op 1 vergelijken. Je voelde echt alles, net alsof je de vooras im je handen had zonder daarbij aan comfort in te boeten. Bij mijn eigen Monster 1100S vind ik de Ohlins bikkelhard, is op slecht wegdek haast niet mee te rijden.
 
Vergeet niet dat de Ohlins op een mille R ook maar standaard ohlins spul is. Dat zijn echt geen world superbike vorken. Ze hebben wat meer instelmogelijkheden en zitten wat verfijnder in elkaar. Maar met goed afgestelde of aangepaste standaard vering kom je ook een heel eind.

Verschilt ook wel een beetje per fiets. Bij een speed triple r vond ik de ohlins echt veel beter dan standaard (kon 1 op 1 vergelijken. Je voelde echt alles, net alsof je de vooras im je handen had zonder daarbij aan comfort in te boeten. Bij mijn eigen Monster 1100S vind ik de Ohlins bikkelhard, is op slecht wegdek haast niet mee te rijden.

Idd, grootste verschil is dat Ohlins std progressief is. Als ik de 2006 RSV met Ohlins vergelijk met mijn 2004 met showa voel ik het verschil eigenlijk alleen met remmen (Radiale klauwen helpt natuurlijk ook) maar ook de vering die een stuk minder snel aan z'n limiet zit. (Met beide geknald in de Eiffel dus goed geprobeerd) Die extra afstellingsmogelijkheden zijn mooi maar ik denk dat het gros daar niks aan doet.

Op de 1098s van mijn pa zit Ohlins TTX, dat ligt echt heel strak op de weg, maar is ook behoorlijk hard. Dus door bebouwde kom niet echt een pretje.

Ik denk dat als je een progressieve veer in de showa doet je ook echt een heel prima vork hebt.

Zelf zou ik een radiale Ohlins vork nog wel leuk vinden, maar dat is dan ook voornamelijk omdat het er lekker uit ziet. Nadeel is dat dat toch weer een forse investering is, en ik met een hyperpro upgrade ook veel verbetering zal krijgen voor veel minder geld :-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.
Ik heb een waarschijnlijk een veelgestelde vraag.
Hoe peil ik de olie van mijn rsv1000r van 2004 correct, en nog belangrijker, hoe en waar vul ik hem bij.
Heb het manual al doorgelezen, en kan het niet vinden. (Zal er wel overheen kijken ofzo).
 
Hallo allemaal.
Ik heb een waarschijnlijk een veelgestelde vraag.
Hoe peil ik de olie van mijn rsv1000r van 2004 correct, en nog belangrijker, hoe en waar vul ik hem bij.
Heb het manual al doorgelezen, en kan het niet vinden. (Zal er wel overheen kijken ofzo).

Zorg dat de motor (olie) op temperatuur is. Dus peil na een ritje.
Als het niveau in het buisje aan de linkerkant van je motor tussen min/max staat is 'ie goed op peil.

Let op; Peil je bij een koude motor zal het niveau lager zijn. Als je er dan olie bij zou gooien komt er teveel olie in het blok.

Bijvullen moet je de kuip er even afschroeven en kan in het tankje waar ook het peilbuisje zit.
Foto van een Mille, maar bij een 2004 is het zo goed als hetzelfde.

aprilia_rsvr_oil_change_09.jpg
 
Laatst bewerkt:
Alvast even een "preview" berichtje. Maar helaas moet ik mijn RSV Factory '04 in de verkoop doen i.v.m. privé omstandigheden. Motor pas sinds mei in mijn bezit. De km-stand staat nu net boven de 40k. Is recentelijk voorzien van:

Powercommander V
Quickshifter
POD-300 Display
Dubbele mapping
Nieuwe accu (Motobatt, 14A ipv standaard 10A)
K&N filter
Bagster tankhoes
Fabri dark smoke ruitje

Voorvork is 2 weken geleden voor onderhoud bij Öhlins Rooske geweest. Slijtage delen als banden, remblokken, remschijven, ketting en tandwielen verkeren nog in uitstekende staat.

Zelfs nog te monteren gearindicator en shift light (beide van healtech) heb ik nog niet kunnen monteren i.v.m. de tijd ervoor. Van al het bovenstaande zijn de facturen aanwezig. Foto's komen zeker snel online als de echte advertentie.

Vraagprijs voor dit moois is €5995,-
 
Hallo allemaal.
Ik heb een waarschijnlijk een veelgestelde vraag.
Hoe peil ik de olie van mijn rsv1000r van 2004 correct, en nog belangrijker, hoe en waar vul ik hem bij.
Heb het manual al doorgelezen, en kan het niet vinden. (Zal er wel overheen kijken ofzo).

Vergeet ook niet dat je moet peilen met draaiende motor!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan