Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Mooi hoor,
Eindelijk weer iets zinnigs te zien in het topic anders dan de kommerkommertijd-posts als "ik lees tussen de regels door en heb al dan niet spijt van het feit dat ik mijn Z1000 al dan niet weg heb gedaan." ;)
Ga je 'm nu daadwerkelijk te koop aanbieden?
Als jouw stuur breder staat dan dat van mij wil ik het hebben (alleen het stuur dan) ;)


Gelukkig ga je zelf nooit off-topic :W
 
Ja, jouw stuur staat iets breder (rechter).
Heb je al een andere motor of zit je straks echt zonder?
 
Heb je interesse?
Basoostveen@hotmail.com
Of bel: 06 1535 7782
full
 
Ben benieuwd wat het gaat worden dan.
Geen SV650 toch? ;)
 
Een collega van mij heeft er zoeen te koop.
Heel mooie machine en niet veel gelopen.
Volgens mij is ie al aan het adverteren.
Hij wilt 'm kwijt want gaat voor . . . . . . ik durf het bijna niet te zeggen in een topic over echte motoren ..... een ... HD
Zo, dat is eruit..
Succes met de verkoop van de Z. '(
 
Een collega van mij heeft er zoeen te koop.
Heel mooie machine en niet veel gelopen.
Volgens mij is ie al aan het adverteren.
Hij wilt 'm kwijt want gaat voor . . . . . . ik durf het bijna niet te zeggen in een topic over echte motoren ..... een ... HD
Zo, dat is eruit..
Succes met de verkoop van de Z. '(

Wel de Randy Mamola uitvoering??? Blauw Wit, vanaf 2003?
 
Wel de Randy Mamola uitvoering??? Blauw Wit, vanaf 2003?
Volgens mij wel. Zal ik 'm even een foto en wat gegevens vragen?
't wordt er erg off topic trouwens, maar ex Z1000 rijders zijn ook welkom ;)
 
Laatst bewerkt:
't Is nog niet te laat hè, je hebt 'm nog. ;)
 
't is stil hier... Iedereen op vakantie? :W
Bijna ;).
't Is op alle topics die ik volg vrij stil ..... :z

Even iets anders. Een beetje off topic, maar ben ik de enige bij wie foto's die via photobucket worden gehost niet meer zichtbaar zijn, of is dat voor iedereen?
De openingsfoto's van dit topic bijvoorbeeld (die dame bij de zwarte Z1000 A2), een aantal foto's van enkele posts daaronder ??

Mijn eigen foto's zie ik nog wel in mijn photobucket, dus daar staan ze nog.
Ik zal wat foto's verzetten (tzt) naar de MF-fotoserver, dan zijn ze zowiezo weer zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
dat met photobucket is voor iedereen, ze hebben namelijk hun beleid aangepast t.a.v. third-party hosting; dat is dus de manier waarop iedereen het gebruikt. Als het goed is heb je al je foto's nog bij photobucket zelf maar kun je die niet meer als ~ linken.

zie https://tweakers.net/nieuws/126637/photobucket-vraagt-nu-400-dollar-per-jaar-voor-embedden-afbeeldingen.html

makkelijkst is inderdaad om ze hier op het forum te hosten, dan weet je ook bijna zeker dat ze net zo lang mee gaan als het forum zelf.

--

even wat anders ook off-topic :+ , misschien wat tips maar ik heb een probleem met het loskrijgen van een cam van een as. En dat is nodig om de nieuwe contactpuntjes erachter te krijgen / condensor te monteren. Mijn pa heeft al een poelietrekker gemaakt maar dat ding zit kanonnevast... Heb de dynamo het nu bijna verticaal staan en elke dag 2x wat WD40/kruipolie erin gespritst, maarja, veel lijkt het in ieder geval niet te doen.

Het zit met een half maantje vast die in het gleufje van de as zit. Dezelfde constructie is gebruikt op de krukas om het primaire tandwiel vast te zetten. Daar zat het halve maantje ook een beetje tegen te werken - maar niet zo erg als hier.

Fotoooo's:
[b]de krukas [/b]
[img]https://www.motor-forum.nl/media/1298617/full
nr. 25 (de nok) zit dus flink tegen...
full

de dynamo
full


Iemand de gouden tip? :W
 
dat met photobucket is voor iedereen, ze hebben namelijk hun beleid aangepast t.a.v. third-party hosting; dat is dus de manier waarop iedereen het gebruikt. Als het goed is heb je al je foto's nog bij photobucket zelf maar kun je die niet meer als ~ linken.

zie https://tweakers.net/nieu...mbedden-afbeeldingen.html

makkelijkst is inderdaad om ze hier op het forum te hosten, dan weet je ook bijna zeker dat ze net zo lang mee gaan als het forum zelf.
[/quote]
Duidelijk. Wat een onzin. :?
De openingsfoto heb ik al herplaatst.
Die jaren 70 bike en dito dame mogen daarin echt niet ontbreken. :+
Andere foto's herplaats ik wel als daar uit het topic behoefte aan komt. Grote kans immers dat niemand ze ooit meer gaat bekijken.

[quote]Iemand de gouden tip? :W[/quote]Dat is echt een enorme uitdaging.
Heb je je vraag al bij de techneuten op het Z900 topic in de week gelegd?

Het enige wat ik kan bedenken is het zaakje afkoelen. Doordat metalen krimpen bij kou wil het wel eens lukken het daarna los te krijgen. Op deze manier heb ik wel eens een buitenste lagerring uit een remtrommel gekregen, die ik er op geen enkele andere manier uitgetimmerd kon krijgen. Het resultaat van een nachtje -20 was verbluffend. Invriezen, dan de trommel relatief snel opwarmen met de verfbrander. Die zette sneller uit dan de gewraakte lagerring die er daardoor min of meer los in kwam te liggen, en er in no-time uit was. Dit kun je naar analogie nog proberen.

Nu was een remtrommel een kleiner onderdeel, dus paste gemakkelijk in de keukenvriezer.
Voor een half motorblok wordt dat iets meer een uitdaging weer. ;)

Succes, ik ben benieuwd of het gaat lukken.
 
Laatst bewerkt:
Tja, het probleem is dat die wikkelingen daarachter zitten ; en met de vlam daarop lijkt dus niet zo handig.

Zal wel trachten de dynamo verder uit elkaar te halen.Helaas gaat het altijd zo :')

Ik zou proberen de dynamo te ondersteunen waar het tandwiel zit, op iets hards en dan je trekker een paar tikken te geven zodat ie "schrikt". Wel voorzichtig met een paar scherpe, korte tikken, je wil niet de rest slopen natuurlijk. Bij mij werkt dat altijd.
 
Als ik nou ooit nog een keer een nieuwe Kawasaki 'moet' . . . deze
Vanaf dat de folder uitkwam al prachtig.
en dan de rode (sorry, in dit geval mooier dan groen).
KawaKarel, jouw filmpje ook gezien. Geweldig!!
 
Laatst bewerkt:
tja dat was misschien beter geweest, maar de tweede week had ik er dan wel wieletjes onder moeten zetten :)

heb desondanks wel fraaie plaatjes kunnen schieten
full



wat betreft de generator ben ik nog niet echt verder gekomen. opgestookt, getikt van boven zodat de nok naar buiten wordt geforceerd, poelietrekker... die spie die wil em maar niet loslaten... wordt vervolgd.

ben binnenkort nieuwe banden eronder zetten. wellicht vervang ik meteen wat ander spul zoals remleidingen en maak ik wat dingen schoon / poets weer wat op. plaatjes volgen nog... wordt ook vervolgd!
 
tja dat was misschien beter geweest, maar de tweede week had ik er dan wel wieletjes onder moeten zetten :)

heb desondanks wel fraaie plaatjes kunnen schieten[afbeelding]


wat betreft de generator ben ik nog niet echt verder gekomen. opgestookt, getikt van boven zodat de nok naar buiten wordt geforceerd, poelietrekker... die spie die wil em maar niet loslaten... wordt vervolgd.

ben binnenkort nieuwe banden eronder zetten. wellicht vervang ik meteen wat ander spul zoals remleidingen en maak ik wat dingen schoon / poets weer wat op. plaatjes volgen nog... wordt ook vervolgd!
Stoere foto KawaKarel! Succes met je generator, ik hoop dat ie binnenkort los komt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan