XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen dank, wel leuk om te horen dat ik het bij het rechte eind had. Het feit dat je 'm warm wel aan de praat kon houden door gas te blijven geven deed me vermoeden dat ie dan stationair hoger afgesteld moest worden.
 
Grappig dattie koud wel blijft lopen...meestal is het andersom: koud rukkerig en willen afslaan, eenmaal warm mooi rondlopen.

Mooi dat het simpel op te lossen was iig.
 
Heb gisteren de xs vertroeteld met nieuwe bougies en een flinke scheut verse olie. Vandaag starten in ééne en daarna een prachtige rit gemaakt. 150 km. door Zuid-Limburg en de Voerstreek. Grote smile op mijn gezicht want het was puur genieten. Geen enkel gesputter bij een warm blok en soepel de vele bochten doorgestuurd. Na een tankstop ook geen probleem met starten. Ik ben heel blij met mijn bijna 40 jaar oude "bulletje".Wij gaan nog vele mooie km's maken.
Als er eens iemand in het zuiden wil toeren ik sluit nu met een gerust hart aan.
full
 
Leuk! fijn dat je het euvel gevonden lijkt te hebben en mooi dat hij fijn rijdt.

als ie nou de volgende keer niet direct start.. als hij even stil heeft gestaan
eerst de benzinekraantjes even op Pri zetten zodat hij benzine heeft voordat je start scheelt een hoop :P

ik heb al diverse malen gehoord dat mensen vinden dat hun motor niet goed start, maar dan blijkt dat dat altijd is als die even stil heeft gestaan. dan is gewoon de benzine uit de carbs verdampt en moet er nieuwe in voordat ie het doet.
als je start komt dat op gang door het motorvacuum door het slangetje naar de benzinekraan maar sneller is eerst even door laten lopen.. scheelt ook accu ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik bouw die yamaha-vacuumkranen altijd om naar manuele, zodat ik ze ook ècht kan dichtzetten.
Er zijn al genoeg Yamaha's te vroeg overleden door 'gas-oil'...
Een paar 100 meter voor huis al dicht voorkomt afzettingen die je sproeiers dichtslibben wanneer je de motor langer niet gebruikt..die ethanol is echt meuk.

En inderdaad; even wachten met starten totdat de vlotterbakjes weer vol zitten..
 
Laatst bewerkt:
Ik bouw die yamaha-vacuumkranen altijd om naar manuele, zodat ik ze ook ècht kan dichtzetten.
Er zijn al genoeg Yamaha's te vroeg overleden door 'gas-oil'...
Een paar 100 meter voor huis al dicht voorkomt afzettingen die je sproeiers dichtslibben wanneer je de motor langer niet gebruikt..die ethanol is echt meuk.

En inderdaad; even wachten met starten totdat de vlotterbakjes weer vol zitten..
Ook daar 100% mee eens. ik monteer altijd nieuwe kraantjes van de Xs650 via Jerry vd Heiden.. geen geklooi ;)
 
Leuk! fijn dat je het euvel gevonden lijkt te hebben en mooi dat hij fijn rijdt.

als ie nou de volgende keer niet direct start.. als hij even stil heeft gestaan
eerst de benzinekraantjes even op Pri zetten zodat hij benzine heeft voordat je start scheelt een hoop :P

ik heb al diverse malen gehoord dat mensen vinden dat hun motor niet goed start, maar dan blijkt dat dat altijd is als die even stil heeft gestaan. dan is gewoon de benzine uit de carbs verdampt en moet er nieuwe in voordat ie het doet.
als je start komt dat op gang door het motorvacuum door het slangetje naar de benzinekraan maar sneller is eerst even door laten lopen.. scheelt ook accu ;)

PRI PRI PRI, ik zal eraan denken. Tot nu toe geen problemen gehad met koude start. Maar ook deze tip is welkom. Je weet maar nooit.
 
Welke ontstekingen heb je dan; punten of elektronisch?
Anders heb ik wel interesse...
 
*O* *O* *O*

Mijn 750 - 2D is vandaag 40 jaar oud geworden


full



Gisteren nog 100km (probleemloos) ge- :]

Nog vele jaren :+
 
Laatst bewerkt:
Gefeli dan maar!

Ondanks dat 'Kamikaze' oorspronkelijk ook een 2D is (1977), is ze pas in '79 op kenteken gezet....
Winkeldochtertje...
 
https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=10

Afgezien van de belachelijke prijs vraag ik me toch een paar dingen af als ik naar de details van deze xs kijk.
Zo vallen de goedkope luchtfilters op. Dan de achterrem. Er zit geen pedaal, geen remleiding niets.
Knap staaltje engineering als dat nog remt achter maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Dan de voetsteunen. Waar je voor zoveel geld een mooie set verwacht zitten er twee simpele steuntjes opgeschroefd (tegelijk besteld in China met de filters waarschijnlijk).
Ik vraag me ook af hoe het schakelen zal gaan want het schakelpedaal lijkt omgedraaid en nogal ver van de voetsteun af te staan.
Een zwart gespoten Marshall uitlaat is nou ook niet echt iets bijzonders dat de absurde vraagprijs rechtvaardigd.
Kortom ik heb hier al eens voor veel en veel minder geld mooiere XS750's voorbij zien komen.
Of zit ik er nu helemaal naast?
 
https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=10

Afgezien van de belachelijke prijs vraag ik me toch een paar dingen af als ik naar de details van deze xs kijk.
Zo vallen de goedkope luchtfilters op. Dan de achterrem. Er zit geen pedaal, geen remleiding niets.
Knap staaltje engineering als dat nog remt achter maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Dan de voetsteunen. Waar je voor zoveel geld een mooie set verwacht zitten er twee simpele steuntjes opgeschroefd (tegelijk besteld in China met de filters waarschijnlijk).
Ik vraag me ook af hoe het schakelen zal gaan want het schakelpedaal lijkt omgedraaid en nogal ver van de voetsteun af te staan.
Een zwart gespoten Marshall uitlaat is nou ook niet echt iets bijzonders dat de absurde vraagprijs rechtvaardigd.
Kortom ik heb hier al eens voor veel en veel minder geld mooiere XS750's voorbij zien komen.
Of zit ik er nu helemaal naast?

Ja, natuurlijk want aangezien dit ding uiteraard aleen maar bedoeld is voor de show gelden hier de twee geboden;
"Form over function!" :Y en "Less is more!" *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan