Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Iemand enig idee waar dit normaal zit gemonteerd? ik kwam dit vandaag tegen bovenop het kapje over het voorste tandwiel, is vast los getrild door de jaren maar kan zo geen schroef gat vinden?[afbeelding]
Geen idee, heb even wat door de service manual gebladerd (exploded views), maar kom niks soortgelijks tegen. -O- :N
 
Geen idee, heb even wat door de service manual gebladerd (exploded views), maar kom niks soortgelijks tegen. -O- :N

Hij heeft een 2008 (1e generatie :) )

zal ik maar eens kijken dan........

effe wachten :P
 
Iemand enig idee waar dit normaal zit gemonteerd? ik kwam dit vandaag tegen bovenop het kapje over het voorste tandwiel, is vast los getrild door de jaren maar kan zo geen schroef gat vinden?[afbeelding]

Zou dan ergens vanonder de tank vandaan moeten komen? :?
Je bent vast wel een lief en sympathiek persoon :) maar, ik ga er hiero niet de tank vanaf slopen :N
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee waar dit normaal zit gemonteerd? ik kwam dit vandaag tegen bovenop het kapje over het voorste tandwiel, is vast los getrild door de jaren maar kan zo geen schroef gat vinden?[afbeelding]
Links binnenkant frame hoort dit.
Houd de kabelboom op zijn plek tegen het frame.
 
Heren, bedankt. Ducati_m heb het gevonden. bevestiging zit inderdaad links achter net onder de tank in het frame. volgende week maar even de tank eraf halen en terug monteren. klopt het dat hier dan ook nog een extra beugel bij aan zit waar de overloop slangetjes door lopen? deze kwam ik namelijk laatst ook al los tegen en heb ik maar ergens anders gemonteerd
 
Heren, bedankt. Ducati_m heb het gevonden. bevestiging zit inderdaad links achter net onder de tank in het frame. volgende week maar even de tank eraf halen en terug monteren. klopt het dat hier dan ook nog een extra beugel bij aan zit waar de overloop slangetjes door lopen? deze kwam ik namelijk laatst ook al los tegen en heb ik maar ergens anders gemonteerd
poeh uhm...of daar een beugeltje specifiek voor de overloop zit weet ik niet meer. Kijk anders even op bikebandit.com. Daar vindt je complete schema's en kom je het beugeltje wel ergens tegen.
 
Hij heeft een 2008 (1e generatie :) )
zal ik maar eens kijken dan........
effe wachten :P
Dat zal het model geweest zijn waar ik 10 jaar geleden op gereden heb tijdens een demodag van Triumph op het politiecircuit in Lelystad. We gingen er eigenlijk naar toe om de nieuwe Tiger 1050 te testen, en toen we na inschrijving in de paddock kwamen stond daar een serie spliksplinternieuwe Daytona's 675 klaar. Iedereen die wilde mocht daar even een paar rondjes mee over het circuit.

Mijn vrouw en ik - fervente (sportieve) toerders, en destijds totaal niet into supersports - wilden allebei toch wel even op zo'n buikschuiver in de rondte. Ik had de mazzel dat ik achter de voorrijder zat, een naar verluidt nationaal tamelijk bekende coureur, zodat ik meteen de goede lijnen kon rijden. Ik weet nog dat ik na het opstappen eerst dacht van jongens, hoe kun je hier nou fatsoenlijk op rijden! Maar na een rondje was ik al om, jeeeez, wat stuurde dat ding strak, en wat een heerlijk vermogen, en wat een geweldige remmen! Toen dacht ik meteen al, als ik ooit eens een supersport wil, dan moet het er zoeen zijn.

En wat nou zo mooi is, komende zaterdag rij ik weer op datzelfde circuit, nu met mijn eigen Daytona. :] *O*
O ja, we kregen op die demodag allemaal een t-shirt, dat ik nu nog regelmatig draag.
full
 
... en heb ik maar ergens anders gemonteerd

doe ik ook altijd met dingetjes die ik over heb _O-


ja vond het ook wel spannend zo'n beugeltje aan een ander boutje te monteren, maar gelukkig liep die nog daarna ;)


Bedant Ducati-m ga alles even weer monteren kan geen kwaad maar fijner als de kabelboom mooi op zijn plaats blijft. (kunt je wel rot zoeken naar zo'n schroefgat aan de binnenkant in het frame)
 
Zo ik wou even mededelen dat ik effe helemaal klaar ben met mijn daytona 675 circuit fiets :r
Het gezeik begon zo stilletjes vorig jaar juni,2 dagen voor een circuit dag gaf de pick up sensor de geest :')
Niet getreurd zolang geleend van mijn straat fiets :]
April dit jaar,1e circuit dag mettet,het ding liep voor geen meter : injector klepje zou blijven hangen.
Juni sta op circuit zolder,het hok wil niet starten B| blijkt cdi kapot |( (benzine pomp wordt niet aangestuurd)2e handse gescoord.
Begin juli weer een dag zolder loopt weer voor geen meter :( ,blijkt injector kapot :/
Gemaakt onder coulance (alleen kosten injector,2e hands.)
Vandaag mettet in de 5e sessie blaas ik mijn blok op :( :( .
Ik hoef niet eens te weten wat het is het hok gaat eruit,ik ben er klaar mee :/
Tevens gaat mijn straat daytona 675 in de verkoop dus ik zal hier niet veel meer te vinden zijn.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Zo ik wou even mededelen dat ik effe helemaal klaar ben met mijn daytona 675 circuit fiets :r
Het gezeik begon zo stilletjes vorig jaar juni,2 dagen voor een circuit dag gaf de pick up sensor de geest :')
Niet getreurd zolang geleend van mijn straat fiets :]
April dit jaar,1e circuit dag mettet,het ding liep voor geen meter : injector klepje zou blijven hangen.
Juni sta op circuit zolder,het hok wil niet starten B| blijkt cdi kapot |( (benzine pomp wordt niet aangestuurd)2e handse gescoord.
Begin juli weer een dag zolder loopt weer voor geen meter :( ,blijkt injector kapot :/
Gemaakt onder coulance (alleen kosten injector,2e hands.)
Vandaag mettet in de 5e sessie blaas ik mijn blok op :( :( .
Ik hoef niet eens te weten wat het is het hok gaat eruit,ik ben er klaar mee :/
Tevens gaat mijn straat daytona 675 in de verkoop dus ik zal hier niet veel meer te vinden zijn.

Groeten
Balen Downsider, ik lees dit topic mee omdat ik als volgende motor juist een Triumph Daytona 2013 wil kopen. Zit te hopen dat de Pond blijft zaken en ik voor 7000 euro een R kan kopen in de Uk. Rij nu een 2011 Gixxer 600 die echt geweldig is, maar zo licht sturen als een Triumph 675 doet ie niet. Benieuwd wat je nu als circuitfiets gaat halen?
 
Dat is klote
De 675 heb je toch best al lang?
Toen ik mijn 675 had hebben we elkaar wel eens gesproken op het circuit. En volgens mij wel eens iets opgehaald met je skoetert :P

Ik zou trouwens het blok weer in orde maken. Of een donor blok zoeken :Y en er gewoon weer mee gaan rijden. Denk niet dat je er anders gek veel voor krijgt. Injectors steeds kapot is ook vaag. Lijkt wel iets anders niet te kloppen.
 
Dat is klote
De 675 heb je toch best al lang?
Toen ik mijn 675 had hebben we elkaar wel eens gesproken op het circuit. En volgens mij wel eens iets opgehaald met je skoetert :P

Ik zou trouwens het blok weer in orde maken. Of een donor blok zoeken :Y en er gewoon weer mee gaan rijden. Denk niet dat je er anders gek veel voor krijgt. Injectors steeds kapot is ook vaag. Lijkt wel iets anders niet te kloppen.

Wij kennen elkaar :Y .Jim
Ontmoet op ik dacht Mettet en ik heb remhandels en tankdop(deze laatste kan ook de oorzaak van het 1e keer falen zijn geweest) bij je gekocht,zitten er nog steeds op,remhandels i.c.m. nissin monoblocks,werken :t

Dit is het 7e seizoen dat ik er mee rijd.
Het injector verhaal begon begin dit jaar,op circuit mettet,geen vermogen liep niet goed.
Dus na laten kijken,2 injectors omgewisseld van 1 zou het klepje blijven hangen.
Beetje vaag idd maar brommer zou weer lopen.
Begin juni circuit dag zolder geboekt zondag gestart,maandag op aanhangertje op naar zolder niet starten -O- benzinepomp werkte niet. :( dag verne*kt
Dus ik terug naar de notorzaak,blijkt de aansturing vanuit de CDI niet te werken ook zit er allemaal smurrie in de pomp waarschijnlijk afkomstig van de pakking van de tankdop(zie boven).
Verder heb ik bij motans een 2e handse CDI kunnen krijgen,deze erop loopt ie niet stationair.
Dus CDI van mijn straatfiets erop deze is geremapt op een K&N filter dus zou rijker staan(beter :t ).
Dus begin juli ,circuit zolder geboekt,loopt ie net zo beroert als begin dit jaar :( :(
Die dag gewoon doorgereden(met 50 :? pk),ik wil circuit rijden g.v.d.daar heb ik het ding voor :')
Ik weer naar de motorzaak,deze keer :( :( :( .
Men begrijpt,gelukkig, mijn relaas en steekt de hand in eigen boezem.
2e hands een complete trottle body op de kop getikt en daar een injector uitgehaald en erin gezet+ nieuwe bougies.
Gisteren ding eerst een beetje warm gedraaid 1e sessie rustig aan oliepeil donderdag nog gecontroleerd en een beetje aangevuld,stond dus prima.
Eenmaal warm krijgt ie flink op zijn donder(had ie maar geen supersport moeten worden :) ),liep als een zonnetje,lekker liften uitkomen 1e linkse mettet }) .
Al met al het was weer eens fijn om het volledige vermogen terug te hebben *O*
De 5e sessie hetzelfde ritueel als altijd een paar minuten warm laten lopen,2 ronden wat minder toeren en daarna er voor gaan.
3e ronde op het rechte stuk wil van zijn 2 naar 3 lijkt het of ie zijn begrenzer inloopt dus ik doortikken blijft ie een rauw geluid maken.
Olielampje brand dus ik gelijk naar links(geen oliespoor voor je mede rijders neerleggen,men houdt daar rechts aan) en op een stukje asfalt neergezet,olie opvang bak van de kuip zat vol met olie -O-

Ik heb ondertussen besloten om de toch maar te laten onderzoeken,of ik het laat maken weet ik nog niet.
Het (luxe) probleem is ,ik heb 4 motoren.

De motorscoothah,de daytona 675 circuit fiets,een daytona 675 straatfiets en recentelijk een moto morini corsaro 1200.
Om al die dingen aan de gang te houden gaat een beetje boven mijn hoofd groeien
De scooter is voor woonwerk,
De straat daytona reed ik bijna niet meer op ,hoe meer ik circuit rijd hoe meer ik het idee heb dat je met zo'n ding niks meer op de straat te zoeken hebt en dat eeuwige gehang op de clipons kwam mijn neus uit ;),dus die stond al op de nominatie eruit te gaan.
De cicuitfiets voor uiteraard : het circuit.
En de MOMO is de opvolger voor mijn straatfiets,wou eigenlijk de daytona straatfiets inruilen maar kwam een MOMO particulier tegen voor weinig,dus dat ging niet.
Kun je het nog een beetje volgen? :)

Ik kan nu mijn straatfiets ombouwen naar circuitfiets (al is dat ook kapitaal vernietiging,zo is ie nog ca 4000 waard)
Ik kan de circuitfiets laten maken (ik denk minimaal 1000 euro),of opruimen mijn verlies nemen en met dat geld mooie componeten voor de,om te bouwen,straatfiets aanschaffen.
Allebei de daytona's opruimen en een andere circuitfiets kopen.
Ik weet het even niet meer B|

Als eerste ga ik zo meteen contact opnemen met een motorzaak voor onderzoek :Y
 
Laatst bewerkt:
Update er zit een gat net boven de carterpan linksonder in het blok.
telefonisch contact gehad met motorzaak,die bevestigde mijn vermoeden:
drijstang gebroken,gat in het blok geslagen.
Waarschijnlijk big-end lager tekort aan smering,kan gebeuren. -O-
 
Laatst bewerkt:
Balen Downsider, ik lees dit topic mee omdat ik als volgende motor juist een Triumph Daytona 2013 wil kopen. Zit te hopen dat de Pond blijft zaken en ik voor 7000 euro een R kan kopen in de Uk. Rij nu een 2011 Gixxer 600 die echt geweldig is, maar zo licht sturen als een Triumph 675 doet ie niet. Benieuwd wat je nu als circuitfiets gaat halen?

Kijk ik heb met mijn straatfiets,nu 8 jaar lang, niets dan goede ervaringen :Y
Staat nu ruim 33000 kilometer op,behalve regulier onderhoud geen problemen.

Ik heb wat contact gehad met mensen die ook circuit rijden/gereden hebben en de man van de motorzaak en die adviseren mij mijn straatfiets om te bouwen en deze er eventueel bij te houden voor onderdelen.

Ik moet er nog goed over nadenken,het is wel de voordeligste keuze gezien ik alles 1 op 1 over kan zetten en verder geen investeringen hoef te doen.

Later zou ik weer alles terug kunnen bouwen en de motor alsnog kunnen verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Zie die exup shit nog zitten met die 2 kabels. Heb je dat al uitgeschakeld/klep standaard open staan?
Eat een troep is dat zeg. Super vatbaar voor roestvorming die kabels.
Voor de rest mooie techniek 👍
 
Zie die exup shit nog zitten met die 2 kabels. Heb je dat al uitgeschakeld/klep standaard open staan?
Eat een troep is dat zeg. Super vatbaar voor roestvorming die kabels.
Voor de rest mooie techniek 👍

Alles is nog standaard en werkt 8-) ,behalve de krukas -O-
Kabels stonden idd wel eens onder water (oliedicht bak waar wel eens water in stond)maar bleef werken. :t

Bij deze 675 blijft alles heel wat hoort kapot te gaan *O* ,en alles wat bulletproof zou zijn,gaat kapot -O-
 
Laatst bewerkt:
Mijn straat fiets is ondertussen ook gestript.
Morgen de onderdelen eens naar zolder brengen.
De straat fiets is ook alweer deels opgebouwd naar circuit fiets :)
 
ja sorry voor mijn ramptoerisme-feelings, maar zijn er foto s van het carter/drijfstang en alle ellende? Ik ben altijd benieuwd naar zoiets.
Voor de rest superzonde, want het zijn naaimaschientjes die blokkies.
:)
 
Ik zal binnenkort een foto maken.

Straat fiets is nu circuit fiets :t

En nu ga ik eten want ik heb honger :)

En als laatste,ja het is jammer maar het is slechts materiaal en ok,kapitaalvernietiging.
Maar beter zo'n brommer dan mijn gezondheid want die is onbetaalbaar :P
 
Laatst bewerkt:
Ik was vorig jaar in Goes bij ruud Fredriks/tovami.
De beste man heeft zelf ook een 675 met nogal wat modificaties
Deze man heeft veel gedaan aan zijn fiets en kan wellicht je circuit fiets nog beter maken.
 
ik ken Ruud Frederiks heeft Ca 15 jaar geleden voor mij een oude GSXR 750 getuned.
Maar deze wil ik niet tunen,zit een K&N filter met bijbehorende map en heeft PK's zat :P
Verder is de vering al geupgrade evenals de remmen.
Ik blijf even zo rijden,ding is prima zo :]
Ik heb al genoeg afgeschreven :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan